Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 169900 kertaa)

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #540 : 15.03.17 - klo:09:23 »
Olen muutamana iltana ehtinyt käyttää Dermosilin karbamijalkavoidetta ja pidän tästä kovin. Korkea karbamidipitoisuus on jalkavoiteessa mulle hyvä juttu, ja iho on jo muutamassa päivässä vähän pehmentynyt, tosin lähtötilannekaan ei ollut katastrofaalisen huono. Voide on riittoisaa, se levittyy hyvin ja imeytyy nopeasti. Iholle jää jännä puuterinen tunne, ja voide ei ihan mahdottomasti suttaa sukkia tai lakanoita. Aiemmin käytin CCS:n jalkavoidetta, joka vaikuttaa huomattavasti rasvaisemmalta ja ero tuntumassa on näiden kahden välillä ihan huomattava.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #541 : 01.05.17 - klo:17:25 »
Minulta tulee nyt pieni käyttäjäkokemus Salvequickin kuorintasukista. Heti alkuun varoitus - tämä voi olla turhan ällöttävää herkimmille lukijoille ;D

Käytin sukkia yhdeksän päivää sitten. Heti alkuun muutama kommentti itse sukkien käyttöön. Kyseessähän on jalan muotoiset, melko isot muovipussit, jotka vedetään jalkaan ja teipataan, jotta ne pysyisivät paremmin paikallaan. Itse vedin tuohon päälle vielä villasukat, mutta silti sukkien kanssa sai olla melko varovainen, että ne pysyivät jalassa eikä neste lähtenyt valumaan. Eli välttäisin mahdollisimman paljon kävelyä kuorintasukat jalassa. Sukkia pidettiin jalassa 1,5 tuntia, jonka jälkeen jalat pestiin vedellä.

Minulla iho alkoi kuoriutua noin neljä päivää sukkien käytön jälkeen ja on jatkunut siitä lähtien. Huomasi, että nahka alkoi kuoriutua ensin melko sileistä ja ohuista kohdista ihoa, kun taas paksummissa kovettumissa ja esimerkiksi kantapäissä iho kuoriutuu paljon hitaammun. Iho on selvästi pehmeämpi, ja odotan sitä, että viimeisetkin kohdat kuoriutuvat lopullisesti. Eli lopputulokseen olen pääosin tyytyväinen.

Kuitenkin nyt siihen ällöön osaan - irronneita nahanpalasia jaloista on ihan kaikkialla! Vaikka yritän irrottaa nahkaa suihkussa raspilla ja välillä repimällä, niin nahka vain irtoilee ja pöllyää. Olohuoneen matossa näkyy pieniä palasia ja sukkien mukana niitä lentää ympäriinsä. Onneksi asun yksin, mutta silti ällöttää löytää välillä isojakin nahanpalasia ympäri huushollia.

Niin, ja siis ovathan jalat edelleen aivan järkyttävän näköiset. Varsinkin varpaiden ympärillä on edelleen toki riekaleinen iho. Toki oli ehkä hieman ennenaikaista kirjoittaa nyt tätä kommenttia, koska koko prosessi voi kestää jopa pari viikkoa. En kuitenkaan tekisi tätä kokeilua välttämättä kesällä, kun jalkoja on paljon vaikeampaa piilotella. Ehkö tämä on kuitenkin kaiken tämän arvoista, sen verran lupaavaa jälkeä on tullut tähän mennessä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #542 : 01.05.17 - klo:20:04 »
^
...Heti alkuun muutama kommentti itse sukkien käyttöön. Kyseessähän on jalan muotoiset, melko isot muovipussit, jotka vedetään jalkaan ja teipataan, jotta ne pysyisivät paremmin paikallaan. Itse vedin tuohon päälle vielä villasukat, mutta silti sukkien kanssa sai olla melko varovainen, että ne pysyivät jalassa eikä neste lähtenyt valumaan. Eli välttäisin mahdollisimman paljon kävelyä kuorintasukat jalassa....

