Kirjoittaja Aihe: XZ-hiustuotteet  (Luettu 377719 kertaa)

Kunis

• Vieras
Vs: XZ-hiustuotteet
« Vastaus #225 : 03.09.11 - klo:14:19 »
Olen tottunut Tyrni ha:n jankkiin koostumukseen, enkä siksi pitänyt hoitsikka-ompun liruudesta. Liruuden vuoksi tätä piti myös käyttää melkoinen läjä Tyrniä enemmän. Se ei myöskään ollut kyllin selvittävää karheahkolle takustolleni. Ok, tuoksu on kiva, mutta ei mikään ihmeellinen. Käyttelen tämän loppuun, enkä osta uutta.

Poissa purppura

• Tukkaguru
  • Oh, my God! That is so unfair!
« Vastaus #226 : 03.09.11 - klo:17:25 »
Olen käynyt viikon aikana kahdessa Tokmannissa, Anttilassa ja vielä Sokoksellakin enkä viekäkään ole nähnyt Omena -sarjan tuotteita. LV -hoitoaine on jo lähes lopuillaan, joten olisi kiva kokeilla Omenaa nyt LVn jälkeen. Josko Omena hoitoaine toimisi hyvänä sekoitus hoitoaineena hiuspohjan ja hiusten naamioissa. Shampootakin voisin kyllä kokeilla, täytyy vain mielenkiinnosta vielä katsoa minkälaiselle hiuspohjalle tuote on edes tarkoitettu.

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #227 : 03.09.11 - klo:17:53 »
Ostin eilen paikallisesta Anttilasta oman omppu-setin, sekä shampoo että hoitis. Ne olivat omassa ständissään eivätkä muiden xz-tuotteiden seassa eli tietenkin kysyin myyjältä joka kehoitti hymyillen "kääntymään ympäri" :D

Pidän tuoksusta paljon. Kirpean hapan omppu, ei yhtään makea. Tuoksu ei juuri jää hiuksiin, mutta pestessä mukava.

Shampoo on hyvin pesevä. Laimennan totuttuun tapaan shampoon nokkapulloon ja teelusikallisella tyvi putsaantui mainiosti ja vaahtosi hyvin. Hiukset tuntuivat jopa vähän natisevilta eli pesevyys on melko reipasta. Pienemmälläkin määrällä saisi varmasti puhdasta, nokkapullosta hieman laimennettua shampoota on helppo levittää vain tyveen.

Hoitis on jännän tuntuista, vähän tahmean oloista. Levittäminen oli liukkaampia hoitiksia hankalampaa ja tähän pituuteen sitä joutui upottamaan melkein kaksi ruokalusikallista eli ei ole hurjan riittoisaa. Ensin tuntui siltä ettei tämä mitään tee, mutta sitkeästi sivelin hoitista pituuksiin ja latvoihin ja annoin hengähtää ja huuhtelin päätä viileämmällä vedellä huolellisesti pois. Huuhtoutui helposti.

Lopputulos hiusten kuivuttua on hyvä. Pituudet kiiltävät ja tuntuvat pehmeiltä, päänahkaa ei kiristele. Hoitis tuskin sopii jätettäväksi perinteisesti käytettynä, mutta tippa latvoihin ja huolimaton huuhtelu saattaa toimia.

Positiivinen tuttavuus, mutta vaatii lisää käyttökertoja ennen lopullista tuomiota.

Suunnittelin jo että jos nämä ovat täysiä susia tukalleni niin hoitis nyt aina kuluu massana tai co-pesuissa ja shampoo toimii tarvittaessa käsisaippuana jos teho ei ole päänahalle sopiva eli mielestäni hienot selitykset ostamiselle ;D
this too shall pass.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #228 : 04.09.11 - klo:13:26 »
Mä tykkäsin oikeastaan enemmän tosta shampoosta... Pesi hyvin, muttei takuta hiuksia. Sen sijaan hoitoaine jätti mulla ainakin latvat vähän koppuraisiksi ja söherölleen. Harmi homma, koska näiden tuoksut on kyllä mahtavat.

Poissa Venin

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • It's all in your head
« Vastaus #229 : 04.09.11 - klo:15:55 »
Ostin omena-hoitoaineen, veikkaan tosin ettei riitä tehot yksinään mun käsiteltyyn tukkaan. CO-pesuihin ja sekotuksiin jos ei muuta. Edittii kunhan testattu.

