Kirjoittaja Aihe: Alus- ja päällyslakat  (Luettu 38829 kertaa)

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
Alus- ja päällyslakat
« : 12.05.11 - klo:00:16 »
Ajattelin, että kun on kynsille nyt oma osio, niin voisi olla alus- ja päällyslakoillekin oma ketju :)

Itellä on aika vähän kokemusta näistä kylläkin. Aluslakkana käytän tällä hetkellä OPI Base Coatia tai Nail Envyä, Dependin Suojaava Aluslakka juuri loppui (on muuten ärsyttävä pullo, varmaan viidesosa lakasta jää käyttämättä, kun sutiin ei saa pohjalta tarpeeksi lakkaa että se levittyisi hyvin). Aluslakkaa käytän nykyään aina, en osaisi kuvitellakaan laittavani paljaalle kynnelle värilakkaa ;D paitsi OPIn Suedet olen laittanut ilman, koska luin (kai täältä) että niiden kanssa ei kannata käyttää aluslakkaa. Ja on ne pysyneetkin paremmin ilman.

Päällyslakkana käytän vain pikakuivattajia, niistä Seche Vite käytössä ja lisäksi kokemusta ainoastaan Mavadrysta, josta ensin tykkäsin, mutta sitten tokan pullon kohdalla alkoi yhtäkkiä tehdä kuplia :/ Joudun varmaan Mavadryn ostamaan seuraavaksi, ja tilailen Seche Viten sitten taas kesällä. Pikakuivattaja on myös yleensä aina käytössä, tosin juuri nyt testailen josko lakkaus kuivuisi riittävästi ilman, kun haluan säästellä tuon SV:n pohjia..

Onko jotain muita toimivia markettipikakuivattajia kuin Mavadry?
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa epe

• HAIRahtanut
Vs: Alus- ja päällyslakat
« Vastaus #1 : 12.05.11 - klo:13:00 »
^Sally Hansen Insta-Dry! Ehdottomasti!
Itsellä käytössä aluslakkana myöskin Opin Original Nail Envy, joka pitää kynnet kunnossa ja mulla myöskin pidentää lakan kestoa paremmin kuin muut kokeilemani aluslakat. Pikakuivattajina oon kokeillut Poshea, INM Out the Dooria, Seche Viteä ja Mavadryta ja Sally Hansen on suosikkini :)

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #2 : 15.05.11 - klo:12:06 »
Jos itselläni loppuisi nyt Poshe, niin todennäköisesti marketeista marssisin Stockalle ja ostaisin Konadin pikakuivattavan. Se ei paljoa maksa ja on kuitenkin iso pullo.
En ole vielä ostanut sitä kaupasta, mutta eiköhän sen luulisi kuuluvan siihen piskuiseen valikoimaan, jota ainakin Tampereen Stockalla on. :P

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #3 : 15.05.11 - klo:15:31 »
Ei pikakuivattaja, mutta Depending ridge filler on mun luottoaluslakka  :) Tekee kynsistä nätimmät sellaisenaankin ja pinta on jää hieman "karheaksi"=värilakka kiinnitty paremmin. Ei siis mikään hiekankarhea, mutta ei kiiltävä lakeripintaka kutne päällyslakoissa. Kuivuu tosi nopeasti kuten muutkin Dependin lakat.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #4 : 15.05.11 - klo:17:10 »
Mulla on nyt toi Sally Hansenin pikakuivattaja käytössä ja ainakin näin alkuvaiheessa se tuntuu hyvin samanlaiselta kuin Mavadry, mutta pidän siveltimestä enemmän. Ilmakuplia en ole saanut aikaiseksi juuri lainkaan (en siis muista että niitä olisi ollut), kun taas Mavadryn kanssa pitää olla tarkka, kuinka paljon lakkaa ottaa sutiin ennen kuin sen laittaa kynnelle. Mavadry tosiaan myös alkaa tehdä niitä kuplia puolen pullon jälkeen aina vaan enemmän.
Hansenin pikakuivattaja oli muistaakseni jonkin verran halvempi kuin Mavadry?

Seche Viteä on kuulemma tulossa Kickseihin? Testiin lähtee, jos ei kahtakymppiä pullolta pyydetä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #5 : 15.05.11 - klo:17:55 »
Hansenin pikakuivattaja maksaa täällä 9,90/13,3 ml ja Mavala reilu 7 euroa/5ml. Joten suhteessa Hansen on paljon edullisempaa :)

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #6 : 16.05.11 - klo:10:16 »
Saako tuota Sally Hansenia ihan yleisesti kaupoista Suomesta vai oletteko tilanneet jostain? En ole koskaan sitä kaupoilla huomannut.
1bMii, vaalennettu.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #7 : 16.05.11 - klo:12:13 »
Arnella: Suomesta saa ainakin Anttiloista. :)

Katselin tuossa e-baystä ja sen hinta olisi 9$ (6€ ja risat), eli sinänsä toi suomen hinta nyt mikään riistohinta ole, jos päälyslakka loppuu ja sen haluaa nopeasti käyttöön. Ihan varteenotettava seuraava vaihtoehto! Olen meinaan jo tovin halunnut kokeilla.