Minä teippaan aina maalarinteipillä sen sukan suuaukon nilkkaan kiinni. Eli pari kierrosta teippiä nilkan ympärille sukan reunaan. Ja päälle vielä villasukat. Toistaiseksi kuorinta-aine on pysynyt sukassa.

Poissa Memmuuh

• Tukkaguru
« Vastaus #543 : 01.05.17 - klo:22:11 »
Mä toisaalta haluaisin kokeilla kuorintasukkia, mutta en taida uskaltaa.. Taidan olla liian herkkä sellaiseen, koska mua alkaa melkein jo pyörryttää pelkkä ajatus irtoilevista ihoriekaleista. ::)

Lähteekö se nahka siis enimmäkseen ihan hilseilemällä tai sellaisina ihan ihan ohuina palasina, vai lähteekö siinä irtoamaan jotain paksumpiakin ihoriekaleita? Riippuu varmaan tietty myös missä kunnossa jalat on ennen sitä kuorintaa? Entä kuinka pitkään tulos kestää?

Tai tietysti jos ei katsele niitä jalkojaan sitten ollenkaan kuoriutumisvaiheessa vaan vetää sukat jalkaan välittömisti suihkusta tullessa jne.. ::)
« Viimeksi muokattu: 01.05.17 - klo:22:14 kirjoittanut Memmuuh »
3b F ii

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #544 : 01.05.17 - klo:22:21 »
^Kyllä mulla ainakin lähtee pääasiassa ihan isoina riekaleina, sellaisina euron ja kahden euron kolikon kokoisina ehkä isoimmillaan, jos nyt jotain referenssiä haluaa antaa :) Mutta musta se (omien jalkojen kohdalla) ei ole mitenkään inhaa, kun alta tulee ihan normaalin näköistä ihoa eikä se satu millään tavalla. Pitää vaan muistaa olla irrottelematta riekaleita itse, vaikka kuinka tekisi mieli. Sotkuista se puuha kyllä on, sukat on ja lakanat ihan ihopalasissa n. viikon ajan :-X
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #545 : 06.05.17 - klo:10:29 »

Kuorintasukkien sijaan olen hoivaillut kuivuneita kantapäitä muutama viikon ajan vähemmän radikaalein keinoin: hyviä kosteuttavia mönjiä ja Dermolisin jalkaseerumi.. Viimeksi mainittukin kuorii kovettumia, mutta hitaasti ja lempeämmin.
Ihmeen hyvin on korpuista tullut pehmeät, kun olen jaksanut rasvata parhaimmillaan kahdesti päivässä: mutta yksikin kerta tehokasta rasvausta hierontaan yhdistettynä on jo tepsivä.
Voiteina on ollut joskus mitäkin, Schollia, Ahavaa, korealaistestereitä... ja The Chemistryn jalkavoide,
Yksinään mikään ei tee ihmeitä, mutta säännöllisessä käytössä tuloksia on näkynyt.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #546 : 17.04.18 - klo:12:38 »
Ou jee, jaanpa täällä mainion vinkin korppukantapäille!

Minulla on todellakin ongelmia jalkojen ihon kanssa talvisin. Kantapäissä etenkin iho paksuuntuu ja pahimmillaan halkeilee jopa niin, että halkeamat ovat haavoilla. Ohentaminen (kuorintasukat ja raspaaminen) auttavat yhdessä kosteutuksen kanssa - mutta työtä on valtavasti ja jos iho pääsee huonoon kuntoon sen hoitaminen taas joustavaksi on todella pitkä prosessi. Talvella huomaan, että into on vähissä jalkojen hoitoon... ...kunnes tilanne on tosiaan niin paha, että halkeamat ovat kipeitä ja verillä.

