Kirjoittaja Aihe: Geelikynnet ja oman kynnen geelaus  (Luettu 29284 kertaa)

Poissa Tintu

• Tukkaguru
Vs: Geelikynnet ja oman kynnen geelaus
« Vastaus #30 : 14.06.12 - klo:23:30 »
^itselläni kasvaa kaikki kynnet ylöspäin= geelit eivät pysyneet vaan irtoilivat heti :-\ Ei ole enää geelejä, ei. Vaikka laittaja lupaili että kynnet tottuvat ja muotoutuvat.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #31 : 15.06.12 - klo:17:08 »
^No voi harmi. Oliko niissä tipit vai geelattiinko vaan omat kynnet? Aion kuitenkin kokeilla jos näissä pysyisi, eipä tuo paljon täällä maksakkaan, varsinkin kun työkaveri laittaa. Saas nähdä miten käy.

Poissa Tintu

• Tukkaguru
« Vastaus #32 : 15.06.12 - klo:18:49 »
^sekä että, kaikkea kokeiltiin! Mutta ei kun ei ::)

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #33 : 19.06.12 - klo:20:48 »
Eilen laitettiin sitten kynnet ja ihanat on! Näihin kestää varmaan vaan ikuisuus tottua, tuli ehkä vähän liian pitkät, ensi kerralla sitten lyhyemmät. Toivottavasti nämä nyt kestää, vaikka ei ollutkaan hinnalla pilattu. Tässä vielä kuvaa, ovat kyllä melko paksut:

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #34 : 20.06.12 - klo:14:46 »

Onko kenelläkään muulla sellasta oloa et "se oikea" kynsilaittaja on vaikea löytää? Mä olen nyt vuosien tauon jälkeen viime talvella ja nyt kesällä laitattanut kynsiä. Mulla oli monta vuotta sitten, silloin ennen oikeen vakiokynsilaittaja, joka ymmärsi mitä halusin ja osas tehä sellaset kynnet mitä haluan. Nyt sitten tän tauon jälkeen on koittanu ettiä uusia paikkoja ja löytää se vakipaikka.

Eräässä paikassa, lähellä kotipaikkakuntaa kävin kerran. Ei tullut mitään. Se oli joku "thaikkupaikka", ei halunnut tehä akryyleitä. Sanoin sit et okei, geelikin käy. Sitten yritin selittää mallia ja pituutta. No, kotona sai sitten viilata niitä ite oikeen mallisiksi... Koitin selittää millaiset hopeaglitteriset juhlakynnet haluan. Ei onnistunut. Eihän sillä ollu mitään valikoimaa glittereitä eikä ymmärtänyt mitä tarkoitan. Sitten luulin et se puhuu mustista timanteista. Sanoin et nekin käy. Se kaivoi laatikosta mustan värin ja piirteli jotain mustia koukeroita siihen. Se siis antoi mulle vaihtoehdoks että haluatko et piirrän kukkasia vai koukeroita. Sanoin et en pidä kummastakaan, haluan vaan hopeisensävyiset glitteriset ja kimaltelevat juhlakynnet. Hän ei ollut samaa mieltä, vaan vakuutti et nämä koukerot on hienoja... Voitte arvata, et en mennyt enää sinne. Se ei vaan osannut ja ymmärtänyt.

Nyt olin jokin aikaa sit toisessa paikassa. Nyt oli sentään yhteinen kieli. Mulla oli ihan kuvakin mukana et mistä mallista tykkään. En tiedä miten laittaja voi nähdä niin eri tavalla sen mallin, vaikka oli ihan kuvakin... Vaikea selittää mutta se teki niistä töpöt, terävät kärjet. Huomasin sen vasta kun se oli jo kerennyt tekee yhen kynnen. En enää kehdannut sanoa, et tee uudestaan koko kynsi. Niistä tuli siis samanmalliset kärjistä kuin stiletit, mutta vaan lyhyet. Kuvassa, jonka näytin oli loivasti kaartuvat reunat ja pidemmät. Lisäksi koristelu ei onnistunut. Ei ollut taaskaan kunnon valikoimaa sävyjä. Oli vaan muutamia sävyjä. Eikä osannut laittaa kuin värin kärkeen, ei siis esim viistokärkiä glitterillä. Ja taas piirrettiin kukkia ja koukeroita... No, loppujen lopuks tuli siedettävät. Koristelut on ihan ok, mutta ärsyttää katsoa näitä reunoja kun ne on niin epätasaiset, muhkuraiset. Siis tällaisista maksaisin opiskelijahinnan, en täyttä hintaa.

Siinä välissä kävin tosi hyvässä paikassa, mutta ongelmana on aikataulut. Muutkin ovat huomanneet et se laittaja on tosi hyvä. Sillä on kaikki ilta-ajat aina täys. Lisäksi se oli paljon saikulla keväällä, jolloin aikaa ei vaan saanut.

Voikin olla vaikeeta löytää taas sellanen paikka missä tehtäis just eikä melkein mun mieleiset kynnet, ja jolla olis vielä aikojakin tehä kynsiä. Ärsyttävää maksaa melkein 100 e kynsistä, joista ei sit yhtään pidäkään, tai jotka on tehty sillai vähän sinne päin. Vai pitääkö sinne viedä oma valikoima tarvikkeita mukaan. Ja kädestä pitäen näyttää mitä haluaa.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #35 : 27.06.12 - klo:15:25 »
Miltä kynsien "ilmaantuminen" näyttää? Kun tuosta on ollut paljon puhetta ja mulla on vasta ekaa kertaa kynnet, niin tietäisin mitä varoa. Ainakin kynsienlaittaja eilen sanoi että kynnet näyttää ihan normaaleilta, tosin yhdestä sormesta piti kynttä viilata vähän sivulta.

