Kirjoittaja Aihe: XZ-hiustuotteet  (Luettu 378183 kertaa)

Poissa Pulla

• Haiven
  • *
Vs: XZ-hiustuotteet
« Vastaus #600 : 01.08.13 - klo:10:01 »
XZ omppu hoitoaine aiheutti kutinaa ja näppyä päänahkaan, vaikka olisi huuhtonut huolella, samaten karpalo-kinuski (ja kyllä, yritin olla läträämättä näitä päänahkaan). Toki näistä ei tullut niin pahaa reaktiota, kun aikanaan xylitol tehohoidosta. En tiedä mikä näissä hoitoaineissa on se ainesosa joka aiheuttaa pulmia itselle.

Öljyhoidot kuivatti ja hamputti hoitamisen sijaan

Haluaisin niiiin tykätä näistä ja että ne toimisi, mutta ei niin ei, nyt loppui kokeilut.  :#

Poissa Hallonnikas

• Tukkaguru
« Vastaus #601 : 01.08.13 - klo:13:57 »
Kai se vaan pitäisi uskoa että XZ-shampoot on mun päänahalle ihan liian peseviä. Olen tuoksun vuoksi käytellyt avolle ostamaani tervashampoota, mutta on pakko lopettaa kun päänahka hilseilee ihan hiutaleina. :-X Pään sivuilta nahka onkin käynyt ihan ihmeen kireäksi ja karkean tuntuiseksi. Täytyy tosiaan keksiä jotain muuta tervalta tuoksuvaa korvikkeeksi.
1bFii. Omanvärinen, hartioille yltävä tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa. Kiukkuileva päänahka. Shampoopalojen kokeilua.

Poissa Liina

• Hiushörhö
« Vastaus #602 : 01.08.13 - klo:14:10 »
Helsingin keskustan Sokokselta löytyy myös Mustaherukka-sarja. Ostin shampoon kokeiluun. Tykkäsin Sitruuna-Hunaja shampoosta, mutta sen tuoksu alkoi tökkimään ajan kanssa ja ehkä pesutehoa olisi saanut olla vähän enemmän. Tyrni shampoo on mun hiuksille paras, mutta sen tuoksu on vähän pistävä. Karpalo ja Omena shampoista en tykänny ollenkaan.
1aFii Hiukset piikkisuorat ja lasimaiset, paljon pyörteitä. Pituus vaihtelee lyhyestä polkasta olkapäille. Suosikkeja: Faith in Nature sh&c, Forme muotoilutuotteet

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #603 : 03.08.13 - klo:15:04 »
Minullakin oli ensimmäinen Mustaherukka-kokeilu pari pävää sitten. Shampoo oli ihan jees, olisin kaivannut vähän parempaa vaahtoutumista, mutta pesi kuitenkin hiukset ihan hyvin. Hoitoaineesta tykkäsin taas enemmän, selvitti tukan oikein kivasti ja sai tukan pehmeäksi ja kiiltäväksi, vaikka annoin vaikuttaa vain muutaman minuutin. Tuoksu oli molemmissa tuotteissa kiva esanssimarja, mutten kyllä tiedä, että osaisinko sokkotestissä sanoa tuota tuoksua kovin mustaherukkaiseksi. Kyllä minä nuo pullot loppuun ihan mielelläni käytän, mutta taidan jatkossa suosia XZ:lta xylitol-hunajaa, joka toimii omalla tukallani ehdottomasti parhaiten.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #604 : 04.08.13 - klo:21:30 »
Löysin Mustaherukat Turun Sokokselta ja pääsivät tänään testiin saunareissulla. Kokeilun kohde on mid-back-pituinen ohut ja värjätty luonnonkihara hius, joka on melkoisen kuiva etenkin latvoista. Päänahka on kohtalaisen rasvoittuva, mutta muuten ongelmaton ja pidän pesuvälinä yleensä kolmea-neljää päivää ponnarilla sinnitellen. Muista XZ-tuotteista Xylitol-Hunaja on paras, Tyrni myös ihan kiva, mutta esim. Aito Omena oli vähän pettymys ja Karpalo-Kinuski aika mitäänsanomaton.

