Kirjoittaja Aihe: Essie  (Luettu 37656 kertaa)

Bristow

• Vieras
Vs: Essie
« Vastaus #105 : 26.12.13 - klo:12:00 »
^ En oo koskaan gina tricotin lakkoja testannut, kiitti vinkistä!  :)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #106 : 28.12.13 - klo:01:31 »
Olen tosi pettynyt Bordeaux'hun. Rakastan äskettäin hankkimaani A-Listiä, ja Bordeaux'n pitäisi olla pitkälti sama väri tummempana, mutta koostumus on niin hankala, että joutuu laittamaan tosi paksusti, ja tulos näyttää melkein mustalta. Punaisen näkee kyllä lampun alla ihan hyvin, mutta näin talven hämärissä ei oikein riitä... Taidan jatkossa pysytellä enimmäkseen keskitummissa ja läpikuultavissa vaaleissa, ne taitavat olla imartelevampia mun (haljulle) väritykselle, en oikein näistä tummemmista ole innostunut samalla tavalla.
1cFii, oma väri.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #107 : 28.12.13 - klo:07:37 »
^Mä en myöskään oikein ole vakuuttunut Bordeauxista. Mä tykkään kovasti punaisista kynsistä, ja toi on kyllä just sellainen ihana talviväri. Mutta jotenkin sillä on mun mielestä keskimääräistä vaikeampaa saada siistiä tulosta. Se levittyy vähän epätasaisesti, jos ei ole tarkkana. Jotenkin jää helpolla raitaiseksi tai vähän hutiloidun näköiseksi. Sävy on kyllä mun makuun tosi mieleinen, mutta työläs käyttää. Ei mun mielestä kaikki Essien tummat lakat sitä ole. Esimerkiksi mustalla Liquoricella saa ihan helposti nätin lakkauksen.

Mä olen pitkään suosinut punaisia ja kesäisin korallipinkkejä kynsiä, mutta nyt on taas tehnyt mieli ihan nudelakkaustakin. Essien Mademoiselle on ollut mun nudelakkani, ja se on kyllä kovasti mieleinen tapaus.

Multa puuttuu tällä hetkellä sellainen ihan perus-perus punainen. Mikähän Essien punaisista on ollut eniten teidän mieleenne? Mua edelleen niin pännii se Essien sinisillä valoilla varustettu ständi... Miten helkkarissa sen värisessä valossa näkee niiden lakkojen sävyn oikein  ???
« Viimeksi muokattu: 28.12.13 - klo:07:46 kirjoittanut lynx »

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #108 : 28.12.13 - klo:15:39 »
^ En sano näitä peruspunaisiksi mutta itse tykkään Hip-anemasta ja Head Mistressistä. Tosin tykkään myös Bordeuxista  :D
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #109 : 28.12.13 - klo:18:59 »
^Mä en myöskään oikein ole vakuuttunut Bordeauxista. Mä tykkään kovasti punaisista kynsistä, ja toi on kyllä just sellainen ihana talviväri. Mutta jotenkin sillä on mun mielestä keskimääräistä vaikeampaa saada siistiä tulosta. Se levittyy vähän epätasaisesti, jos ei ole tarkkana. Jotenkin jää helpolla raitaiseksi tai vähän hutiloidun näköiseksi. Sävy on kyllä mun makuun tosi mieleinen, mutta työläs käyttää. Ei mun mielestä kaikki Essien tummat lakat sitä ole. Esimerkiksi mustalla Liquoricella saa ihan helposti nätin lakkauksen.

Mä olen pitkään suosinut punaisia ja kesäisin korallipinkkejä kynsiä, mutta nyt on taas tehnyt mieli ihan nudelakkaustakin. Essien Mademoiselle on ollut mun nudelakkani, ja se on kyllä kovasti mieleinen tapaus.

Multa puuttuu tällä hetkellä sellainen ihan perus-perus punainen. Mikähän Essien punaisista on ollut eniten teidän mieleenne? Mua edelleen niin pännii se Essien sinisillä valoilla varustettu ständi... Miten helkkarissa sen värisessä valossa näkee niiden lakkojen sävyn oikein  ???

Mäkin kyllä tykkäisin kovasti Bordeaux'n sävystä, jos sitä riittäisi normaalipaksuiset kerrokset. Koostumus vaan on huono. Mutta ei se tummuus itsessään tosiaan tee siitä koostumuksesta huonoa, esim. Bahama Mamaa on minusta oikein helppo käyttää, ja se on tummuusasteeltaan samankaltainen kuin Bordeaux. Mulla ainakin Essien lakkojen koostumus on vaihdellut ihan sattumanvaraisesti sävyyn ja tummuuteen katsomatta. Paras koostumus tähän mennessä kokeilemistani on ollut Watermelonissa - täydellinen pinta yhdellä kerroksella.

