Kirjoittaja Aihe: Colour B4  (Luettu 149673 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Colour B4
« Vastaus #105 : 10.08.11 - klo:22:27 »
^aivan! Ja hyvä että itselläsi onnistui, en itse uskalla ottaa tukan kunnon takia riskiä ja se sävyn onnistumisen on pakko mennä nappiin. Kauheasti menee rahaa, onneksi sain lahjaksi :D Värjäys vaan menee omasta kukkarosta.

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 19.08.11 - klo:22:59 »
Kokeiltu täälläkin! Laitoin kakkosasteiseen tukkaan sitä voimakkaampaa. En odottanut suuria, joten hämmästyin aika kovasti, kun lopputulos oli ehkä vitos-kutosasteinen punakupari :D Epätasainenhan se toki oli, paikoitellen oli tummempia raitoja ja alueita, tummuudeltaan nelosen luokkaa. Huuhtelin suositusaikoja kauemmin, ja iskin päälle kolmosasteisen tummanruskean. Väristä tuli juuri sellainen kuin pitikin, eikä tukka ole läheskään niin kärsineen ja hamppuisen oloinen kuin tavallisen värinpoiston jälkeen. :-*
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #107 : 20.08.11 - klo:21:46 »
 Mietin vain, että saisinkohan tällä vuosi sitten kaksi kertaa hennatun (vaalennettu pohja, nykyinen väri noin kasiasteinen kupari eli ei mikään tumma punainen), vyötärömittaisen tukan vaalenemaan. Koko pään tavallista värinpoistoa en haluaisi , enkä kaikki-mulle-heti-nyt-asenteella jaksa mitään puolen vuoden raidoitusoperaatiota. ::)
 En niinkään pelkää latvojen murenemista, kun helposti voin lyhentää kymmenenkin senttiä, vaan kauhulla mietin kirjavaa pehkoa jonka kanssa pitäisi töissäkin edustaa. Tavoitteena olis siisi muuttua takaisin jonkinnäköiseksi blondiksi. Mitenköhän saisin väriä tasoitettua, jos pahin tapahtuu ja hiuksissa on kaikki sävyt ja vivahteet keltaisen ja oranssin väliltä? Uutta värinpoistoa päähän vai jotain vaaleaa matalahapetteista väriä (esim. Four reasonsin kolmeprosenttinen) päälle?

EDIT: No ei tarvinnut pelätä epätasaista tulosta, kun tuo ei tehonnut oikestaan yhtään. ;D Kokeilin vahvempaa versiota ja ehkä tarkkaan katsomalla vähän on haalistunut, mutta turha kokeilu oli kyllä. Kai se pitää lähteä värinpoistoainetta hakemaan.
« Viimeksi muokattu: 21.08.11 - klo:21:33 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 22.08.11 - klo:13:46 »
^Colour B4:ää ei suositella hennattuun tukkaan  :-\ Ei tehoa.

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #109 : 22.08.11 - klo:19:37 »
Ohops, unohdinkin eilen päivitellä, että muutosta olikin tapahtunut, kun hiukset olivat kokonaan kuivuneet. Vaalenemista kyllä tapahtui, mutta eipä tämä silti riitä. Onneksi on mahdollisuus värinpoistoihin kampaajalla. Tervetuloa purkkatukka siis... :'( Tavoitteena nyt kusenkeltainen tukka ( ;D), josta sitten on mahdollisuus taittaa mieleisen sävyinen.

Tämän threadin innoittamana kokeilin siis, kun luin muiden hennattujen hyvistä kokemuksista.
« Viimeksi muokattu: 22.08.11 - klo:19:57 kirjoittanut Kathy »
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

