Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169510 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #465 : 27.08.13 - klo:21:43 »
Oh, nyt kun tuli puheeksi, niin muistin joskus vähän leikanneeni saksilla pahinta kovettumaa pois. Eipä se kuollut iho siitä suutu, kunhan ei tervettä ihoa turmele. Kai :P

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #466 : 28.08.13 - klo:00:10 »
^ Mä oon leikelly omiani kynsisaksilla. :-X Sit kun osut vähän liian syvälle, auts... Pitäis itsekin ostaa joku kovettumien hoitoon oikeesti tarkoitettu asia / viila / vastaava.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 28.08.13 - klo:22:34 »
Entäs tuo etikalla ja listerinellä liottelu?  ;) Toinen kovettumiin tehoava juttu vois olla ne baby Foot-jalkanaamiot/sukat/mitkäliet, joiden jälkeen kuiva iho repeilee jonkun ajan päästä pois. Taisin nähdä vastaavia myynnissä myös Sokoksella.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #468 : 14.05.14 - klo:21:16 »
Kokeilin ensimmäistä kertaa Holika Holikan kemiallista jalkakuorintaa. Nuo toimivat siis siten, että jalkoihin laitetaan muoviset, sukanmalliset pussit, joihin kaadetaan kuoriva neste. Jalkoja pidetään reilu puolitoista tuntia pusseissa, huuhdellaan ja odotellaan jalkojen ihon kuoriutumista. Mulla kuoriutumisen alkamiseen kului yhdeksän päivää ja näin kolmantena päivänä nahkaa lähtee varsinkin suihkun jälkeen melko reippaasti, tosin vielä on paljon kuollutta ihoa kiinnikin. Irtoavaa ihoa ei saisi nyppiä, mutta en ole pystynyt pitämään näppejäni erossa. :P

Tässä kohtaa on vielä hankala sanoa, kuinka tehokkaasti kuorinta saa kovettuneen ihon irtoamaan, mutta toistaiseksi näyttää hyvältä ja meinaan tilata kuorintasettejä lisää. Näitähän on monilla merkeillä ja hintahaitari on laaja. eBaystä ostin omani joltain korealaiselta myyjältä.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
« Vastaus #469 : 15.05.14 - klo:00:56 »
Mä kävelen paljon lenkkareilla ja jopa kumppareillakin monen tunnin lenkkejä metsässä koirien kanssa. Kantapäät on siis aina olleet kuivat ja halkeilleet. Muita kovettumia ja "vikoja" mun jaloissa ei ulospäin olekaan, paitsi että mun pikkuvarvas on sellainen tosi lyhyt ja jännän mallinen, että hädin tuskin saa sen kynnen leikattua. (kiitos vanhempien, joiden takia mulla on lapsena ollut usein liian pienet kengät ja varvas on kasvanut ikäänkuin mutkalle. Ihan söpö se tavallaan on ja persoonallinen, mutta ei sitä lakata pysty) Nyt oon jo lopputalvesta saanut tarpeekseni siitä että kantapäät tarttuu lakanoihin kiinni ja repii sukkia ja sukkahousuja rikki. Niinpä suihkun jälkeen raspaan ihan sellaisella hiekkaviilan tapaisella jalkaraspilla kuivaa ihoa pois, huuhdon ja laitan Bepanthenia tai Dermosilin jalkavoidetta ja siihen päälle puuvillasukan yöksi. Bepanthen on hoitavampi, tuo Dermosil toimii paremmin ylläpitäjänä. Kokeilin kylvettää jalkoja kylpysuolavedessä, mikä oli sinänsä ihan virkistävää, mutta ehkä kuivatti kantapäitä? Olen todella laiska lakkailemaan varpaankynsiä, koska en ole oikein mikään sandaali-ihminen. Olen eläissäni ehkä kahdesti lakannut varpaankynnet  :T
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #470 : 15.05.14 - klo:02:10 »
^^Helka, olen haaveillut noista pitkään, mutta pari asiaa mietityttää - onko ihon poishilseily kuorintasukkien jälkeen niin voimakasta, että kaikki tavalliset sukat ja petivaatteet ovat ihan kuorrutettuja ihoriekaleilla? Näyttävätkö jalat prosessin aikana pahalta, voiko käyttää esim. sandaaleja?

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #471 : 15.05.14 - klo:11:09 »
^^Helka, olen haaveillut noista pitkään, mutta pari asiaa mietityttää - onko ihon poishilseily kuorintasukkien jälkeen niin voimakasta, että kaikki tavalliset sukat ja petivaatteet ovat ihan kuorrutettuja ihoriekaleilla? Näyttävätkö jalat prosessin aikana pahalta, voiko käyttää esim. sandaaleja?

Sukkien käyttö on kyllä melkein pakollista, koska irtoava iho jää sukkiin eikä leviä esim. lakanoihin tai mattoihin. Kuoriutuva iho myös näyttää aika roisilta, joten sandaalit ovat aika lailla pois suljettu kenkämalli.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #472 : 15.05.14 - klo:16:39 »
Mä olen ollut todella tyytyväinen Paula's Choicen 10% AHA-lotioniin jalkojen hoidossa. Voi käyttää vaikka joka päivä, mutta pari-kolme kertaakin viikossa riittää, ja kovettunutta ihoa ei ole tarvinnut nähdä. Onhan sitä tullut hankalampiakin vaihtoehtoja kokeiltua, mutta en mä vaan jaksa pitkään mitään kikkailuja. Tämän kanssa ei tule mitään näkyvää hilseilyä, vaan kuiva ja kova iho vain katoaa, ja AHA-lotion on samalla kosteusvoide. Helppo käyttää aina suihkun jälkeen.

