Kirjoittaja Aihe: Mádara  (Luettu 34376 kertaa)

Poissa malic

• HAIRahtanut
Vs: Mádara
« Vastaus #30 : 05.05.11 - klo:18:31 »
Sain sekaihon fluidista näytteen Sokokselta muutama viikko sitten. Voide tuntui muuten mukavalta, mutta se tuoksu :X Sopi kyllä meikin alle ja tuntui mukavammalta kuin nykyisin käyttämäni Humektan, mutta kun ei niin ei.

Puhdistusvaahto taas on hyvä, pidän siitä enemmän kuin esim. apteekin vaahdoista. Tässäkin on ilmeisesti alkoholin takia voimakas tuoksu, mutta eivät ne apteekkituotteetkaan hyvän tuoksuisia olleet.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Kukka

• Tukkaguru
« Vastaus #31 : 14.05.11 - klo:17:53 »
Syväpuhdistava vaahto vaikuttaa lyhyen käyttökokemuksen perusteella oikein kivalta. Ei juurikaan kuivata ja pesee tarpeeksi. Koostumus saisi olla täyteläisempi, että aineen tuntisi paremmin iholla pesun aikana.

Uudistava yövoide on melko paksua ja nopeasti imeytyvää. Itse jouduin laittamaan kaksi kerrosta, yhdestä jäi kuiva tunne iholle. Saisi olla tuhdimpi voide yöksi, tätä voisin nimittäin käyttää päiväsaikaan. Miinusta jojobasta ja tuoksusta, joka ei kuitenkaan kovin häiritsevä.

Värillisessä päivävoiteessa (sun flower) oli sopiva sävy iholleni, ei yhtään punertava. Täytyy vielä odottaa päivetystä, kalpealle talvi-iholleni sävy oli liian tumma. Tuoksu aika maanläheinen, mutta mieto, ei häiritsevä. Kotona levitettäessä iho tuntui tasaantuvan ja näyttävän paremmalta, mutta auringonvalossa ulkona huomasin että levitettäessä jäi laikkuja. Käytin kosteusvoidetta alla, ehkä kesällä jossain vaiheessa pystyisi käyttämään ilman alusvoidettakin.

Voisin vielä kokeilla syväkosteuttavaa kasvovoidetta tai -fluidia. Värillistä päivävoidetta tai uudistavaa yövoidetta en ostaisi. Tiedän huomattavasti halvempia, paremmin toimivia tuotteita. Katsotaan jos tuo syväpuhdistava pesuri jää käyttöön, vai rupeaako kuivattamaan ihoa.
« Viimeksi muokattu: 16.05.11 - klo:13:15 kirjoittanut Kukka »

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #32 : 23.05.11 - klo:10:48 »
Sain useamman Madara-näytteen hiljattain, ja olen ollut kaikkiin kokeilemiini tuotteisiin tyytyväinen! Näytteet ovat olleet myös tosi riittoisia.

- Regenerating night cream
- Eye cream repair
- kasvovesi (tästä heitin jo pussin menemään)
- Eco baby protecting baby cream
- (puhdistusmaito, en ole kokeillut vielä)

Sen sijaan on uskottava, että dödö tuottaa mulle ihottumaa kainaloihin. Ensin luulin, että olen sheivannut huonosti ja herkkä ihoni reagoi punoittamalla, mutta kutina ja punaiset viirut/läikät tulevat aina takaisin, kun käytän Madaraa. Harmi, koska dödö toimi tosi hyvin parin kuukauden ajan. Mikäköhän herkistyminen siinä sitten on käynyt... Multa saisi testiin noin kolmasosan putelista jos jotakuta kiinnostaa eikä dödön käytettynä hommaaminen ällötä liikaa.  :)
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #33 : 23.05.11 - klo:19:10 »
Onko kukaan bongannut Madaraa Tallinnasta ja millä hinnoilla?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #34 : 15.06.11 - klo:16:02 »
Madaran putsari on nyt jonkin aikaa ollut käytössä - hellävarainen kyllä, mutta en ole meikinpoistotehoon tyytyväinen.

Deodorantti toimi minulla talvikäytössä hyvin- ja ehdoton plussa tuoksusta, joka ei todellakaan ole päällekäyvä. Kesällä tarvitsen tymäkämmän.
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.

