Kirjoittaja Aihe: Mádara  (Luettu 34489 kertaa)

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
Mádara
« : 17.01.11 - klo:19:31 »
Mielestäni tämä merkki ansaitsee oman ketjunsa, niin paljon puhetta tästä on ympäri foorumia.

Mádara on latvialainen luonnonkosmetiikkamerkki, jonka tuotteilla on ECOCERT-sertifikaatti. http://www.madara.fi/fi/

Tässä mun omia tuotekokemuksia (kopsattu Luonnonmukaiset ihonhoitotuotteet-ketjusta):

Mádara EcoFace Regenerating Night Cream
Tätä olen käyttänyt yhden täysikokoisen purkin. Purkin ulkoasu on tosi kiva, pullo on hoikan pitkä (kätevän kokoinen ottaa reissuunkin) ja mikä parasta, puteli on ilmatiivis pumppupullo. Tässä on sellainen hassu "ekomerkille tyypillinen" tuoksu, vähän sellainen yrttinen. Ei kuitenkaan yhtään epämiellyttävä, mutta ei siis mikään ihan suosikkikaan. Voide on tarkoitettu kaikille ihotyypeille ja on kai vähän anti-ageing-tuote olevinaan. Voide imeytyy nopeasti ja jättää aika mattaisen pinnan, mikä on kyllä aika kiva juttu. Voiteen koostumus kuitenkin on täyteläistä.
Ihan kuivimmalle iholle tätä en suosittelisi, omalle sekaiholleni ollut tosi passeli yövoide (kesällä). Talveksi ei tosin varmasti kosteustehot riittäisi. Jotenkin tuntuu että vaikka tämä ei kosteuta niin paljon, niin se ravitsee. Vaikea kuvaille miksi tältä tuntuu mutta tuntuu se tekevän jotain hyvää ;D Olen käytellyt nyt putelista yli puolet ja tykkään, mutten kuitenkaan maksaisi tästä tota lähes kolmenkympin hintaa mitä näyttäis ainakin nellyssä olevan.

Mádara DecoFace Sun Flower Tinting Fluid
Nousi suureksi kesäsuosikikseni. Tämä on siis heleyttävä sävyttävä päivävoide. Sävy on aika tumma (kalkkilaivan kapteenin näkökulmasta), mutta nyt kun olen käytellyt itseruskettavaa, se on täydellinen. Olen skipannut meikkivoiteen kokonaan tämän kanssa. Voide sisältää hohtavia pieniä hippusia, jotka jotenkin ihmeellisesti sulautuvat ihoon. Tuloksena ei ole hilediskopallo-look vaan ihanan kuulas iho :) Tämä imeytyy tosi nopeasti ja jättää ihon tosi mataksi. Tuoksu on voimakkaampi kuin yövoiteessa, tuoksua voisi kuvailla niin että kuvittele tuoksu kun työnnät pääsi tienreunuksella kasvavien kukkien sekaan. Juuri siltä tämä tuoksuu!
Olen ensi kesäksi ostanut tälläisen täysikokoisena. Olen siis pienen 5ml putelin käyttänyt aiemmin. Jos tässä olisi aurinkosuoja, olisi tuote todellinen HG kesäksi!

Mádara DecoFace Moon Flower Tinting Fluid
Muuten sama tuote kuin edellä, vain vaaleamman sävyinen. Tämä ei peitä kasvojeni punoitusta yhtä paljon kuin tuo tummempi Sun Flower-versio.

Mádara EcoFace Deep Moisture Cream
Olen täysikokoisen käyttänyt nyt talvipäivävoiteena melkein kokonaan. Voide on täyteläistä, mutta imeytyy aivan hämmentävän nopeasti ja jättää mulle ainakin ihan mattapinnan. Levitettäessä saattaa toi titaanioksidi ilmoitella itsestään, olen huolimattomalla läiskimisellä saanut pieniä valkoisia jälkiä kasvoihin. Siltä siis välttyy kun peilin ääressä levittää ja katsoo että voide menee tasaisesti kaikkialle. Olen ollut tosi tyytyväinen!

