Kirjoittaja Aihe: XZ-hiustuotteet  (Luettu 378171 kertaa)

Poissa bast

• Tukkaguru
Vs: XZ-hiustuotteet
« Vastaus #870 : 30.04.16 - klo:10:31 »
Mä löysin molemmat citymarketista, kun viereisessä prismassa ei ollut kumpaakaan. Kokeilin eilen ekaa kertaa. Shampoo tuntui hellävaraiselta ja hoitoaine jätti hiukset kiiltäviksi ja jotenkin jämäkän tuntuisiksi.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa Jewely

• HAIRahtanut
« Vastaus #871 : 06.05.16 - klo:19:45 »
Ostin pitkästä aikaa XZ-shampoon, tuon uuden raparperi-punaherukan. Yhdessä vaiheessa kyllästyin kaikkiin XZ-tuotteisiin enkä ostanut pitkään aikaan mitään, mutta nyt tarvitsin sellaisen perusshampoon ja tuohan on siihen tarpeeseen juuri passeli. Pesee hyvin puhtaaksi eli ei ole liian hellävarainen, mutta ei tee tukasta narskuvaa tai takkuista. Tykkään kovasti, myös tuoksusta! Jännä muuten, että muut XZ:n shampoot (ainakin mun käyttämät) ovat olleet sitä perus helmiäiskoostumusta niin tää on sellaista valkoista.

XZ:lla on muuten 28 shampoota. Ehh.. Vähempikin varmaan riittäisi, kaikki mun kokeilemat ovat olleet aika lailla samantuntuisia.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #872 : 10.05.16 - klo:16:35 »
^Ja ainakin mun tukassa melkein kaikki XZ:n shampoot tekevät aivan saman lopputuloksen, valitsenkin yleensä niiden shampoot tuoksun perusteella. Tätä uutuutta en oo vielä bongannut kaupassa, tarttuu varmaan matkaan kunhan löytyy jostain.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #873 : 10.05.16 - klo:22:08 »
Täällä ei vieläkään ole osunut silmiin kuin hoitista Cittarissa, Prismassa ei ollut tietoakaan. No, mulla ei ole millään lailla pulaa shampoosta tai hoitoaineesta  ;)

Valikoima on tosiaan aika rönsyilevä, kun keskinäiset erot ovat vähäisiä. Mustaherukka jättää raskaamman tunteen, Omena kiiltävämmän, Suklaa-Vanilja rauhoittaa päänahkaa, mutta aika niukasti eroja monessa tuotteessa on. Men-sarjan kuusi tuotetta olisi voinut supistaa puoleen ja niitä samoja on muussakin valikoimassa, Tyrni ja Raparperi-Punaherukka ovat molemmat värjätyille ja lisäksi on Sitruuna-Hunajakin vaaleille.

Omissa jemmoissa on enää pullonpohjat viimeisestä hamstratusta Xylitol-Hunajasta, joten ihan kiva päästä kokeilemaan aikanaan sitä Raparperi-Punaherukkaa. Kuluvat varsin nopeasti.

Poissa Lipla

• Haiven
  • *
« Vastaus #874 : 10.05.16 - klo:23:37 »
Lähimmissä kaupoissa myyjät varmaan jo ihmettelee, kun käyn jatkuvasti vilkuilemassa hoitoaineita ostamatta kuitenkaan mitään... haluan jo kokeilla tuota uutta!

Vanhoista hoitiksista kokemuksia tukalla, joka haluaa erityisesti kosteutta, mutta ei kuitenkaan liikaa raskautta:

Niittyvillaa uskaltauduin lopulta päähäni pistämään, vaikka täällä oli tosi negatiivisiakin kokemuksia. Onneksi, koska tuo tuntuu omassa tukassa tosi hyvältä. Kosteuttaa ja pehmentää, tuoksu on muihin verrattuna miedompi ja neutraalimpi. Tehis kiinnostaa myös, saatan hankkia nykyisen loputtua.

Energisoiva hedelmä on toinen suosikki, ihanan ällöttävän pirteä tuoksukin. Kosteuttaa mukavasti, jättää ehkä Niittyvillaan verrattuna enemmän ilmavaksi kuitenkin. Jätettävä hoitovoide on jäänyt vakikäyttöön. Ei lähmää kuivaankaan tukkaan laitettuna, mutta tulos on joustava ja pehmeä.

Suklaa-vaniljan jäljiltä tukka kiiltää ihanasti, mutta usein lätsähtää myös. Tuoksu ällöttää varsinkin pidempään käytettynä. Hyvä tuntu jää kuitenkin. Vanilla cafe on samoin aika imelän hajuinen. Käytin co-pesussa päänahkaan, pituuksiin sitten jotain kosteuttavampaa. Toimi tuossa tehtävässä kyllä, ei lätsähtänyt tukka niin pahasti. Mun päänahka ei vain ylipäänsä taida tykätä hoitoaineilla muhittelusta.