Poissa daffodil

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #35 : 15.06.11 - klo:17:02 »
^ Mä en kanssa ole ollut tuosta putsarista (jos siis puhut syväpuhdistusvaahdosta) erityisen vaikuttunut. Vaahtokoostumus on kyllä tosi ihana ja tuoksukin on kiva, mutta meikinpoistossa tämä ei mulla oikein toimi. Mineraalit tuntuvat kyllä lähtevän ihan hyvin, mutta silmämeikkeihin vaahto ei kunnolla tehoa. Enkä käytä edes mitään vahvoja silmämeikkejä; nytkin mulla on yövuoroissa ollut ainoastaan Laveran ripsiväriä, joka lähtee irtoamaan jo kasvoja kostuttaessa, mutta tämä vaahto tuntuu vaan levittävän ripsarin silmien alle mistä sitä saa hinkata pois.

Kyllä mun tulee tämä pois käytettyä (vähintään sitten meikittöminä päivinä kasvojen pesuun), mutta uudestaan en osta. Vähän oikeastaan harmittaa kun olisin hirveästi halunnut tykätä tästä (toi koostumus on tosiaan niin ihana), mutta onneksi olen löytänyt jo yhden loistavasti toimivan luonnonkosmetiikka-putsarin niin en varsinaisesti kuitenkaan tarvitse uutta.
"There's no such thing as a bad idea, just poorly executed awesome ones."

Poissa Kaisa

• HAIRahtanut
« Vastaus #36 : 15.06.11 - klo:17:34 »
Mä putsaan meikit ensin öljyllä ja sen perään Mádaran vaahto toimii kivasti, ensimmäinen kokeilemani vaahtoputsari joka ei tunnu yhtään kuivattavalta. :)
1c F ii

Poissa Salvia

• Hiushörhö
« Vastaus #37 : 15.06.11 - klo:17:55 »
^ Tämä systeemi käytössä mullakin erityisesti mineraaliaurinkovoiteiden kanssa. Muuten tuo vaahtoputsari meinaa vähän kuivattaa, mutta öljyn kanssa pelittää mainiosti.  :)

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #38 : 20.06.11 - klo:21:45 »
Ecoface Deep Balance toner (normal/combination skin)
Olen kokeillut tätä nyt n. viikon verran ja mielestäni tämä on ihan hyvänoloinen kasvovesi. Olen käyttänyt tätä yhdessä Madaran Delicate Cleansing Milkin kanssa ja näiden yhdistelmä jättää ihon mukavan pehmeäksi ja kosteutetun oloiseksi. Normaali-ihoisena en välttämättä tarvitse edes kosteusvoidetta päälle näin kesällä enkä ole nyt laittanutkaan muuta kuin silmänympärysvoiteen näitä käyttäessä.

Ecoeyes Eye Repair Cream
Erittäin huonosti levittyvä koostumus. Titaanidioksidi jää valkoisina viiruina silmänalusille ja levittämisen kanssa pitääkin olla tosi huolellinen ja kärsivällinen. Tuntuu inhottavalta, kun joutuu hieromaan herkkää silmänympärysvoidetta niin paljon, jotta saa tämän levittymään tasaisesti. Kosteuttaa tosin ihan hyvin. Olen käyttänyt tätä vain yövoiteena, vaikkakin varmaan tarkoitettu päiväkäyttöön titaanidioksidista päätellen. En kuitenkaan usko, että on ihanteellinen meikin alle. Omistan tästä näytteen enkä varmasti tule ostamaan tätä täysikokoisena huonon levittyvyyden vuoksi.

Ecoface Deep Moisture Fluid (normal/combination skin)
Miellyttävä koostumus, joka tuntuu samanaikaisesti rasvaiselta ja kermaiselta, mutta imeytyy kuitenkin hyvin ihoon. En valitettavasti voi kuitenkaan käyttää tätä sen sisältämän jojobaöljyn vuoksi.

Ecoface Delicate Cleansing Milk
Todella hellävarainen puhdistusmaito. Huuhtelen pois vedellä, en käytä puhdistusliinaa tms. ja pidän tämän iholle jättämästä tunnusta. Ei vaahtoa ja on hyvin voidemainen ja ensimmäinen ajatus olikin, ettei tällä voi lähteä meikit, mutta kokeilin pyyhkiä kasvot tämän jälkeen erittäin alkoholipitoisella kasvovedellä ja lappu jäi puhtaaksi! Eli tuntuu poistavan meikitkin tehokkaasti, vaikka ei uskoisi. Sitä paitsi RAKASTAN karvasmantelin tuoksua ja se oli aika merkittävä ostopäätökseen vaikuttanut syy.

