Kirjoittaja Aihe: Geelikynnet ja oman kynnen geelaus  (Luettu 29049 kertaa)

Poissa Liselle

• HAIRahtanut
Vs: Geelikynnet ja oman kynnen geelaus
« Vastaus #45 : 03.03.13 - klo:12:45 »
Juu on 36w. Siitä on niin pitkä aika, kun omani ostin niin en enään muista myyjää. Kannattaa katsoa sitten, että uunissa on Suomeen sopiva töpseli. Tai toimiihan ne sitten adapterilla :)
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/

Poissa Moriem

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
    • Moriem
« Vastaus #46 : 18.05.13 - klo:17:19 »
Mitä mun pitäisi sanoa kynsipaikassa että saisin tällaiset ja paljon ne tulisi maksamaan?
Tummanruskea keskipitkä 2b M iii.
http://moriemblog.blogspot.fi/

Poissa Linoa

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 21.05.13 - klo:11:51 »
pirihiiri, Ota vaikka kuva mukaan tai onhan nuo helppo kuvaillakin, pitkät pyöreäpäiset kirkkaanpunaiset kynnet. :) Tehdään joko tipillä tai muotilla, kannattaa katsella hinnastoja netistä. Riippuu todellakin niin paikasta, mutta arvioisin 50-100e kustantamaan.

Poissa Kira

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 23.08.13 - klo:14:39 »
Mulla on vähän ongelmia geelieni kanssa. Ne tuppaavat "pehmenemään" ja sitä myötä irtoamaan. Osa varmaan tulee siitä, että noi mun geelit ovat sellasta perus-höttökauraa. Eli  geelit eivät mitään laadukasta tavaraa, mutta mietin sitä, että voiko se, että mä joudun töissä pitämään suurimman osan ajasta hanskoja käsissä, aiheuttaa tota pehmenemistä? Siellähän ne ovat pikkuisen kosteissa oloissa melkein sen 6 tuntia päivässä ja usein vielä rasvaan kädet ennen kun laitan hanskat käteen... Voisko se vaikuttaa asiaan?

Poissa Mini-Me

• Haiven
  • *
« Vastaus #49 : 06.03.16 - klo:21:35 »
Ostin ebaysta halpis akryllisetin jonka kautta olen innostunut kynsistä. Nyt haluan kokeilla geelausta ja ostaa ns. paremman luokan aineet. Tietääkö kukaan mitä eroa Nailfixillä ja Cesars Secrets aloituspakkauksilla on? Olisi kiva kuulla vertailua. Niissä on aikamoinen hintaero ja mietin onko tuo kalliimpi CS hintansa arvoinen.

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #50 : 25.02.18 - klo:11:23 »
Auttakaa aloittelijaa! Haluaisin hommata kotitarpeet kynsien geelilakkaukseen. Merkiksi on jo valikoitunut LCN. Mutta mistä näitä kannattaisi tilata ja mitä kaikkea tarvitsen? Saako jostain hyviä aloituspakkauksia LCN:n tuotteilla? Merkin geelilakkoja voin tilata myöhemmin Ebaysta, mutta olisko suomalaisissa nettikaupoissa jotain millä pääsis alkuun?

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 25.03.18 - klo:16:36 »
Annoin periksi talvikynsien kanssa ja vetäisin päälle geelit - ilman mitään tippejä tosin, kasvattelen ja ylläpidän kevään ajan ainakin. Ja kylläpä näyttää taas hyvältä! Viime keväänä ihan sama juttu, kävin ensiksi hoitolassa - ja hommasin sitten tarvikkeet kotiin.

Tässä omia kokemuksiani kotigeelauksesta.

Itselläni on parinkymmenen euron led/UV-lamppu e-Baysta (olisko 36 W), en keksi mitään valittamisen aihetta.

