(Pahoittelen tuplapostausta, mutta ajattelin, että ihmiset bongaavat tämän viestin paremmin näin)
Noniin, nyt tulee mammuttiposti

Posti kantoi vihdoinkin perille meikäläisen Colour B4:t. Kauan siinä menikin ja en voi suositella tuota Half Price Perfumesia ainakaan toimitusaikojen perusteella. Noh, tavara tuli kuitenkin perille ja pakkohan se oli iskeä heti päähän.
Oma luonnollinen hiusvärini on se perus suomalainen maantienharmaa, tosin asteen tai pari tummempi. Ehkä suunnilleen noin kutostason tuhkanruskea siis. Alkukeväästä tuli yhtäkkiä hirveä himo kokeilla vaaleita hiuksia, koska mulla on ollut päässä suurinpiirtein kaikki värit paitsi blondi. Tarkotuksena olis siis haalistella Colour B4:lla pois mahdollisimman paljon tätä punaista, että kampaaja sais näistä vaaleat mahdollisimman hellävaraisella blondauksella, koska mulla ei ole luonnostaan mitään supertukkaa mikä kestäis mitä vaan.
Vajaa pari vuotta sitten mulla oli mustaksi värjätyt hiukset, joihin tein kotona kaksi kertaa vahvimman vaalennuksen mitä kaupasta löytyi, jotta sain niihin iskettyä suoravärimagentan päälle. Eka vaalennus veti juuren jo ihan vitivalkoiseksi ja kestovärjätty osa oli tietty kirkas porkkananoranssi

Seuraavalla vaalennuksella sain sen jo vaaleahkoksi keltaoranssiksi joten iskin vaan rohkeasti magentan päälle. Tulos oli mieletön, hiukset yllättävän hyväkuntoiset ja oranssi ei paistanut läpi yhtään.
Värjäilin suoraväreillä hiuksia vajaan vuoden, kunnes viime vuonna loppukeväästä aloin haalistella magentaa pois. Yllätyksekseni ne oranssit sävyt olivat kadonneet latvoista ja hiukset haalistuivat ihan hattaran värisiksi asti. Värjäilin puolisen vuotta erilaisilla vitostason kirsikanpunaisilla ja sen jälkeen tämän kevään seiskatason kuparisilla. Viimeinen väri päässä on L'orealin 6.23, sitä edeltävä 7.43. Juurikasvua löytyy suunnilleen 8 viikon ajalta. Öljyä ja syväpuhdistavia muhittelemalla olen saanut tämän vaalenemaan noin asteen, mutta enää väriä ei tunnu lähtevän kotikonsteilla. Latvat ovat kuivat ja täynnä kaksihaaraisia (varsinkin nyt kun en ole niihin uutta väriä laittanut melkein kahteen kuukauteen) ja pitkän aikaa tuntui siltä, että nämä eivät kasva ollenkaan pituutta koska hiukset katkeilivat niin paljon. Latvat ovat myös huomattavasti tummemmat kuin tyvi, todennäköisesti sen takia, että ovat kuivuutensa takia imaisseet enemmän kestoväriä.
Tässä vielä kuvaa lähtötilanteesta. Ylempi otettu sisällä, alempi ulkona, molemmat ilman salamaa.
Noh, ei muuta kuin tavara päähän. Koostumukseltaan aikalailla samanlaista kuin geelimäiset hiusvärit. Ei mitenkään erityisen valuvaa ja suunnilleen yhtä helppoa levittää kuin normaalit hiusvärit. Ja se haju... no, mielestäni se ei ole kyllä lähellekään niin paha kuin mitä suurin osa väittää. Eihän tämä nyt
hyvältä haise, lähinnä hyvin erilaiselta verrattuna hiusväreihin, mutta mielestäni esim. L'orealin Preferencessä on paljon voimakkaampi haju. En itse huomannut hajua enää ollenkaan siinä vaiheessa kun aine oli muhinut vartin päässä. Lisäksi tämä tuntuu todella hellävaraisilta silmissä ja sieraimissa noitten hapettavien kestovärien jälkeen. Ei luonnollisestikaan mitään ammoniakin tai vetyperoksidin katkua silmissä. Jopa hiuspohjassa oleillut finni, joka normaalisti olisi varmaan aivan tulessa, ei reagoinut oikeastaan mitenkään. Ainetta on myös yllättävän paljon ja mun hartiamittasten hiuksien kanssa tuntu siltä, että mihin tämän kaiken nyt oikein tunkee. Muussasin hiukset levityksen jälkeen määlakea myöten, iskin päälle vanhan kunnon elmukelmun ja pyyheturbaanin ja istuin odottamaan.
Huijasin vähän ja pidin tököttiä päässä melkein puolitoista tuntia suositellun 60 minuutin sijaan. Pyyhettä ja kelmua poistaessani kiinnitin huomiota huomattavasti vaaleampiin mutta oransseihin latvoihin ja toivoin sormet ristissä, ettei tästä tule taas sellaista porkkanapäätä. Ja löytyihän se viemärin haju vihdoinkin kun hyppäsin suihkuun ja aloin huuhtelemaan

Aika kamala kieltämättä, mutta eipä tuo kauaa kestänyt. Huuhtelin paketin ohjeiden mukaan reilun 10 minuuttia, iskin mukana tulleen bufferin päähän, vaahdotin kunnolla ja huuhtelin n. 5 minuuttia, vaahdotin uudestaan bufferin ja huuhtelin taas muutaman minuutin. Huuhteluvesi ei ollut missään vaiheessa värillistä ja huomasin ainoastaan pienen punaisen vivahteen bufferin vaahdossa. Vaahdotin tämän jälkeen vielä pari kertaa Herbinan syväpuhdistavalla, että saisin hajun pois hiuksista, ja sen jälkeen vielä omalla rakennepaikkaavalla shampoollani. Hiukset tuntuivat pestessä samanlaisilta natisevan puhtailta kuin syväpuhdistavalla pestäessä, mutta mielestäni multa ei lähtenyt hiuksia irti tai katkeillut yhtään. Hoitsikan jälkeen hiukset tuntuivat märkinä suunnilleen samoilta kuin normipesun jälkeenkin ja suurin osa hajusta lähti syväpuhdistavalla pois.
Ensimmäinen reaktio kuivauksen jälkeen: ei hyvää päivää, meikäläinenhän on blondi!

Olen suoraansanottuna tosi yllättynyt lopputuloksesta: mun oma hius on
huomattavasti tummempi kuin nämä, eli tökötti sai selvästikin lähestulkoon kaiken värin irti. Toisekseen, hius on yllättävän tasaisen värinen ottaen huomioon, että näissä on vielä jäljellä sitä puhkiblondattua osiota sekä ainakin viittä eri väristä kestoväriä. Hius tuntuu kuivana ihan yhtä hyväkuntoiselta kuin aikaisemminkin!
Kuvaa lopputuloksesta täällä, on luonnossa vielä huomattavasti vaaleampi ja kellertävämpi kyllä.
Tuo mansikkablondi/oljenkeltainen sävy ei iske meikäläiseen kyllä
yhtään, mutta pääasia että hius vaaleni. Teen varmaan varmuuden vuoksi vielä toisen käsittelyn tässä viikon sisällä ja odottelen pari viikkoa, ennenkuin uskallan mennä tätä kampaajalle vaalentamaan. Tästä kellertävästä sävystä huolimatta olen kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, miten hyvin aine toimi!