Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 174734 kertaa)

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #435 : 23.12.11 - klo:20:01 »
Hyi yök, jalat on nyt tosi huonossa kunnossa. Syviä halkeamia täynnä... Halkeamalaastarit auttavat hetkellisesti, mutta muuten käveleminen melkein sattuu. Omapa on vikani, kun en ola jaksanut rasvailla... Millaisia kokemuksia juureksilla on jalkahoitajista? Meinasin siis ihan jalkahoitajaa, enkä kosmetologia. Olen ajatellut pitäisikö edes yhteen käyntiin panostaa, kun jalat ovat muutenkin aina olleet kuivat koppurat.
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #436 : 23.12.11 - klo:22:39 »
^ Kannattaa ehdottomasti mennä jalkahoitajalle. Toki heissäkin eroja on, mutta jos löydtä hyvän ja ammattitaitoisen niin saat jalkoihisi ensiavun. Mä olen käynyt vain yhdellä jalkahoitajalla, jolla on tyyliin 40 v. kokemus, hyvää jälkeä tuli (ja aivan erilaista kuin kosmetologilla, luonnollisesti).
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #437 : 13.05.12 - klo:13:37 »
Olen löytänyt uuden jalkavoiteiden HG:n!

En ollut tyytyväinen iHerbistä tilaamaani Himalayan Forest Honey Intensive Moisturizing Foot Care-voiteeseen. Bongasin sitten apteekin hyllystä CCS jalkavoiteen, joka on ollut erittäin hyvä mun tarpeisiini. Kyseistä voidetta myydään ainakin Yliopiston Apteekeissa sekä heidän nettikaupassa. Tässä tuoteseloste:

CCS JALKAVOIDE HAJUSTAMATON (60 tai 175 ml)
    Kehitetty yhteistyössä lääkäreiden ja ihoasiantuntijoiden kanssa
    CCS-jalkavoidetta käytetään kovettumille ja kuivalle iholle ja se tekee ihon pehmeäksi ja joustavaksi
    Sopii hyvin diabeetikoille
    Voide on valmistettu tarkoin tutkituista raaka-aineista
    Sisältää 10 % karbamidia, joka parantaa ihon kosteuden sitomiskykyä ja pehmentää kovettumia
    Eukalyptys viilentää rasittuneita jalkoja
    Rasvapitoisuus: 28 %
    pH 5

60 ml 5,34 €
175 ml 12,80 €

That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #438 : 30.01.13 - klo:23:15 »
^ Tuo kiinnostaisi sisältämänsä karbamidin vuoksi, laitanpa muistiin. Tosin ärsyttää, kun kaikki jalkavoiteet on viilentäviä tai virkistäviä - en kaipaa iltaisin mitään sellaisia efektejä, jotka haittaavat nukahtamista :P Lisäksi ellenin aiemmin ketjussa suosittelema iHerbistä saatava Himalayan voide pitää jossain vaiheessa testata.

Itse tykkään jalkavoiteissa edelleen eniten L'Occitanen karitevoi-jalkavoiteesta, ainakin näin talvikäytössä, minkä olen pari vuotta sitten jo kertonutkin. Välillä tuli taas kokeiltua jotain muita (en edes muista mitä), ja ei ole L'Occitanen voittanutta. Mutta silti oli nyt pakko hankkia testiin Schollin Voide halkeileville kantapäille (active repair K+), koska ihan selkeästi kantapäiden iho kaipaa jotain täsmätuotetta. En ole tätä Schollia käyttänyt kuin vasta kahtena iltana, joten tietoa tehosta seuraa myöhemmin, mutta ainakin tuntuma on ihan hyvä. Silikonia tässä kyllä muistaakseni oli heti incin alussa, että se nyt ei sitten kauheasti tuo kosteutta, mutta jos muut ainesosat tekevät temppunsa niin mikäs siinä.

