Ajattelin jakaa täällä kokemukseni. Olen nyt noin viimeiset neljä vuotta värjännyt hiuksiani asteen-pari omaa sävyäni tummemmaksi. Halusin vihdoin päästä eroon värjäyskierteestä, joten päätin kokeilla Colour B4:ää. Käytössä oli vahvempi versio. Koska olen värjännyt tukkaani kestovärillä, en odottanutkaan, että oma sävyni palaisi kuin taikaiskusta.
Pakko heti alkuun kyllä sanoa, että aineen haju oli jotain aivan hirveää. Minua ei häiritse perinteisten hiusvärien/värinpoistojen haju, mutta tästä tuli mieleen jollain tavalla mätä kananmuna. Ja se haju myös jämähti tukkaan mukavasti, ja vasta useamman pesun jälkeen haju poistui. Tuotteen käyttö oli helppoa. Koska itselläni on tyvikasvua n. 3 cm, ei väriä edes tarvinnut levittää päänahkaan asti kovin tarkasti. Yksi paketti riitti oikein hyvin puolipitkille, paksuille hiuksilleni. Huuhtelin tukkaa tunnollisesti vaaditut ajat ja vähän enemmänkin.
Lopputulos on sellainen, mitä odotinkin. Tukasta tuli hieman aiempaa punertavampi, muttei häiritsevän paljoa. Vaikkei tukan väri nyt niin dramaattisesti muuttunutkaan, niin ainakin nyt tukkani väri on melko tasaisen näköinen, eikä juurikasvua erota muusta tukasta kovin helposti. Käsittely kuivatti tukkaa jonkin verran, mutta vaikka kuivimmat latvat olivat ennestäänkin jo aika huonossa kunnossa, niin ei tämä käsittely nyt niitä suunnattoman huonoon kuntoon saanut.