Olen vähän järkyttyneen huvittuneena katsonut viime aikaisia mainoksia niistä paristokäyttöisistä raspeista tai mitä lie. Johan se on hyvän aikaa ollut neuvona, että raspaus/viilaus yms ei kannata, kun se vain kiihdyttää ihon paksuuntumista. Ja ajatella mikä vaiva tuollaisestakin, kun voisi vain levittää kemiallisesti kuorivaa kosteusvoidetta ja sillä selvä... Siinä ei iho rikkoudu, eikä paksuuntuminen kiihdy. Suosittelen!
1cFii, oma väri.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #473 : 27.07.14 - klo:11:57 »
^
Eipä tullut mieleen, että AHA voisi olla myös tuossa käytössä - pitääkin kokeilla joku kerta. Ostin babyfootin tyylisen kuorintanaamion/sukat jaloille matkalta, mutta en oikein tykännyt. Ensinnäkin oli ärsyttävää pitää yli tunti niitä nestepusseja jaloissa ja toisekseen kuoriutuminen tapahtui todella hitaasti ja jalat oilivat ihan tautisen näköiset. Irtoavaa ihoa sai hinkata päivittäin pois. Ihosta tuli kyllä ihan pehmeä, mutta täydellisestä tuloksesta ei juuri voinut nauttia koska iho irtosi niin vähitellen ja eir paikoista. Prosessin lopuksi iho oli siis ihan samassa kunnossa kuin ennen kuorintaa niissä kohdissa joista iho oli kuoriutunut ensiksi.

Jos kärsii pahoista kovettumista niin naamiosta voi olla apua, mutta koska omat jalkani pysyvät ihan hyvinä pelkällä raspaamisella ja oikealla rasvalla niin ei tuosta hirveästi apua ollut.

Poissa Sanguine

• Tukkaguru
« Vastaus #474 : 31.08.14 - klo:20:35 »
Osaisikohan kukaan suositella jotakin todella kosteuttavaa ja rasvaista jalkavoidetta? Kantapäät ovat kesän aikana menneet ihan hirveän näköisiksi ja ovat syviä halkeamia täynnä  :-X Olen käyttänyt nyt jonkin aikaa Hansaplastin jalkavoidetta, mutta tuntuu olevan liian kevyttä tavaraa. Rahatilanteen salliessa ajattelin mennä elämäni ensimmäistä kertaa jalkahoitajalle, etenkin jos nämä halkeamat eivät tästä kotikonstein yhtään parane. 
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #475 : 31.08.14 - klo:20:48 »
Helosania vaikuttais aika moni käyttävän. Omakohtaista kokemusta tuosta voiteesta ei ole, mutta mulla aiemmin halkeili kantapäät tosi pahasti juurikin, kun yritin hoitaa niitä, eli raspasin ja rasvasin.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #476 : 21.09.14 - klo:16:01 »
Ainakin Herbamedicus voiteet on aika rasvaisia, esim aloe vera ja lypsyvoide. Oliiviöljyvoide ei niin kauhean rasvaista ole.

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #477 : 26.09.14 - klo:00:00 »
En löytänyt haulla juttua sisäänkasvaneista varpaankynsistä, liekö kellään juureksella ollut tätä vaivaa? Mulla on pottuvarpaiden kynnet ihan kuperat - siis ei yhtään kärjestä taipuneet, vaan sieltä kynsien sivuista. Aiemmin leikkasin kynnet aina ihan lyhyiksi ja siitä ongelma ehkä johtuukin. Jossain vaiheessa oli kipeätkin ja lievää tulehdusta, kun kynsi painui ihon alle. Nyt, kun olen antanut kynsien kasvaa, niin eivät ole kipeät muulloin kuin juostessa, kun kengän etuosa alkaa painaa - varpaat on vähän liian korkeat kuperan kynnen vuoksi. Kävellessä painetta ei varvaspuolelle tule, joten ei nyt isoja ongelmia. Juoksu on kyllä jäänytkin nyt valitettavasti pois, suurimmaksi osaksi tämän kynsiongelman takia.

Mutta siis saakohan noita ikinä enää suoristettua? Ja voiko ne suoristua itsestään, vai tarvitsenko ehdottomasti jonkun jalkaterapeutin apua?

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #478 : 26.09.14 - klo:02:00 »
^ Mulla kävi niin onnellisesti, että sain vahingossa suoristettua varpaankynnen reunan, kun laitoin ensiavuksi aavistuksen pottuvarpaaseen uppoavan kynnen nurkan alle pienen "tyynyn" vanulapusta, joka helpotti kipua niin paljon että laitoin jonkin aikaa aina uuden, ja huomasin että se vei ongelman mennessään  :D Mulla reuna kääntyi sisäänpäin vain ihan vähän, mutta sekin riitti aiheuttamaan toistuvia, lieviä kynsivallintulehduksia varsinkin juostessa. Jos koko kynsi on kupera, siihen varmaan tarvitaan jotain järeämpää konstia, mutta käsittääkseni noi on aika hyvin oiottavissa. Kannattaa ehdottomasti käydä jalkaterapeutilla, niin ei tarvitse yksien kynsien takia jättää juoksuharrastusta!
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa maatis

• HAIRahtanut
« Vastaus #479 : 26.09.14 - klo:23:19 »
Louna joo, jalkaterapeutti on varmaan  hyvä idea. Kiitos, kun kerroit kokemuksistasi, ehkä mäkin voisin hieman kokeilla ensin tuota kynnen tyynytystä. :)