Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175123 kertaa)

Poissa d&c

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #405 : 24.07.11 - klo:15:44 »
Mä tein kanssa äsken jalkahoidon.
Liotin jonkun aikaa jalkoja lämpimässä vedessä johon lisäsin suolaa ja teepuuöljyä.

Samaa teepuuööljyä kuin esim. The Body Shop myy finnien kuivatukseen? Mikä jalkavoide sulla on käytössä? Entä mistä tuollaisen saviraspin saa? Kysyy puupää.
I wake up, it's a bad dream,

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #406 : 24.07.11 - klo:15:55 »
^Mun jalat kovettuu kanssa helposti ja siihen ei auta muu kuin säännöllinen rasvailu. Raspin käyttö tuntuu jo viikon rasvaamisen jälkeen aika turhalta. Schollin Deep Moisturising Foot Cream on ehkä parasta voidetta näille jaloille, sillä jo parin käyttökerran jälkeen jalat ovat huomattavasti pehmeämmät. Voide ei oo kuitenkaan kauhean halpaa, jotain 6+ e/75 ml on kallein hinta mihin oon törmännyt, mutta kannattaa tsekata marketeista tän hintoja. Sokoksella toi normihinta on sen yli 6 euroa, mut se on ollu monesti silloin 3+1-päivillä alessa.

Äidilläni on myös aikamoiset ongelmajalat ja hän on seisomatyössä, joten jalat ovat välillä hyvin kuivat ja kovat. Koottiin viime jouluksi äidille siskon kanssa jalkojenhoitopaketti, jossa oli just tuota Schollia, ja äiti pitää siitä kovasti :) Voin siis suositella!
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #407 : 25.07.11 - klo:15:12 »
Ok. :) Mäkin voisin kokeilla tuota Scholl Deep Moisturising Foot Creamia, kun kuulostaa tosi syvävaikutteiselta.  :3

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #408 : 31.07.11 - klo:16:07 »
Tuli eilen tehtyä jalkahoito. Ensin liotin jalkoja kymmenisen minuuttia vedessä, jossa oli hiukan Freemanin jalkakylpyainetta, teepuuöljyä, oliiviöljyä ja suolaa. Sitten kuorin oliiviöljy-merisuola-seoksella jalat oikein kunnolla. Kuivauksen jälkeen Freemanin pakkauksen mukana tulleellla raspilla vähän kovettumia pois.

Laitoin voiteeksi jotain virkistävää jalkavoidetta sekoitettuna Freemanin täyteläiseen käsivoiteeseen (kosteuttavampi kuin jalkojen!) ja tässä combossa oli vielä oliiviöljyä. Heh, kantapäiden ja sukkien väliin laitoin elmukelmua. Edelleen oli illalla pieni kovettuma molemmissa kantapäissä. Nyt ei ollut ehkä halkeamia juurikaan, mutta siis sellainen kova kaistale. En tiedä, miten sen saisi pehmenemään?

Illaksi/yöksi laitoin eilen ostamaani Scholl Deep Moisturising Creamia pari kerrosta ja ihan hyvin imeytyi. Pehmeämmät olivat jalat aamulla, mutta se kovettuma..

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #409 : 01.08.11 - klo:18:05 »
^Kovettumat eivät ihan noin helposti mulla ainakaan lähde ja noi jalkakylvyt + kuorinnat on vaan ekstraa, jokailtainen rasvaus tarttis pitää rutiinina. Muutamien viikkojen päästä alkaa näkyä tuloksia, jos vaikka pelkästään jaksais sen rasvauksen tehdä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #410 : 01.08.11 - klo:20:09 »
Lupaan jaksaa :)

Kunis

• Vieras
« Vastaus #411 : 11.08.11 - klo:14:41 »
Kävelen varmankin väärin, koska kenkieni pohjallisista kuluu aina järkyttävä kuoppa sisäsyrjän päkiäluun kohdalta. Varmasti siis ensisijaisesti minun pitäisi korjata kävelyäni, mutta myös jalat krsivät tästä, ja niitä pitäisi nyt hoitaa jotenkin. Päkiään tulee nahan alle ilmataskuja, jotka sitten suihkussakäydessä pehmenevät ja repiytyvät irti. Nyt niitä on neljä toisessa ja kaksi toisessa.
Käyttelen säännöllisesti jalkoja liotellessani hohkakiveä, mutta sillä ei pysty poistamaan kuivaa ihoa yhtä syvältä, kuin mihin nuo ilmaontelot ilmestyvät. Tai ehkei ne tule vain kuolleeseen solukkoon, emt. Myös pohjallisvinkkejä saa antaa :]

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #412 : 11.08.11 - klo:23:07 »
^Onko ne kipeitä? Mulla tulee yhteen varpaaseen ja se on välillä kipeä jos on tehnyt esim. pitkän lenkin tai monena päivänä peräkkäin kävellyt pitkään.Tosi rasittavaa. Tiedätkö footbalance-pohjallisia? Intersportissa niitä tehdään jollain 50 eurolla. Sellaset aika kovat yksilölliset omalle jalalle tehdyt. Kannattaa kysästä auttaisko ne.