Tuoksu näissä on miellyttävän kukkais-marjainen, mutta mustaherukkaa saa hakemalla hakea, lähinnä hoitoaineessa on siitä jonkinlainen aavistus. Shampoota lorahti kädelle vahingossa aika reilusti, vähempikin olisi riittänyt. Tämä iso määrä ainakin vaahtosi kermaisen pehmeästi ja runsaasti, täyteläisen oloista. Huuhdeltaessa hiukset olivat mukavan selvät ja kosteutetun tuntuiset, viime aikoina usein on tuntunut takkuiselta ja narisevalta muilla aineilla, joten tämä on iso plussa. Hoitoainetta meni aika reilusti ja annoin sen vaikuttaa vartin verran saunassa. Huuhdeltaessa hiukset olivat samanlaiset liukkaat ja sileät kuin useimmilla hoitiksilla tässä vaiheessa muutenkin. Jätettäväksi laitoin Innersense Sweet Spirit Leave-Iniä, jolla ei ole isoa vaikutusta hiuksiin, niin näkee paremmin näiden tehon.

Kuivatusvaiheessa huomaa kyllä, että tässä on öljyä ja rasva-aineita, joilla hius jää raskaan ja kosteutetun oloiseksi, nyt melkein kuivana on ihanan sileä ja pehmeä, mutta myös aika valuva. Latvojen kuivuus on yllättävänkin hyvin aisoissa, mitään hyvää tulosta niille ei tässä kuosissa saa kyllä muilla kuin öljymuhituksilla enkä sitä odottanutkaan. Lähmäiseltä ei kuitenkaan tunnu lainkaan, joten tässä vaiheessa olen oikein tyytyväinen. Mustaherukka on näppituntumalta sanoen hoitavimmasta päästä sarjaa. Xylitol-Hunajalla pesuväli lyhenee selvästi, pitää tarkkailla käykö näiden kanssa samoin, koska shampoon tuntuma on pitkälti samanlainen.

Jos en tietäisi, niin voisin melkein sanoa, että näissä olisi vähän silareita eli sellaista lopputulosta hakevalle myös kokeilun arvoinen :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #605 : 11.08.13 - klo:03:00 »
Mä en ymmärrä noita nykyisiä Tyrnejä. Joitakin vuosia sitten ainakin jompikumpi, sh tai ha, oli oranssia ja vähän kimalteista, ja molemmat sopivat käsittelemättömille mutta kiiltoa kaivanneille hiuksilleni mahtavasti - tekivät ryhdikkäiksi, tuuheiksi ja kiiltäviksi, shampoo pesi rasvoittuvankin päänahan hyvin. Jonkin niissä täytyi muuttua, kun nykyisellään shampoo jättää jälkeensä lisman ja hoitoaine ei hoida yhtään edes käsittelemätöntä kuontaloa. Tässäkin ketjussa on moni jo jokunen vuosi sitten valittanut tuosta lähmä-efektistä. En jaksa käsittää, ärsyttää kun muutettiin(?) hyvää koostumusta. Muistaako kukaan, olivatko ne tosiaan selvästi erilaisia joskus viitisen vuotta sitten? Tekisi mieli valittaa XZ:lle, mutta ärsyttää sekin, että palautetta antaessa on verkkosivuilla nykyään ilmeisesti pakollista jättää ihan kaikki mahdolliset tiedot postiosoite ja puhelinnumero mukaanlukien - ei kiinnosta jokaisen pienen palautteen takia jaella kattavia henkilötietojaan... syvä huokaus.  :(
1cFii, oma väri.

