Kirjoittaja Aihe: Hoidetut jalat  (Luettu 175125 kertaa)

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
Vs: Hoidetut jalat
« Vastaus #90 : 20.06.07 - klo:08:32 »
Kun mun jalat näkisitte, puolet oksentaisi ja toinen puolisko pyörtyisi ;D Mulla on nimittäin paha tapa leikellä saksilla jalkapohjiani :-X Poikaystäväkin yökkii vieressä kun nyrhään saksilla niin että veri lentää. Jalkojani en ole rasvannut varmaan ikinä. Lisäksi teen seisomatyötä.

Mutta nyt alkaa uusi elämä! Eilen illalla rasvasin ensimmäistä kertaa jalkani. Näyttää heti paremmalta! Jalkapohjat on tietysti vielä leikellyn näköiset, mutta kyllä ne siitä paranee. Aion jatkossa rasvata ja hoitaa jalkojani, ettei tarvitse kauhistuttaa kanssaihmisiä ;)
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Webekhet

• Vieras
« Vastaus #91 : 20.06.07 - klo:12:33 »
Mulla on nimittäin paha tapa leikellä saksilla jalkapohjiani :-X

Siis miksi, kovettumia pois vai? Kuulostaa tosi kivuliaalta.

Mä olen tsempannut oikein kunnolla jalkojen hoidon kanssa, vaikka olenkin aina rasvannut niitä tosi tunnollisesti. Nyt olen käyttänyt viikoittain TBS:n jalkojen kuorinta-ainetta, ja se on i-ha-naa, tuntuu tosi hyvältä kuoria jalkapohjatkin. Eilen lakkasin jopa kynnetkin hennon pinkiksi, heti näyttää siistimmältä. Kovettumia mulla on jonkin verran hoidosta huolimatta, mutta se taitaa olla huonojen kenkien syy. Jalkoja jaksaa hoitaa jo ihan senkin takia, että rumat jalat ja sandaalit yhdistelmä on kamala.  :-X Rumilla jaloilla tarkoitan epäsiistejä, halkeilevia ja hoitamattoman näköisiä yleensäkin.

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #92 : 20.06.07 - klo:12:49 »
Mäkin oon nyt koittanut kunnostautua jalkojen hoidossa. Mulla on siis aina kamalat koppurajalat, karkeat ja kovat. Ostin Schollin jalkaraspin, joka on osoittautunut kyllä hyväksi. Tämä on sellainen kaksipuoleinen sininen raspi, toinen puoli on karkeampi ja toinen puoli hienompi. Rasvana oon käyttänyt pois Nivean Body&Face creamia ja kun se alkaa olla lopussa, tilasin Dermosilin Jalkavoide Sheaa. Pari kertaa oon kokeillu ja on kyllä sileät ja pehmeät jalat sen jälkeen.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa Humppasusi

• Tukkaguru
  • Humpparaakki!
« Vastaus #93 : 20.06.07 - klo:15:54 »
Mulla on nimittäin paha tapa leikellä saksilla jalkapohjiani :-X

Siis miksi, kovettumia pois vai? Kuulostaa tosi kivuliaalta.

Heh, no milloin mitäkin. Kovettumia, kuivaa ihoa.. Kaikki käy ;D
1cMiii Suosikkituotteet XZ-sarja kokonaisuudessaan. Kasvatan omaa väriä takaisin.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #94 : 20.06.07 - klo:16:21 »
Humppasuden jalkapohjien viiltely kuulostaa kivuliaalta, eikö tuo haittaa kävelyä?

Itselläni on varvasongelma  :-\  Yhden varpaankynnen alla on kovettumaa, jota en saa lähtemään millään pois. Olen käynyt näytämässä sitä lääkärillä, mutta hän ei osannut minua auttaa, ainakaan jalkasientä siinä ei ole. Olen hoidellut sitä kortisonivoiteella, sinkkivoiteella, Depanthenilla ja nyt viimeksi karitevoilla. Kortisonista ei ollut mitään apua (lääkärin määräämä juttu) ja noilla muilla olen saanut pidettyä ongelman kurissa, mutta en poistettua. Nyt olen alkanut miettimään jalkahoitajien työnkuvaa, osaisivatkohan he auttaa minua ongelman kanssa? Kynnen alusen lisäksi myös varpaassa on kuivia kohtia, mutta tuo rasvoilla läträily pitää sen kurissa.

Muuten rasvaan jalat päivittäin ja satunnaisesti jalkakylpyjä, lakatut varpaankynnet kuuluvat asiaan kesällä ja talvella.

Lapanen, oletko vasta tilannut tuon dermosilin jalkavoiteen vai oletko myös kokeillut jo? Onko hyvää tavaraa?

Poissa Lapanen

• Tukkaguru
« Vastaus #95 : 20.06.07 - klo:16:29 »
suhina, olen ehtinyt pari kertaa kokeilla tuota Dermosilin jalkavoidetta ja tykkäsin kovasti. Voiteessa on paksu koostumus, tuoksuu miedosti sitrukselle ja levittyy jelposti. Muistaakseni myös imeytyi suht nopeasti. Illalla laitoin raspauksen jälkeen ja aamulla jalat tuntuivat sileiltä ja pehmeiltä.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.

Poissa suhina

• HAIRahtanut
« Vastaus #96 : 20.06.07 - klo:19:52 »
Ok, pitänee tilata tuota seuraavaksi. Tällä hetkellä käytössä joku Oriflamen viilentävä versio ja Emännän jalkavoide, jossa myös piparminttua reippaasti. Ei huonoja nuokaan, mutta valilla jotain muuta kuin vilentävää.

