Kirjoittaja Aihe: OPI  (Luettu 44894 kertaa)

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
Vs: OPI
« Vastaus #135 : 26.10.12 - klo:13:45 »
Mulla on nuo uudet Purple With A Purpose ja Nicole By OPI Listen To Your Momager, laitoin ne myyntiinkin, kun en tee niillä mitään. Siis ihania sävyjähän OPIlla on, mitä oon netissä kattonut, mutta en viitti enää ostaa yhtään mitään, kun tuntuu, että rahat menee ihan hukkaan.

Mä katsoin huvikseni makeupalleysta arvosteluja, niin siellä on heti tämmösiä-

Lainaus
My biggest complaint about this polish was how it went on. Went on super streaky, and needs three coats. I thought I could get away with two, but I regret not putting a third on because there's still so many streaks.

Lainaus
The formula was inconsistent with OPI's usual quality. It was opaque at 3 coat for me, but was not creamy or shiny at all! It in all honesty reminded me of those cheap dollar store ones.
It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #136 : 26.10.12 - klo:15:30 »
^No just joo, laatutavaraa oon näköjään osannut valita  ::)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #137 : 02.11.12 - klo:17:48 »
Mun mielestä opin seuraavat kokoelmat, eli se mariah carey, ja kevät/kesä on kans vähän blah, varsinkin toi kevät/kesä kokoelma. Tossa mariah carey kokoelmassa saattaa olla jotain ihan kivoja lakkoja.

Aika monta tylsää kokoelmaa peräkkäin, ja samaan aikaan china glazella esim. on vaikka mitä jännää. Johtuukohan toi siitä, kun opi myytiin, vai mistä?

Mä sain mun viime tilauksessa an affair in red squaren, jota vertasin heti tietysti i'm not really a waitressiin. Noissa ei loppujen lopuksi ole kauheasti samaa, vaikka aina niin sanotaan. Toi red square on paljon enemmän sellainen candy apple red, ja inraw on syvempi jotenkin.

Tykkään kyllä molemmista, mun iholle se red square sopii paremmin kuin inraw, koska siinä on selvää kultaista shimmeriä mukana.

Sain kans teenage dreamin, se on lopetettu, ja löysin sitä vaan kahdesta nettikaupasta enää, se on oikeasti ihana, eli oon tyytyväinen, että nappasin sen. Samoin royal rajah ruby on lopetettu, sekin kannattaa hankkia nyt, jos ei ole sitä, ja haluaa sen. Se on mun suosikki sellainen vampylakka.

Tossa on melko hyvä kuva siitä-

It's just that in the Deep South, women learn at a young age that when the world is falling apart around you, it's time to take down the drapes and make a new dress

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #138 : 05.11.12 - klo:20:51 »
Mistä johtunee että ostamani Opi ja China glaze eivät levity nätisti? Opiakin tässä jouduin laittamaan KUUSI (6!) ohutta värilakkakerrosta jotta tulos tasoittuisi, mutta en ole tähänkään täysin tyytyväinen. Mitkään ei peitä tai levity kauniisti.

Onko jotain ratkaisua ongelmaan? Lakat näyttäisivät olevan mukavan juoksevia. Ostettu siis käytettynä/kokeiltuna toiselta juurekselta.

Edit. ja siis manikyyri tehty eli kynsinauhavesi + kynsinauhan poisto kynsilevyltä, kevyt buffaus, aluslakka ja päällyslakka.

Opin lakka on "sheer" your toys, vaalea hopea kevyellä shimmerillä, ja chinan lakka oli China Glaze Secret Peri-Wink-Le.
« Viimeksi muokattu: 05.11.12 - klo:20:59 kirjoittanut Hyxsoap »
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 05.11.12 - klo:20:53 »
Mistä sävyistä on kysymys?
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #140 : 05.11.12 - klo:21:44 »
^^Olen lukenut sekä OPI:n Sheer your toysista että China Glazen Secret Peri-Wink-Le:stä netistä kommentteja, joissa on valiteltu raidoittumista ja etteivät levity nätisti. Secret Peri-Wink-Le:n kanssa mullakin on ollut ongelmia, Sheer your toysista en muista että millainen sen levittyvyys on.

Joskus tuntuu että raidoittuminen/huono levittyvyys on ihan henkimaailman juttuja kun joitain lakkoja ei saa millään levittymään nätisti itse kun taas jossain kynsiblogin tms swatchkuvissa lakka näyttää tosi nätiltä ja tasaiselta.  ::)

Itselläni olen huomannut että aluslakan kuivuuteen pitää ainakin kiinnittää tarkasti huomiota etenkin joidenkin lakkojen kanssa, jos aluslakka ei ole ihan kuiva niin lakka ei levity nätisti. Samoin jos kynnelle on jäänyt yhtään mitään rasvaa/öljyä/kosteutta tms niin huono levittyvyys on taattu.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #141 : 05.11.12 - klo:23:02 »
^ niin mäkin uskon, että henkimaailman juttusia on. :D Olen katsonut kynsilakan levitysohjeita youtubestakin kehnoin tuloksin.. 

Kovin hienoilta ne kyllä swatcheissa näyttää. :)
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #142 : 06.11.12 - klo:14:33 »
Kävin MUAssa katsomassa taas, ja noista molemmista oli tosiaan arvosteluja, jossa mainittiin niiden huono formula, mun mielestä noita huonosti levittyviä kannattaa vaan vältellä, koska ne on raivostuttavia lakata, ja opillakin on kuitenkin joitakin ihan huippuhyviäkin.