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #606 : 11.08.13 - klo:16:11 »
Komppaan Triinaa Mustaherukkashampoon osalta, itse ostin pelkän shampoon kun XZ:n hoitoaineet ei oo oikein sopinu mun tukalle. Pesee todella hellästi, vaahtoaa mulla kunnolla vasta toisella vaahdotuksella ja silti tukka jää ihan takuttomaksi ja melko sileäksi. Päänahka kyllä puhdistuu ihan kiitettävästi ja tukka on kuivana todella pehmeä ja runsas. Laitoin hoitoaineeksi Franck Provostin Expert Repairia ja tukka on kyllä pehmeämpi kuin pitkään aikaan, oon tainnut pestä tukkaa vähän liian pesevillä shampoilla viimeaikoina. Jos muihin XZ-shampoisiin vertaa tätä niin on kyllä hoitavin mitä minä olen kokeillut, ja olen kokeillut muistaakseni kaikki muut paitsi Xylitol-Hunaja-shampoon.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #607 : 11.08.13 - klo:16:24 »
Osaatteko sanoa, onko tämä uusi Mustaherukkashampoo vai Öljyhoitoshampoo (se 2in1) hellempi hiuksille?
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #608 : 11.08.13 - klo:17:15 »
Osaatteko sanoa, onko tämä uusi Mustaherukkashampoo vai Öljyhoitoshampoo (se 2in1) hellempi hiuksille?

Varmaan vähän yksilöllistä, mutta öljyhoitoshampoo sisältää muistaakseni denaturoitua alkoholia, ja itselläni se kuivatti tukan kertaheitolla ihan karmeaan kuntoon, kun taas mustaherukkashampoo on todella kosteuttavan ja vahvistavan tuntuinen. Olen kokeillut kaikkia XZ:n sarjoja paitsi karpalo-kinuskia, ja minusta mustaherukka on jättänyt hiukset parhaaseen kuntoon, se on tosiaan aika hoitava sarja. Mustaherukka ja xylitol-hunaja ovat minusta hiuksille hellimmät XZ:n sarjoista, öljyhoitoshampoota en ymmärrä alkuunkaan, ihan hirveää ainetta minusta niin inciltään kuin käytössäkin.
1cFii, oma väri.

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #609 : 12.08.13 - klo:22:14 »
Tekisi mieli valittaa XZ:lle, mutta ärsyttää sekin, että palautetta antaessa on verkkosivuilla nykyään ilmeisesti pakollista jättää ihan kaikki mahdolliset tiedot postiosoite ja puhelinnumero mukaanlukien - ei kiinnosta jokaisen pienen palautteen takia jaella kattavia henkilötietojaan... syvä huokaus.  :(

Laita siihen joku Mikämikätie 1 ja puhelinnumeroksi 12345 tms. :) Eihän ne niitä tietoja varmaan oikeesti mihinkään tartte ja kuvittelisi, että vastaavat, vaikka laittaisi vaan sähköpostiosoitteen.

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #610 : 13.08.13 - klo:07:08 »

Varmaan vähän yksilöllistä, mutta öljyhoitoshampoo sisältää muistaakseni denaturoitua alkoholia, ja itselläni se kuivatti tukan kertaheitolla ihan karmeaan kuntoon, kun taas mustaherukkashampoo on todella kosteuttavan ja vahvistavan tuntuinen. Olen kokeillut kaikkia XZ:n sarjoja paitsi karpalo-kinuskia, ja minusta mustaherukka on jättänyt hiukset parhaaseen kuntoon, se on tosiaan aika hoitava sarja. Mustaherukka ja xylitol-hunaja ovat minusta hiuksille hellimmät XZ:n sarjoista, öljyhoitoshampoota en ymmärrä alkuunkaan, ihan hirveää ainetta minusta niin inciltään kuin käytössäkin.

Miten en ole huomannut tälläistä? Yleensä tiiraan kaikki incit tarkasti läpi mutta tuota en ole huomannut. En ole käyttänyt sitä kuin CWC-pesussa joka aina tuppaa jättämään hiukset sileiksi.