Tuli kyllä kiiltävää ja pehmeää jälkeä :) En tehnyt ultimaalista testiä eli käyttänyt pelkästään tätä, latvoihin laitoin hoitavampaa mutta päällihiukset näyttää oikein tyytyväisiltä tähän tavaraan. Tähän mennessä jotenkin miellyttävin XZ, ehkä se on tuo raikas tuoksu.
« Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:21:37 kirjoittanut Venin »
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #230 : 04.09.11 - klo:21:26 »
Tulipas kivan tuntuset hiukset näin ekan kokeilun jälkeen :) Omenoita siis käytin,ja Vanilla Cafe-hoitosuihketta lopuksi.Puhtaat,ja kivan sileät jotenkin,mutta ei mee päätä myöten,niinkuin monella muulla aineella tekee.Ehkä toi omenaviinietikka tekee tän kivan terveen tunteen hiuksiin :-*

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #231 : 04.09.11 - klo:23:37 »
Siis eikä! Mä luin nämä muutamat viime sivut tästä ketjusta ja nyt mun on pakko käydä ostamassa tuota Aito Omena -shampoota mahdollisimman pian, ehkä jo huomenna. ;D Mulla on jokin kumma fiksaatio kaikkeen omenantuoksuiseen. :l Multa loppuikin juuri sopivasti tänään yksi shampoo ja nyt mulla on jäljellä ainoastaan MOPin Clean. Se on liian pesevä mulle, enkä voi käyttää sitä monessa pesussa peräkkäin, joten mun on oikeastaan pakkokin ostaa uusi shampoo ensi tilassa. ;) Näiden kommenttien perusteella hoitoaineen hoitotehot ei riitä mulle (ennemminkin sääntö kuin poikkeus markettihoitisten kohdalla), joten hoitoaine jääköön kauppaan. Vähän kyllä houkuttaisi ostaa sekin CO-pesuihin, mutta oon ollut ihan toivottoman laiska CO-pesujen suhteen viime aikoina, joten täytyy yrittää kuluttaa vanhat hoitisvarastot ensin loppuun.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #232 : 05.09.11 - klo:09:50 »
Testasin molemmat Omenat ja tykkäsin kyllä, vaikkei näissä lempparipotentiaalia taida olla. Shampoo oli todella pesevä, mutta yllättävän vähän takutti ja jätti hiukset kivan ilmaviksi. Hoitoainetta kokeilin ihan vaan 5 minuutin vaikutusajalla ja kyllähän sillä selvitetyt, pehmeät ja silkkiset hiukset sai, vaikkei erityisen hoitavalta vaikuttanut. Tuli mieleen, että tätä voisi kokeilla muhittelusekoituksissa korvaamassa Tigin MM-hoitiksen. Tuoksu on niin ihana, että olisi saanut olla makuuni jopa vielä vähän voimakkaampi ja mielellään olisin sitä tuoksutellut hiuksissani pidempäänkin, nyt kun se katosi huuhtelun myötä.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Aleese

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #233 : 05.09.11 - klo:13:48 »
Pöh, en löytänyt omenashampoota Cittarista. En jaksanut lähteä pyöräilemään enää muihin kauppoihin, joten jouduin tyytymään Suklaa & vanilja -shampooseen tällä kertaa.

En ole varmaan pariin vuoteen ostanut XZ-tuotteita ja huomasin ilokseni, että hyllyssä oli paljonkin sellaisia tuotteita, joita en muista nähneeni. Ainakin Suklaa & vanilja -naamiota ja 2 in 1 öljyhoitoshampoota täytyy ehdottomasti kokeilla jossain vaiheessa. Täytyisi muutenkin tsekkailla markettien hiustuotetarjontaa enemmän. Tilaan oikeastaan kaikki hiustuotteeni netistä ja huomaan, etten juuri koskaan katsele markettien tarjontaa sillä silmällä.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #234 : 05.09.11 - klo:16:42 »
CO-pesin pari tuntia sitten omenahoitiksella. Pistin tukkaan myssyn alle omppuhoitiksen lisäksi latvoihin O&H:ta, muhittelin jonkun vajaa puoli tuntia ja huolellinen emulgointi. Pyyhekuivaan tukkaan ensin suihkutettavaa jätettävää, sitten voidemaista (mun perusrutiini, en tiedä miksi tuntuu ettei kumpikaan noista riitä yksinään :D) ja Aussien sitä Conditioning + Volume -muotovaahtoa. Kuivaan tukkaan lähmin vielä viikottaisen annoksen Bonacuren latvasuojaa.

Tukka tuntuu nyt kuivana aika karhean puhtaalta, aivan kuin olisi shampoolla pessyt. Tekee puhtaampaa CO-pesussa kuin karpalo-kinuski. Kuivuvassa tukassa omenan tuoksu tuntui välillä nenään, mutta nyt kaikkien tuotteiden ja varsinkin tuon latvasuojan alta ei omppu enää tuoksu.

