Kirjoittaja Aihe: XZ-hiustuotteet  (Luettu 378174 kertaa)

Poissa malic

• HAIRahtanut
Vs: XZ-hiustuotteet
« Vastaus #525 : 18.12.12 - klo:19:56 »
Sitruuna-hunaja -shampoo on kyllä hyvä lisä XZ:n valikoimaan, sillä se ei ole lainkaan niin narskuvaksi pesevä kuin muut XZ:n shampoot, mutta ei silti lähmäyttäväkään. Käytin tässä syksyn mittaan yhden pullon ja ostaisin kyllä toistekin jo vain tuoksun vuoksi. Tuoksu on sellainen kivan makea hunaja, jossa on varmaan sitä sitruunaa vähän raikastamassa.

Hoitoainetta en oo vielä testannut, odottaa vuoroaan kaapissa. Vaalentamisesta/kirkastamisesta en osaa sanoa mitään, kun oma tukka ei oo vaalea.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #526 : 18.12.12 - klo:20:14 »
mä taidan ostaa seuraavaksi kokeiluun jotai XZ:n shampoota ja hoitoainetta. Jos sitä saisi marketin tuotteella yhtähyvää tulosta kuin näillä salonkien tuotteilla ja halvemmalla niin mikä ettei. Hieman vaan epäilyttää kun viime vuoden keväällä kokeilin ja ei tehnyt mun mielestä oikein mitään vaikutusta mut sittenkös sen sitten näkee :)
Eka käytän nämä tigit loppuun

Säihke

• Vieras
« Vastaus #527 : 22.12.12 - klo:21:40 »
Intouduin tänään ostamaan xylitol-hunaja hoitoaineen. Meinasin ensin ostaa aito omenan mutta parabeenien takia otin xylitolin. Saunassa muhittelin pyyhkeen alla ja latvoihin laitoin vielä oliiviöljyä. Tuloksena TAAS pörröinen, hapsottava hampputukka.  :'( Mä inhoan mun hiuksia kun näissä ei toimi mikään! Laitoin silikonillista suihketta latvoihin niin sain näistä siedettävät ja sen avulla selvitttelin myös yhden pahimman takun auki.

Käyttelen tuon pikahoitsikkana pois (tai co-pesuissa) mutta en osta toiste. Tresemmen Naturals on edelleen voittamatonta. Sentään yksi hyvä hoitsikka löytynyt mun tukalle mun koko elämän aikana!  :-\

Tuo tyrni-öljyhoito kiinnostaa kun moni on sitä kehunut, mutta mites se kuivattava alkoholi (joku jossain ketjussa siitä mainitsi?), ilmeisesti pitkään käytettynäkään ei kuivata tukkaa? ko? (nimim. kuiva pörrö  :-\ )

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #528 : 22.12.12 - klo:22:25 »
Jossain mainittiin että se alkoholi vaan sitoo ne öljyaineet, sitä siis ei ole kovinkaan huomattavaa määrää. Ei kuvattanut ainakaan mulla eikä serkun puhkipalaneessa platinaletissä.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

Säihke

• Vieras
« Vastaus #529 : 24.12.12 - klo:07:06 »
^alcohol denat. on incissä ensimmäisenä.

Ostin sitten kuitenkin heräteostoksena tuon tyrniöljyhoidon (kirottua kun ruokakaupoista saa hiustököttejä!  ;D ). Kokeilin heti illalla, aine haisi alkoholilta ja oli jotenkin alkoholimaisen oloista (yllätys, yllätys). Kosteutti kuitenkin kivasti, lopputuloksena kosteutetumman oloinen pörrö. Hiukset jaksoivat jopa kihartua paikoin.  :ts Nyt aamulla latvat on aivan rutikuivat, piti roiskia lisää silikonia tukkaan että saa pahimmat taltutettua. En siis rakastunut, tuskin ostan lisää. Pitää vielä mainita että nokkapullo on loistava, aion säästää putelin ja täyttää oliiviöljyllä kun tyrniöljyhoito loppuu.

Pitää ehkä vielä kokeilla tuota xylitol-hunajaa ja em. tyrniöljyhoitoa kunhan pakkaset on ohi, ehkä mun tukasta vaan ei saa tämän sidetettävämpää näissä paukkupakkasissa.  :-\ Lopputulos voisi olla vaikka kuinka kiva kun sää olisi vähän siedettävämpi.

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #530 : 26.12.12 - klo:21:46 »
Juu siis alkoholiahan noissa on, mutta piti sanomani että ymmärtääkseni jonkun toisen selostuksen perusteella, että valtaosassa öljyjä on alkomahoolia, jotta ainesosat sitoutuvat toisiinsa tai muuten jäisi eri ainesosat vaan kerroksittain purkkiin eikä sekoittuisi keskenään. Tai jotain vastaavaa. En tiedä sitten miten hyvin haihtuu, ei ainakaan tuo öljy mulla kuivattanut edes tunnin muhittelulla, värin vei kyllä mennessään :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Viimeinen värjäys 01/14 - Täysluomutukka 01/16 -> - Mid back ja waist mitan välillä - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.