Lisäksi hankin Herbina MarjaSpa -jalkavoiteen heräteostoksena ja lähinnä tuoksun takia. Käytän tätä nyt muulle osalle jalkaterää, kun tuo Scholl menee vain kantapäihin. Yllättävän hyvän oloinen kyllä Herbinakin näin kahden käyttökerran jälkeen, olisin ajatellut ettei löydy kauheasti kosteutustehoja, mutta ihan mukavan paksua ja kosteuttavaa tuntuu olevan. Herbinan voiteessa on useita öljyjä sekä ureaa. Laitan jalkavoiteet aina iltaisin, jos laitan (laiska ei aina jaksa, vaikka ehdottomasti pitäisi), ja päälle erityiset muhittelusukat. Joskus joudun aamulla pyyhkimään varvasvälejä, jos ne on jääneet voiteesta "niljakkaiksi", koska en halua että voide hautuu varvasväleissä koko päivän kenkien sisällä.

Voiteiden lisäksi oon käyttänyt niitä muhittelu-kuorintasukkia muutaman kuukauden välein, kun niitä on CityDealina voinut tilata aina välillä. Niistä ihkaensimmäinen kerta on toiminut parhaiten, sen jälkeisinä parina kertana ihoa on lähtenyt jotenkin vähemmän, vaikka taukoa on välissä ollutkin ja voisi kuvitella, että kuorittavaa riittäisi taas. Nyt oon lisäksi yrittänyt ottaa tavaksi viikottaisen jalkojenkuorinnan jollain Freemanin jalkakuorinnalla (Lemon&Sage tms), mutta tää tuntuu olevan vähän yhtä tyhjän kanssa. Tai pehmentäähän se vähäsen, mutta alan jalkojen osalta uskoa yhä enemmän noihin sukkiin ja niiden kemialliseen (?) kuorintatehoon. Jalkojen iho joutuu niin koville ja paksuuntuu niin tujusti, että ei se jollain Freemanin raekuorinnalla siitä tokene.

Jalkakylvyt ei kuulu mun rutiineihin, niinkuin ei säännöllinen raspauskaan. Kylpyjä voisi kyllä testata, mutta jotenkin tuntuu että kauhea vaiva kaivaa se vati esiin - ja mitä sitten jos sen kaataakin vahingossa pitkin kämppää sen veden... Varmaan jalkakylpisin vaan kylppärissä pöntön kannella istuen, ja se nyt ei sitten muuten ole kauhean rentouttava ympäristö... ;D Mutta katsotaan.

Onko muilla tullut uusia mielenkiintoisia jalkatuotteita eteen? Mua aina kiinnostaa nämä, kun jalkojen iho mulla vaatisi aika paljon hoitoa.

Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #439 : 31.01.13 - klo:18:42 »
Mun lemppari jaloille on Dermosilin Karbamidi Jalkavoide, nettisivujen mukaan sisältää karbamidia 17,5% ja rasvaprosentti 25%. Ja kun hintakin alle viis egeä, niin ei päätä huimaa ja voi vähän lotrata.  :T Suosittelen kyllä kokeilemaan tota.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #440 : 31.01.13 - klo:20:51 »
Mä törmäsin Dermosilin kuvastoa selaillessani virkistävään jalka- ja säärisuihkeeseen, onko juureksilla kokemusta tuotteesta? Vaikutti ainakin lupaavalta, mulla on melko korkeat odotukset.  :D Jalkani tuppaavat turpoamaan yleensä loppupäivästä töissä, etenkin jos takanapäin on pidempi työputki.

