Mielestäni tämä merkki ansaitsee oman ketjunsa, niin paljon puhetta tästä on ympäri foorumia.
Mádara on latvialainen luonnonkosmetiikkamerkki, jonka tuotteilla on ECOCERT-sertifikaatti.
http://www.madara.fi/fi/Tässä mun omia tuotekokemuksia (kopsattu Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet-ketjusta):
Mádara EcoFace Regenerating Night Cream
Tätä olen käyttänyt yhden täysikokoisen purkin. Purkin ulkoasu on tosi kiva, pullo on hoikan pitkä (kätevän kokoinen ottaa reissuunkin) ja mikä parasta, puteli on ilmatiivis pumppupullo. Tässä on sellainen hassu "ekomerkille tyypillinen" tuoksu, vähän sellainen yrttinen. Ei kuitenkaan yhtään epämiellyttävä, mutta ei siis mikään ihan suosikkikaan. Voide on tarkoitettu kaikille ihotyypeille ja on kai vähän anti-ageing-tuote olevinaan. Voide imeytyy nopeasti ja jättää aika mattaisen pinnan, mikä on kyllä aika kiva juttu. Voiteen koostumus kuitenkin on täyteläistä.
Ihan kuivimmalle iholle tätä en suosittelisi, omalle sekaiholleni ollut tosi passeli yövoide (kesällä). Talveksi ei tosin varmasti kosteustehot riittäisi. Jotenkin tuntuu että vaikka tämä ei kosteuta niin paljon, niin se ravitsee. Vaikea kuvaille miksi tältä tuntuu mutta tuntuu se tekevän jotain hyvää

Olen käytellyt nyt putelista yli puolet ja tykkään, mutten kuitenkaan maksaisi tästä tota lähes kolmenkympin hintaa mitä näyttäis ainakin nellyssä olevan.
Mádara DecoFace Sun Flower Tinting Fluid
Nousi suureksi kesäsuosikikseni. Tämä on siis heleyttävä sävyttävä päivävoide. Sävy on aika tumma (kalkkilaivan kapteenin näkökulmasta), mutta nyt kun olen käytellyt itseruskettavaa, se on täydellinen. Olen skipannut meikkivoiteen kokonaan tämän kanssa. Voide sisältää hohtavia pieniä hippusia, jotka jotenkin ihmeellisesti sulautuvat ihoon. Tuloksena ei ole hilediskopallo-look vaan ihanan kuulas iho

Tämä imeytyy tosi nopeasti ja jättää ihon tosi mataksi. Tuoksu on voimakkaampi kuin yövoiteessa, tuoksua voisi kuvailla niin että kuvittele tuoksu kun työnnät pääsi tienreunuksella kasvavien kukkien sekaan. Juuri siltä tämä tuoksuu!
Olen ensi kesäksi ostanut tälläisen täysikokoisena. Olen siis pienen 5ml putelin käyttänyt aiemmin. Jos tässä olisi aurinkosuoja, olisi tuote todellinen HG kesäksi!
Mádara DecoFace Moon Flower Tinting Fluid
Muuten sama tuote kuin edellä, vain vaaleamman sävyinen. Tämä ei peitä kasvojeni punoitusta yhtä paljon kuin tuo tummempi Sun Flower-versio.
Mádara EcoFace Deep Moisture Cream
Olen täysikokoisen käyttänyt nyt talvipäivävoiteena melkein kokonaan. Voide on täyteläistä, mutta imeytyy aivan hämmentävän nopeasti ja jättää mulle ainakin ihan mattapinnan. Levitettäessä saattaa toi titaanioksidi ilmoitella itsestään, olen huolimattomalla läiskimisellä saanut pieniä valkoisia jälkiä kasvoihin. Siltä siis välttyy kun peilin ääressä levittää ja katsoo että voide menee tasaisesti kaikkialle. Olen ollut tosi tyytyväinen!
Mádara EcoFace Deep Moisture Gel
Rasvoittuvalle ja sekaiholle tarkoitettu geelivoide. (Kesällä testattu) Tämä kuitenkin nimensä mukaisesti myös kosteutti, eikä ihoni jäänyt kiristävän tuntuiseksi (olin aivan varma että saan heittää kosteuttavia aineita heti perään). Taisin laittaa tätä kuitenkin liikaa, koska tuote lähti rullautumaan kun levitin päälle aurinkosuojatuotetta. Tai sitten se ei sovellu meikin/rasvojen alle... En ole siis käyttänyt kuin pari kertaa. Jätti ihon mataksi, toimisi varmasti hyvin rasvoittuvammalla sekaiholla. Tuoksu on miedompi kuin noissa sävyttävissä voiteissa.
Mádara EcoFace Deep Moisture Fluid
Juuri passeli sekaiholleni! Käytin tätä enemmän alkukeväästä mutta uskon että toimisi helteilläkin. Todella hyvä meikin alle, kosteuttaa tarpeeksi mutta jättää ihon raikkaan oloiseksi. Tykkään fluid-koostumuksesta. Tuoksu aika mieto, ei häiritse.
Sivuilta bongasin tälläisen tiedon vielä:
MADARAN kosteuttavat päivätuotteet (Syväkosteuttava voide, fluidi ja geeli) sisältävät Titaanioksiidia (valkoista mineraalipigmenttiä), jolla on aurinkofiltterin ominaisuuksia. Eli MADARA tuotteet antavat hieman suojaa auringolta, noin 2-4 SPF verran. Tätä tietoa ei kerrota pakkauksissa uusien EU säännösten vuoksi, jotka koskevat aurinkotuotteita. Säädösten mukaan minimisuoja, jonka saa mainita on SPF 6.
Korkkaamista odottaa kehuttu puhdistusvaahto ja kasvovesi. Dödö on myös ostoslistalla heti kun saan jemmoja käytettyä.
I

Mádara!