Mádara EcoFace Deep Moisture Gel
Rasvoittuvalle ja sekaiholle tarkoitettu geelivoide. (Kesällä testattu) Tämä kuitenkin nimensä mukaisesti myös kosteutti, eikä ihoni jäänyt kiristävän tuntuiseksi (olin aivan varma että saan heittää kosteuttavia aineita heti perään). Taisin laittaa tätä kuitenkin liikaa, koska tuote lähti rullautumaan kun levitin päälle aurinkosuojatuotetta. Tai sitten se ei sovellu meikin/rasvojen alle... En ole siis käyttänyt kuin pari kertaa. Jätti ihon mataksi, toimisi varmasti hyvin rasvoittuvammalla sekaiholla. Tuoksu on miedompi kuin noissa sävyttävissä voiteissa.

Mádara EcoFace Deep Moisture Fluid
Juuri passeli sekaiholleni! Käytin tätä enemmän alkukeväästä mutta uskon että toimisi helteilläkin. Todella hyvä meikin alle, kosteuttaa tarpeeksi mutta jättää ihon raikkaan oloiseksi. Tykkään fluid-koostumuksesta. Tuoksu aika mieto, ei häiritse.

Sivuilta bongasin tälläisen tiedon vielä:
MADARAN kosteuttavat päivätuotteet (Syväkosteuttava voide, fluidi ja geeli) sisältävät Titaanioksiidia (valkoista mineraalipigmenttiä), jolla on aurinkofiltterin ominaisuuksia. Eli MADARA tuotteet antavat hieman suojaa auringolta, noin 2-4 SPF verran. Tätä tietoa ei kerrota pakkauksissa uusien EU säännösten vuoksi, jotka koskevat aurinkotuotteita. Säädösten mukaan minimisuoja, jonka saa mainita on SPF 6.

Korkkaamista odottaa kehuttu puhdistusvaahto ja kasvovesi. Dödö on myös ostoslistalla heti kun saan jemmoja käytettyä.

I <3 Mádara!
« Viimeksi muokattu: 17.01.11 - klo:22:07 kirjoittanut RockQueen »
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
Vs: Mádara
« Vastaus #1 : 19.01.11 - klo:11:52 »
Täälläkin tykätään Madarasta. :) Ostin ennen joulua kuivan ihon setin sekä dödön ja olen kyllä tykännyt. Iho on kyllä samanlaisessa kunnossa kuin ennenkin, joten mitään ihmeitä ei ole tapahtunut, mutta tuotteet tuntuvat mukavilta.

Syväpuhdistusvaahto puhdistaa kyllä oikeasti tosi hyvin, vanulappuun ei  jää oikeastaan mitään kasvovedellä pyyhkiessä. Vesiliukoinen ripsarikin tuntuu lähtevän aika hyvin. Koostumus on mukava, ei "häviä" emulgoidessa. Tosi mieto, hennon yrttinen tuoksu.

Pehmentävä kasvovesi on myös kivan tuntuinen, jättää ihon kosteutetun tuntuiseksi. Käytän välillä mm. saunan jälkeen käsien kautta, eli taputtelen ihoon. Kiva mieto tuoksu.

Syväkosteuttava voide on myös ollut ihan hyvä, en oikein ole vielä päättänyt kuinka paljon tästä tykkään. Täyteläinen voide, joka imeytyy kyllä suht nopeasti ja iho jää hyväntuntuiseksi. Käytän lähinnä öisin ja pakkas/ulkoilupäivinä myös päivisin. Tuoksu on tosi erikoinen, mulle tulee mieleen tomaatin varsi tai joku muu kasvi.  ;D  Eli jos haluaa kasvovoiteelta ylellistä tuoksua, tämä voide ei ole silloin oikea. Tuoksu ei ole ollenkaan paha, eikä jää nenään tuoksumaan, sopii sarjaan oikein hyvin.

Yrtti deodorantti on kyllä kehujensa arvoinen, eli toimii myös mulla. Tykkään yrttisen miedosta tuoksusta, eikä tämä ole vielä pettänyt kertaakaan.

Mieto baby shampoo on ollut käytössä pikkuneidillä ja vaikuttaa hyvältä sekin. Tässä ei ole tuoksua ja tuntuisi olevan hellävarainen, isompia itkuja ei ole tullut, vaikka toki yritetään shampoon silmiin menoa välttää muutenkin.

