Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169518 kertaa)

Poissa SH

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #390 : 18.05.11 - klo:20:15 »
Onkohan iherbissä muuten mitään hyviä jalkakylpysuoloja tms tai kuorintoja tai muita loistavia jalkojenhoitotuotteita?

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #391 : 20.05.11 - klo:16:46 »
^ Olen tainnut hehkuttaa yhtä voidetta tähän ketjuun, mutta viestini taisi kadota foorumikatkon aikana, joten kirjoitan voiteesta uudestaan.

Himalaya USA Organique Soliga Forest Honey Intensive Moisturizing FootCare Cream on halkeilevien kantapäiden pelastaja. Voidetta ei ole turhaan kehuttu iHerbin arvosteluissa, sillä jo ensimmäisestä käyttökerrasta lähtien kantapääni olivat jo hiukan paremmassa kunnossa. Jatkuvassa käytössä kantapäiden iho kuntoutuu selvästi ja nopeasti. Iho pehmenee selvästi ja halkeileva iho on helppo raspata pois voiteen käytön jälkeen.

Voide on paksua, mutta tuntuu aluksi melko kevyeltä. Kevyt ja kosteusvoidemainen koostumus imeytyy nopeasti ja voide muuttuu selvästi vahamaiseksi kevyemmän koostumuksen imeytyessä. Voidetta täytyy hieroa jalkoihin kunnolla, että vahamainen osuus voiteesta levittyy ja imeytyy tarpeeksi.

Voiteen tuoksu on melko mieto, selvästi yrttinen ja "maantuoksuinen", eikä se jää leijailemaan tai tuoksumaan liikaa. Pidemmässä käytössä voiteen tuoksu vähän ällöttää minua, mutta onneksi tuoksu on kaukana nenästä ja suurin osa tuoksusta jää sukkiin ;D .

Olen kokeillut kaikenlaisia jalkavoiteita, joiden pitäisi auttaa kuivuneen ihon halkeiluun, mutta en ole ollut ikinä täysin tyytyväinen mihinkään voiteeseen kuin vasta nyt. Voide kyllä yllätti minut ihan täysin, sillä hyvistä arvosteluista huolimatta en uskonut tästäkään voiteesta olevan tarpeeksi apua kuiville kantapäilleni. Onneksi kokeilin, sillä voide on aivan uskomatonta! Voin kyllä suositella todella lämpimästi.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #392 : 20.05.11 - klo:17:01 »
^Yllättäen ton tilasinkin jo sun suositusten perusteella ja pääsin jo testaamaankin  :) Vielä en osaa sanoa mitään, kun kerran vasta kokeilin. Kuorintoja ja jalkakylpysuolaja kaipaisin vielä. Harmi ettet oo ilmeisesti niitä testaillut, kun oot kuitenkin meidän iherb-guru  :D

MariaK

• Vieras
« Vastaus #393 : 20.05.11 - klo:17:49 »
Koville ja halkeileville kantapäille olen koulussa huomannut tosi hyviksi LCN:n Chapped Skin Balmin ja Gehwolin Salve for Cracked Skinin.

Eka tuoksuu vähän mansikkamaisella ja toinen ei millekään tai korkeintaan lääkemäiselle.
Ja kai kaikki on heittänyt raspit svidduun tai ainakin raspaavat jalkojaan vain tooooosi varovasti... Mekaaninen rasitus vaan lisää kovettumia. (Mutta tää nyt varmaan oli jo ihan vanha juttu. :) )

Varis

• Vieras
« Vastaus #394 : 27.05.11 - klo:16:58 »
Ostin tänään Aconin kantapäästickin ja tehovoiteen jaloille. Stickin pitäisi pehmentää kantapäitä ja ohentaa kovettumia. Tehovoide on ilmeisesti myös erityisesti halkeileville ja kuiville kantapäille. Kantapääpuikko maksoi vajaa kahdeksan ja theovoide vajaa yhdeksän euroa, eli eivät olleet liian kalliita. Toivottavasti noista olisi nyt sitten apua.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #395 : 14.06.11 - klo:07:55 »
Onko vinkkejä halkeilevien kantapäiden pehmennykseen? Onko tullut kokeiltua uusia tuotteita, mielellään apteekista tai marketista saatavia?

Olen kokeillut useita voiteita, ainakin tuota Schollin rasvaa sekä muistaakseni myös tuota Eucerinia. Nämä auttavat jonkun verran, mutta aina kesällä saan kantapäät ihan rikki. Varmaan johtuu liiallisesta raspaamisesta...  :-[

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #396 : 14.06.11 - klo:08:57 »
^ omasta kokemuksestani voin sanoa, että pelkkä rasvaaminen ei aina riitä. Itse käytän Acon puikkomuodossa olevaa voidetta, joka estää liian sarveistumisen. Jos jätän sitä laittamatta niin kantapäät halkeille parissa viikossa.