Toistaiseksi väsyneisiin jalkoihin mulla on tehonnut emendon virkistävä jalkavoide, joka siis viilentää ja rentouttaa. Tämä Dermosilin tuote vaikuttaa monikäyttöisemmältä, etenkin kesää ajatellen, kun voi heti töiden jälkeen suihkauttaa jalkoihin ja antaa vaikuttaa jo heti kotimatkan ajan. Olettaisin myös suihkeen olevan paljon riittoisampaa kuin voiteen ja muutenkin helppokäyttöisemmän, nopeampaa ainakin.  :)

Mä en malta odottaa että pääsen testaamaan tuote jalkasuihketta, toivottavasti vastaa yhtään odotuksiani.  :)

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #441 : 03.02.13 - klo:11:01 »
Mutta silti oli nyt pakko hankkia testiin Schollin Voide halkeileville kantapäille (active repair K+), koska ihan selkeästi kantapäiden iho kaipaa jotain täsmätuotetta.

Mä suosittelen jokaiselle ACO:n kantapäästikkiä, se on ihan ehdoton luottotuote ja toimii! Hintakaan ei ole paha, alle 10 €. Siis tästä puikosta on kyse:

Special Care Jalkapuikko halkeileville kantapäille on tutkitusti tehokas 24 tunnin ajan. Korkean Ureapitoisuuden (30 %) ansiosta se ohentaa ja pehmentää halkeamia ja kovettumia.

Jalkapuikko tahraa vähemmän kuin voiteet, ja se sopii erityisesti kantapään halkeamien ja kovettumien paikalliseen hoitoon. Käytännöllinen puikko on myös helppo pitää mukana.

Käytetään päivittäin tai tarpeen mukaan. Parhaan tuloksen saavuttamiseksi Jalkapuikon kanssa kannattaa käyttää kuivien jalkojen Tehovoidetta. Hajusteeton.

Jalkakylvyt ei kuulu mun rutiineihin, niinkuin ei säännöllinen raspauskaan.

Stickin käytön vuoksi mulle riittää nopea (10-15 min) jalkojen liotus joka toinen viikko. Sen jälkeen raspaan jalat kynsiviilalla! Ihan oikeasti käytän paksua kynsiviilaa enkä niitä kaupan tehoraspeja.

Omalta kohdaltani voin sanoa, että jakojen hoito on todella nopeaa, helppoa ja vaivatonta nykyään. Jos jätän tämän ylläpitohoidon tekemättä niin 2-3 viikossa kantapääni halkeavat verestäville haavoille, joten ei niiden jatkuvasta ylläpitohoidosta voi luistaa yhtään. Mulla ei ole jalkojen rasvaaminen se kulmakivi vaan tuon stickin käyttäminen säännöllisesti. Voin olla vaikka viikon rasvaamatta ja mitään kovin suurta muutosta jaloissa ei ehdi tapahtua siinä ajassa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

ainokainen

• Vieras
hoidetut jalat
« Vastaus #442 : 05.02.13 - klo:15:21 »
Mun lemppari jaloille on Dermosilin Karbamidi Jalkavoide, nettisivujen mukaan sisältää karbamidia 17,5% ja rasvaprosentti 25%. Ja kun hintakin alle viis egeä, niin ei päätä huimaa ja voi vähän lotrata.  :T Suosittelen kyllä kokeilemaan tota.

Tätä minäkin käytän, hyvää tavaraa on. Tässä on tosiaan erittäin korkea karbamidi- eli ureapitoisuus. Riittoisa tuubi ja ennen kaikkea halpaa! Joku Schollin pieni jalkavoidetuubi maksaa yli kympin, niihin en tuhlaa enää rahojani.
Ja tämä Dermosil toimii muuten tosi hyvin myös kynsinauhavoiteena!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #443 : 14.04.13 - klo:21:51 »
Tilasin Feeluniquesta Palmer'sin Foot Magic-jalkavoiteen ja olen sitä nyt jokusen viikon käyttänyt. Näitä Palmer'sin tuotteita saa myös Tallinnan Kaubamajasta ostettua. Odotin koostumuksen olevan jotain, no, voidetta. Yllätyinkin kun korkista tuli ulos vaseliinin näköistä töhnää. Voiteessa on mieto piparmintun tuoksu. Itse en tykkää piparminttuisista jalkavoiteista koska en kaipaa koipiini viilentävää efektiä. Tässä se kuitenkin on äärimmäisen mieto, ei viilentävä mutta sellainen raikas. Koostumus on tosi riittoisaa, meni useampi kerta että opin ottamaan tätä tarpeeksi vähän kerrallaan. Kostutustehoihin olen ollut tyytyväinen ja kaiken kaikkiaan kelpo ostos! Hintaa tällä oli Feeluniquessa vitosen verran joten siihen nähden erittäin edullinen vieläpä.

Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #444 : 05.05.13 - klo:20:13 »
Vinkkejä hikoaviin haisulijalkoihin? Jalat hikoaa ihan tuhottomasti töissä, kahdet eri kengät työkäytössä ja molemmissa sama ongelma.

Nyt kesäkenkinä mulla on töissä crocsin ballerinat, kengät itsessään on todella helppo pitää puhtaina ja hajuttomina, mutta jalka ja sukka taas tuottaa päänvaivaa. Sukkaa on pakko pitää. Mulla on sukkahousumateriaalisia nilkkasukkia ja sukat haisee aina päivän päätteeksi ihan kaamealle.  :-X Pitäisi samaa sukkaa käyttää kuitenkin edes 2 päivää, koska tulee melko kalliiksi vaihtaa joka päivä uudet sukat kuten nyt toistaiseksi olen tehnyt.

Mulla on dermosilin antiperspirantti jalkasuihke jota kokeilen heti huomenna. Tätä en ole vielä  kokeillut, en tiedä toimiiko mutta vaikka toimisikin, niin joudun etsimään jotain korvaavaa tuotetta koska tuoksu on tässä suihkeessa todella voimakas. Nyt allergiakautena jouduin jo jättämään kaikki tuoksut ym. jo pois, koska tuntuu että kaikki ärsyttää henkeä, nenää kutittaa muutenkin ja aivastuttaa hyvin herkästi, eli pyrin minimoimaan kaikki muut hajustehäiriköt nyt pois.

Jotain talkkia tmv. ajattelin, mutta pilaakohan miten nuo nilkkasukat? Ja kestääkö "pito" koko päivän, jos aamulla laittaa vai pitääkö lisäillä pitkin päivää? Joku hajusteeton helposti saatava antiperspirantti jaloille olisi paras, mutta onko sellaista olemassa edes?  :-\

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #445 : 05.05.13 - klo:23:36 »
Sukkaa on pakko pitää. Mulla on sukkahousumateriaalisia nilkkasukkia ja sukat haisee aina päivän päätteeksi ihan kaamealle.  :-X Pitäisi samaa sukkaa
Vaihda toisenlaisiin sukkiin! Sukkahousumateriaali hiostaa jalat ainakin mulla ihan karmean hajuisiksi umpinaisissa kengissä. Vuosia käytin talvella sukkahousuja saappaiden kanssa ja haju oli karmea. Puuvillasukkiin ja leggingseihin vaihdettuani en enää aiheuttanut hajukuolemia muissa ihmisissä. ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #446 : 06.05.13 - klo:00:07 »

Nyt kesäkenkinä mulla on töissä crocsin ballerinat, kengät itsessään on todella helppo pitää puhtaina ja hajuttomina, mutta jalka ja sukka taas tuottaa päänvaivaa. Sukkaa on pakko pitää. Mulla on sukkahousumateriaalisia nilkkasukkia ja sukat haisee aina päivän päätteeksi ihan kaamealle.  :-X Pitäisi samaa sukkaa käyttää kuitenkin edes 2 päivää, koska tulee melko kalliiksi vaihtaa joka päivä uudet sukat kuten nyt toistaiseksi olen tehnyt.

Miten sukkien vaihtaminen päivitäin tulee kalliimmaksi kuin jos ne vaihdetaan vain joka toinen päivä?

