Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169527 kertaa)

Poissa epe

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #420 : 02.09.11 - klo:10:53 »
Mä ostin tuon Acon puikon ja käytin sitä reilun viikon 1-2 kertaa päivässä ja eilen sitten höyläsin tavallisella ladyshaverilla suihkun jälkeen kaiken pehmenneen kuolleen ihon pois. Muutama halkeama hävisi jo sen reilun viikon aikana ja loput katosivat sitten kuolleen ihon hävityksen jälkeen :) Nyt on superpehmoiset kantapäät ja vain pari iiihan pientä halkeamaa jäljellä, mutta niitä tuskin huomaa. Mä oon tosi tyytyväinen tuohon puikkoon, nyt aion jatkaa ylläpitoa säännöllisellä rasvailulla ja satunnaisesti sitten tuota puikkoa kehiin.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #421 : 17.10.11 - klo:16:27 »
Kiva.. Mulle on nyt ilmestynyt molempiin ukkovarpaisiin kauheat kovettumat jotka sitten tietenkin kuivuvatkin jonkin verran. :( Mulla ei oo ikinä tuollaisia ollut, joten oon ihan hukassa mikä olisi paras tapa päästä niistä eroon tai edes parannella niitä. Rasvallahan nuo ei pelkästään häviä, varmaan raspi on ainoa keino? Kuinka usein tuota muuten saa tehdä?
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #422 : 17.10.11 - klo:17:08 »
^Minä raspailen aina kerran viikossa saunan yhteydessä, sillä tavalla toimii itselle parhaiten kun jalat on kunnolla lämmenneet ja lionneet. Joskus jos tuntuvat oikein kovettuneilta, niin sitten lämmin jalkakylpy keskellä viikkoakin ja sen jälkeen lisää raspausta.

Ihoa alkaa kyllä aristaa, jos liikaa raspailee, lähinnä jos joissakin kohdissa on vaikea kohdistaa viilausta juuri siihen kovettumaan vaan tulee samalla höylättyä siitä vierestä missä on ohuempaa ihoa. Eli jos alkaa tuntua ilkeältä niin on parasta lopetella. Sen sijaan jos ei tunnu missään ja kovettumat on pahat, niin ei mikään minusta estä uusimasta käsittelyä parin päivän päästä uudelleen, miksei vaikka seuraavanakin päivänä. Minulla ei vaan tavallisen lyhyen suihkun yhteydessä oikein lähde kantapäistä mitään vaikka miten sahaisi.

Ja niin joo, raspauksen jälkeen kannattaa sitten pistää jotain jaloille soveltuvaa voidetta.
« Viimeksi muokattu: 17.10.11 - klo:17:12 kirjoittanut Gekko »
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #423 : 19.10.11 - klo:14:57 »
Jenni, kannattaa tsekata kengät! Jos sulla ei ole ennen ollut taipumusta kovettumiin, niin olet saattanut saada ne vaikka jostain uusista kengistä. Pienikin juttu kengissä (esim. vain pieni nukkapallo) saattaa ajan saatossa aiheuttaa jalkaan kovettuman tai känsän.

Jalkahoitajan tekemä jalkahoito on kyllä ihan ykkönen! Saa hyvät vinkit ja ennen kaikkea jalat siihen kuntoon, että kotihoito on helppo ja ylipäätään mahdollista aloittaa.

Mä en uskailla itse enää raspailla, mutta jalkakylvyillä (5 - 10 min.) ja jalkojen kuorinnalla saa jo ihan hyvää pohjaa ennen kuin voitelee jalat. Voidetta kannattaa laittaa ihan joka ilta ja jotain tarpeeksi paksua, ei emulsiomaista. Kovettumakohtiin voi käyttää myös jotain vielä paksumpaa balsamia. Esim. Body Shopin tehokosteuttava jalkavoide pyöreässä purkissa on tosi hyvä. Rasvaamisella ei saa tuloksia parissa illassa, vaan vasta pidempijaksoinen voitelu alkaa tuntua ja näkyä.

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #424 : 19.10.11 - klo:19:22 »
Kyllä ja kokemuksen syvällä rintaäänellä myös jalkojen asentovirheitä saattaa alkaa ilmestyä missä vaiheessa tahansa elämää ja alkaa aiheuttaa erinäisiä ongelmia. Eli kannattaa seurailla. Ja silloin oikea osoite on esim jalkafysioterapeutti eikä Intersport ;) Asentovirheissä syyt voi olla moninaiset, itsellä vanha vamma, mutta myös jos vaikka treenaa kovaa ja lihashuolto on jäänyt vähemmälle.

Meillä on nyt koulussa varoiteltu paljon tuosta märkäraspauksesta. Eli liottelu aiheuttaa sellaisen efektin iholla, että tunto vähenee ja saattaa tulla ylilyöntejä raspauksen kanssa. Ja taas jos liikaa raspailee niin saattaakin olla päinvastainen, kun iho alkaakin pukata sarveistumaa entistä enemmän. Jalkahoitajien koulutuksessa ei kuulemma enää opeteta/neuvota raspaamaan ollenkaan. Itse kyllä tykkään jalkahoidossa viimeistellä veitsen käytön kevyellä raspauksella. Kotikäytössä varsinkin kaikenlaisia höyliä jne kotikirurgisia välineitä kannattaa välttää  :O Ja taas jos höyläilee liikaa ja menee vaikka iho rikki niin mm. ihanaisen jalkasienenkin riski kasvaa  :(

Mutta rasvausta, rasvausta ja rasvausta vaan ja jos ei tavallisesta kaupasta tarpeeksi tehokasta löydy niin vaikka jalkahoitajalta nopeasti imeytyvä ureapitoinen vaahtovoide on näppärä. Ja näyttää olevan tuossa Acon puikossakin tosi korkea ureapitoisuus, tosin muuten ei hirmuisesti vaikuttavia aineita. Ja joku kun kyseli iän vaikutuksesta kovettumiin ja halkeiluun niin sama juttu joka puolella kropassa, että ikä vähentää ihon ominaisuutta sitoa kosteutta ja tosiaan jalkojen asentovirheet/korkkareiden käyttö jne lisää jalkaongelmia.