Poissa Roksane

• HAIRahtanut
« Vastaus #36 : 28.06.12 - klo:02:51 »
^ Jos kynnet ilmaantuu, niin huomaat sen kyllä. Ne ilmaantuneet kohdat näkyvät sellaisina vaaleina laikkuina/raitoina kynnen reunoilla.

Onko kenelläkään muulla sellasta oloa et "se oikea" kynsilaittaja on vaikea löytää?

Mulla ei ole samanlaista varsinaista kokeiluhistoriaa, vaan ennemminkin sellainen yleinen huonosti tehtyjen rakennekynsien pelko. Niitä näkee niin paljon ja siksi tuntuu jotenkin loputtoman vaikealta alkaa etsiä sitä tekijää, joka oikeasti osaisi homman. Ja tosiaan varmaan asia on juuri niin, että jos joku oikeasti osaa, niin aikaa ei sitten saa silloin kuin haluaisi... Näistä syistä johtuen aina vain haaveilen rakennekynsistä, mutta en niitä ole hankkinut (paitsi joskus itse tehnyt, mutta en itsekään osannut tehdä tarpeeksi kauniita, joten lopetin yrittämisen). Tavallaan tosi turhauttavaa, kun kerrankin ei ole kyse siitä, ettei olisi rahaa, kun mielellään ottaisi, jos vaan tietäisi mihin liikkeeseen suunnata.
« Viimeksi muokattu: 28.06.12 - klo:02:56 kirjoittanut Roksane »

Poissa EyeCandy

• HAIRahtanut
« Vastaus #37 : 28.06.12 - klo:19:11 »
^^Mulla on nyt nää nykyiset huonosti tehdyt kynnet aivan ilmaantuneet. Siis sillai että ne alkoi tyvestä jo ekan viikon aikana rapisee. se on ärsyttävää kun haroo hiuksia ja heti jää kynnet kiinni hiuksiin. Siitä huomaa et on aika huonosti tehdyt kynnet. Voi että ku löytäis kunnon paikan, jossa sais myös kohtuuhintaan kynnet.

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #38 : 16.07.12 - klo:22:12 »
Mun oli pakko luovuttaa kynsien kasvatus ja laittaa itselleni geelit. Omat kynnet katkeili ja liuskottui puoleen väliin kynttä. Liittynee jotenkin tähän raskaudenjälkeiseen hormonimuutokseen, kun hiuksetkin putoaa päästä  >:(

Laitoin ihan naturellit kynnet ja maltillisesti pituutta. Ajattelin sitten myöhemmin koristella vaikka akryylimaaleilla ja kynsilakoilla jos jossain vaiheessa inspiraatio iskee. Nälkä vaan kasvaa syödessä ja heti laitoin jälkeen tuntui, että olisi pitänyt laittaa enemmän pituutta ;) No jospa nämä nyt vaikka sen 5 viikkoa pysyisivät siistinä niin sitten voisi jo ottaa tipit pois ja laittaa vaan oman kynnen geelauksen.

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #39 : 07.09.12 - klo:15:53 »
Voisin muuten kertoa nyt oman kokemukseni noista geelikynsistä. Kun tuossa kesäkuussa kyselin että pysyykö ne jos on ylöspäin kasvavat kynnet. Mulla on nyt kolmisen kuukautta nämä kynnet olleet ja tykkään! Kynnet pysyy hyvin ja liftaa vain hieman tuolta juuresta. Tuokaan ei ole mitään ongelmaa aiheuttanut. Huoltoväli on ollut noin kolmisen viikkoa, omat kynnet kasvaa todella nopeaa.

Eli vaikka kyntesi kasvaisikin ylöspäin, saattaa geelikynnet silti sopia  ;D

Poissa Kira

• HAIRahtanut
« Vastaus #40 : 27.02.13 - klo:12:37 »
Kuinkas tehokkaita UV-lamppuja ihmisillä on? Tekeekö esim. 9W lampulla mitään? Vai onko siinä sillon vain yksi lamppulamppu ja noissa tehokkaammissa on useampi, ja ovat isompia? Tutkiskelen tässä vaihtoehtoja...

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #41 : 28.02.13 - klo:21:43 »
Juurikin noin. Miulla on sellanen vähän isompi uuni missä on 4x9w lamppuja ja sillä kuivatellaan yleensä 2min geelejä. Kyllä sellasen pienemmänkin uunin jossa on vaan 1x9w lamppu voi ostaa, mutta täytyy varautua kuivattelemaan geelejä pidempään.
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #42 : 01.03.13 - klo:12:40 »
Kuinkas tehokkaita UV-lamppuja ihmisillä on? Tekeekö esim. 9W lampulla mitään? Vai onko siinä sillon vain yksi lamppulamppu ja noissa tehokkaammissa on useampi, ja ovat isompia? Tutkiskelen tässä vaihtoehtoja...

Minun kokemuksen mukaan sillä 9w lampulla ei kyllä tee oikein mitään. Suosiolla kannattaa hankkia tehokkaampi, esim ebaysta omani maksoi 17e :P

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
« Vastaus #43 : 02.03.13 - klo:18:26 »
Ebaysta on miunkii uuni makso juuriki jonku 17e ja on hyvin kestäny. Suosittelen sieltä katselemaan :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Kira

• HAIRahtanut
« Vastaus #44 : 03.03.13 - klo:11:31 »
Kiitos vastauksista Linoa ja Liselle. Oliko teidän lamput niitä isoja 36W sitten? Saako kysä miltä myyjältä?