Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169578 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #450 : 06.05.13 - klo:11:59 »
Kyllä tuo muovikenkäkin on varmasti osa haju- ja hikoiluongelmaa, vaikka kenkään ei hajua pysyvästi tarttuisikaan. Miksi nahkakenkä ei käy? Esim. Vagabondilla on useita matalia työkäyttöön sopivia nahkakenkiä ihan kohtuuhintaan - hikoilevalle jalalle sopisi tietysti parhaiten jopa sandaali, mutta kaikkiin työpaikkoihin se ei tietenkään sovi. Terveyssandaalit, joissa pohjamateriaali on korkkia, ovat hikoilun kannalta kaikkein parhaat, monilla valmistajila on kivoja mallejakin, mutta hintaa näissä on yleensä enemmän. Jos sandaali ei käy, etsisin nahkaballerinat, joissa nahkaan on leikattu läpimeneviä kuvioita. Esim. Asokselta löytyisi muutamat: http://www.asos.com/search/laser-cut-ballet-flats?hrd=1&q=laser+cut+ballet+flats

« Viimeksi muokattu: 06.05.13 - klo:12:02 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #451 : 06.05.13 - klo:18:26 »
Jalkahien hajuun tehoaa myös kylmäpuristettu kookosöljy. Eli sillä rasvaa jalat ennen sukkien laittoa niin vähentää kyllä hajua. Kannattaa kokeilla  :) Ne nilkkasukat voi kyllä laittaa pesukoneeseen pesuun - tulevat puhtaana takaisin. Sukat vaan pesupussiin  ;D

Apua voi olla myös noista ilmavista kengistä eli nahkasandaalit tms, missä jalka pääsee tuulettumaan eikä hikoa niin pahasti.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #452 : 06.05.13 - klo:18:51 »
Heitän sukat päivän päätteeksi aina roskiin.

Miksi ihmeessä?
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #453 : 06.05.13 - klo:22:26 »
Mutta jos ne sukat on edelleen ehjät niin voisihan ne myös pestä? Kai se haju pesussa lähtisi?

Ne nilkkasukat mitä käytän, ovat siis niitä ihan halpis sukkahousumateriaalisia joita saa useamman parin yhdessä paketissa. Ne ei kestä enempää kuin parin päivän käytön, välillä päivänkin jälkeen alkaa jo esim. kantapäästä purkautumaan. Siksi heitän aina roskiin. Normaalissa kotikäytössä mulla kestää nuo vastaavat sukat kauemmin ja pesenkin niitä, mutta työkengissä nuo yksinkertaisesti vaan hankautuu rikki, kertakäyttökamaa.

Sandaali ei käy. Nämä crocsin ballerinat on sen takia hyvät, koska niissä on liukkaan pinnan pito ja materiaali todella helppo pestä, kengille saattaa päivän aikana roiskua jotain likaa. Jotkin ihan tavalliset mustat ballerinat kävisi myös, mutta harvemmin vastaavat ovat olleet yhtä hyviä jalalle seistä pitkää päivää kuten nämä crocsin omat.  :-\

Eipä varmaan auta kuin pitää tavallisia mustia ohuita puuvillaisia nilkkasukkia kenkien kanssa, näyttökööt sitten vähän hölmöltä mutta eipä jalka ainakaan hikoa niinkuin näissä toisissa nilkkasukissa. Tuli töissä aihe puheeksi ja muut ovat tuskastelleet vähän saman asian kanssa aina kesäisin, kamalaa haaskausta kyllä heittää aina päivän päätteeksi sukksinilkkasukat roskikseen, vaikka halpoja ovatkin. Pitänee myös kiertää vähän sukkaosastoja, jos nyt kesäksi tulisi jotain ohuempia sukkia myyntiin.  :)
« Viimeksi muokattu: 06.05.13 - klo:22:33 kirjoittanut wilma »

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
« Vastaus #454 : 08.05.13 - klo:09:46 »
Tohon hienhajuun, niin mulla ainakin on jelppinyt suolasaippualla pesu päivittäin.

