Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169897 kertaa)

Poissa kuku

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #360 : 26.06.10 - klo:19:37 »
Kun rasvaatte jalat illalla niin laitatteko siihen päälle vielä sukat? Musta tuntuu aina että jos laittaa sukat vielä jalkaan niin ne imee kaiken jalkavoiteen? ;D
2a F ii – Iho: kuiva

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #361 : 26.06.10 - klo:23:43 »
^ mustakin sukkien laitto jalkaan tuntuu tosi iljettävältä!
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #362 : 27.06.10 - klo:00:00 »
^^ Jos rasvaan jalat ihan just ennen nukkumaanmenoa (siis niin ettei tarvitse nousta enää sängystä) niin en laita sukkia, koska en voi nukkua sukat jalassa (ellei nyt jostain syystä palele tosi paljon) ja ne tuntuis muutenkin turhilta. Muuten kyllä laitan sukat, koska en halua jalkavoidetta pitkin lattiaa eikä musta tunnu että ne sukat mitenkään vähentäis sen voiteen tehoa.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #363 : 27.06.10 - klo:00:40 »
Juu, mä pistän sukat jalkaan aina rasvauksen päälle (tosin rasvaan vain kuivat kohdat eli kantapäät ja pottuvarpaiden sivut). Mielellään vielä villasukat tai sitten bambunilkkasukat. Rasvaan jalat sänkyyn mennessä ja yritän välttää kävelyä sen jälkeen. Tuntuu että ilman sukkia se rasva tarttuu petivaatteisiin.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #364 : 27.06.10 - klo:12:10 »
Mutta eikö se rasva tartu samalla tavalla sukkiin kuin petivaatteisiinkin?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Mirju

• HAIRahtanut
« Vastaus #365 : 27.06.10 - klo:12:19 »
^ Mutta jos voide tarttuu sukkiin, niin yön aikana ne voiteet imeytyvät jalkoihin ja pitävät jalat pehmeinä. Mutta olen kuullut, että villasukat imevät kosteutta, mutta en tiedä pitääkö se paikkaansa.

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #366 : 27.06.10 - klo:13:46 »
Mutta eikö se rasva tartu samalla tavalla sukkiin kuin petivaatteisiinkin?

Ennemmin sotken rasvaan sukkia (joista ainakin kuvittelen rasvan vielä edes jotenkin pehmittävän jalkojen ihoa), kuin petivaatteita. Helpompi pestä.  ;)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #367 : 27.06.10 - klo:17:36 »
Kun rasvaatte jalat illalla niin laitatteko siihen päälle vielä sukat? Musta tuntuu aina että jos laittaa sukat vielä jalkaan niin ne imee kaiken jalkavoiteen? ;D

Kyllä mä laitan sukat, koska en halua, että jalkavoiteet on lakanoissa. Ja jotenkin tuntuu, että voide imeytyy paremmin, kun on sukat. Näin kesällä en kyllä välttämättä haluaisi laittaa sukkia, mut useimmiten mulla on kylmät jalat, joten sukat on must ennen nukkumaanmenoa.

Mä kävin perjantaina Silja Europalla taas spa-jalkahoidossa, joka oli edelleenkin ihana hoito. Kosmetologi oli tällä kertaa hieman kovakouraisempi, mutta teki kyllä myös tarkkaa työtä. Ja sain taas ihanan syvän pinkin lakan.  :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Seela

• HAIRahtanut
« Vastaus #368 : 28.06.10 - klo:10:29 »
Minä laitan myös lähes aina sukat rasvauksen jälkeen koska sukkalaadusta riippuen tuntuu että se tehostaa voiteen vaikutusta ja lisäksi koska mun jalat palelee aina  ;) En myöskään pidä siitä että petivaatteet ja lattiat menee rasvaan koska käytän melkoisia tönkkövoiteita. Olenkin miettinyt mikä sukkamateriaali imisi voidetta vähiten...

Kävin pari viikkoa sitten vuosittaisessa jalkahoidossa tällä kertaa Stockmannin Scholl-hoitolassa. Täydellinen jalkahoito maksoi 80€ ja aikaa meni 1h 15min. Mikäli haluaa lakkauksen niin oma lakka mukaan tai sitten hoitolasta voi ostaa lakan. Pidin paikasta ja hoitajasta hyvin paljon. Erittäin perusteellista ja huolellista työtä. Hoitaja oli rauhallinen ja asiallinen ja tilat todella viihtyisät.