Koen kanssa ihan ylivoimaisesti luontevimmiksi lakkauksiksi peruspunaisen (A-List) ja nudepinkin (Mademoiselle) sekä kesäksi koralliset tai hedelmäiset punaiset (Peach Daiquiri, Watermelon). Mulla on lämpimän sävyinen vaalea iho, ja mulla peruspunaisista juuri A-List näyttää parhaalta, sopii siis sävyihin täydellisesti. Mulla on sellainen kuva, että Forever Yummy olisi sävyltään vähän kylmempi, ja se voisi ehkä olla punapohjaiselle iholle sopivampi. Vakiovalikoimassa näyttää kyllä olevan hirveä määrä oranssinpunaisia, mutta noita ihan peruspunaisia on tosi vähän.

Ja sillä Essien ständillä ei kyllä tosiaan tee yhtään mitään! Olen välillä kuskaillut niitä lakkoja ympäri kauppaa etsien parempaa valoa, mutta useimmiten sen kyllä näkee vasta kotona, mitä tuli hankittua. Jonkun verran apua olen saanut myös tästä: http://www.nailderella.com/2013/09/essie-color-guide-1-100.html . Onhan sitä myös tullut hakattua Googlen kuvahakua vaikka kuinka paljon, mutta se on aika turhaa, kun eri valoissa tulos on aivan eri luokkaa.
1cFii, oma väri.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #110 : 28.12.13 - klo:19:49 »
^Mulla on kanssa vähän lämpimään taittava ihonsävy. Tsekkaankin tuon A-Listin sitten pikimmiten :) Pyörittelin aiemmin Russian Roulettea myös... 5th Avenue oli ainakin vähän turhan vaalea ja/tai oranssiin menevä.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 29.12.13 - klo:02:43 »
^ Russian Roulette on myös aika oranssi, Essien sivuilla sen kuvaus on "a classic bright red cream with subtle orange undertones". Ja Fifth Avenue ja moni muu tosiaan ovat hyvinkin paljon oranssiin taittavia. Eri ihmisillä voi tietty olla eri käsitys siitä peruspunaisesta, mutta ainakin mun silmään noista tällä hetkellä ständeissä olevista sävyistä klassista punaista lähentelevät vain A-List, Forever Yummy ja Aperitif. Tuosta Aperitifistä en ole oikein saanut selvää, minkä sävyinen se tarkalleen on (kannattaa katsastaa sekin!), mutta kaikki kolme ovat sellaisia värikylläisiä, ei tummia eikä vaaleita, eikä selkeän oransseja tai sinertäviä.

Itse jätin A-Listin pitkään ostamatta, kun se näytti kaikissa kuvissa joko liian oranssilta tai siniseltä, mutta onneksi lopulta hankin, mun kynsissä se ei ole kumpaakaan. Siinä on ennemmin vähän sellaista rusehtavaa taittoa. Mutta se tässä on kyllä jännää, että ensimmäinen kerros on ihan sinertävän punainen! Toinen kerros muuttaa värin ihan täysin lämpimän kylläiseksi. En ole muissa lakoissa nähnyt niin isoa sävynvaihtoa, ennemmin vaan tummentumista. Kaksi kerrosta A-Listiä riittää mulla täydelliseen lopputulokseen, ja silloin sävy muistuttaa paljon sitä, miltä se pullosta ulsopäinkin näyttää, joskin paljon syvempänä.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 31.12.13 - klo:19:44 »
Eri aiheesta... Menin ostamaan talvikokoelman Warm & Toasty Turtleneckin, kun väri vaan näytti niin mahdottoman kivalta, mutta mikä karmea pettymys kun yritin saada siitä tyylikkään uuden vuoden lakkauksen. Koostumus on ihan hirveä, älyttömän paksua liisteriä, joka ei vaan levity millään. En tiedä, onko vika aluslakassa, kun jotkut ovat Turtleneckin koostumusta kehuneetkin, vai onko kyseessä vaan huono kappale. Masentavaa, väri itsessään kun todella on aivan unelma.
1cFii, oma väri.

Nakke N.

• Vieras
« Vastaus #113 : 25.01.14 - klo:23:12 »
En ole varma tuleeko tämä viesti väärään paikkaan, mutta vinkkinä vaan, että Citymerketeissa näytti olevan taas Essien lakat 2 yhden hinnalla (14,90 € / 2 kpl).