RUDER

• Vieras
« Vastaus #110 : 22.08.11 - klo:22:20 »
Täähän on ihan ihmeainetta! Lykkäsin tänään 2-3 kertaa värjättyyn sinimustaan tukkaan ja yllätyin positiivisesti. Olin ostanut tummanruskean värin mahdollista korjailua varten, mutta jää kyllä käyttämättä kun toi väri kerran lähti noin hyvin. Mulla oli sinimustan lisäksi tossa edessä tollainen haalisteltu shokkisininen kerros, tiesin kyllä, että tällä ei shokkiväri lähde, mutta kokeilin silti for science. Eikä kyllä kokonaan lähtenyt, mutta tulipa koitettua. Tyhmästä päästä kärsii koko pehko.  ;D Tuota edessä olevaa hammastahnan väristä osiota lukuunottamatta itse asiassa tykkään tästä väristä, joten en rupea ihan heti edes värjäilemään. Mutta mitäs noille vaaleansinisille tekisi? Kuva vähän vääristää kun mulla on täällä tosi huono valo, tukka ei oo ihan noin tumma kunnon valossa. Saiskohan noita jollain sävytteellä suht samansävyisiksi kuin tota muuta tukkaa vai pitääkö heittää värinpoisto ensin?

Poissa Sagu

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 22.08.11 - klo:22:25 »
^ Pelkän sävytteen ei kaiken järjen mukaan pitäisi purra suoraväriin, eli joudut varmaan heittämään värinpoiston alle.
nelosen ruskea kuparisilla raidoilla / keltainen MAC NC20 / kuivahko sekaiho / Tarte Shape Tape

RUDER

• Vieras
« Vastaus #112 : 22.08.11 - klo:22:43 »
^ Ok, kiitos! :) Olisin varmaan itse ruvennut läträämään sävytteiden kanssa kun noita etuhiuksia vaalennettiin niin rankalla kädellä ennen tota sinistä... mutta eipä tuo oikeastaan haittaa kun ei toi tukka tästä käsittelystä tuntunut kärsivän ollenkaan ja etuhiuksista on muutenkin noi kuolleet latvat lähdössä kohta veks, pääasia, että saan tän epämääräisen hammastahnasävyn tästä pois mahdollisimman äkkiä, hahah.

Poissa The Siren

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #113 : 31.08.11 - klo:19:42 »
Toukokuussa tein colour B4-käsittelyn.Poly Colorit lähti todella hyvin,ihan näytti olevan omanvärinen tukka.Mutta kyllähän se pirulainen meni tummumaan melkein yhtä tummaks takasin.Sitäpä olen nyt yrittänyt haalistella,nyt ollaan aika hyvällä mallilla.Kiehtovaa kyllä tuo jälkihapettuminen,ja niin ärsyttävää.Ettei yhdestä sävyteshampoosta pääse eroon sitten millään!

Kampaamokatastrofi

• Vieras
« Vastaus #114 : 03.09.11 - klo:12:23 »
Mitenköhän tuo Colour b4 toimisi tähän kaksiväriseen tukkaan joka on korvaan asti vaaleanruskea ja siitä alaspäin keskiruskeaa...yksi Colour b4 käsittely siis jo takana. Osaisiko joku kertoa millälailla se kannattaisi levittää päähän, että saisi taisaisemman värisen pään? Tuo kullanruskea on niin kiva, että haluaisin koko pään sen väriseksi, vai toivonko ihan liikoja  ::)

sannaofia

• Vieras
« Vastaus #115 : 03.09.11 - klo:15:04 »
Kai sinun täytyy vain laittaa colourb4:ia siihen kohtaan, jota haluat haalentaa. Jos siis tummempikin väri on värjätty eikä oma värisi. :) Kampaaja sen pystyy ehkä paremmin tekemään kerralla, voi nimittäin olla, ettei se ihan juuri samanväriseksi silti haalistu colourb4:illa.

Kampaamokatastrofi

• Vieras
« Vastaus #116 : 03.09.11 - klo:15:24 »
Joo on se tummempi värjättyä hiusta. Kiitos vinkistä, kokeilen varmaan nyt laittaa sen Colour B4n päähän ja toivoa parasta.. ::)

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #117 : 18.09.11 - klo:11:15 »
Heippa vaan!

Miten tuo tökötti oikein toimii, siis onko sillä mahdollista päästä takaisin esimerkiksi omaan väriin? Jos ei olisi paljon värikerroksia? Vai jääkö se aina johonkin haalistuneeseen väriin?

