Kirjoittaja Aihe: Colour B4  (Luettu 149597 kertaa)

Poissa Hannele

• Haiven
  • *
Vs: Colour B4
« Vastaus #90 : 11.07.11 - klo:18:32 »
Kiitos vastauksestasi, Salamanteri. Hapetevärejä olen tosiaan käyttänyt, hyvä tietää etukäteen että lopputulos voi olla lämpimänsävyinen jos tuota Colour B4:sta päädyn kokeilemaan.

Poissa Cecilia

• HAIRahtanut
« Vastaus #91 : 25.07.11 - klo:18:43 »
Ajattelin jakaa täällä kokemukseni. Olen nyt noin viimeiset neljä vuotta värjännyt hiuksiani asteen-pari omaa sävyäni tummemmaksi. Halusin vihdoin päästä eroon värjäyskierteestä, joten päätin kokeilla Colour B4:ää. Käytössä oli vahvempi versio. Koska olen värjännyt tukkaani kestovärillä, en odottanutkaan, että oma sävyni palaisi kuin taikaiskusta.

Pakko heti alkuun kyllä sanoa, että aineen haju oli jotain aivan hirveää. Minua ei häiritse perinteisten hiusvärien/värinpoistojen haju, mutta tästä tuli mieleen jollain tavalla mätä kananmuna. Ja se haju myös jämähti tukkaan mukavasti, ja vasta useamman pesun jälkeen haju poistui. Tuotteen käyttö oli helppoa. Koska itselläni on tyvikasvua n. 3 cm, ei väriä edes tarvinnut levittää päänahkaan asti kovin tarkasti. Yksi paketti riitti oikein hyvin puolipitkille, paksuille hiuksilleni. Huuhtelin tukkaa tunnollisesti vaaditut ajat ja vähän enemmänkin.

Lopputulos on sellainen, mitä odotinkin. Tukasta tuli hieman aiempaa punertavampi, muttei häiritsevän paljoa. Vaikkei tukan väri nyt niin dramaattisesti muuttunutkaan, niin ainakin nyt tukkani väri on melko tasaisen näköinen, eikä juurikasvua erota muusta tukasta kovin helposti. Käsittely kuivatti tukkaa jonkin verran, mutta vaikka kuivimmat latvat olivat ennestäänkin jo aika huonossa kunnossa, niin ei tämä käsittely nyt niitä suunnattoman huonoon kuntoon saanut.

mirya

• Vieras
« Vastaus #92 : 27.07.11 - klo:16:20 »
Hei!
Olisin kysäissyt onko kenelläkään kokemusta shokkivärin poistosta colour b 4:lla? Alla vaalennus jonka päälle värjätty munakoison värisellä shokkivärillä. Tällä hetkellä tukka tosi karmean epätasainen. Joistain kohdin haalistunut jo ihan vaaleaksi ja joissain kohdin violetti tuntuu olevan tosi tiukassa. Tai no nyt on sellaista pinkkiä/haaleaa vaaleanpunaista. Toimisikohan tuo b4 tähän kuinka hyvin???
Niin ja hei vaan kaikille. Jonkun aikaa ollut rekisteröityneenä ja täältä paljon lueskellut ja löytänyt vinkkejä, mutta nyt ekaa kertaa kirjoittelen.
Ja jos jossain on jo aiheesta mut saapi ohjata sinne. En äkkiseltään löytänyt.
Kiitos!

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #93 : 27.07.11 - klo:17:47 »
Voit kokeilla ensin shokkivärinpoistoon askorbiinihappokäsittelyä (haulla löytyy ohjeet), irroittaa suoraväriä aika hyvin! Askorbiinihappokäsittelyjä voi tehdä useamman peräkkäin, hyvää hoitoainetta vain muhittelet välillä.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

LP_Alice

• Vieras
« Vastaus #94 : 27.07.11 - klo:18:12 »
^Oi, kiitos vinkistä! En olekaan tällaisesta kuullut aikaisemmin, pitää laittaa korvan taakse muistiin jos vaikka joskus taas tarvitsisi.

mirya

• Vieras
« Vastaus #95 : 29.07.11 - klo:15:42 »
Kiitokset kovasti vinkistä, täytyy tuota koklata ensin : )

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 29.07.11 - klo:19:50 »
^ ja ^^ askorbiinihappoa löytyy pikkupusseissa apteekista ja isommat määrät kannattaa tilata iHerbistä. Ei sitä kulu kuin teelusikallinen / käsittely (teelusikallinen mukilliseen vettä, latvat siihen, liota vartti jos jaksat, kaada loppu kaikkialle & huuhtele haalealla pois), mutta minä ainakin hapotan tukkani kuukausittain ja aina ennen värjäystä koska talossani on vanhat putket & metallinen vesi.
this too shall pass.

