Kirjoittaja Aihe: XZ-hiustuotteet  (Luettu 378501 kertaa)

Poissa Margot

• Tukkaguru
XZ-hiustuotteet
« : 31.10.10 - klo:19:45 »
Karpalo-kinuskishampoo on tosiaan aika perushampoo. Sellainen kuin muutkin sulfaatilliset shampoot eli ihan ok, mutta ei kovin hellävarainen. Musta myös tuntuu, että olen tykännyt muista XZ:n shampoista, ainakin tyrnistä, enemmän. Hoitoaine oli myös ihan kohtuullinen, mutta mun tukka vetää varsinkin latvoista ihan hampuksi, jos se ei saa proteiineja tai keratiinia. Mun pitäisi tyytyä käyttämään markettihoitiksia vain co-pesussa. Siinä mulla pelittää oikeastaan mikä vaan hoitis.

Tuoksu noissa karpalo-kinuskeissa on aika kiva ja väri ihana vaaleanpunainen.

Aiempia XZ-keskusteluja löytyy arkistosta. -Hunis
« Viimeksi muokattu: 26.11.10 - klo:21:49 kirjoittanut Hunajapupu »

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #1 : 03.11.10 - klo:18:14 »
Höh, petyin karpalo-kinuskien tuoksuun. Nuohan tuoksuvat aivan samalta kuin mangatkin enkä noidenkaan hajusta perustanut yhtään  :-\. Väri on kyllä kivan vaaleanpunainen ja ihan perushyvin tuntuvat toimivan.

Poissa Triina

• Tukkaguru
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #2 : 03.11.10 - klo:21:25 »
Tulis sitten tosiaan hankittua Karpalo-Kinuskit ja ensikokemus oli aika positiivinen. Tein cwc-pesun käyttäen samaa hoitista sekä ennen että jälkeen shampoon ja jälkeen-vaiheessa lisäsin ihan latvoihin vielä nokareen Aubrey Organicsin Honeysuckle Rosea. Vaikutusaika ehkä 5 min, eli todella lyhyt paljon muhittelua vaativalle karvastolle. Jätettävänä tavanomainen kaksikko Giovannin Direct Leave-In ja Oliv-suihke.

Pestessä tuntui, että kuivattaa ja karheuttaa ihan liikaa, mutta hoitiksen jälkeen tuntuma parani. Silti kuivumisvaiheessa (annoin kuivua vapaasti) latvat tuntuivat kuivahkoilta ja varauduin jo pettymykseen ja pörröiseen lopputulokseen. Kuivina hiukset kuitenkin tuntuivat yllättävänkin hoidetuilta, eivät ole takkuuntuneet juurikaan ja lisäksi jäntevyyttä ja ilmavuutta löytyy.

Shampoo ei ole kovin erikoinen, mutta hoitikselle tästä pojot, käytän mielelläni jatkossakin. Tuoksu on miedon karpalomainen, aika raikas verrattuna esim. Suklaa-Vaniljaan tai Vanilja Cafeen. Ei pahemmin jää hiuksiin.

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #3 : 03.11.10 - klo:21:57 »
Olen aivan rakastunut XZ-xylitoli/hinaja-hoitikseen. Ko hoitoaineella Co-pesin hiukset ja huuhtelun jälkeen pistin MM ja ZX-xylitoli-sekoitusta hiuksiin ja muhitin miltei tunnin. Jätettävänä Oliv-suihke ja Ego Boost.
Aivan ihanat hiukset, Xylitol pesee puhtaaksi ja pehmeiksi hiukset, eikä ollenkaan kiusaa päänahkaa. Tuoksu on ihana, miltei hajusteeton, sellainen mieto.

Pitää ostaa uudestaan tuota XZ-tehistä jos kerran pelkkä hoitoaine on näin ihana, niin entäs tehis :)
Tuntuu vain hurjalta maksaa niin pienestä putelista tuollainen hinta.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

LP_Alice

• Vieras
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #4 : 03.11.10 - klo:22:36 »
^Mä tulin ton xylitol tehiksen kanssa siihen tulokseen, että sitä on pakko laimentaa veteen jotta toimisi. :) Helpointa on laittaa tuota tehistä johonkin tyhjään purkkiin ja sitten sekoittaa veden kanssa noin 50:50. Laimentamattomana toi ei jostain syystä toiminut mulla lainkaan, mutta mikäpäs siinä, laimentamalla saa tuplasti enemmän kamaa. :D Eikä koostumus kärsinyt laimentamisesta, oli itseasiassa jälkeenpäin helpompi levittää, kun ei ollut niin tönkköä.

Poissa Angie

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #5 : 04.11.10 - klo:17:28 »
Ensimmäiset kokeilut Karpalo&Kinuski-hoitsikalla on nyt tehty. Parin tunnin muhittelussa Joicon rekun kanssa tuo ei tehnyt mitään ihmeitä, mutta toimi sekoituksessa ihan hyvin, hiuksista tuli pehmeät muttei liian lirut.