No nyt mä lopetan tän paasaamisen :D
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #425 : 19.10.11 - klo:20:04 »
Minä en pysty raspaamaan kuivana ollenkaan, se kutittaa ihan sietämättömän paljon. En ole kyllä ikinä huomannut liotuksen jälkeen raspanneeni liikaa, sen sijaan jos homma unohtuu muutamaksi viikoksi kokonaan onkin kovettumat jo taatusti komeat vaikka olisi joka ilta rasvaillut orjallisesti. Mutta mikä sopii kenellekin.

Ureaa sisältäviä voiteita on kyllä kehuttu sen verran paljon sekä jalkojen että kynsinauhojen osalta että taidan yrittää metsästää semmoisen itselleni myös, jospa vaikka toimisi.

Voiko varpaankynsien kasvusuunnalle yhtään mitään? Minulla on iso- ja pikkuvarpaissa tosi ärsyttävät kynnet, jotka kasvavat tavallaan ylöspäin, se näyttää rumalta ja lisäksi nämä täytyy aina pitää tosi tosi huolella lyhyinä, etteivät paina kengissä, se nimittäin sattuu aika stanasti. Sama tilanne molemmissa jaloissa. Keskimmäisissä kolmessa varpaassa on kummassakin jalassa ihan tavalliset vaakasuoraan kasvavat kynnet. Ovat olleet tuollaiset niin kauan kuin muistan, plääh. Voiko kynnen jotenkin pakottaa kasvamaan parempaan suuntaan?

Poissa maaju

• HAIRahtanut
« Vastaus #426 : 19.10.11 - klo:21:17 »
Jos on kyseessä ns. lusikkakynsi niin sanoisin, että kyseessä on kynnen ominaisuus jolle ei voi mitään muuta kuin pitää lyhyenä.

Mun mielestä märkäraspaus on myös jotenkin siistimpää ja tehokkaampaa, mutta itsekin kun olen taipuvainen kovettumiin niin täytyy olla kyllä tosi tehokas voide melkein aamuin illoin käytössä että jalat pysyy kunnossa kokonaan ilman raspausta. Järki mukana  :ts
my.oriflame.fi/kauneudellesi

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #427 : 19.10.11 - klo:21:43 »
Kiitos vaan kaikille! :)

Ostin maanantaina jalkaraspin ja nyt jo näyttää paremmalta. Eli apua siitä on ollut jo näinkin lyhyessä ajassa ja jalkojani rasvailen muutenkin ihan joka päivä. Kengistä en usko sen johtuvan, koska eivät nuo niin kovin äkkiä kuitenkaan tulleet eikä mulla mielestäni oikein uusiakaan kenkiä ole ollut. Mutta täytyy kyllä seurata tilannetta ja niitä kenkiäkin tarkemmin. :)
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #428 : 19.10.11 - klo:22:20 »
^^Katselin googlella ja ei nämä ainakaan lusikkakynnet ole. Ovat muuten kyllä tasaiset eli ei keskeltä kuopalla mitenkään, mutta ne vain "kihartuvat" ylöspäin. Tosi vaikea selittää. Omituiset. En tykkää.  :(

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #429 : 19.10.11 - klo:22:21 »
Juu ja raspejakin on erilaisia, metallinen luonnollisesti kovempi kuin muovinen tai esim. hohkakivi. Ja kuten maaju sanoi, järki mukana tässäkin hommassa.  :)
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #430 : 23.10.11 - klo:06:38 »
Onko kukaan kokeillut Baby Footeja?

Lisätietoa ja esimerkkikuvia esim täällä. Huom: Linkki sisältää mahdollisesti ällöttäviä kuvia :P

http://moumou.indiedays.com/2011/10/05/vauvanpehmeat-jalat-pussista/

Mä tilasin tuollaiset pussukat muutama hetki sitten ja odotan mielenkiinnolla tuota kuoriutumista. Toistaiseksi jalat tuntuvat ihan normaaleille tosin ehkä hiukan kuivaihoisille. Muutaman päivän päästä pitäisi alkaa tapahtua. Tökötti ei muuten kirvele yhtään. Lähinnä tuotteen käytössä epämukavinta oli hengailla märät muovipussit jalassa kaksi tuntia :x

aini

• Vieras
« Vastaus #431 : 23.10.11 - klo:12:08 »
^ mahtava keksintö! Nyt tiedän mitä äidin joululahja sisältää, sillä kun on niin koppurat jalat. Taidan tilata itsellenikin.

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #432 : 06.12.11 - klo:01:07 »
Baby Foot alkoi kiinnostaa kovasti...
Mistähän tätä saisi edullisimpaan hintaan?
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
« Vastaus #433 : 06.12.11 - klo:18:57 »
^ nettikauppoja muutenkin tutkiessa http://www.fitnesstukku.fi löytyi halvalla hinnalla
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #434 : 06.12.11 - klo:19:01 »
Baby Footia en oo kokeillut, mutta erimerkkistä, vastaavaa tuotetta eli Milky Foot Intense Exfoliating Foot Padeja oon käyttänyt. Sivulla 27 on mun kommentit niistä.