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #455 : 26.07.13 - klo:19:27 »
Osaisiko joku suositella Turusta jalkahoitajaa? Kantapäät ja isovarpaiden reunassa on kovettumia, joita en meinaa saada kotikonstein pois, joten ajattelin jos kävisin jalkahoitajalla.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #456 : 24.08.13 - klo:17:15 »
Kokeilen heti kaikkia omituisia tee-se-itse hoitoja ja tällä kertaa löysin Pinterestistä Listerine-jalkakylvyn reseptin. Kylpyyn tulee lämmintä vettä, etikkaa ja Listerineä - tarkoituksena liuottaa itsepäiset koppurat jaloista pois. Keitos ei tuoksu erityisen herkulliselta ( ::)), mutta itseasiassa toimii tosi hyvin  ;D Linkin reseptissä oli aineksia aika pieni määrä (1/4 cups Listerine, 1/4Cups vinegar, 1/2 warm water), joten itse laitoin vatiin vettä sen verran että jalat peittyivät ja sitten kunnon loraukset kahta muuta ainetta + jalat vatiin 20 minuutiksi. Jalkakylvyn jälkeen raspasin jalat ja tosi sileät tuli  :) Tänä kesänä tuntui, ettei jaloista meinaa millään saada kuivia kohtia pois, mutta tällä sai kantapäät kuntoon. Tähän mennessä olen ehtinyt vaih kahdesit kokeilemaan, mutta molemmilla kerroilla tuli hyvä tulos. En tiedä toimisiko tämä pelkällä etikallakin ja jollain jalkasuolalla  ???

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #457 : 25.08.13 - klo:12:48 »
Osaisiko joku suositella Turusta jalkahoitajaa? Kantapäät ja isovarpaiden reunassa on kovettumia, joita en meinaa saada kotikonstein pois, joten ajattelin jos kävisin jalkahoitajalla.

Vähän myöhässä tulee... Ennen kävin suht säännöllisesti jalkahoidoissa, mutta nyt viimeisimmästä käynnistä on vähän yli vuosi. Olin käynyt monta kertaa Maariankadulla TYA:n hoitolassa jalkahoidossa ja vaikka se muuten ihan ok olikin, eivät saaneet hoidettua pois känsää jalkapohjasta. :-X Sitten kävin Wiklundin Hyvä olo -hoitolassa, kun sinne oli joku tarjous, eikä mulla edes ollut enää mitään toiveita sen itsepintaisen känsän suhteen. Kuinkas ollakaan, jalkahoitaja teki valtavasti töitä ja sai sen pirulaisen niin hyvin hoidettua, ettei ole nyt vuodessakaan enää vaivannut! Muutenkin oli hyvä jalkahoito eli voisin kyllä mennä uudestaankin. Tuonnehan on muistaakseni nettiajanvarauskin eli on ainakin helppoa! ;)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #458 : 25.08.13 - klo:17:42 »
^^ Tuohan kuulostaa mielenkiintoiselta, ja multa löytyisi kaikki tarvittavat aineksetkin kaapista. Käykö tuohon mikä tahansa Listerine?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #459 : 26.08.13 - klo:19:57 »
^
Kyllä varmaan - ei kai niissä hirveän suuria eroja ole  ???

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #460 : 26.08.13 - klo:21:39 »
Osaisikos kukaan neuvoa, miten isovarpaiden päältä kovettumat saisi pois? Mulla on ollut varmaan kuusi vuotta kovettumat, tulivat aikoinaan Lacosteen kengistä jotka joskus olivat huippumuodikkaat.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #461 : 27.08.13 - klo:12:50 »
^^ Okei, täytyypä pistää testiin.

Mulla on tässä kesän mittaan jäänyt jalkojen hoito vähän retuperälle ja sen kyllä huomaa. Kantapäät alkavat olla siinä kunnossa, ettei raspikaan meinaa enää tehota. Jospa tuosta Listerinestä löytyisi apu. Se on suuvedeksi muutenkin vähän turhan tymäkkää tavaraa, joten ihan mielellänikin käyttäisin jalkakylpynä pois. :)
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #462 : 27.08.13 - klo:13:26 »
Osaisikos kukaan neuvoa, miten isovarpaiden päältä kovettumat saisi pois? Mulla on ollut varmaan kuusi vuotta kovettumat, tulivat aikoinaan Lacosteen kengistä jotka joskus olivat huippumuodikkaat.

Mulla on kans ollut varmaan koko ikäni isovarpaiden päällä kovettumat, ja häpeän niitä ihan hirveästi! Hoitokeinoa niihin kyllä en ole keksinyt.
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Kunis

• Vieras
« Vastaus #463 : 27.08.13 - klo:15:12 »
^ Minulla on joskus tiuhaan liotellessa ja rasvaillessa lähtenyt ilman kummoisia aineita. Riippunee kengistä vaan todella paljon, pitäisi olla melko piukat ja sisältä pehmoiset. Talvella itselläni ovat ainakin ihan kestona.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #464 : 27.08.13 - klo:15:19 »
Mulla on arveluttava keino pienten kovettumien poistoon tai ainakin siistimiseen: hion niitä kynsiviilalla, kaikkein vähiten karkealla, ja sitten rasvaan. :) Käytössä on Kicksin viila, jossa on neljä erilaista pintaa, ja käytän siitä lähinnä kakkosta.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.