CO-pesussa taas tuntui jo pestessä, etteivät hiukset puhdistu niin hyvin kuin esimerkiksi Xylitolia tai Vihreää Savea käyttäessä. Hiusten kuivuttua sen näkikin - tukka ei puhdistunut paljon ollenkaan. :-\  En siis ole kovin vakuuttunut tästä uutuudesta. Tuoksu on kyllä ihan hyvä ja aika mieto, mutta pysyttelen tästä eteenpäinkin entisissä XZ-suosikeissani.
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #6 : 04.11.10 - klo:23:08 »
Tänään tein todella pikaisen CO-pesun karpalo-kinuskilla ja harmittaa kun ei se sellaisenakaan oikein ole paras mahdollinen. Hiukset ei tuntuneet puhdistuvan, vaikka ei ne nyt niin erityisen likaiset olleet. Mutta koska mulla oli kiire, tein pesun vain levittämällä hoitiksen hiuksiin, hieromalla sillä päänahan ja hiuksia, annoin vaikuttaa huuhtelematta sen aikaa kun saippuoin muun vartalon. Hiukset kuivui aika nopeasti, mutta nyt on sen näköiset hiukset että onhan ne puhtaammat kuin ennen pesua mutta silti sellainen tunkkainen tunne ja etteivät ole puhtaat. Ja hieman kuivan tuntuiset. Mulla tämä taitaa nyt loppuputelin osalta mennä sheivaukseen...
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Poissa garme

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #7 : 04.11.10 - klo:23:52 »
Olen parissa pesussa nyt käyttänyt karpalokinuskihoitoainetta, ja en ole tuoksua oikein noteerannut millään tavalla. Kai se joltain haisee. Lopputulos on joka tapauksessa yllättävänkin hyvä. Yleensä XZ ei tee mitään kovin erityistä tähän päähän mutta tätä on voinut käyttää ihan ainoana hoitoaineena ja olla tyytyväinen sekä selvitys- että hoitotehoon. Toki mun hiukset on tällä viikolla leikattu ja on muutenkin siten vähän normaalia vähemmän hamput.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa EllaBella

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #8 : 05.11.10 - klo:06:31 »
Eli CO-pesuihin tätä Karpaloa ei suositella? No voi rähmä, kuvittelin jo ihanat pesuhetket kinuskin ja karpalon tuoksuisessa vaahdossa. Tasan ei käy onnenlahjat.

Lueskelin tuosta Tyrni-tehiksestä ja mietin että voisin sitäkin kokeilla tässä XZ-maailmassa. Olisi hyvä jos saisi ihan kunnon markettituotteita käyttöön niin ettei koko ajan tarttisi olla tilailemassa kalliita hoitoaineita.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.

|Piija

• Vieras
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #9 : 05.11.10 - klo:08:03 »
^ Minulla tämä kyllä toimi CO-pesussa ihan hyvin (sekoitin hieman LV:tä kylläkin joukkoon). Jokaisen hiukset ovat erilaiset, toisilla saattaa toimia, toisilla taas ei. Vain kokeilemalla tietää. :)

Poissa SannaS

• HAIRahtanut
    • Team Sanna & Schapet
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #10 : 05.11.10 - klo:12:49 »
Juu en minäkään sanoisi ettei tämä käy ollenkaan kenelläkään CO-pesuun, mutta mä olen nyt pessyt useamman kerran karpalo-kinuski shampoolla + hoitiksella ja tulos ei ole hyvä. Nyt sitten kokeilin CO-pesuun eilen ja sekään ei toiminut kun hiukset ei puhdistuneet ja sama karheus mikä shampoopesun jälkeen jäi, on myös nyt.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.

Kunis

• Vieras
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #11 : 05.11.10 - klo:20:28 »
Opintotuki tuli, niin riensin heti ostamaan karpalot. Otin hoitsikan lisäksi shampoonkin, vaikken ole ennen XZ:sta pesussa pitänyt. Kerran olen tosin vaan käyttänyt, mutta pesussa ei kuiva pehkoni päässyt takkuuntumaan noilla, ja hoitsikka silotti pehmeäksi ja toimi mun päässä selvästi xylitol-hunajaa paremmin. Pidin tosi lyhyen aikaa vaan kyllä. Ensireaktio on siis ihan iloinen.
Tää tuoksuu samalta kun manga, mutta etiketti on jotenkin siedettävämpi :P Plussat siitä.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #12 : 05.11.10 - klo:22:33 »
^ Eikai tuoksu? No voi rähmä! Laittelin juuri väkisin Manga-hoitista että saan sen pois ja se haju on niin kaamee! Omituisen imelän, käyneen ja hunajan sekoitus, todella kummallinen.
Manga ei mulla sopinut co-pesuun, pelkäämpä ettei KK:aan.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa hilpsu

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #13 : 05.11.10 - klo:22:42 »
^ Tuoksuu just eikä melkein tismalleen samalta  >:(. Mä en ite tykännyt yhtään mangojen hajusta ja nämä tuoksuivat ihan yhtä pahalta. Miksi tehdä kaksi samantuoksuista sarjaa?

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
XZ-hiustuotteet
« Vastaus #14 : 06.11.10 - klo:12:01 »
Tein toissa iltana pienen XZ-kokeilun: pesin hiukset Vanilla Cafe -shampoolla ja muhittelin noin tunnin verran Xylitol-hunajahoitiksen ja tehohoitiksen sekoitusta. Hoiti hyvin, latvat eivät jääneet karheiksi tai alkaneet nippuuntua, mutta mikä parasta... hiuksista tuli napakan ja ryhdikkään oloiset.  :l Inhoan sellaista ylihoidettua, superliukasta ja päätä myöten menevää tukkaa, kun sitä on niin vaikea saada mitenkään kuosiin. Pitääkin ostaa noita jemmaan.
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)