Mun täytyy vielä kehua tätä an affair in red squarea, tää on niin upee, se ei näytä kynsissä edes lakalta tietyllä tavalla, vaan se on kuin jotain punaista satiinia enemmän, upea, upea lakka. Ehkä mun suosikkipunainen just nyt.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #143 : 06.11.12 - klo:17:55 »
Täytyy kyllä tunnustaa, että OPI on ollut mullekin pienoinen pettymys. Laatu todellakin vaihtelee paljon ja mukana on myös todella huonoja lakkoja. En oikein ymmärrä tämän merkin saamaa hehkutusta. Esim. Essien lakat on mun mielestä paljon parempi laatuisia.

Mun OPI-lakoista ehkä noin puolet on pahasti raidottavia ja suurin osa näistä  taitaa olla vaaleita creme-lakkoja. Esim. Planks a lot, Skull & Glossbones, A Grape Fit, Steady as she Rose ja If You Moust You Moust on kaikki luvattoman huonoja levittymään tämän hintaluokan lakoiksi.  >:(

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #144 : 06.11.12 - klo:18:27 »
^Mä olen törmännyt myös Essiellä muutamiin todella pahasti raidottuviin lakkoihin (valitettavasti en muista enää nimiä). Yleensä raidoittuville/huonosti levittyville lakoille tuntuu olevan yhteistä tuo creme-koostumus.  :( Tosin kaikki cremet eivät ole huonosti levittyviä, joten ei se creme-koostumuskaan mikään automaattinen syypää huonoon levittyvyyteen voi olla.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #145 : 06.11.12 - klo:18:59 »
Minä luulen, että vika on käytetyissä pigmenteissä. Pigmentit on kuitenkin kemiallisia yhdisteitä, joilla on jokaisella omat ominaisuutensa (värjäävyys, paakkuuntuminen, läpikuultavuus jne.). Sama juttu muissakin tuotteissa luomiväristä taiteilijaväreihin ja seinämaaliin. Ehkä mielenkiintoiset ja omalaatuiset kynsilakkavärit vaatii muilta ominaisuuksiltaan heikompien pigmenttien käyttöä. Tai ehkä lakan ominaisuudet on tarkoitettukin erilaisiksi, kuin kuluttaja odottaa (ok, kukaan ei varmasti halua valmistaa raidoittuvia lakkoja).

Tarkoitukseni ei ole mitenkään puolustella OPI tai muitakaan kkynsilakkavalmistajia, mutta satunnaisena akvarellimaalarina olen huomannut, että hyvälaatuisilakin pigmenteissäon hyvin erilaisia ominaisuuksia.

Poissa Metalliapina

• HAIRahtanut
« Vastaus #146 : 06.11.12 - klo:19:06 »
Mä olen törmännyt vain yhteen ei raidottuvaan vaaleaan kynsilakkaan, ja se on essien mademoiselle, se ainakin mulla levittyy ihan tasaisesti.

Parhaita tuntuu olevan punaiset cremet (opin monsooner, ja vaikka big apple red), ja myöskin jotkut berry väriset cremet niin kuin koala bear-y, joka on ihan unelma.

Pitäiskö tehdä listaa tänne jonnekin hyvistä koostumuksista eri merkeillä, koska ne vaihtelee niin paljon, ehkä se vähentäis hutiostoksia?

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 07.11.12 - klo:10:47 »
OPIn Holland kokoelmassa esim. on aivan täydellisesti levittyviä cremejä, mm. merenvihreä Thanks a Windmillion ja punainen Red Lights Ahead... Where? Taisivat kaikki lakat tuossa kokoelmassa olla huippulaatua :)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #148 : 07.11.12 - klo:11:26 »
Samoin Germany-kokoelman lakoista ainakin Every Month is Octoberfest ja Danke Shiny-red levittyy molemmat kuin unelma. Jälkimmäisen "vika" on siinä, että se sotkee ihan hirvittävästi poistettaessa ja värjää kynnet, jollei allaole hyvää aluslakkaa.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #149 : 08.11.12 - klo:21:50 »
^Mä olen törmännyt myös Essiellä muutamiin todella pahasti raidottuviin lakkoihin (valitettavasti en muista enää nimiä). Yleensä raidoittuville/huonosti levittyville lakoille tuntuu olevan yhteistä tuo creme-koostumus.  :( Tosin kaikki cremet eivät ole huonosti levittyviä, joten ei se creme-koostumuskaan mikään automaattinen syypää huonoon levittyvyyteen voi olla.

Niin, varmasti jokaiselta merkiltä löytyy myös niitä huonosti levittyviä lakkoja, myös Essieltä. Pointtina olikin, että mun mielestä OPIlla on niitä vaan yllttävän paljon merkin hyvään maineeseen verrattuna. Tai sitten mulla on vaan ollu huono tuuri OPIn lakkojen suhteen ja olen onnistunut valitsemaan aina just ne huonoimmat.  ???

Käytän lähes yksinomaan creme-lakkoja ja niistäkin just niitä vaaleampia, joten vastaan on tullut monenlaista laatua. Vaalea creme on koostumuksena haasteellinen, mutta sekin on mahdollista tehdä hyvin.

Valitettavasti täytyy sanoa, että OPI ei enää ole mulle se "the" lakkamerkki monien pettymysten jälkeen. Jos sama sävy löytyy esim. Essieltä, CG:lta, Zoyalta tai Color Clubilta, niin valitsen mielummin sen.