Seuraavaksi voisin hankkia sekaihon paketin, keväällä/kesällä voisi olla passeli mulle. Sy-tuotteet kinnostavat myös.
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #2 : 19.01.11 - klo:17:55 »
Softening lip balm: Mieto tuoksu, ei maistu oikeastaan miltään. Paksua ja hyvin huulilla pysyvää voidetta, imeytyy pikkuhiljaa. Suht edullinen (tarjouksesta 6 euron pintaan) ja hoitava. Jättää kauniin kiillon huuliin.
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 17.02.11 - klo:12:33 »
Hankin pari päivää sitten ton yrttidödön, ja ihastuin minäkin! Kuivuu tosi nopeasti, ja pito (salilla testattu) samaa tasoa kun edeltäjällään Garnierin mineraalidödöllä, eli riittävä/hyvä :) Tuoksu on mielestäni niin mieto, että sitä saa erikseen haistella dödöstä, kainaloista se ei meinaan tuoksu mihinkään. Purkki on jotenkin tosi söpö, tollainen lyhyt ja pullea ;D
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 17.02.11 - klo:19:29 »
Softening lip balm: Mieto tuoksu, ei maistu oikeastaan miltään. Paksua ja hyvin huulilla pysyvää voidetta, imeytyy pikkuhiljaa. Suht edullinen (tarjouksesta 6 euron pintaan) ja hoitava. Jättää kauniin kiillon huuliin.

Mullakin on tuo huulirasva enkä ole ollut yhtä tyytyväinen kuin Katariina. Minusta siinä on sellainen vähän ällömakea hedelmäinen tuoksu, mutta jotenkin tunkkaisella vivahteella. En tiedä, johtuuko tuoksusta vai muusta ainesosasta, mutta tämä kutittaa vähän kurkussa (kuten muuten kaikki Body Shopin huulirasvat mulla). Ei mielestäni imeydy, vaan on sellaista vaseliinimaista paksua tahnaa. Oon nyt kuitenkin käytellyt suojana, kun pysyy huulilla niin hyvin. Itse maksoin täyden hinnan, 8 euroa, eikä tämä mielestäni sen arvoinen ole.

Poissa Tuikku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #5 : 19.02.11 - klo:19:11 »
Käytössä menossa eye repair cream.
En pidä. Ei levity tasaisesti, jää kummallisiksi "saarekkeiksi", ei kosteuta mitenkään erityisemmin. En osta uudestaan.
Kokeiltu myös kuivan ihon kasvovesi. Ihan ok, mutta ei poikkea mitenkään erityisesti edukseen keskivertovedestä. Korkkaamatta vielä setti sekaiholle eli puhdistus, kasvovesi ja naamavoide. Jos taso samaa, ei minusta tule uutta fania.
Parasta purkkien yksinkertaisuus ja tuoksut.
« Viimeksi muokattu: 19.02.11 - klo:19:14 kirjoittanut Tuikku »

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 19.02.11 - klo:19:18 »
Madaralta mieleeni ovat olleet, ja suosikeiksi nousseet, dödö, puhdistusvahto ja tuoksusta huolimatta käsivoide. Kasvovesi ei ole yksinään ihmeellinen mutta tuntuu toimivan tuon vaahdon kanssa, ainakin iho tykkäsi combosta paljon :)
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Katariina

• Tukkaguru
« Vastaus #7 : 20.02.11 - klo:14:03 »
Täytyy sanoa että merkin Yrttideo ei ole turhaan hehkutettu. Olen kokeillut pari kertaa siirtyä alumiinittomiin deoihin, tuloksena järkky hienhaju kainaloissa jo aamupäivästä. Tämän kanssa ei ole mitään ongemia ollut! Tuoksu ensin aika yrttinen mutta haihtuu pian kuivuessa pois. Pitää hienhajun tosi hyvin ja kuivana kainalot. Jos oikein tiukka päivä ollut, ehkä illalla vähän saattaa haiskahtaa muttei häiritsevästi (eli vaan jos työntää nenän kainaloon).

Todella hyvä juttu tämä deo!
We need to slow down- so I can catch you
We need to slow down- so you can catch me

Retro

• Vieras
« Vastaus #8 : 20.03.11 - klo:20:10 »
Hei syväpuhdistusvaahdon omistajat! Haluaisin udella kuinka riittoisaa tuo on käytössä ollut? Houkuttaisi parin vaahtoputsarihudin jälkeen testata tuota.  :)