Karpalo-kinuski jätti aina jälkeensä tahmaa. Urheasti käytin purkin loppuun, mutta uutta en osta missään nimessä. Toinen pettymys oli itselle Omena, joka taas ei tuntunut tekevän oikein mitään. Annoin pois.
1c2a M ii, hennattu, miltei rintsikkamittainen tukka. Atooppinen sekaiho.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #875 : 16.05.16 - klo:07:47 »
Löysinkin viime viikolla raparperi-punaherukkaa yhdestä kaupasta sattumalta ja nyt oon pari kertaa sillä pessyt tukkani. Pakko sanoa tuoksusta ihan ekana, että mä en oo sen suurin fani. Mun nenään se on tosi kirpeä ja voimakas, muistuttaa ihan jotain limetin makuista karkkia. Shampoo on raskaampaa kuin XZ:n muut shampoot ja ei tunnu ihan yhtä pesevältä. Hoitoainekin tuntuu erilaiselta verrattuna muihin XZ:n hoitiksiin, ehkä just kosteuttavammalta. Tuossahan on mineraaliöljy aika korkealla incissä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #876 : 23.05.16 - klo:19:04 »
Onko kukaan kokeillut Teepuu-hoitoainetta CO-pesuun? Millainen tulos sillä tulee? Mietin, että hankinko uuden Vanilla Cafe-hoitoaineen vai kokeilenko jotain uutta. Vanilla Cafella on tullut todella hyväntuntuiset hiukset. Ei ollenkaan lähmäiset.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #877 : 23.05.16 - klo:19:32 »
Teepuu-sarjassa taitaa olla pelkkä shampoo. Kokeilisin itsekin mielelläni, jos olisi hoitoaine myös, shampoo ärsytti päänahkaani.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #878 : 23.05.16 - klo:21:09 »
^Eipä tosiaan nettisivultakaan hoitoainetta löytynyt. Ajattelin, ettei sitä ollut lähikaupan valikoimissa, mutta jossakin muualla olisi. Sitten valitsen Vanilla Cafen, koska minulla on myös se shampoo.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa enna

• Tukkaguru
« Vastaus #879 : 10.06.16 - klo:19:12 »
XZ mustaherukka-shampoo tuoksuu niiin hyvälle, mutta ei kuitenkaan liian tymäkälle. Makea tuoksu mun makuun! Muuten tuntuu pesevyydeltään samalle kuin muutkin XZ shampoot.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #880 : 10.06.16 - klo:22:51 »
Mikä XZ:n hoitoaineista on teistä kaikista kosteuttavin ja hoitavin, kosteutta kaipaavalle pitkälle tukalle sopivin? Olen käyttänyt vuosien varrella satunnaisesti XZ-shampoita mutta hoitiksista kokemusta on niukasti, joten en oikein tiedä mitä sarjaa lähtisi kokeilemaan. Hiukset on tällä hetkellä enimmäkseen oman väriset, ihan latvassa on jäänteitä vanhasta blondauksesta. Ei siis tarvitse olla välttämättä värjättyjen hiusten hoitoaine, kunhan vain on hoitava.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #881 : 11.06.16 - klo:05:11 »
^Karpalo-kinuski, sitruuna-hunaja ja mustaherukka. Ainakin omaan luonnonkuivaan tukkaan toimivat.

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #882 : 11.06.16 - klo:22:11 »
^^ muistaakseni Niittyvilla on myös aika kosteuttava. Siitä tosin on aikaa, kun sitä olen käyttänyt, mutta etiketissäkin lukee "Kotimaista niittyvillaa sisältävä hoitoaine sopii kuiville ja käsitellyille hiuksille sekä kuivalle hiuspohjalle. Hoitoaine kosteuttaa parantaen hiusten kiiltoa ja kammattavuutta, sekä vähentää hiusten sähköisyyttä."
Karpalo-kinuski taisi tosiaan olla kanssa aika kosteuttava, itse en siitä kyllä aikanaan oikein välittänyt, kun musta se vain lässäytti ja teki hiuksista sellaiset harsomaisen hörsöiset, mutta rasvaiset (koitin saman sarjan sh+ha -yhdistelmää siis, eikä mulla ainakaan toiminut aikanaan värjättyyn tukkaani.)

Poissa Triina

• Tukkaguru
« Vastaus #883 : 11.06.16 - klo:22:18 »
Mustaherukka on omassa päässä ollut kaikkein hoitavin ja jättää makuuni liiankin raskaan lopputuloksen. Xylitol-Hunaja taas oli kosteuttavin ja ilmeisesti Niittyvilla on sitä lähinnä, mutta en ole itse kokeillut. Erot tuotteiden välillä ovat kuitenkin aika pieniä.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #884 : 11.06.16 - klo:23:00 »
Kiitos vastauksista, näistä oli paljon apua!  :) Mietin vielä, että kuinka hoitavia ne tehohoidot on mitä XZ:lla on? Eli jos haluaa hoitavan hoitiksen niin kannattaako suosiolla ottaa suoraan tehohoito normihoitiksen tilalle vai onko ne tehohoidot sitten ihan tosi tosi hoitavia ja lätsäyttäviä? Mun tukka ei kuitenkaan ole mitenkään pahassa kunnossa tällä hetkellä kun ei ole enää blondauksia oikein jäljellä, vaikka hoitoa pituutensa vuoksi tarviikin.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.