Kunis

• Vieras
« Vastaus #413 : 11.08.11 - klo:23:28 »
Ei ne paljoa yleensä. Vähän kuumottaa ja kihelmöi tietysti joskus kun iho kitkaa kengän ja luun välissä. Viisikymppiä on aika paljon, tarvin lisäsuostutusta. Ei, voisin käydä kysymässä kyllä.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #414 : 12.08.11 - klo:13:04 »
Jep, ihan ehdottomasti pohjallismarkkinoita tutkailemaan tuollaisessa tilanteessa! ;) Ei sitä ihoakaan saa hoitamalla kuntoon, jos askeltaminen aiheuttaa aina takapakkia.

Nuo Intersportin pohjalliset olis itse asiassa tosi yksilöllisiksi pohjallisiksi. Mulla ei ole itsellä niitä ollut, joten en tiedä, miten toimivat on. Mun piti joskus teettää jossain askelklinikalla pohjalliset jalkaleikkauksen jälkeen, ja ne maksoi moninkertaisesti Intersportin pohjallisiin nähden. Auttoivat kyllä vaivaan eikä mun ihme ja kumma ole tarvinnut niitä enää käyttääkään. Ne oli myös tosi kestävät eikä yhtään verrattavissa kaupan parin euron pohjallisiin.

Instrumentariumissa on myös mukavasti erikoisempiakin pohjallisia. En tiedä, tehdäänkö siellä yksilöllisiä ollenkaan, mutta massatuotannosta löytyy erilaisiin jalkavaivoihin. Sieltäkin voisit vilkaista.

Kannattaa kyllä hoitaa tuo jalka-asia kuntoon, jos sillä voisi välttää sen, ettei asiasta tule sulle isompi ja kalliimpi murhe! Sulla on kuitenkin vain se yksi pari jalkoja olemassa. ;)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #415 : 13.08.11 - klo:15:00 »
Mulla on Intersportin Footbalance-pohjalliset ja ovat olleet hyvät. Ainoa miinus, et ne ei toki kaikkiin kenkiin mahdu, mut lenkkareihin sopivat. Mulla on lättäjalat (+ kiero selkä), joten jalkaongelmaakin on alkanut ilmetä. Toisen jalan päkiänseutu kipeytyy, mut noiden pohjallisten kanssa ei. Tarttis varmaan hankkia jossain vaiheessa oikein tukipohjalliset (pienenä mulla on ollutkin), mut olen toistaiseksi pärjännyt noilla.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #416 : 31.08.11 - klo:10:30 »
Footbalance-pohjalliset ovat minullakin, tosin vain lenkkareissa. Nyt uusissa lenkkareissa ei pohjallisia ole, kun haluan kävellä mahdollisimman luonnonmukaisesti eli kesäaikana olen käyttänyt Vibram Five Fingers-kenkiä ja nyt ostin Adidaksen Chill-kengät.

ACO special care-jalkapuikko tuli eilen ostettua ja tänään levitin ensimmäistä kertaa. Ei oikein vielä tehonnut ja levitys oli hankalaa. Kovettuma jalassa on karu. Alkoiko teillä vaikuttaa helposti viikon jälkeen ja laitoitteko samalla muuta voidetta? Mietin, josko huomenna vielä ostaisin tehovoiteen samaa sarjaa, kun apteekkiin on asiaa.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #417 : 31.08.11 - klo:11:52 »
Mie en saa enää pysymään kantapäiden halkeilemista kurissa sitten millään. Hankin Acon kantapääpuikonkin ja yritän muistaa rasvailla kantapäitä tehokkaalla jalkavoiteella, mutta silti kantapäissä on useamman millin syvyiset halkeamat. Mistä ihmeestä tää johtuu? Mies arvaili, että jos se johtuu iästä ja ihon elastisuuden vähenemisestä, mutta en mie nyt niin vanha kuitenkaan ole, eikä tällaista vaivaa ole ollut vasta kuin viime vuosina. Tänä kesänä kantapäiden tilanne on ollut kaikkein surkein, ennen sentään sain pidettyä kantapäitä suht hyvässä ja pehmeässä kunnossa rasvaamisella ja raspaamisella. Voisin sanoa, että kantapäät ovat kroonisesti halkeilevat >:( .

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #418 : 31.08.11 - klo:12:45 »
Mun poikaystävällä on kanssa sellaiset kamalat kovettuvat ja halkeilevat kantapäät. On kokeiltu sille vaikka mitä rasvoja, ja ainut mikä auttaa kunnolla on karitevoi. Laittaa sitä aina suihkun jälkeen reilusti eikä jalat halkeile. Toi on vähentänyt myös tosi radikaalisti kovettumien muodostumista, toisin kuin monet siihen tarkoitukseen varsinaisesti tarkoitetut jalkarasvat (esim. Widmerin Wicarba ei auttanut yhtään).

Oma väri takaisin.

Poissa SH

• Tukkaguru
« Vastaus #419 : 01.09.11 - klo:22:34 »
^^Tuskin tosiaan iästä johtuu. Mulla ei halkeile ollenkaan. Jos siihen on taipumus niin en sitten tiedä paheneeko iän myötä, mutta kyllä luulis tässä iässä vielä jotain keinoja olevan. Kurjaa ettei se puikko toimi sulla.