Geelit tilasin Cesarsshopista, en halunnut mitään myrkkyjä Kiinasta, vaikka eBay-hinnat tosiaan vähän houkuttelevatkin... Rakennegeelinä minulla oli aluksi Cesars Secrets Make Up Pink - joka on väriltään tosi ihastuttavaa kuultava vaaleanpunainen. MUTTA näissä geeleissä on ihan sysipaska purkki. Tai ainakin kansi. Se on sellaista helvetin haurasta muovia ja omassani oli jo postitusmatkalla saatu railo, joka sittemmin levisi - ja jossain välissä olikin sitten pinkit geelit pitkin tarvikelaatikkoa... ...suurin osa isosta pakkauksesta meni hukkaan. Minulla on saman sarjan kirkas korjausgeeli, jota en kyllä ole paljon käyttänyt.

Prep, primer ja päällyslakka ovat myös Cesarsshopista, nämä: https://www.cesarsshop.fi/epages/cesarsshop.sf/sec198f350468/?ObjectPath=/Shops/2015052705/Categories/Tuotteet/Rakennekynnet/Geelisysteemi/Pohjustustuotteet_ja_paeaellysgeelit - nuo kynsilakkapullomallit. Näissä ei valittamisen sijaa, pohjustamalla näillä itselaitetutkin geelit ovat pysyneet vähintään yhtä hyvin kuin ammattilaisen tekemät.

Nyt käytän rakennegeelinä Naifixin Cover Pink -geeliä. Väri ei ole aivan yhtä ihana kuin tuossa Cesars Secretsin geelissä, mutta huomattavasti rimpulamman oloinen purkki on kestänyt käyttöä PALJON paremmin. Tällä geelillä on taipumusta vähän jämähtää, mutta olen sitä ohennellut isopropyylialkoholilla ja hyvin toimii.

Näiden tarvikkeiden lisäksi ei oikeastaan paljon muuta tarvikaan kuin tuon isopropyylialkoholin, nukkaamattomia puhdistuslappuja ja siveltimiä (keinokuitu) / mahdollisesti muita työkaluja geelin käsittelyyn. Itse tykkään siveltimestä myös geelin siirrossa purkista kynnelle, osa kynsien tekijöistä käyttää tässä esim. metallista dotting-työkalua. On minulla niitäkin, mutta käytän lähinnä kuvioinneissa. Ja ai niin - kunnon viila! Tykkään Kicksin akryyli / geeliviilasta pinnan muotoilussa - ja kärjen muotoilen mieluiten lasiviilalla.

Muita värigeelejä minulla ei kotikäyttöön ole. Geelien päälle on niin helppo tehdä tavan lakkaus - ja sekin kestää normaalia paljon pidempään.

Geelitekniikka oli minusta yllättävän helppo oppia. Teen itse mieluiten niin, että ensiksi peitän koko kynnen, mahdollisimman hyvin reunoja myöten (valumia kuitenkin välttäen) hyvin niukalla määrällä geeliä. Sitten vien isomman määrän vähän puolenvälin yläpuolelle ja levitän ohentaen alaspäin ja reunoille, paksuutta vetäen kärkiin. Annan kynnen olla tasoittuessa kärki alaviistoon vähintään 20 sek ennen UV:ta, näin muoto asettuu varsin hyvin. Rakennegeelin antaman muodon hienosäädän käsin viilaamalla - ja kiillotan pinnan uudelleen ohuella kerroksella päällysgeeliä. Suurin osa kynsistä kaipaa todella vähän pinnan muotoilua - mutta se kannattaa tehdä silti, kun haluaa parhaan mahdollisen lopputuloksen. Molemmat rakennegeelini ovat jättäneet tahmean pinnan UV-kovettamisen jälkeen (sen poistan ennen viilausta isopropyylialkoholilla) - päällysgeeli ei sitä tee. Ilman tippejä teen itselleni siistit geelit n. 40 minuutissa. Tippien kanssa aikaa menee enemmän. Itse tipin liimaaminen on helppoa, mutta geeliin pitää rakentaa vähän enemmän paksuutta ja kärjen muotoiluun menee myös aikaa.

Itse tehtynä olen ollut todella tyytyväinen sekä kynsien muotoon, paksuuteen, että kestoon.

Hyvää, läpikuultavan vaaleanpunaista UV-rakennegeeliä saa suositella!
« Viimeksi muokattu: 25.03.18 - klo:16:37 kirjoittanut Lila »
2aFii, kaurapuuro. Pituus vyötäröllä, ehkä vähän alle.