Mulla olis itellä 2-3 värjäyskäsittelyä tässä (koko pää muistaakseni joka kerralla), joista latvoissa on kolmen sentin pätkällä tuo kolme käsittelyä+raidotuksella vaalennettua sen alla. Ja muuten sitten on tukan keskivaiheilla 2 värikäsittelyä. Latvoissa oli siis suht kirkasta punaista (6 asteen) ja muuten siten nuo värit on neutraaliruskea laitettu (ensin 4 ja sitten 5 asteen). Hiukset on viimeksi värjätty 3.5kk sitten. Tavoitteena mulla on kasvattaa oma väri takaisin, kun mulla on alkanut tulemaan väriaineista allergisia oireita (jo parin vuoden ajan, mutta nyt ajattelin toimia kun muutenkin on tullut mm. astma).

Minkähänlaista tuolla b4 realistisesti vois ajatella tulevan? Onko niin, että siitä tulee sitten jotain oranssin ja keltaisen sekametelisoppaa? Kun en oikeastaan haluais päälle sitten enää tehdä mitään väriä, hopeashampoota ym voisin sitten lähinnä käyttää. Oon onnistunut öljymuhitteluilla vähän vaalentamaan tuota ruskeaa, että luulisin sen olevan nyt jotain vähän vaaleampaa kuin 5-aste (oon aika huono arvioimaan näitä). Punaisuutta kyllä on. Mulla on samalla tässä menossa kasvatusprojekti, joten eka mietin että jos vaan kasvattaisin ja leikkaisin sitten sen värirajan pois..mutta siihen meneekin vähän enemmän aikaa kuin kuvittelin :D Eli en varmaan raaski sitten leikata niin paljon kuin tarvitsisi, joten mietin tota b4:sta yhtenä vaihtoehdoista..toinenhan on sitten ammattilaisen tekemät vaaleat raidat, mutta sekin kyllä jää häiritsevästi aina punaseksi kun on tuo ruskea. Mun mielestä mulle sopii paremmin vähän kylmempi. Lisäksi en haluais niitä raitoja enää yhtään siihen omaan juurikasvuun (mikä on aika vaalea, en oikein osaa arvioida..ehkä 8-9).

Asialla ei silleen ole kiirettä, olin ajatellut mennä kampaajalle vasta jouluksi ens kerran (jos hermot kestää) ja muhitella tässä sitten öljyillä haaleammaksi tuota värjättyä osiota. Kampaajalla olis siis tarkoitus joka tapauksessa leikata siistimmäksi tätä, kun tässä on kerroksia joista haluan eroon. Samalla sitten ehkä raitoja siihen osioon mihin tarvii, jos siltä vaikuttaa. Tai sitten ois tuo b4 kans, jonka vois ehkä tehä vähä aiemminkin jos hermot ei kestä tuota juurikasvua. Ja onko joku saanut suht pysyviä tuloksia tuolla? Luin tätä ketjua ja mulle nyt jäi lopulta vähän epäselväksi, että onko tämä kunnolla onnistunut kellään suhteellisen pysyvästi?

Kiitos, jos joku viittii vihkiytyä tämän pariin :)

Poissa Margot

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 19.09.11 - klo:10:14 »
^ Colour B4 palauttaa vaaleimman hiuksissa olleen värin. Jos tukassa on vaalennuksia, se ei voi palauttaa omaa hiustenväriä, koska se on "vaalennettu pois". Käytännössä muutenkaan paljastuva väri ei ole aina se ihan oma, koska vaikutus vaihtelee käyttäjäkohtaisesti ja muutkin kestovärit kuin vaalentavat ovat voineet vaikuttaa omaan väriin.

Fuchsian

• Vieras
« Vastaus #119 : 19.09.11 - klo:10:59 »
Kiitos, Margot!

Eli käytännössä mulla tulis sinne latvuksiin vaaleampaa (se oli itseasiassa lähellä mun omaa väriä) ja sitten siihen väliin ehkä vähän tummempaa..tai en oikein tiedä mitä siihen tulee. Apua, jotenkin nyt ei leikkaa ;D Siinä muistaakseni nyt on osittain punaisen päällä ruskeaa ja sitten on oman tukan väriä kans laitettu sillä vaaleamma ruskealla myöhemmin. Noh..mun on melkeen pakko kokeilla, jotenkin kiinnostais. Pelottaa vaan, et tulee joku kamala moppi. Siis vielä kamalampi, onhan tämä nyt tällä hetkellä sentääs joistakin kulmista ihan siedettävä ::)