Poissa Ulpu

• Tukkaguru
« Vastaus #9 : 21.03.11 - klo:13:03 »
^ Kyllä se riittoisaa on.  :) Vaahto ei häviä kädeltä mihinkään, joten on täyttä tavaraa. Yksi painallus riittää, oikeastaan riittäisi vajaakin painallus, mut mä en ole halunnut säästellä, että pääsen käyttämään jotain muutakin joskus.  ;) Mä ostin omani vähän ennen joulua ja äsken kun pyörittelin pulloa niin hiukan alle puolet on jäljellä. Ja aamuin illoin olen käyttänyt (muutamia kertoja oon käyttänyt aamulla pelkkää kasvovettä).
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #10 : 21.03.11 - klo:14:25 »
Sain näytteet yövoiteesta ja kuivan ihon syväkosteuttavasta voiteesta ja olin ihan positiivisesti yllättynyt. Yövoide ei ole mielestäni mitenkään erikoista ja aika samanlaista tavaraa kuin tuo kuivan ihon voide - tuoksu on vaan erilainen (muistuttaa jotenkin sinappia  ???) ja jotenkin en siitä tykännyt. Imeytyi ehkä huonommin. Kuivan ihon voide puolestaan on loistavaa, yllätys yllätys, kuiville iholle ja kosteuttaa tosi hyvin vaikka onkin älyttömän kevyttä. Tuoksuu ruoholle, mutta onneksi tuoksu haihtuu suht nopeasti. Ihottumaista kuivaa ihoa ei hoida tarpeeksi, mutta sopii yövoiteeksi sekaiholle ja ylläpitoon kuivalle iholle. Silmänympärysihoa ei kosteuta tarpeeksi ja rasvoittuvan otsan teki liian rasvaiseksi - sopii siis sekaiholla vain kuivemmille kohdille.  Tätä voisi hankkia ensi talveksi  :)

Käsivoide on myös hyvää ja olen käyttänyt sitä sy-voiteenakin. Imeytyy nopeasti ja pitää kädet kunnossa eikä ärsytä tai kirvele sy-voiteenakaan. Kynsinauhat tuntuvat kaipaavan tämän kanssa lisähoitoa, mutta ne on onneksi helppo hoitaa öljyillä.

Retro

• Vieras
« Vastaus #11 : 21.03.11 - klo:16:41 »
^^ Kiitos vastauksesta Ulpu, kuulostaa kyllä ihan lupaavalta!

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #12 : 21.03.11 - klo:20:33 »
Hei syväpuhdistusvaahdon omistajat! Haluaisin udella kuinka riittoisaa tuo on käytössä ollut? Houkuttaisi parin vaahtoputsarihudin jälkeen testata tuota.  :)

Kulutan luultavasti ihan liikaa, mutta laitan joka kerta kolme painallusta. Aamuin illoin käytettynä pullo kestää n. 2 kuukautta. Pitääkin jatkossa kokeilla pienemmällä määrällä :)! Tykkään tuosta vaahdosta kovasti, ja Feeluniquesta saa sitä ihan kohtuuhinnalla.
1b M ii

Retro

• Vieras
« Vastaus #13 : 23.03.11 - klo:17:42 »
Kävin nyt hankkimassa sekaihon paketin, joka piti siis sisällään tuon syväpuhdistusvaahdon, sekaihon kasvoveden ja syväkosteuttavan fluidin. Olen aika pihi vaahtojen käyttäjä, joten uskon tuon kyllä itselläkin kestävän, vaikka kokeilemallahan se vasta selviää.

^ Kiva tietää, että feeluniquestakin saa, yritin jokin aika sitten katsella, josko Mádaraa saisi nettikaupoista halvemmalla, mutta päädyin nyt sitten kuitenkin tukemaan paikallista Ruohonjuurta. Tuo paketti maksoi 49,60 € ja yksittäin vaahto oli muistaakseni n. 18 €, eli saman verran kuin fu:ssa. :)

Poissa funky_chicken

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 26.03.11 - klo:17:53 »
Mainostetaan nyt vielä täälläkin, että vielä huomenna saa Mádaraa tarjoushinnoilla Finlandia-talon messuilta. Esim. mä ostin puhdistusvaahdon 16e, dödön 10e, yövoide 22e ja paketti, missä oli täysikokoinen käsivoide, uudistava huulivoide ja pieni tuubi kosteuttavaa ihosuojaa (25ml) oli vain kympin! Sitten vielä myyjä otti multa vahingossa yhteensä vain 48e, kun ei käyttänyt laskukonetta, joten tuli hyvät kaupat! :D  Jos ovelta saa vielä -50% alekupongin niin sen voi käyttää mihin tahansa tuotteeseen, mutta ale lasketaan sitten normihinnasta, ei noista tarjouksista.
« Viimeksi muokattu: 26.03.11 - klo:17:57 kirjoittanut funky_chicken »