Nyt on kyllä pakko tulla ylistämään XZ:n
Xylitol ja Hunaja-shampoota ja hoitsikkaa, niin mieletön uusi tuttavuus oli! Mulla on hyvin tyypilliset suomalaiset hiukset, eli vaikka hiusta on määrällisesti paljon, se on ohutta, liukasta, kestää huonosti värjäystä ja tuppaa lässähtämään pitkin päänahkaa. Viime aikoina hiusten latvat ovat olleet myös todella pahasti räjähtäneet aikaisemmista vaalennuksista johtuen. Latvat haaroittuvat, katkeilevat ja erityisesti takkuuntuvat keskenään.
Aikaisemmin oon vähät välittäny siitä onko shampoossa ja hoitsikassa silikonia vai ei. Oon käyttäny vuorotellen vaurioituneille hiuksille tarkotettuja tuotteita, vuorotellen tuuheuttavia. Vaurioituneiden hiusten tuotteiden lopputulos on ollut se, että hiukset ovat muuttuneet liukkaiksi ja pitkin päänahkaa valuviksi, eivätkä meinaa pysyä ryhdikkäinä edes tyvikohottajien ja kuivashampoon avulla. Parhaat tuuheuttavat taas ovat kyllä antaneet ryhtiä hiuksiin, mutta tehneet hiuksiin sellaisen ällöttävän tahmean kalvon, johon koko tuuheutusefekti taitaa perustuakin.
Tämä uusi XZ:n combo taas on saanut hiukset ihan uuteen eloon! Mun tukka on näillä pesun jäljiltä ihan käsittämättömän kimmoisa ja hyvällä tavalla ilmava, myöskin melko paljon kosteamman ja jotenkin "elävämmän" tuntuinen. Olen käyttänyt enää pikkuisen tyvikohottajaa föönatessa, suurimman osan ajasta olen jättänyt sekä kuivashampoon että lakan laittamatta. Jotenkin hiukset vaan ponnistaa juuresta asti enemmän pystyyn eikä valu pitkin päänahkaa. Nää vaan jollakin tavalla näyttää todella paljon tuuheemmilta kuin miltä koskiessa tuntuvat

Lisäksi oon kiinnittäny huomiota siihen, että vaikka kaksihaaraset latvat nyt ei tietenkään mihinkään katoa, niin ne eivät enää takkuunnu kiinni toisiinsa tai näytä niin pahasti kuivalta korpulta.
Aivan mahtava löytö ja mihin hintaan vielä! Lähti kyllä saman tien kaikki meikäläisen kalliit kampaajalta ostetut shampoot ja hoitsikat kaappien nurkkiin pölyttymään.