Poissa Sundance

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #97 : 03.08.11 - klo:22:21 »
No eipä tehnyt isoja ihmeitä tuo B4 (se vahvempi). Huuhdellessa näytti siltä, että väriä olisi lähtenyt ihan reippaasti, mutta kuivuttua eroa tuskin huomaa. Huuhtelin 5-10 min pidempään kuin ohjeessa pitkille hiuksille neuvottiin, ja käytin huuhteluvaiheessa muutaman kerran syväpuhdistavaa shampoota.

Lähtökohtana BSL-mittaiset hiukset, joiden latvassa kerrostunutta (2 tai 3 päällekkäistä värjäystä) kestoväriä (5.3), ja kämmenleveydeltä juuresta haalistunutta Casting creme glossin 535:ä.

No, väriä lähti latvoista varovaisesti arvioiden ehkä puolen asteen verran, ja juuresta lähti lähinnä punertavaa sävyä. Lopputulos oli ehkä vähän pettymys siinä mielessä että olisin toivonut että väriä lähtee enemmän, mutta toisaalta tukka näyttää ihan kivalta näinkin. Väriero juuren ja latvan ja jopa juurikasvunkin välillä on mukavan liukuva.

Jos väriä olisi lähtenyt enemmän, olisin iskenyt päähän CCG:n 643:n. Toisaalta - saatanpa tehdä sen joka tapauksessa. Ehkei oranssi juuri ja liukuen tummemmat latvat näyttäisi ollenkaan hullummalta...

Poissa Neo

• Tukkaguru
« Vastaus #98 : 09.08.11 - klo:14:40 »
Minäkin hommasin B4:sta ja yllätyin positiivisesti kun vuosien ajan kerrostunut mustanruskea (eli käytännössä varsinkin latvoista täysin musta) irtosi  :) Tummanruskeat nämä vieläkin on mutta tosiaan ei enää mustat, jee! Tilasin toisenkin purkin, luulen että tää voisi vaalentua vielä hieman. Mun oma hiusväri on vuosien saatossa vaalentunut ja juurta on vaan värjätty samalla sävyllä kuin aiemminkin ja nyt alkaa riittää jatkuva värjäily.
Haju oli aika kammottava muttei niin paha kuin odotin  ;)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #99 : 10.08.11 - klo:18:20 »
Itselleni on aikaisemmin käynyt niin että oikeaoppisesti tehdyn B4-vaalennuksen jälkeen samana päivänä tehty vaalennus on palauttanut B4:lla poistettua väriä takaisin. Nyt olisin tekemässä käsittelyä huomenna, uskallanko perjantaina käydä vielä kampaajalla vaalennuttamassa hieman vai onkohan värin palautumisen vaara kun antaa yön yli levätä ja hoitaa?

Yritän saada pohjaväriä vaaleaksi jotta saan saman värisiksi pidennyksien kanssa.

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #100 : 10.08.11 - klo:21:11 »
^ Vaara on olemassa odotitpa yhden tunnin, yhden yön tai monta viikkoa. :( Jos ne kaikki värimolekyylit eivät ole peseytyneet hiuksista pois, ne hapettuvat uudelleen väriketjuiksi heti kun niihin laitetaan jotain hapettavaa (eli toisin sanoen se värin tai vaalennuksen kanssa käytettävä hapete). Olen käyttänyt B4:ää ja muita removereita monet kerrat ja todennut aina saman: väri palaa takaisin tummemmaksi heti kun uusi käsittely tehdään. Aiemminhan kerroin myös, miten hiukset jälkihapettuivat n. viikossa takaisin tummempaan jopa asteen verran ilman hapen vaikutuksesta.

Eli B4 on aika turhaa, jos kyse on parin asteen värin korjauksesta ja tarkoitus värjätä uudestaan.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 10.08.11 - klo:21:14 »
^ääh. No teen kai sitten miedon värinpoiston itse ja annan kampaajan hoitaa loput... olkoot B4 nyt, ei ole varaa pilata tukkaa!

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #102 : 10.08.11 - klo:21:32 »
^ Tuo on luultavasti fiksuin ratkaisu... Saanko udella, minkälaiseen lopputulokseen yrität tähdätä? ;)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 10.08.11 - klo:21:37 »
^nyt päätin etten tee itse mitään kun kampaaja osaa tehdä sopivalla hapetteella niin ettei tukka rasitu niin paljoa :P Ja tähtään siis kirkkaan punaiseen. Paloautonpunaiseen. Ja laitatan pidennykset. Olin valittanut hiustilanteesta tarpeeksi niin sain "kouluunmenemislahjaa" perheeltäni Simplyn pidennyksiin ajan :D

Poissa keesha

• Tukkaguru
« Vastaus #104 : 10.08.11 - klo:22:10 »
OT

^ Tosi kiva juttu! Kampaaja kyllä osaa varmasti taikoa sinulle tuon haluamasi tukan. ;) Itseänikin ärsyttää vähän, että miksi rupesin säätämään jollain kaupan vaalennusaineilla kun olisin päässyt vähemmällä tappiolla menemällä kampaajalle. ;D Mutta onhan tämä onneksi nyt vaalea ja kiva! Toivottavasti saat myös kivan tukan. :)