Tuosta Acosta on muutama maininta tässä ketjussa, samoin Widmerin vastaavasta tuotteesta :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #397 : 22.06.11 - klo:08:46 »
Tuo ACOn stikki on nykyisin minulle ihan HQ jalkojen hoidossa. Sitä kannattaa kokeilla muihinkin sarveistuviin kohtiin kuin kantapäihin, esim. jos jossain kynsinauhoissa / varpaankynsien ympäristössä on sarveistumistaipumusta.  Ostin stikin tänä keväänä ja kaikenlainen höyläily on sen myötä jäänyt. Halkeamat hävisivät noin viikon käytön jälkeen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #398 : 22.06.11 - klo:09:03 »
Hei mä haluan kanssa tuon stickin. Uskoisin (en ole varma), että tavallisista markettituotteista on vaikea löytää noin korkealla urea-pitoisuudella olevia.

http://www.aconordic.fi/products/category/3817/21080/20117/19230/aco_special_care_jalkapuikko_halkeileville_kantapaille.aspx
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #399 : 22.06.11 - klo:10:00 »
Tuon stikin käyttöön sellainen vinkki, että se pehmittää kuollutta ihosolukkoa - mutta ei suoraan poista sitä. Itselläni tehokas käyttötapa on se, että 5-10 minuuttia stikin levittämisen jälkeen hieron irtoavan ihosolukon pois. Kantapäitä voi hieroa vastakkain tai ongelma-alueet voi käydä läpi käsin hieroen. Mitään apuvälinettä tähän ei tarvita - ja iho jää todella pehmeäksi. Jossain vaiheessa sitten huomaa, että solukkoa ei enää hieroessa irtoakaan - silloin kannattaa harventaa stikin käyttöä kertaan - pariin viikossa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #400 : 22.07.11 - klo:15:58 »
Oisko kellään tiedossa jotain tosi tehokasta kuorintavoidetta jaloille? Sais olla jotain paksua tököttiä ja mielellään sellaiseksi pehmeäksi ja kosteutetun tuntuiseksi jättävää, ettei jalat tuntuisi rutikuivilta korpuilta kuorinnan jälkeen. Tietty laittaisin kuorinnan jälkeen myös voidetta.

Mulla on ollut tähän asti jotain Lushilta, mutta haluaisin helpommassa ja siistimmässä muodossa olevaa. Avoniltakin olen testaillut joskus jotain, mutta se oli liian ohutta geelimäistä vartalokuorinnan tapaista.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #401 : 22.07.11 - klo:23:12 »
^ hienoa merisuolaa sekoitettuna oliiviöljyyn? Paljon suolaa, vähän öljyä, halutessa tuoksuöljyä sekaan. Ja jos kuorimistarve on iso niin karkeaa merisuolaa sekaan osittain tai kokonaan.
this too shall pass.

Varis

• Vieras
« Vastaus #402 : 23.07.11 - klo:20:17 »
Schollin kuorintavoide on hyvää, ehkä ainoa kokeilemani jalkojen kuorinta-aine joka toimii. Sitä hierotaan kuiviin jalkoihin ja lopuksi huuhdellaan. Tehokasta.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #403 : 24.07.11 - klo:15:24 »
Mä tein eilen kookosöljy-merisuolakuorinnan, mutta en tiedä, oliko siitä nyt hyötyä. Millainen hoitorutiini teillä pitää jalat kunnossa? Mä en ymmärrä, kun tulee niin helposti kovettumia. Kuinka usein oikein pitäisi kuoria ja raspata? Lisäksi tuntuu, että esim. Lumenen koivujalkavoide ei ole yhtään tarpeeksi täyteläinen. Löytyisikön jokin suht' edullinen oikeasti toimiva jalkavoide, joka pehmentäisi, mutta myös ravitsisi ihoa? Sitä näköjään koivet kaipaavat.

http://www.yhteishyva.fi/kauneus_komeus/tuotteet_testissa/kadet_kynnet_jalkaterat/lumene_koivu_hunaja_jalkavoide/fi_FI/lumene_koivu_hunaja_jalkavoide_testissa/
I wake up, it's a bad dream,

Poissa Luscious

• Tukkaguru
  • Parantumaton saippuahullu
« Vastaus #404 : 24.07.11 - klo:15:28 »
Mä tein kanssa äsken jalkahoidon.
Liotin jonkun aikaa jalkoja lämpimässä vedessä johon lisäsin suolaa ja teepuuöljyä.
Raspailin jalat hyvin savesta tehdyllä jalkaraspilla (ei yhtä "kova" kuin hiekkapaperityyppiset) ja sen jälkeen oliiviöljy + suolaseoksella huolellinen kuorinta (kuori samalla kädet!). Jalat tuntuivat todella pehmeiltä ja öljyisiltä vaikka laitoinkin ne hetkeksi vielä kylpyyn ja hieroin niitä, mutta en pessyt sen kummemmin saippualla enää vaan kuivasin pyyhkeeseen.
Tulos on erinomainen! Jalat olivat päässeet aikas karheiksi ja kamaliksi.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...