Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169583 kertaa)

Poissa Aivina

• HAIRahtanut
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #495 : 10.04.15 - klo:22:47 »
Olen tässä parkinnut lampaantaljaa. Prosessin viimeinen vaihe on nahkapuolen pehmittämiken ja rasvaaminen, joka hoidetaan levittämällä käsi- tai perusvoidetta nahkaan ja hieromalla voimakkaasti jaloilla. (Koska se on helpompaa jaloilla kuin käsillä.)
Kyllä tulee pehmoiset jalat. Nahka kun on tässä vaiheessa vielä vähän karkea ja kova, niin samalla saa jalkapohjien kovettumatkin kyytiä.

Näin täällä.  ;D

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #496 : 13.05.15 - klo:12:12 »
Onko tullut lisää kokemuksia Innisfreen suihkeesta? Holika Holikan kuorinta oli hyvä, mutta näihin mun koppurakantapäihin ei sekään pystynyt, pientä kovettumaa on vielä jäljellä.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Vuhi

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #497 : 18.06.15 - klo:13:55 »
Jalkapöytään tullut ärsyttävä kovettuma (kenkä hiertänyt), eikä millään lähde. Olen rasvannut, raspannut, hohkakivellä, mutta ei.. >:(

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #498 : 18.06.15 - klo:14:22 »
Mä voisin myös jättää kehuja Holika Holikan kuorintasukille, vaikken itse käyttänytkään. Siipan jalkoihin ne survottiin, ja tosi hyvä tulos tuli. Neljäntenä päivänä oli näkyvissä ekoja kuoriutumisen merkkejä, viidentenä jo ihan kunnon riekaleet. Yhdeksäntenä päivänä kuorinnasta iho oli jo ihan sileä, joskin vähäsen touhua nopeutti varovainen sormin irrottelu ja loppuvaiheessa kuorintahanskalla hankaus. En pitänyt tuota itselleni yhtä tarpeellisena kuin miehelle, ja näin toki onkin, mutta nyt kyllä vähän harmittaa, etten itsekin kokeillut...

Valitsin miehelle jalkavoiteenkin tuon jatkoksi. Kriteereitä olivat helppokäyttöinen korkki (mies ei jaksa avata kierrekorkkeja...) ja tahmaton tuntu. Ostin Lumenen Koivu & Hunaja -jalkavoiteen, joka sai oikein hyvän vastaanoton. On kuulemma mukavan viilentävä ja tahmaton. Ulkonäon ja tuoksunkin puolesta menee kyllä äijille hyvin. Itse olen tykännyt nyt lämpimämmällä (hekoheko) kelillä Paula's Choicen BHA-vartalovoiteesta jaloille, senkin jättämä pinta on mukavan sileä ja puhtaan tuntuinen, pitää pahimmat kovettumat poissa.
1cFii, oma väri.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #499 : 20.06.15 - klo:14:49 »
Pidän Paulan AHA-kroppavoiteesta jaloille, kyseessä jo ikivanha pullo, joka ei vieläkään ole pilaantunut  :D
Nimim. antiikkisia kosmetiikkatuotteita kaapit täynnä, ei koskaan pulaa jalkarasvoista  :ts
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #500 : 20.06.15 - klo:15:48 »
^ Mä käytän tuota suurimman osan vuodesta jaloille, mutta olen kokenut tuon sekä BHA-version muuttuvan reilussa vuodessa sen verran, että heitin itse vuodenvaihteessa vanhat jämät menemään ja vaihdoin uusiin. Olisi niitä nyt varmasti voinut vielä käyttää, mutta mun mielestä koostumukset olivat muuttuneet kuivemmiksi ja tuoksut vähän pahemmiksi. Tuoreissa oli parempi tuntu ja teho, mikä nyt ei tietenkään yllätä ketään. Mä päätin käyttää nuo ja kaiken muunkin jatkossa luvatun säilymisajan puitteissa ja hävittää jos ei onnistu. Auttaa vähän pitämään varastoja kurissa, heh...
1cFii, oma väri.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #501 : 22.06.15 - klo:19:56 »
Ostin taannoin ebaysta holika holikan kuorintasukat, ja laitoin ne jalkaan viimeviikon keskiviikkona... Vieläkään ei näy mitään jaloissa, kauanko kuoriutumisen alkamisessa kestää?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #502 : 22.06.15 - klo:20:29 »
^Kyllä se kuoriutuminen kohta alkaa! Mulla oli sama homma että aluksi luulin ettei tapahdu mitään, mutta sitten se alkoi. Muistaakseni itsellä meni melkein viikko ennen kuin mitään alkoi tapahtua.