Ecobody herbal deodorant
Tämän ostamisen taustalla ei ollut alumiinihysteria, vaan toiveet tahraamattomasta, toimivasta antiperspirantista, joka ei kuivu puolta tuntia. Tämä on vastannut hyvin odotuksia, kuivuu todella nopeasti eikä ole vielä ainakaan jättänyt vaatteisiin yhden yhtäkään tahraa. Mieto tuoksu, joka katoaa kokonaan kuivuttuaan - tämä on ehdoton plussa, sillä mielestäni hajuvedet ovat hajuvesiä ja antiperspirantit saisivat aina olla hajuttomia.

Pitää minulla hikoilun kurissa aivan kuten tavallisetkin dödöt, vaikka aluksi kokemuksia täältä luettuani tätä vähän epäilinkin. Toimii myös urheillessa. Tykkään tästä tosi paljon, harmi vaan että hinta huitelee yli kymmenessä eurossa.

Edit.Tämä dödö ei sittenkään sopinut mulle. Pidemmällä käytöllä alkoi ensin kainalojen armoton kutina, jonka jälkeen iho meni pienen pienelle näppylälle. Jatkoin sinnikkäästi käyttöä, kun ajattelin, että olisi ohimenevä vaihe, mutta luovutin lopulta kuukauden jälkeen kun muutosta parempaan ei tapahtunut. Kutina oli aivan kestämätöntä ja se näppyläinen iho tuntui siltä kuin olisi jokin vahamainen suomukerros kainaloissa. Kainalot parantuivat normaalitilaan muutamassa päivässä, kun vaihdoin taas perinteiseen Rexonan antiperspiranttiin.

Decoface Moon Flower Tinting Fluid
Jättää kuulaan ja kauniin pinnan iholle ja sävyttää kevyesti. Iho jää jopa hieman kiiltelevän näköiseksi (ei kuitenkaan mitään näkyviä hileitä), joten pieni puuterointi oli mielestäni tarpeen. Tuntuu myös kosteuttavan ihoa. Moon Flower on vaaleampi ja myös hitusen punapohjaisempi sävy verrattuna Sun Floweriin. Valitettavasti sisältää jojobaöljyä, joten en voi käyttää tätä (miksi aina unohdan tämän asian ostoksia tehdessäni  ???).

Ecobody Deep Moisture Hand Cream
Tämän ostin puhtaasti tuoksun perusteella luettuani Nean blogista, että tämä tuoksuu karvasmantelilta. En muista koskaan ostaneeni tuotetta pelkästään tuoksun perusteella, mutta karvasmanteliin minulla on jokin erittäin vakava fiksaatio. Harmi vaan, että tuoksu haihtuu tosi nopeasti.

Tämä voide on erittäin rasvaista eikä imeydy samalla tavalla kuin normaalit käsivoiteet, jotka jättävät kuivan tuntuisen kalvon iholle ja joka käsiä pestessä liukastuttaa ihon pinnan. En kuitenkaan tarkoita, etteikö tämä imeytyisi, mutta tästä jää selkeästi jotenkin erilainen tuntuma ihoon. Ei mitenkään häiritsevä eikä sottaa, vaan tuntuu vaan siltä, että kädet ovat kosteutetut.

---

Yleisesti ottaen Madara vaikuttaa mielenkiintoiselta brändiltä ja onkin ensimmäinen luonnonkosmetiikkamerkki, jota olen kokeillut. Pidän raikkaasta ja tyylikkäästä ulkoasusta. En tykkää valtaosan tuotteiden tuoksuista, mutta se nyt ei itseäni varsinaisesti haittaa, jos tuote on muuten hyvä.

Ja lopuksi kiinnostaisi tietää, onko Madaralla puhdistusmaidon ja käsivoiteen lisäksi muitakin karvasmantelin tuoksuisia tuotteita?  ;D
« Viimeksi muokattu: 05.09.11 - klo:01:27 kirjoittanut Roksane »

Poissa Nea/ Fashioned in Finland

• Tukkaguru
« Vastaus #39 : 23.06.11 - klo:22:38 »
Heh, onneksi en ole ainakaan törmännyt muihin karvasmantelille tuoksuviin tuotteisiin Madaralla  :D. Inhoan tosiaan tuota tuoksua syvästi mutta tuo käsivoide on niin hyvä, että ostan silti uusiksi! Käyttelen itseassa tuota iltaisin Jason Natural Vitamin E oilin kanssa (iHerbistä), joka haisee myös karvasmantelilta. Eipä ainakaan hajut riitele  ;).
« Viimeksi muokattu: 23.06.11 - klo:22:41 kirjoittanut Nea/ Fashioned in Finland »
Ei se ole harrastus, jos siihen ei mene kaikki rahat!