Poissa Mella

• Tukkaguru
  • Butterfly effect
« Vastaus #97 : 21.06.07 - klo:14:53 »
Mulla on onneksi jalat tosi hyvässä kunnossa: ovat pehmeät, sileät ja maidonvaaleat (jos olette nähneet kuvani hiustyyppiketjussa niin käsivarteni väristä voitte päätellä jotain ;D). Tosin kaiken aikaa korkkareilla kävely kovettaa pikkuisen kantapäitä mutta se lähtee Freemanin jalkakuorinnalla, samoin Montagne Jeunessen jalkakuorinnalla (ihanaa ainetta :-*). Mie teen itselleni täyden jalkahoidon kerran kuussa ja joka viikko tulee 1-2 krt kuorittua jalkoja ja rasvaan joka ilta ennen nukkumaan menoa. Varpaankynsistä olen vähän laiskempi huolehtimaan mutta niistäkin pidän huolta, leikkaan yms. mutta ihonhoito on se tärkein juttu. :)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 21.06.07 - klo:17:43 »
Hain apteekista sen kertahoidon jalkasilsalle. Kesän tullen kun jalat hikoaa niin alkaa varpaanvälit kutisemaan  :'( toivon että tuo auttaisi eikä tarvisi enää herätä öisin siihen että pakko raapia varpaanvälejä :-X.

Poissa Lyx

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 01.07.07 - klo:12:55 »
Vihdoinkin on jalat kesäkunnossa! Kävin laitattamassa geelit ranskiksella varpaisiin ja tykkään tosi paljon! :-* Koko kevään yritin ahkerasti rasvailla ja EA:N 8 Hour Creamina upposi useampi tuubi, mutta nyt on tassut kivan pehmoiset ja sileät...

Osaakos muuten kukaan suositella jotain hyvää viilentävää geeliä/voidetta? Töissä kipittelen korkkareilla ja päivän päätteeksi jalat tuntuu ihan valurautapaistinpannuilta ja joku viilentävä juttu tekisi kyllä terää.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 01.07.07 - klo:15:13 »
Lyx: Dermosilillä on ainakin Foot Therapy sarjassa virkistävä jalkasuihke. Toimii kyllä hyvin, mukavasti viilentää ja virkistaa jalkoja. Ruumiskaupausta löytyy viilentävä piparminttu jalkageeli, voide ja suihke. Voide on todella ihanan tuoksuista, kevyttä ja viilentää jalkoja mukavasti. Jalkageeli on lähes pelkkää alkoholia, joten kuivattaa ihoa, mutta viilentää todella tehokkaasti. Suihketta en ole kokeillut.

http://www.thebodyshop.fi/tuotteet-vartalo-jalat.shtml

Edit: Piti vielä lisätä, että Dermosilin jalkasuihke tuoksuu Eucalyptukselle ja Rosmariinille.
« Viimeksi muokattu: 01.07.07 - klo:15:16 kirjoittanut Emi-lyn »
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #101 : 01.07.07 - klo:15:18 »
Mä en suosittele tota TSB:n geeliä. Ei mun mielestä viilennä juurikaan muualta kuin sieltä missä on ohut iho, eli tyyliin varpaiden välistä ;D Enkä muutenkaan usko pelkän piparmintun viilentävään voimaan. Tuli mieleen, että oikeita apteekin kylmägeelejä voisi ehkä käyttää. Ratiopharmilla on halpa.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 01.07.07 - klo:15:23 »
Lynx: En mäkään hirveästi suosittele tuota ruumiskaupan jalkageeliä, koska on kuivattavaa, mutta mulla se viilensi hyvin koko jalkoja. Voiteesta tykkään kyllä paljon, koska on ihanan kevyttä, viilentävää ja tuoksuu piparminttu karkille.  :-*

Onkohan apteekin kylmägeelit turvallisia käyttää jatkuvasti? Mulla ei ole kyllä hajuakaan, mutta tuli vaan mieleen. Ovat kuitenkin aika tujuja aineita.  :D
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.

Poissa Natalija

• HAIRahtanut
« Vastaus #103 : 01.07.07 - klo:15:29 »
Mulla on tuota TBS:n virkistävää jalkasuihketta, joskin se on ostettu v. -99 tai -00, joten koostumus voi olla nykyisin toisenlainen (ja on varmaan tuo munkin suihke jo koostumukseltaan muuttunut...). En ole siis hirveän ahkerasti tuota käyttänyt, mutta helppohan sitä on siis suihkutella ja viilentääkin jonkin verran, mutta ei kyllä kovin pitkäkestoisesti. Efekti siis häviää aika nopeasti ja tuossa on aika voimakas hajukin, mistä en välttämättä niin pidä.
Hiukset: 1b M ii. Suorat, pitkät, paksut, keskiruskeat.

- Onnellisuus ei ole päämäärä, vaan tapa matkustaa.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #104 : 01.07.07 - klo:15:31 »
Njuu, se ruumiskaupan jalkavoide oli ihan kiva, muttei järin viilentävä ainakaan mulla. Mun mielestä tossa geelissä manit menee hukkaan. Aikasta turha jokseenkin. Yksi halpa keino on ostaa soikko, ja laskea siihen viileää vettä ja pitää jalkoja siinä. Toimii mulla. Tämmöistä kylmägeeliä olen käytellyt:

Ihan kätsyä. En ole missään huomannut mitään varoituksia aineen vaarallisuudesta. Jos jollakin on parempaa faktatietoa, niin kertokaa ihmeessä. Yleensä tyydyn tohon viileään jalkakylpyyn :)