Kirjoittaja Aihe: Essie  (Luettu 37742 kertaa)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
Vs: Essie
« Vastaus #120 : 04.01.15 - klo:00:00 »
^ Mä alunperin ihastuin kaikkein eniten kuvissa juuri Recessionistaan, mutta sitä ei enää kivijalkakaupoissa silloinkaan ollut. Mutta ei ole enää tosiaan ollut Bahama Mamaakaan. Just vilkaisin Sokoksen Essie-ständiä, eikä siellä ollut yhtään luumunsävyä tai mitään sinne päinkään. Ihmettelen usein tarjolla olevaa sävyvalikoimaa, siis että miten sieltä voi nytkin puuttua esim. luumut ja syvät tummanpunaiset... Tietenkin näitä pitäisi jaksaa tilata jostain, mutta ei se taida ihan helppoa olla niinkään.
1cFii, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #121 : 04.01.15 - klo:00:24 »
^eBaystä saa hyvin kätevästi ja edullisesti noista kumpaakin, niin kuin muuten melkein kaikkia muitakin Essieitä.

Mulla oli silloin aikanaan Recessionista, mutta se lähti kiertoon yhden kokeilun jälkeen. Olin toivonut siitä just kivaa tummaa luumua, mutta livenä kynsillä sävy oli ihan liian tumma eikä yhtään niin kaunis kuin pullossa.
We are all mortal until the first kiss and the second glass of wine.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #122 : 04.02.15 - klo:22:26 »
Ostin Resort Flingin, kun sattui (vähän outoon ajankohtaan) olemaan livenä kaupan hyllyllä ja tykkäsin sävystä pullossa. Verkossa nähdyistä kuvista ja arvosteluista oli jäänyt vähän kehno kuva tästä, kun koostumusta on sanottu mahdottoman ohueksi ja värikin näyttää harvan ihoa vasten hyvältä (siis arvostelijoiden itsensäkään mielestä). Tällä kertaa mun keltapohjaisesta ihosta oli kuitenkin hyötyä, koska mun mielestä tää sopii mulle tosi kivasti, ja olen aika nirso väriyhdistelmien suhteen. Luulen kyllä tämän sopivan ainakin vaaleaihoisista aika harvalle, ehdottomasti helpoin ruskealle iholle, vaaleista vain selvästi keltapohjaisille. Sointuessaan ihoon tämä on kyllä sitten tosi nätti, ja vaalealla iholla kontrasti on sen verran pehmeä, ettei tunnu yhtään räikeältä tähänkään aikaan vuodesta. Koostumus on tosiaan ohut, mutta levittyy kyllä melko tasaisesti ja kaksi kerrosta antaa mulle tyydyttävän ja tasaisen värin. Mutta mä tykkäänkin jellyistä.

Tart Deco oli pullossa täsmälleen sama sävy. Mulla ei ole sitä koskaan ollut, kun koostumusta on haukuttu niin hankalaksi. Tosi paksulta se vaikuttaakin, ja pulloissa väritkin ovat erottuneet. En sitten tiedä, olisiko se kynsillä erilainen. Vähän mietityttää kyllä, miksi samalla sävyllä olisi tehty yksi tosi paksu ja yksi tosi ohut...
1cFii, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 04.02.15 - klo:22:59 »
^Osaisitko laittaa linkin johonkin nettikuvaan, joka on mielestäsi lähellä totuutta? Mulla olisi käyttöä aprikoosille lakalle, mutta netin swatch-kuvat Resort Flingistä ovat laidasta laitaan sävyltään, joissain näyttää hirveältä tummanoranssilta sävyltä ja joissain taas supernätiltä aprikoosilta :) Täällä Beautezine-swatcheissa esimerkiksi lakka on mielestäni kaunis.

Edit. Kiitos alas! :)
« Viimeksi muokattu: 04.02.15 - klo:23:33 kirjoittanut Reese »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 04.02.15 - klo:23:23 »
^ Kyllä tuolla linkkaamassasi paikassa on minusta ihan uskottava kuva, kunhan oletetaan kirkas valaistus. Ehdin nähdä lakkaukseni päivänvalossa ja myöhemmin keinovaloissa, ja missään valossa ei ole näyttänyt sellaiselta oranssilta kuin joissakin kuvahaulla löytyvissä. Itsekin kammosin noita kuvia, mutta kyllä tässä mun ostamassani on mukana sen verran pinkkiä, että sävy on se luvattu korallinen persikka. Luonnonvalossa näytti pinkimmältä, keinovalossakin pinkkin taitetulta haalealta persikalta, ei keltaoranssilta.

Esim. nämä ovat mun mielestä uskottavia erilaisissa valoissa (ja eri paksuisina kerroksina!):

http://zigiztyle.blogspot.fi/2014/02/essie-resort-2014-kokoelma.html
http://bluevelvetlacquer.blogspot.fi/2014/03/essie-resort-2014-collection-swatches.html
http://www.preen.me/look/129919022-essie-resort-2014-by-lyubomira-s#/
http://wickedsplatters.com/2014/06/25/resort-fling-with-a-punk/

Ehkä se kaikkein oransseimmillaan voisi näyttää suunnilleen tältä:
http://beauty-obsessed.com/2014/04/20/spring-in-a-bottle-essie-resort-fling/

Edit. Se jäi sanomatta, että tämä siis todellakin on aivan älyttömän kaunis sävy! :D
« Viimeksi muokattu: 05.02.15 - klo:14:18 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #125 : 20.05.15 - klo:19:47 »
Hitsit mä tykkään Essien Alluresta tosi paljon. Tosi nätti neutraali nudesävy. Ei näyttänyt pullossa niin kivalle, mutta kynsissä on oikein sopiva mun ihonsävylleni.

Kate Middleton muuten ilmeisesti käytti tuota sävyä häissään :P

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 20.05.15 - klo:20:05 »
^ Katella oli siihen sekoitettuna toiselta merkiltä pinkkiä. ;) Mulla oli pullollinen Allurea, mutta se kappale oli niin huonosti levittyvää litkua, että en voinut lopulta kuin heittää menemään. Ei saanut tasaiseksi yhtään mitenkään.

Mä olen viime viikot valellut varpaankynsille cute as a buttonia, ja on se vaan kesäinen sävy. Nyt tarttis vaan ne kesäkelit...
1cFii, oma väri.

Poissa Reese

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 22.05.15 - klo:13:30 »
^ja ^^ Jep, miksaus Allurea ja Bourjoisin Rose Loungea.

« Viimeksi muokattu: 22.05.15 - klo:13:43 kirjoittanut Reese »

Poissa Kieloeveliina

• Haiven
  • *
« Vastaus #128 : 12.07.15 - klo:11:40 »
Jos joku on laivalle menossa, niin Viikkarilla oli Essiet kolme kahden hinnalla  :) Eihän ne nyt jenkkien hinnoille vielä pärjää, mutta kahdella kympillä siis olisi saanut kolme putelia. Ja voi video kun mua nyt harmittaa, kun ostin vain yhden pullon, mikä lie aivopieru .... :P Chinchilly oli kyllä ihana ! En kyllä huomannut katsoa, mihin saakka tarjous oli voimassa..

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 28.08.15 - klo:16:21 »
Sorruin kesän aikana vain yhteen uuteen lakkaan, ja sekin, Peach Side Babe, oli pettymys. Voi hyvinkin olla kyseessä puhdas en-vain-osaa, mutta tätä on ihan mahdotonta levittää. Pieniin kynsiin onnistuu vielä jotenkin, mutta kun lakkaan lähinnä vain varpaankynsiä, niin isoin kynsi on jo ihan katastrofi, vaikka mitä yritän. Paksua ja tahmeaa, tarttuu itseensä ja vetää raidoiksi ja klimpeiksi. Väri on ihan ok, mutta ei sekään ihan mieleinen. Mun ihoa vasten tässä on vähän liikaa vaaleanpunaista, tykkään Resort Flingistä paljon enemmän. RF voittaa myös koostumuksella ihan kevyesti, mua ei sen läpikuultavuus haittaa yhtään, kun se kuitenkin levittyy siististi...
1cFii, oma väri.

Paikalla helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #130 : 10.06.16 - klo:09:43 »
Mulla on viidettä päivää varpaissa Cute as a button. Tämä on kyllä herkku sävy, aivan ihana kesälakka varpaisiin! Vielä ei ole mitään kulumaa havaittavissa, vaikka olen joka päivä tallustanut pitkiä matkoja sandaaleissa ja kävellyt hankalissakin maastoissa. Kuten monet ovat sanoneet, sävy on jännän vaihteleva sen mukaan millaisessa valossa sitä katsoo.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa naapio

• Tukkaguru
« Vastaus #131 : 07.11.16 - klo:08:53 »
Olen aivan ihastunut eilen ostamaani syyssävyyn Shearling Darling. Mahtava Vampirella-väri, peittävä synkeä kuivunut veri, aivan nappiväri lyhyille kynsille. Ostoslistalle oli ensin Wicked, mutta pullojen vertailun jälkeen voiton vei Shearling Darling.
Raitoja käpälään!