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 24.06.11 - klo:09:30 »
Ooo, mahtavaa, kiitos Nea vinkistä!

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #41 : 04.09.11 - klo:16:37 »
Onko joku kokeillut noita silmänympärysvoiteita? Kiinnostaisi se tuhdimpi versio eli Korjaava silmänympärysvoide. Täällä oli juttua niistä http://pienivihreapisara.blogspot.com/

Olen kesällä käytellyt aika paljon tuota Deep Moisture Fluidia. Vaikka tykkäänkin siitä tosi paljon, se ei pidä kasvoja kovin mattapintaisena. Heti levityksen jälkeen iho on ihanan fressi ja raikas, mutta aika nopeasti kiiltelyä sitten tulee. Huomasin kyllä eron kun laitoin eri mattavoidetta ja puuteripapereille oli tarvetta vain kerran päivän aikana, Madaran kanssa ne saa kaivaa pian ja suht usein esiin. Tykkään silti, ei se kiiltely mulle suuri ongelma ole.

Mä itseasiassa olen käytellyt Madaran dödöä koko kesän, vaikka sitä pitämättömäksi on täällä parjattukin. Mun kainalot ei hikoile mitenkään ihan älyttömästi, paitoihin ei tule kosteita läikkiä, eikä pieni kosteus mua haittaa. Mä tykkään ettei toi tarhri vaatteita toisin kuin tahraamattomaksi mainostettu Clarins (oon tosta niin katkera, mua on huijattu :D) ja kuivuu nopeasti.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #42 : 05.09.11 - klo:01:24 »
Olenkin unohtanut raportoida, että tuo Madaran dödö ei sittenkään sopinut mulle. Pidemmällä käytöllä alkoi ensin kainalojen armoton kutina, jonka jälkeen iho meni pienen pienelle näppylälle. Jatkoin sinnikkäästi käyttöä, kun ajattelin, että olisi ohimenevä vaihe, mutta luovutin lopulta kuukauden jälkeen kun muutosta parempaan ei tapahtunut. Kutina oli aivan kestämätöntä ja se näppyläinen iho tuntui siltä kuin olisi jokin vahamainen suomukerros kainaloissa. :-X Kainalot parantuivat normaalitilaan muutamassa päivässä, kun vaihdoin taas perinteiseen Rexonan antiperspiranttiin. Ja nyt saa sitten taas ihastella valkoisia viiruja mustissa paidoissa!
« Viimeksi muokattu: 05.09.11 - klo:01:28 kirjoittanut Roksane »

Poissa HeidiB

• Tukkaguru
    • mustaa kajalia
« Vastaus #43 : 05.09.11 - klo:02:11 »
Mulla on nyt käytössä sekä syväkosteuttava geeli, että uudistava yövoide. Yövoiteesta olen tykännyt tosi paljon, mutta, geelivoide on jäänyt tosi vähälle käytölle. Deep moisture gel olisi ihanteelliselta mun rasvoittuvalle sekaiholle, mutta siinä on yksi paha miinus. Se lähtee rullaamaan/murustumaan meikkivoiteen alla tosi ikävästi :( Pitää yrittää käyttää sitä niinä päivinä kun hilluu kotona ilman meikkiä tai boostaamassa yövoidetta.

Poissa RockQueen

• Tukkaguru
« Vastaus #44 : 05.09.11 - klo:13:38 »
Deep moisture gel olisi ihanteelliselta mun rasvoittuvalle sekaiholle, mutta siinä on yksi paha miinus. Se lähtee rullaamaan/murustumaan meikkivoiteen alla tosi ikävästi :( Pitää yrittää käyttää sitä niinä päivinä kun hilluu kotona ilman meikkiä tai boostaamassa yövoidetta.
Mulla oli kanssa pieni näytetuubi tuota, ja kokeilukerta jäi yhteen kun mulla kävi samoin. Itsessään tekee ihosta kivan tuntuisen mutta lähtee rullaamaan/murustumaan pois kun jotain laittoi päälle.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com