En kuitenkaan ymmärrä, kuka käyttäisi tuota tuossa 2in1-tarkoituksessaan. Aina harvoin kun shampoolla isken jonkun silarittoman hoitoaineen alle ja Herbinan tai XZ'n "tehohoidon" normihoitoaineen tavoin. Yleensä onneksi on aikaa pestä COlla ja näin hiukset pysyy kuosissa.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #611 : 15.08.13 - klo:01:29 »
Nyt on mustaherukoita kokeiltu muutamaan otteeseen. Shampoo sopii mulle ihan hyvin, mutta hoitoaine lähmää tosi paljon. Kiharat erottuu samaan tyyliin kuin jos tukka olisi kostea, hiukset roikkuvat latteina ja rasvoittuvat tavallista nopeammin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #612 : 15.08.13 - klo:21:38 »
^ Mun on pakko kanssa syödä aiempia sanojani (muokkaan aiempaa viestiäkin), luulin että shampoo olisi liian latistavaa. Kuitenkin nyt mustaherukkashampoota ja -hoitista erikseen kokeiltuani on aika selvää, että hoitoaine se kurjempi näistä on. Ei shampookaan nyt ihan paras tuote rasvoittuvalle päänahalle ole, mutta ihan ok. Hoitoaine on kuitenkin ihan kuin rasvainen perusvoide, inciltäänkin, ja tekee hiuksista ihan hirveän raskaat ja lähmäiset. Ovat vissiin XZ:lla keksineet "mahtavan uuden hoitoainepohjan", jota käyttävät karpalo-kinuskissa ja mustaherukassa (eli triglyseridit heti veden jälkeen)... Joo, onhan se varmaan helppo ja halpa resepti, mutta tulos on sama kuin rasvaisella perusvoiteella, yhhh! Voi kun olisivat tehneet paremman tästä hoitiksesta, vähän kuin xylitol-hunaja-hoitiksen mustaherukkaöljyllä ja ehkä pienellä proteiinilisällä höystettynä, mä niin olisin kaivannut hyvää vahvistavaa hoitista. Käytän tästä eteenpäin varmaankin mustaherukkashampoota xylitol-hunaja-hoitiksen kanssa.
1cFii, oma väri.

Poissa mar.ia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #613 : 24.08.13 - klo:15:42 »
Karpalo-kinuskista on tullut mun tämänhetken suosikkishampoo! Pitää tämän pikavauhtia rasvoittuvan letin puhtaana kaksi päivää, mikä siis on enemmän kuin millään muulla shampoolla. Pesee tehokkaasti kuivashampoot ja hiuspuuterit, muttei kuitenkaan tunnu kuivattavan liikaa. Muistan joidenkin muiden kehuneen vanilla cafea rasvoittuville hiuksille mutta mulla se rasvoitti yhtä nopeasti kuin kaikki muutkin kokeilemani shampoot, samoin eilen suklaa-vaniljalla pesty kuontalo on tänään jo sen verran likainen että pitää ottaa kuivashampoot käyttöön.

Xylitol-hunajaa en ole päässyt kokeilemaan pitkään aikaan, mutta taidan kokeilla sitäkin taas jossain vaiheessa kunhan saan nykyiset shampoot kulutettua. Muistan xylitolin olleen vähän turhan pesevä silloiselle kärsineelle tukalle, ehkäpä tämä luomutukka ottaa sen vastaan paremmin.
1b/F/ii
iHerb-alekoodi: UTI515

Poissa Melisande

• HAIRahtanut
« Vastaus #614 : 27.08.13 - klo:13:03 »
Omena shampoo on ihanaa :) Vaahtoaa runsaasti ja hiukset jää pehmeän ja sileän tuntuisiksi. Ilmeisesti siis kosteuttaa jonkin verran, kuten lupaileekin. Tuoksu tarpeeksi mieto, ettei ärsytä. Olen enimmäkseen käytellyt XZ:lta öljyhoitoshampoota, mutta omena menee kyllä edelle.