Poissa Hilippa

• Tukkaguru
« Vastaus #132 : 12.03.17 - klo:20:05 »
Satuin saamaan valtaosan Essie talvi 2016 kokoelmasta - siis kaikki muut sävyt paitsi kultaisen Getting groovy -sävyn ja harmaan Go with the flowy -sävyn. Sivellin näissä on hyvin leveä ja vaati alkuun itselleni vähän totuttelua, mutta nyt kun olen tottunut siihen, niin esim. pikkurillille, nimettömälle ja etusormelle riittää vain yksi veto kattamaan koko kynnen. Myös pigmenttiä on riittävästi ja siis yksi kerros riittää siinäkin mielessä, kunhan sen tekee tarpeeksi tasaisesti. Kuivuvat myös aika nopeasti.

Ready to boa -sävyssä on ruskea vivahde, josta en erityisemmin välitä ja joka ei myöskään sovi minun ihonsävylle. Sen vuoksi en usko, että tätä tulee usein käytettyä.

Party on a platform - Ilmeisesti jo pelkästään Essien valikoimassa on useampi tämän sävyinen lakka, joten siinä mielessä ei ole mitenkään erityislaatuinen punainen, mutta minä tykkään tästä paljon. On sellainen hieman tummempi ja täyteläisempi punaisen sävy. Vaikka yleensä pidänkin kynnet hieman pidempinä, niin tykkään tästä sävystä ennemmin lyhyillä kynsillä… Tämä on kyeisestä kokoelmasta suosikkini.

Satin sister - Tiesin jo heti lakan nähtyäni, että tämä menee joko varpaiden kynsiin tai sormille vain aksenttikynsille käytettäväksi. En siis usein sinisen tai vihreän sävyjä kaikille kynsille käytä, joten siksi tämä tumma turkoosikin tulee jäämään vähemmälle käytölle.

Oh behave! - Persikan sävyt ovat minun mieleen keväällä/kesällä, joten uskon saavani tälle käyttöä myöhemmin. 
« Viimeksi muokattu: 13.03.17 - klo:07:02 kirjoittanut Hilippa »

Paikalla Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #133 : 13.03.17 - klo:08:49 »
Essie ei ole enää ostoslistallani, koska ei ole cruelty free - mutta kehaisenpa silti Essien Gel Couture -systeemiä. On mielestäni toimivin kokeilemistani geelilakoista. Minulla taitaa olla värilakkoja viisi - Sheer Fantasy (todella tasaisesti levittyvä läpikuultava nudepinkki), yksi hyvä tummanpunainen, lähes valkoinen samppanjasävy, taupe ja hyvin vaalea helmiäisharmaa. Näissäkin on leveät siveltimet - ja olen oppinut kyllä pitämään siitä. Nämä lakat kestävät helposti siistinä 6-7 päivää - ja mikä parasta, kuivuvat varsin nopeasti! Esim. CND:n geelilakan kuivumista on aivan tuskastuttava odotella. Yksikään noista minulla olevista väreistä ei vaadi kahta kerrosta enempää ja laatu on todella tasaista. Kiilto on jo itse lakoissa hyvä, päällyslakan kanssa huikea. Jos etsii itselleen hyviä peruslakkoja, eikä välttämättä kaipaa kovin fancyja sävyjä, niin suosittelen kyllä näitä lämpimästi.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Peachtwist

• Tukkaguru
« Vastaus #134 : 13.03.17 - klo:12:37 »
^ Oletko käyttänyt noiden kanssa jotain aluslakkaa ja onko sulla päällyslakkana ollut se noille geeleille tarkoitettu? Ja lähttekö noi hyvin pois kynsilakanpoistoaineella?

Mulla on ollut nyt hetken käytössä Essien first base ja se on kyllä aika ihana! Olen välillä käyttänyt ihan pelkiltään ja näyttää tosi kauniilta ihan niinkin. En ole vielä kokeillut minkään merkin geelilakkoja, mutta Essietä olisi kiva testata. Harmi vaan tosiaan toi cruelty free -homma. Mä oon kuitenkin aika "tylsä" kynsien lakkaaja, tykkän siisteistä perussävyistä ja tykkään valita lakat niin, että näen ne ennen ostopäätöstä. Ja olen käyttänyt Essietä vuosia, niin olen vaan niin tottunut niihin siveltimiin ja pulloihin. Ja aina kun olen jotain muuta merkkiä intoutunut testaamaan, niin kestävyys ei vaan oikein ole yltänyt samalle tasolle.