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 06.02.14 - klo:16:53 »
Mun viimeisimmät kaksi Essie-hankintaa ovat olleet pettymyksiä. Allure ei levity tasaisesti, vaikka kuinka yrittäisi, ja sheer-sävyn pointti vähän katoaa, kun joutuu latomaan neljä kerrosta että väri on edes jotain tasaiseen päin. Kauan himoitsemani Merino Cool aiheutti vielä suuremman ketutuksen, kun sävy on kynsillä monta astetta pullossa näkyvää tummempaa, ja lisäksi vielä kylmemmän sävyistä. Eli sävy, jonka piti olla pehmeä ja lämmin ruskea-lila-harmaa, on kynsillä kylmä navy-harmaa, jota voi melkein luulla mustaksi. Voihan blääh. Olisi pitänyt ennemmin varmaankin ostaa Chinchilly, mutta ajattelin, että se olisi likainen ja vihertävä ja saisi ihon näyttämään punakalta...

Essien lakoissa on mulle tähän mennessä ollut enemmän pettymyksiä kuin onnistumisia, mutta on niistä onneksi useampi luottosävykin löytynyt, joissa koostumuskin on hyvä. Parhaat ovat mulle tähän mennessä olleet Sugar Daddy, Peach Daiquiri ja A-List. Mademoisellen koostumus on huippu, ja siitäkin tykkään, mutta lämpimämmän pinkki Sugar Daddy sopii mun ihonsävyyn paremmin.
1cFii, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 09.10.14 - klo:23:19 »
Ketjuntappaja tässä hei... ;D Tulin antamaan valtavia kehuja Status Symbolille. En ikinä kuvitellut hommaavani tämän väristä lakkaa, mutta jippikaijee että on hyvä laatu ja väri! Kun levittää kynnelle hitaasti, niin lakka löytää kynnen rajat ihan itsestään. Ei tarvitse siistiä reunoja yhtään. Yhdellä kerroksella aluslakan päälle tasainen, värikylläinen ja superkiiltävä pinta. :ts

Hommasin tämän jonkin aikaa sitten lähinnä varpaankynsiä varten. Olen tosi nirso värien suhteen ja tykkään vain shimmerittömistä ja jollain tapaa luontevan värisistä lakoista, ja kesällä tykkäsinkin pitää varpaankynsissä pelkästään kiiltävää kynnenvahvistajaa, kun kynsien oma väri oli kivan raikas vaaleanpunainen. Nyt kun ilmat viilenivät, niin oikein säikähdin, miten paleltuneen valkeanvioletit mun kynnet pelkän kirkkaan lakan kanssa ovat. 0_0

Halusin jotain terveen pinkkiä mutta vaalealle ja lämpimälle ihonsävylle kivasti sopivaa. Vanhemmista tuttavuuksista Watermelon ja Peach Daiquiri ovat liian tummia, ja esim. Spaghetti Strap taas liian vaalea ja kylmä ja ihan järkky mun persikansävyistä ihoa vasten. Status Symbol on karkkinen ruusupinkki, joka on superraikas mutta jossa on riittävästi lämpöä mukana. Ja tummuusaste on just passeli. Nam!

1cFii, oma väri.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #116 : 10.10.14 - klo:07:52 »
Ootteko hankkineet syksyn uutuuksia? Minä menin ostamaan mm. sen ruskean Partner in Crimen joka osoittautui ihan saman sävyiseksi kuin Little brown dress  ::), nooh, ei se ruma ole. Otin myös Style Cartelin ja Take it to outsiden, noissa Essien nudeissa on sitä jotain.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #117 : 10.10.14 - klo:08:06 »
Take it to outside vähän polttelisi kyllä...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 03.01.15 - klo:19:39 »
Aaah, mä rakastuin uudelleen Bahama Mamaan. Hylkäsin sen vuosi sitten, kun se tuntui menevän heti sameaksi ja saavan jonkinlaisen väärän vivahteen, mutta se olikin Good To Go:n ansiota. Olen mennyt viime ajat kokonaan ilman päällyslakkaa, ja hyvin on sujunut. Tää väri on ihan täydellinen, niin nätti keltapohjaista(kin) ihonsävyä vasten ja tuntuu just omalta. Syvä, lämmin ja juuri sopivasti väriä olematta liian räikeä. Koostumus ei ole parhaasta päästä, mutta sävy on niin ihana, että ei jää kyllä enää keräämään pölyä.
1cFii, oma väri.

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 03.01.15 - klo:23:50 »
^Mä en ole löytänyt Bahama Mamaa mistään, joten jouduin tyytymään Recessionista-lakkaan, joka hieman tummempi ja ehkä punaisempi kuin Mama. Recessionista on varmaan oikeasti vielä vaikeampi löytää, kun se on niin vanha (2012?), mutta hirmu kaunis se on sormissa joka tapauksessa!
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers