Kirjoittaja Aihe: Colour B4  (Luettu 149398 kertaa)

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Colour B4
« Vastaus #195 : 24.07.12 - klo:15:12 »
(Pahoittelen tuplapostausta, mutta ajattelin, että ihmiset bongaavat tämän viestin paremmin näin)

Noniin, nyt tulee mammuttiposti  ;D Posti kantoi vihdoinkin perille meikäläisen Colour B4:t. Kauan siinä menikin ja en voi suositella tuota Half Price Perfumesia ainakaan toimitusaikojen perusteella. Noh, tavara tuli kuitenkin perille ja pakkohan se oli iskeä heti päähän.

Oma luonnollinen hiusvärini on se perus suomalainen maantienharmaa, tosin asteen tai pari tummempi. Ehkä suunnilleen noin kutostason tuhkanruskea siis. Alkukeväästä tuli yhtäkkiä hirveä himo kokeilla vaaleita hiuksia, koska mulla on ollut päässä suurinpiirtein kaikki värit paitsi blondi. Tarkotuksena olis siis haalistella Colour B4:lla pois mahdollisimman paljon tätä punaista, että kampaaja sais näistä vaaleat mahdollisimman hellävaraisella blondauksella, koska mulla ei ole luonnostaan mitään supertukkaa mikä kestäis mitä vaan.

Vajaa pari vuotta sitten mulla oli mustaksi värjätyt hiukset, joihin tein kotona kaksi kertaa vahvimman vaalennuksen mitä kaupasta löytyi, jotta sain niihin iskettyä suoravärimagentan päälle. Eka vaalennus veti juuren jo ihan vitivalkoiseksi ja kestovärjätty osa oli tietty kirkas porkkananoranssi  ;D Seuraavalla vaalennuksella sain sen jo vaaleahkoksi keltaoranssiksi joten iskin vaan rohkeasti magentan päälle. Tulos oli mieletön, hiukset yllättävän hyväkuntoiset ja oranssi ei paistanut läpi yhtään.

Värjäilin suoraväreillä hiuksia vajaan vuoden, kunnes viime vuonna loppukeväästä aloin haalistella magentaa pois. Yllätyksekseni ne oranssit sävyt olivat kadonneet latvoista ja hiukset haalistuivat ihan hattaran värisiksi asti. Värjäilin puolisen vuotta erilaisilla vitostason kirsikanpunaisilla ja sen jälkeen tämän kevään seiskatason kuparisilla. Viimeinen väri päässä on L'orealin 6.23, sitä edeltävä 7.43. Juurikasvua löytyy suunnilleen 8 viikon ajalta. Öljyä ja syväpuhdistavia muhittelemalla olen saanut tämän vaalenemaan noin asteen, mutta enää väriä ei tunnu lähtevän kotikonsteilla. Latvat ovat kuivat ja täynnä kaksihaaraisia (varsinkin nyt kun en ole niihin uutta väriä laittanut melkein kahteen kuukauteen) ja pitkän aikaa tuntui siltä, että nämä eivät kasva ollenkaan pituutta koska hiukset katkeilivat niin paljon. Latvat ovat myös huomattavasti tummemmat kuin tyvi, todennäköisesti sen takia, että ovat kuivuutensa takia imaisseet enemmän kestoväriä.  Tässä vielä kuvaa lähtötilanteesta. Ylempi otettu sisällä, alempi ulkona, molemmat ilman salamaa.

Noh, ei muuta kuin tavara päähän. Koostumukseltaan aikalailla samanlaista kuin geelimäiset hiusvärit. Ei mitenkään erityisen valuvaa ja suunnilleen yhtä helppoa levittää kuin normaalit hiusvärit. Ja se haju... no, mielestäni se ei ole kyllä lähellekään niin paha kuin mitä suurin osa väittää. Eihän tämä nyt hyvältä haise, lähinnä hyvin erilaiselta verrattuna hiusväreihin, mutta mielestäni esim. L'orealin Preferencessä on paljon voimakkaampi haju. En itse huomannut hajua enää ollenkaan siinä vaiheessa kun aine oli muhinut vartin päässä. Lisäksi tämä tuntuu todella hellävaraisilta silmissä ja sieraimissa noitten hapettavien kestovärien jälkeen. Ei luonnollisestikaan mitään ammoniakin tai vetyperoksidin katkua silmissä. Jopa hiuspohjassa oleillut finni, joka normaalisti olisi varmaan aivan tulessa, ei reagoinut oikeastaan mitenkään. Ainetta on myös yllättävän paljon ja mun hartiamittasten hiuksien kanssa tuntu siltä, että mihin tämän kaiken nyt oikein tunkee. Muussasin hiukset levityksen jälkeen määlakea myöten, iskin päälle vanhan kunnon elmukelmun ja pyyheturbaanin ja istuin odottamaan.

Huijasin vähän ja pidin tököttiä päässä melkein puolitoista tuntia suositellun 60 minuutin sijaan. Pyyhettä ja kelmua poistaessani kiinnitin huomiota huomattavasti vaaleampiin mutta oransseihin latvoihin ja toivoin sormet ristissä, ettei tästä tule taas sellaista porkkanapäätä. Ja löytyihän se viemärin haju vihdoinkin kun hyppäsin suihkuun ja aloin huuhtelemaan  ;D Aika kamala kieltämättä, mutta eipä tuo kauaa kestänyt. Huuhtelin paketin ohjeiden mukaan reilun 10 minuuttia, iskin mukana tulleen bufferin päähän, vaahdotin kunnolla ja huuhtelin n. 5 minuuttia, vaahdotin uudestaan bufferin ja huuhtelin taas muutaman minuutin. Huuhteluvesi ei ollut missään vaiheessa värillistä ja huomasin ainoastaan pienen punaisen vivahteen bufferin vaahdossa. Vaahdotin tämän jälkeen vielä pari kertaa Herbinan syväpuhdistavalla, että saisin hajun pois hiuksista, ja sen jälkeen vielä omalla rakennepaikkaavalla shampoollani. Hiukset tuntuivat pestessä samanlaisilta natisevan puhtailta kuin syväpuhdistavalla pestäessä, mutta mielestäni multa ei lähtenyt hiuksia irti tai katkeillut yhtään. Hoitsikan jälkeen hiukset tuntuivat märkinä suunnilleen samoilta kuin normipesun jälkeenkin ja suurin osa hajusta lähti syväpuhdistavalla pois.

Ensimmäinen reaktio kuivauksen jälkeen: ei hyvää päivää, meikäläinenhän on blondi!  ;D Olen suoraansanottuna tosi yllättynyt lopputuloksesta: mun oma hius on huomattavasti tummempi kuin nämä, eli tökötti sai selvästikin lähestulkoon kaiken värin irti. Toisekseen, hius on yllättävän tasaisen värinen ottaen huomioon, että näissä on vielä jäljellä sitä puhkiblondattua osiota sekä ainakin viittä eri väristä kestoväriä. Hius tuntuu kuivana ihan yhtä hyväkuntoiselta kuin aikaisemminkin! Kuvaa lopputuloksesta täällä, on luonnossa vielä huomattavasti vaaleampi ja kellertävämpi kyllä.

Tuo mansikkablondi/oljenkeltainen sävy ei iske meikäläiseen kyllä yhtään, mutta pääasia että hius vaaleni. Teen varmaan varmuuden vuoksi vielä toisen käsittelyn tässä viikon sisällä ja odottelen pari viikkoa, ennenkuin uskallan mennä tätä kampaajalle vaalentamaan. Tästä kellertävästä sävystä huolimatta olen kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin aine toimi!
« Viimeksi muokattu: 24.07.12 - klo:15:15 kirjoittanut nursetwiggy »

Poissa Pepper

• HAIRahtanut
« Vastaus #196 : 24.07.12 - klo:17:21 »
Aine näyttää toimivan niin hyvin, että taidanpa uskaltautua vierailulle pimeälle puolelle. Oma keskiruskea hius on saanut vuoden ajan toimia kokeilualustana erilaisille kupari- ja mahonkisävyille. Ja nyt tekisi mieli kokeilla syvää tummanruskeaa.

Lohduttavaa tietää, että jos väri menee mönkään, ovat hiukset kuitenkin pelastettavissa :).
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?

Poissa kiskis

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #197 : 25.07.12 - klo:16:45 »
Mulla on kaapissa yksi paketti Extravahvaa Colour B4:sta, jonka ostin muistaakseni viime talvena/syksynä. En koskaan tarvinnutkaan sitä, kun sain kuontalon yllättävän helposti vaaleammaksi, ja nyt oon jo tosi pitkällä oman värin kasvatuksessa joten käyttämättä jäi. :)

Tuli mieleen, että jos tää on kadonnut tuote mutta halukkaita ottajia olisi, niin voisin sen antaa eteenpäin (pientä korvausta vastaan). Muistaakseni tää maksoi aika paljon, joku 15e? - ei viittis poiskaan heittää. Ottaisko joku ton 5 eurolla? Oon Espoossa Leppävaarassa töissä, joten sieltä tän sais haettua. Tuskin kannattaa postittaa.

(sori jos tää viesti ei kuulu tähän ketjuun)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #198 : 26.07.12 - klo:19:07 »
Ensimmäinen reaktio kuivauksen jälkeen: ei hyvää päivää, meikäläinenhän on blondi!  ;D

Aivan sama oli minunkin reaktioni, kun jokin aika sitten tein B4-käsittelyn  :D Tosin jo huuhteluvaiheessa, ei tarvinnut edes odottaa kuivaukseen asti ;)
* 1b F ii *

millamai

• Vieras
« Vastaus #199 : 27.07.12 - klo:16:40 »
Mulla on kaapissa yksi paketti Extravahvaa Colour B4:sta, jonka ostin muistaakseni viime talvena/syksynä. En koskaan tarvinnutkaan sitä, kun sain kuontalon yllättävän helposti vaaleammaksi, ja nyt oon jo tosi pitkällä oman värin kasvatuksessa joten käyttämättä jäi. :)

Tuli mieleen, että jos tää on kadonnut tuote mutta halukkaita ottajia olisi, niin voisin sen antaa eteenpäin (pientä korvausta vastaan). Muistaakseni tää maksoi aika paljon, joku 15e? - ei viittis poiskaan heittää. Ottaisko joku ton 5 eurolla? Oon Espoossa Leppävaarassa töissä, joten sieltä tän sais haettua. Tuskin kannattaa postittaa.

(sori jos tää viesti ei kuulu tähän ketjuun)

Heippa!
Olisin kiinnostunut ostamaan tuon vahvemman Colour B4:in ja laitoin sinulle yksityisviestiä aiheesta! :)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #200 : 30.07.12 - klo:13:50 »
Mä en ole löytänyt B4 mistään. Ei ollut Hki:n  keskustan Sokoksella, eikä Anttilassa.. Ei myöskään Hakaniemen Sokoksesta löytynyt kysiestä tuotetta, eikä myyjä edes tiennyt että tollanen on olemassa. Myös Myyrmannin cittari ja Anttilaa tuli tsekattua tuloksetta  :-\

Onko kukaan löytänyt näitä Hki-Vantaa-alueelta?

edit. Tänään jatkoin metsästämistä puhelimitse. Soitin eka Kannelmäen Prismaan. Sieltä tuotetta ei enä löytynyt. Sitten Hki:n keskustan Stockalle, josta löytyi ainakin 15pakettia B4 regularia (tietysti just sitä kun olisin halunnut sitä vahvempaa versiota..) Itiksestä löytyi enää yksi kappale kevyempää versiota, eikä ollut tiedossa tuleeko niitä lisää. Maahantuoja on kuulemma vaihtunut, eikä osanneet sanoa kuuluuko tämä jatkossa heidän valikoimiinsa.

Voi itku. En edes viitsi enää soittaa muihin Prismoihin tai Sokoksiin, jotenkin sellanen kutina ettei tätä sielt löydy. Sokoksen nettisivuillakaan hiusväreissä/värinpoistoissa ei näy B4 kumpaakaan versiota.

Kai se on sitten suunnattava Stockalle hankkimaan tuo regular.. ja toivoa, että sillä sais ees jonkilaista muutosta aikaan.
« Viimeksi muokattu: 31.07.12 - klo:10:28 kirjoittanut Neveliina »

Poissa Ilyasviel

• Tukkaguru
« Vastaus #201 : 06.08.12 - klo:17:03 »
Tapiolan Stockalla oli vielä hyllypaikka tuolle vahvemmalle, mutta kukaan ei osannut sanoa, onko sitä tulossa. Koskaan. Joten nappasin minäkin paketin tuota Regularia mukaan, toivottavasti puree.. sinne jäi vielä kolme pakettia hyllyyn.

Shmii

• Vieras
« Vastaus #202 : 07.08.12 - klo:22:17 »
Loistava tuote. :)

Tuota kun olis aikoinaan ollut eräiden rankkojen perus-värinpoistojen sijasta (aluksi)!! Saataavuus on tosiaan aina hankalaa. Täällä Tampereella olen löytänyt tuota Sokokselta sekä Pirkkalan ja Turtolan Citymarketeista - tosin nykyään enää Regularia. Hyllypaikka Strongille taisi vielä ainakin pari kk sitten olla ja oli loppu toimitusvaikeuksien vuoksi (lappu hyllyssä). Käsittääkseni tuotesarja ei ole poistumassa vaan *uudistumassa*. Scott Cornwallin sivuilla on tuotetta uusissa pakkauksissa. Eiköhän nekin tänne pikkuhiljaa rantaudu.