Olen käynyt tämän lisäksi 2-3 edellisenä vuotena Simonkentän ja Vaasankadun EL-Salongeissa, Hämeentien VIP Clinicillä, Albertinkadun Pikku Kulkurissa ja Fredrikinkadun Elegia Day Spassa. Viimeistä lukuunottamatta olen ollut kaikkiin tyytyväinen.
On silkkaa ajan ja sielunvoimien tuhlausta kuvitella, mihin kykenisi, jos asiat olisivat toisin.

Ne eivät ole toisin.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #369 : 28.06.10 - klo:10:55 »
Mutta olen kuullut, että villasukat imevät kosteutta, mutta en tiedä pitääkö se paikkaansa.

Mullekin sanoi kerran yksi jalkahoitaja, että villasukkia ei kannattaisi laittaa rasvaamisen jälkeen, koska ne imevät itseensä kaiken voiteen ja kosteuden. Ennemmin siis jotkut ohuet puuvillasukat.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #370 : 30.06.10 - klo:18:32 »
Mäkin laitan aina sukat jalkaan rasvauksen jälkeen, koska sukat on tosissaan helpompi pestä kuin lakanat tai lattia ja sohva. Joskus laitan ennen sukkia jalkoihin pakastepussit, joihin rasva ei takuulla imeydy, vaan kaikki rasva imeytyy jalkoihin ;) kelmukin toimii jos rapisevat pussit häiritsee...

Poissa Choko

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #371 : 02.07.10 - klo:22:50 »
^^ Juu, juuri näin mulle on opetettu, eli rasvauksen jälkeen ohuehkot puuvilla(100%)sukat jalkaan. Ne kuulema parantavat voiteen imeytymistä.  :)
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...

Poissa armi

• Tukkaguru
« Vastaus #372 : 02.07.10 - klo:22:57 »
Minäkin laitan sukat rasvauksen jälkeen illalla. Jos sukat inhottaa yöllä jalassa, kannattaa kokeilla varpaattomia sukkia sillä eivät hiosta läheskään yhtä paljon. :ts
So it goes.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #373 : 29.11.10 - klo:10:38 »
Sain lahjaksi Melvitan jalkavoiteen ja se onkin ollut positiivinen yllätys. Voide tuoksuu todella voimakkaasti, mutta on erittäin riittoisa (onneksi, kun katsoo purkin hintaa...) ja imeytyy hetkessä. Saattaisin jopa itse ostaa tätä toisen purkin. Tätä voidetta näyttäisi olevan myynnissä mm. Hyvinvoinnin Tavaratalossa, 17,90 €.

Melvitan Jalkavoide virkistää, ravitsee ja rentouttaa jalkojasi. Voiteessa käytetyt aidot eteeriset öljyt, minttu, salvia, rosmariini, teepuu ja sypressi hellivät jalkojasi ja tekevät niistä ihanan kevyet.

Silkinpehmeä hamppuöljy ja hyvin imeytyvä pähkinäöljy kosteuttavat, ravitsevat ja estävät ihon kuivumista samalla kun arnikkiöljy helpottaa kantapään halkeamia.

Ei testattu eläimillä
Kierrätettävä pakkaus

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #374 : 09.12.10 - klo:23:43 »
Mun lempijalkavoide on ehdottomasti L'Occitanen karitevoi-jalkavoide. Harmittaa, että piti juuri nyt talven alkaessa lähteä testailemaan muita... Tällä hetkellä on käytössä Oliv Naturellin jalkavoide, jonka ostin alennuksen ja luonnonkosmetiikkakiinnostuksen myötä. Ei riitä mun lohkeileville, paksuihoisille kantapäille ja kovettuville kynsivalleille. Tavallaan tuntuu, ettei kosteuta tarpeeksi syvälle. Jos jalat olisi vähemmän ongelmalliset, voisi tämä riittääkin. Tuoksu on ihan kiva, ja voide imeytyy hyvin.

Nyt mua odottaa postissa Oliv':n jalkavoide, toivottavasti olisi edes parempi kuin Oliv (sekaisinhan näissä nimissä menee :P). Palaan kyllä L'Occitanen pariin seuraavaksi taas!

Onko muuten joku muu, joka kärsii todella kuivista ja kovista varpaiden kynsivalleista? Ootteko löytäneet ratkaisua? Mulla erityisesti isovarpaiden kynsien vierukset on todella ongelmalliset. Mietin, että mahtaisiko Lushin Lemony flutter toimia siellä yhtä hyvin, kuin monilla sormien kynsinauhoissa..
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.