Apteekista saa puhdistettua villaa, jota voi laittaa varpaiden väliin. Se imee hyvin kosteutta ja vähentää sitä kautta hajuhaittoja. Tämä ei tietenkään sovi, jos kengät on kärjistä avonaiset ja sukista näkyy läpi. Myös villasta valmistetut ohuet sukat on hyvät. Niitä ei vaan tahdo löytyä mistään eikä ne ehkä ole kaikkein kesäisin vaihtoehto, vaikka ohuudeltaan ne onkin ihan puuvillaisten nilkkasukkien luokkaa.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #447 : 06.05.13 - klo:01:11 »
Sukat kyllä kannattaa ehdottomasti vaihtaa joka päivä, ja kiinnittäisin huomiota myös kenkien ja sukkien materiaaliin; mieluiten jotain luonnonkuitua ja nahkaa, jotka antavat jalan hengittää, eivätkä jalat ole kuin "muovipussissa" (ei ihme jos hikoilee!) Bambu on hyvä materiaali sukissa, koska on luonnostaan antibakteerinen ja imee kosteutta paremmin kuin puuvilla, mutta en tiedä miten ohuita bambusukkia myydään, mulla on ihan "perussukkia", siis sellasia ohkaisia mutta ei kuitenkaan yhtä ohutta kuin sukkahousut :) Jalkakylpyyn voi laittaa teepuuöljyä, ja itse olen käyttänyt jalkoihin hätätapauksessa ihan tavallista suihkutettavaa deodoranttia.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #448 : 06.05.13 - klo:11:08 »

Miten sukkien vaihtaminen päivitäin tulee kalliimmaksi kuin jos ne vaihdetaan vain joka toinen päivä?

Heitän sukat päivän päätteeksi aina roskiin. Jos nuo sukat ei haisisi, niin käyttäisin niitä sen toisenkin päivän ennenkuin heitän roskiin. Tottakai se tulee kalliimaksi jos käytän 6 sukkaparia viikossa, kuin että käyttäisin 3 sukkaparia.  ::)

Sukkaa on pakko pitää. Mulla on sukkahousumateriaalisia nilkkasukkia ja sukat haisee aina päivän päätteeksi ihan kaamealle.  :-X Pitäisi samaa sukkaa
Vaihda toisenlaisiin sukkiin! Sukkahousumateriaali hiostaa jalat ainakin mulla ihan karmean hajuisiksi umpinaisissa kengissä. Vuosia käytin talvella sukkahousuja saappaiden kanssa ja haju oli karmea. Puuvillasukkiin ja leggingseihin vaihdettuani en enää aiheuttanut hajukuolemia muissa ihmisissä. ;D

Näiden sukkien materiaali kyllä on huono.  :-\ Tavalliset puuvillasukat on paremmat jalassa eikä ongelmaa silloin ole, mutta koska kengät on ballerinamalliset niin mieluusti käyttäisin jotain hyvin ohutta ja/tai osittain läpikuultavaa/ihonväristä sukkaa.
Pitänee katsastaa sukkavalikoimat jos jostain löytyisi jotain todella ohuita nilkkasukkia. Vinkkejä saa laittaa mistä kannattaa etsiä ballerinamallisiin kenkiin sopivia sukkia, jotka ei hiosta.  ;D

Poissa Missy

• Tukkaguru
« Vastaus #449 : 06.05.13 - klo:11:39 »

Heitän sukat päivän päätteeksi aina roskiin. Jos nuo sukat ei haisisi, niin käyttäisin niitä sen toisenkin päivän ennenkuin heitän roskiin. Tottakai se tulee kalliimaksi jos käytän 6 sukkaparia viikossa, kuin että käyttäisin 3 sukkaparia.

Mutta jos ne sukat on edelleen ehjät niin voisihan ne myös pestä? Kai se haju pesussa lähtisi?
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.