Ainoa miinus minun käytössä kaikkien XZ-hoitisten kohdalla CO-pesussa on niiden kulutus, sillä saan kevyesti puoli pullollista menemään päänahkaan. Kaikki halvemmat silikonittomat taas tuoksuvat yleensä niin karmealta ja jäävät tukkaan, että niitä ei saa käytettyä.

Omppushampoonkin testasin eilen tai toissapäivänä, mutta se ei ilmeisesti ollut mitenkään erityinen, sillä en muista sen pesutuloksen olleen joko kauhea tai älyttömän hyvä. Perus XZ-shampoo, joista pidän, sillä pesevät puhtaaksi, mutta tässä päässä ei liian.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Horros

• Tukkaguru
« Vastaus #235 : 05.09.11 - klo:17:56 »
Minäkin löysin vihdoin Omena-hoitista ja CO-pesin. Prosessi ei ole vielä lopuillaan, varsinainen hoitoainemuhitus (Smooth as Silk ja O&H) on tällä hetkellä vasta käynnissä, mutta raportoinpa pesuvaiheen alkutuntumaa: ainetta meni tosiaan päähän reilunlaisesti, tuntui oikein humahtavan. Odotin tältä melko paljon, mutta pesun jälkeen hiukset tuntuivat melkein karheilta ja jotain takuntapaistakin oli muodostunut.  >:( Ihan erilainen tulos, kuin mitä olisi olettanut.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.

: I'm finally ready but far from finished :

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #236 : 05.09.11 - klo:20:52 »
^En siis ollut ainoa, jonka tukka jäi karheaksi. Näytti jopa kiillottomammalta peilistä katsellessa :o Onko sillä omenaviinietikalla sitten tällainen vaikutus?
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #237 : 05.09.11 - klo:21:45 »
Mä odotin ompputuotteilta paljon, ja ne kyllä täytti mun odotukset. Shampoo on ihan perus XZ shampoo, pesee sopivasti. Hoitoaineella tulee mun mielestä yhtä siloinen lopputulos kuin karpalo-kinuskilla, ainut ero on ihanan raikas ompputuoksu. Karpalo-kinuski, omppu ja aito on nyt mun lempparituotteet XZ tuotteista.
Ompputuotteiden ainut huono puoli on se että tuoksu on aika voimakas. Tykkään tuoksusta aivan simona, ja se jää tukkaan mun mielestä tosi hyvin. Mulla on vain tapana pestä hiukset iltaisin, ja voimakkaan tuoksun takia heräsinkin sitten kahtena yönä siihen kun ei henki kulkenut.  ;D Typerää! Pakko siis aikaistaa tukanpesua silloin kun tekee mieli pestä ompputuotteilla.  :D

ohuthius

• Vieras
« Vastaus #238 : 06.09.11 - klo:19:55 »
Ostin tänään myös tuon omppusetin, ja tuoksu on kyllä ihanan raikas ja pidän noiden puteleiden ulkonäöstä tosi paljon!  Huomenna vasta pesupäivä, joten kertoilen tarkemmin sitten.

Edit:  Ensimmäinen pesukerta takana näillä ja osin hieman vielä kosteiden hiusten perusteella mitä nyt voin sanoa niin ihan hyvä on lopputulos. Ihanan pehmeät ja ilmavan oloiset hiukset tuli ja kiiltoakin näyttäisi tulleen kivasti. Pesun jälkeen märillä hiuksilla tuntui että jäisi vähän takkuun, mutta kun sitä hoitista laittoi (pidin vaan hetken) kuitenkin niin nyt kuivettuaan ei nuo hiukset olekaan enää takussa, vaan juurikin tuommoiset ilmavan pehmeät ja sileät. Tykkäsin myös tuoksusta tosiaan, jäi hiuksiin tosi mietona kylläkin, mutta raikkaana. Tykkäsin kyllä. :)

Edit vol.2: Seuraavana aamuna ja kuivina hiukset tuntui ihanan pehmeiltä ja ilmavilta vieläkin ja ihana kiilto! Eikä minusta takkuuntuneet tänään niin helposti kuin muuten. Ihana tuote, pitää kokeilla kyllä muhituksessa tuota hoitista, jos toimisi vielä paremmin! :)
« Viimeksi muokattu: 08.09.11 - klo:17:09 kirjoittanut marmeladi »

Poissa d&c

• HAIRahtanut
« Vastaus #239 : 06.09.11 - klo:20:27 »
Palokan Citymarketista oon bongannut Jyväskylässä. :) Tosin mulla on monta XZ-hoitsikkaa jo nyt käytössä, että en vielä omppua ostanut.

Tykkäättekö muuten noista hoitosuihkeista?
I wake up, it's a bad dream,