Outolintu blogi

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #531 : 03.01.13 - klo:21:10 »
en tiedä... en oikein ihastunut ainakaan vanilja suklaa hoitsikkaan enkä suihkeeseen..

Annoin hoitoaineen vaikuttaa saunassa ja huuhtelin pois. Laitoin vielä suihkettakin pyyhekuiviin hiuksiin. Nyt tuntuu tosi kuivilta ja narskuvilta. Pitäskö jatkaa kokeilua vai jättää pois vaan?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #532 : 04.01.13 - klo:00:12 »
Mä en ole löytänyt enää mistään XZ:n manga-hoitista  :'( eikä sitä ole XZ:n sivuillakaan, noinkohan mun lemppari on poistettu valikoimasta.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Paikalla Aridith

• Tukkaguru
« Vastaus #533 : 04.01.13 - klo:00:26 »
Kokeilin Vanilla Cafe hoitista ja shamppoota yhdessä enne kuin lähdin reissuun (maantaina), edelleen tänään oli hiukset todella pehmoiset ja otsiskin ekaa päivää vasta lähmääntymässä. Me likey!

Outolintu blogi

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #534 : 04.01.13 - klo:02:59 »
en tiedä... en oikein ihastunut ainakaan vanilja suklaa hoitsikkaan enkä suihkeeseen..

Annoin hoitoaineen vaikuttaa saunassa ja huuhtelin pois. Laitoin vielä suihkettakin pyyhekuiviin hiuksiin. Nyt tuntuu tosi kuivilta ja narskuvilta. Pitäskö jatkaa kokeilua vai jättää pois vaan?

Tuo suklaa-vanilja suihke ei toimi omissa hiuksissani ollenkaan. Se jättää hiukset juuri tuollaisiksi kuivan narskuviksi niinkuin kirjoitit. Voi olla, että suihkuttelen sitä kerralla liikaa. Kokemukset ei kyllä innosta jatkokokeiluihin, kun kaapista löytyy hiukset pehmeäksi jättäviä jätettäviä.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #535 : 04.01.13 - klo:09:29 »

Kai sulla oli joku pyyhe hiusten suojana siellä saunassa? Sauna ei siis mitenkään tehosta hoitoaineen tehoja, vaan jotkin ainesosat voivat "palaa" hiukseen kiinni.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #536 : 04.01.13 - klo:09:36 »
^Kyllä lämpö tehostaa monenkin hoitoaineen vaikutusta ihan selvästi, itse muhitan aina löylyttelyn ajan hoitoaineita tehden niistä runsaan naamion hiuksiin, olen myös suklaa-vaniljaa käyttänyt tällä tavoin. Suoja on kyllä hyvä olla. En usko, että kuiva lopputulos siis tässä tapauksessa johtui saunasta, ehkä suihke ei vain ollut sopiva.
« Viimeksi muokattu: 04.01.13 - klo:09:39 kirjoittanut Triina »

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #537 : 04.01.13 - klo:10:51 »
^Lieneekö tämäkin sitten hiuslaadusta kiinni, itse en ole kokenut mitään tehostumista kostea pyyhe päässä tehtyihin saunahoitoihin. Sen eron kyllä huomaan, että hiukset menevät päätä myöden sen jälkeen, joten latistuvat. Kukin tavallaan tässäkin, mutta silti itsepäisesti kehotan suojaamaan hiukset saunassa :) Suklaa-vaniljan kosteustehot ovat kyllä mielestäni huonommat kuin esim. Omena ha:n.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #538 : 04.01.13 - klo:11:25 »
^Kokeile ilman pyyhettä, niin lämpö pääsee oikeasti vaikuttamaan.  ;) En oikein usko, että hoitoaine oikeasti palaisi mitenkään kosteisiin hiuksiin. Joillekin hoitoaineille jopa suositellaan lämpöä. Toisaalta, jos hiukset latistuu hoitoaineen muhittelusta saunassa, niin onkohan tuollainen hoito edes tarpeen.

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #539 : 04.01.13 - klo:11:50 »
^Ei tarvitse saunamuhitteluja pahemmin enää kokeilla, kun käyn nykyään saunassa noin neljästi vuodessa :)

Kun nyt kuitenkin XZ-ketjussa ollaan, niin kysynkin mistä Helsingistä (tai Tampereelta) saa Xylitol-hunaja tehistä? Oon jos jostakin kaupasta etsinyt, mutta enpä vain onnistu löytämään.