Poissa Mir

• HAIRahtanut
« Vastaus #503 : 25.06.15 - klo:06:09 »
Mulla ei kuoriutuminen koskaan alkanut. ??? Hiukan laimeet fiilikset siis jäi... Saattaa olla että teho jotenkin pilaantui kun otin suihkun samalla kun otin nuo sukat pois, lieneekö huuhdellut liikaa tehoaineita pois?
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #504 : 25.06.15 - klo:08:55 »
Kyllähän se kuoriutuminen sitten lopulta alkoikin, kerkesin hätäillä liian aikaisin ;D Tämä on todellakin ällöttävin kauneusjuttu mitä olen kokeillut so far, tosi tosi tosi ällöttävän näköiset jalat on nyt ;D Toivottavasti menee pian ohi...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #505 : 26.06.15 - klo:00:05 »
Testasin tänään ekan kerran Innisfreen kuorintasuihketta (perfect clean foot peeling mist). Tuota suihkautetaan kuivalle iholle ja hierotaan; aine alkaa muodostaa hierottaessa jotain töhkää. Lienee samanlainen reaktio kuin joissakin kasvoille tarkoitetuissa kuorinnoissa: tietty ainesosa alkaa rullautua muhjuksi joutuessaan tekemisiin ihon rasvan kanssa.

Mulla on tällä hetkellä tosi kuivat jalat ja muutama itsepintainen kovettuma. Suihkuttelin ainetta ihan reilusti, ja suihke yhdessä ihon hankaamisen kanssa tuntui kosteuttavan kevyesti ja pehmittävän hieman jalkapohjien ihoa, mutta kovettumille ei luonnollisesti tapahtunut mitään. Toivon, että säännöllisessä käytössä suihke auttaisi noihin kovettumiin, mutta suhtaudun nyt vähän skeptisesti, että onko tossa oikeasti riittävästi tehoa kuoria ihoa kemiallisesti, vai onko tuon juju vain saada käyttäjä kuvittelemaan, että se muodostunut muhju on irronnutta ihotöhkää?  ::)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #506 : 07.07.15 - klo:08:16 »
Minäkö keski-ikäinen -blogista bongasin kirjoituksen jalkojen hoidosta ja ajattelin vinkata sen tänne. Kirjoittaja käyttää jonkin verran erilaisia tuotteita kuin mitä tässä ketjussa on ollut esillä:

http://minakokeski-ikainen.blogspot.fi/2015/07/siivousraivoa-pv-2-ja-ansaittua.html
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Twinkley

• Tukkaguru
« Vastaus #507 : 09.07.15 - klo:14:24 »
^ Ounou! Edellisen viestisi perusteella innostuin tilaamaan ja naamio on nyt tulossa... Onko tämä oikea? http://www.ebay.co.uk/itm/Holika-Holika-Baby-Silky-Foot-One-Shot-Peeling-Korea-Cosmetics-/271284280377?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f29cd9c39

Tilasin tätä ja tuli yllättävän nopeasti, olisiko mennyt viikko. Nyt istun nämä jalassa ja vielä 40min vaikutusaikaa jäljellä. Tuntui jotenkin pelottavalta  :D laittaa jalat näihin sukkiin ja mielessä pyörii että mimmoistakohan hullua mömmöä näissä nyt on mutta ei vielä ole jaloissa "tuntunut" miltään, vain kun jalat olisi muovipussissa jossa pohjalla vettä eli hieman kylmä ja outo, muttei täysin epämiellyttäväkään. Tulen raportoimaan kun vaikutukset alkavat näkyä.

Lähtötilanne on siis erittäin kuivat jalkapohjat joissa selvästi kuivia kohtia ja myös välillä halkeamia. Rasvattu on mutta se auttaa vain hetkeksi. Katsotaan jos tästä olisi apua. Odotukset on varsin korkealla :)
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #508 : 10.07.15 - klo:10:09 »
^ Mulle on tulossa jo toinen paketti  :D
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #509 : 10.07.15 - klo:18:28 »
Minulla nuo Holika Holikan sukat ei oikein toimineet pahimpiin kovettumakohtiin. Muuten jalat kyllä kuoriutuivat todella tehokkaasti ja nahkariekaileita lähti, mutta ilmeisesti kovettumat isovarpaissa ja kantapäässä oli  vaan liikaa.  ::)
1bMii, vaalennettu.