Osaako kukaan sanoa miten herkästi se levittää koristelakkauksia, esim konadeita? Siihen olen tottunut, että kaikki päälyslakka pitää varovaisesti laittaa, eikä hinkata, mutta joidenkin lakkojen kohdalla sekään ei riitä.

Poissa Arnella

• Tukkaguru
« Vastaus #8 : 16.05.11 - klo:13:08 »
^ Kiitos tiedosta, enpä ole koskaan huomannut kyseistä merkkiä. Täytyy ehdottomasti käydä ostamassa, kunhan Mavadry lähenee loppuaan.

Aluslakoista minulla on käytössä Poshen base treatment ja OPI Nail Envy Original. Molemmista olen tykännyt ja liuskottuminen ja lohkeilu on pysynyt hyvin kurissa. OPIsta tykkään ehkä kuitenkin enemmän, kun tuntuu että sen kanssa lakat kestää ikuisuuden ja voisi suunnilleen odottaa, että ne kasvavat pois.  :)
1bMii, vaalennettu.

Poissa epe

• HAIRahtanut
« Vastaus #9 : 16.05.11 - klo:15:28 »
Cittareista löytyy Sally Hansenia myös :)

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #10 : 16.05.11 - klo:20:55 »
En nyt varmaksi mene sanomaan, mutta muistelisin nähneeni Sally Hansenia myös Prismassa täällä.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa kraula

• HAIRahtanut
  • Learning to fly.
« Vastaus #11 : 22.05.11 - klo:12:12 »
Pah, ei löytynyt tämän ruotsalaisen pikkukaupungin kosmeosastoilta Sally Hansenin pikakuivattajaa. Muita Sally Hansen -tuotteita kyllä oli, muttei sitä. Päädyin siis MavaDryhin, joka jo ekalla käyttökerralla teki taas ne kuplat. Olisin todellakin tilannut Seche Viten jostain, mutta en viitsi tänne väliaikaiseen ulkomaankämppään tilailla kauheasti.
Ei saa edes kunnollista KAAAHVIA.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #12 : 24.05.11 - klo:22:38 »
Saako täällä kysyä myös käyttövinkkejä? Mulla on Mavadry enkä selvästikään osaa käyttää sitä. Siis jos laitan sitä aika pian lakan jälkeen, niin se mössää lakan, ja jos taas odotan kauemmin, niin onhan se lakka jo kuiva... Missä menee pieleen? Käytän ihan sekalaisa lakkoja, yksi kerros ja ei mitään koristeluja.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.

Poissa Lauramainen

• HAIRahtanut
« Vastaus #13 : 24.05.11 - klo:22:45 »
Quutti: oliskohan Mavadry sulle liian paksua? Ainakin mulla se menee tosi lyhyessä ajassa vielä paksummaksi kun on ostaessa.

Luulen että Sally Hansenin Insta Dri voisi olla löysempää? Ja oma Poshen (lol, tosin aluslakka, mut hyvin toimii päälläkin!) on tosi vetistä, ja sillä on helppo tipauttaa sitä lakkaa märemmänkin lakkauksen päälle.

Onko muuten vinkkejä, kun oma Konadin päälyslakka meni aika pian ihan liisteriksi. :D Aluksi siihen tuli ilmakuplia vain, ja nyt sillä ei voi enää kiinnittää edes strasseja, koska siitä tulee kilometritolkulla hiuksimaisia nauhoja! Ärsyttää, sitä kuitenkin on vielä 1/3 osa pullossa. Meneekö oikeasti kaikki pikakuivattavat tällaiseksi?

Toivon ettei oma Poshen supervetinen nyt menisi ihan näin nopesti.

Poissa Quutti

• Tukkaguru
  • Minä soitan, harva diggaa.
« Vastaus #14 : 24.05.11 - klo:22:56 »
^ Voihan se olla, kun harvakseltaan käytän (ehkä kerran kuussa, joskus kerran viikossa) niin se on voinut kuivua. Ja siis tipauttaa? Mä oon kyllä ihan sutinut niin kuin tavallistakin lakkaa!  ;D Kaikkea sitä oppii. No, ehkä mun siis kannattaa hankkia toisen merkkinen kokeiluun, nyt vaan tuntuu että vähintään yhtä kauan menee lakkausoperaatiossa kuin ennenkin. Yleensä kuitenkin lakkaan, kun katson telkkaria, eli on ainakin puoli tuntia aikaa.
Sinisilmäinen blondi, ohuet ja keskipitkät hiukset.