Aivan loistava - ja rankkaa raspausta / kuorintasukkia lempeämmältä tuntuva tapa jalkojen pehmittämiseen on ollut The Ordinaryn glykolihappokasvovesi. Tämä on kasvoilleni melko tuju aine ja olen käyttänyt vain kerran parissa viikossa, silloinkin lähinnä nenälle, leukaan ja leukaperiin. Hölväsin yhdellä käyttökerralla ainetta vanulappuun tosi reilusti ja hetken mielijohteesta pyyhkäisin loput toiseen kantapäähän. Aamulla tajusin aivan valtavan eron kantapäiden ihon joustavuudessa ja kosteustasapainossa. Siitä lähtien olen käyttänyt tuota jalkapohjiin pari-kolme kertaa viikossa, aivan mielettömän hyvin tuloksin! Jalat jäävät liuoksen jälkeen myös miellyttävän tuntuisiksi, sitä on todella helppo käyttää. Jalkavoide imeytyy ihoon aivan toisella tavalla - ja voitelu pari kertaa viikossa riittää. Raspausta tarvitsen ihan minimaalisen vähän.

Nyt aion testata myös käsien hoidossa, etenkin kynsinauhat ovat talven jäljiltä hirvittävän kuivat. En välttämättä levittele käsien ohuemmalle iholle, lähinnä kynsien ympäryksen kanssa testailen.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Polina

• HAIRahtanut
« Vastaus #547 : 17.04.18 - klo:15:14 »
^ Kiitos vinkistä, Lila! Onkin lojunut tuota Ordinarya puoli pulloa kaapissa vähän tyhjänpanttina, koska olen todennut COSRX:n AHA-liemen naamalle paremmaksi. Mulla on myös todella ongelmalliset kantapäät, olen nyt saanut ne talven pysymään kunnossa käyttämällä Dermosilin karbamidipuikkoa ja karbamidijalkavoidetta (jotka ovat molemmat ihan HG-kamaa), mutta lisäapu ei ole koskaan pahitteeksi.
Mairzy doats and dozy doats and liddle lamzy divey

Poissa Anita

• Tukkaguru
« Vastaus #548 : 17.04.18 - klo:16:24 »
^^ Kiitti vinkistä Lila! Kävinkin heti pyyhkäisemässä sitä kantapäihin  :ts
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #549 : 17.04.18 - klo:16:41 »
On se minunkin tuota vinkkiä kokeiltava! :D Kantapäät onkin talven jäljiltä siinä kunnossa, että olisin varmaan muuten tilannut jostain Baby footin tai vastaavan, mutta mahtavaa jos ratkaisu ongelmaan löytyykin jo omasta kaapista!
« Viimeksi muokattu: 18.04.18 - klo:08:57 kirjoittanut Hilippa »

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #550 : 17.04.18 - klo:23:03 »
Kiitos vinkistä, pitääkin kokeilla heti!
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #551 : 04.05.18 - klo:16:59 »
Onkos muut saaneet apuja korppukantapäihin tällä?

Itselleni on muodostunut ihan HQ-tuotteeksi löydöksen ansiosta. Auttaa myös reippaasti kuivuvien kynnenympärysten ja kynsinauhojen kanssa käsissä. Jalat ovat olleet viimeksi yhtä siistit ehkä joskus erinomaisella jalkahoitajalla käynnin jälkeen.

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #552 : 04.05.18 - klo:21:36 »
^Mulla ei näy mitään tuotetta, onko vika mun päässä vai linkissä/kuvassa/mikä siellä onkaan?  :)

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #553 : 05.05.18 - klo:10:13 »
Siis tuo The Ordinaryn glykolihappokasvovesi, kirjoitinpa huonon viestin  :P ::) ;D ! Kantapääni ovat kuin vauvan poski (no melkein  ;D ).

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #554 : 05.05.18 - klo:11:16 »
Mäkään en näe kuvaa, mutta onko se se 7% kasvovesi?