Olen käyttänyt sekä Regularia että Strongia. Strong kannattaa ehdottomasti valita, jos tuotetta aikoo käyttää, ihan turha säästellä tehossa kun ei se tukkaa vahingoita. Regularia sitten jos ei oo Strongia hyllyssä. Vaikutusaikaa voi muuten hyvillä mielin pidentää puolella tai jopa tuplaamalla(?). Valmistajan sivuillakin kehoitetaan siihen jos hiusväri on "tiukassa". Maksaa sen verran per boksi että mielellään teen niin tehokkaasti kuin voin. Muissa värinpoisto ja blondausaineissa noin ei tosin pidä missään nimessä tehdä. ;)

Poissa Neve

• HAIRahtanut
« Vastaus #203 : 08.08.12 - klo:10:04 »
Mulla toimi regular tähän tukkaan loistavasti! Tosin mulla ei kovin suuria värikerrostumia tukassa ollutkaan. (Karamelliblondin päälle oli lätkästy 4-asteen ruskea, sen jälkeen kerran punaista shokkiväriä)
Pidin normaalia pidemmän ajan päässä, sillä halusin ehdottomasti että tällä yhdellä regularilla pääsen eroon värjäyskierteestä ;)
Vaaleni nätiksi ja luonnollisen väriseksi, aika lähelle omaa juurikasvuani :) (mikä on hyvä juttu, kun tarkotus kasvattaa oma väri takaisin ja lopettaa värjääminen kokonaan)

Punaisuutta oli alussa osissa hiuksia, mutta parilla öljymuhituskerralla lähti nekin :)

Poissa Kathy

• HAIRahtanut
« Vastaus #204 : 10.08.12 - klo:23:17 »
Onko kukaan löytänyt näitä Hki-Vantaa-alueelta?

edit. Tänään jatkoin metsästämistä puhelimitse. Soitin eka Kannelmäen Prismaan. Sieltä tuotetta ei enä löytynyt.

Just tänään kävin vähän ennen sulkemisaikaa Kannelmäen Prisman Emotionissa ja oli vielä kolme Strongia ja Regularia alepöydässä jäljellä!
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #205 : 11.08.12 - klo:11:10 »
Täytyy taas vain sanoa että kyllä tämä Colour B4 sitten on ihana aine <3 
Vajaa pari viikkoa sitten tein toisen käsittelyni, ja taas siirryttiin punaisesta vaaleaan :) Aika tummahkoon luonnonvaaleaan, mutta minusta tämä on juuri hyvä. Sävyttelyllä ja miedolla vaalennuksella olen vielä tuonut sitä lähemmäs toivottua.   
* 1b F ii *

Poissa MinnieMouse

• Tukkaguru
« Vastaus #206 : 21.08.12 - klo:17:11 »
Mistä tätä löytää? Stocka, Prismat ja Cittarit koluttu eikä mistään löydy edes hyllypaikkaa. Onko markkinoilla mitään vastaavaa tuotetta?

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #207 : 22.08.12 - klo:12:05 »
^Anttilassa olen näitä aiemmin nähnyt, mutten varma onko enää sielläkään. Omani olen ostanut ebaystä (Suomen hintoja en näistä maksaisi!).
* 1b F ii *

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #208 : 23.08.12 - klo:10:17 »
Muistaako kukaan onko paketissa ollut tietoa, kuinka kauan aine pysyy hyvänä avaamisen jälkeen?
Latvoista pitäisi saada väriä pois, mutta haluaisin kokeilla ensin johonkin pienempään tupsuun.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa nursetwiggy

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #209 : 23.08.12 - klo:14:15 »
^Tsekkasin omasta jäljellä olevasta paketistani, eikä tässä ainakaan ollut mitään muuta mainintaa kuin se, että strand testiä tehtäessä pitäisi sekoittaa aineita A ja B samassa suhteessa eikä käyttää bufferia lopussa... Eli näistä ohjeista saa ennemminkin sen käsityksen, että bufferi ei säilyisi kovinkaan kauaa? Luulisinpa, että kyllä nuo päivän-pari nyt ainakin säilyisivät tiiviisti suljettuina.