Kirjoittaja Aihe: Alus- ja päällyslakat  (Luettu 38866 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Alus- ja päällyslakat
« Vastaus #105 : 16.06.13 - klo:20:41 »
Koska Kicks ei ollut tänään auki, niin päädyin ostamaan Orlyn ohentajaa Stockalta. Tässä ei ole tolueenia, joten tämä EI käy Seche Viten ohentamiseen. Käytän tätä muitten lakkojen (OPI, China Glaze jne) ohentamiseen. En ollut aiemmin kovin perehtynyt SV:n raaka-aineisiin, joten en aiemmin ollut tietoinen tuosta tolueenista (jep, olen todella tiedostava kulluttaja  ::)). Vaikken tuosta tolueenista mitenkään ilahtunut, niin aion kuitenkin ostaan Sechen Restorea SV:a varten. Muihin lakkoihin en aio sitä sotkea, koska pidän ne mieluummin tolueenittomina.

Poissa Kieloeveliina

• Haiven
  • *
« Vastaus #106 : 27.06.13 - klo:19:45 »
Törmäsin tänään töissä niin kummalliseen lakkaan, että piti oikein pysähtyä, ja lukea uudestaan, että mitä?! En tiedä, onko tästä ollut vielä juttua, mutta Rimmelin 3D Plumping To Coat. Oonko nyt ihan taukki kun en tajua, miksi päällyslakassa pitäisi olla tällainen 'turvottava ominaisuus? Ilmeisesti olen  ;D Help me, mikä virka tällä tuotteella on?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #107 : 30.06.13 - klo:14:03 »
Kuulostaa ihan pöhköltä. Ehkä tuossa on tarkoituksena, että se päällyslakka lisää sellaisen paksun, geelimäisen kerroksen siihen päälle, eikä ole sellaista ohutta lirua kuten monet päällyslakat? En tiedä.

Täällä oli juttua kyseisestä päällyslakasta: http://www.totally-nailed.com/2013/04/rimmel-salon-pro-swatches.html

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #108 : 30.06.13 - klo:16:36 »
Mulle tuli tosta mieleen, että oisko sen tarkotus saada omat kynnet näyttämään rakenne-, geeli- yms. kynsiltä? Mikä on tosi hassua, että tekokynsiä yritetään tehdä mahdollisimman luonnollisiksi ja sitten omia kynsiä keinotekoisiksi. Vaikka toisaalta, mun mielestä keinotekoisen pitäminen kivana ja nättinä ei ole kategorisesti väärin. (Siis niin kauan kuin ihanne koskee vain omaa itseä.)
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Kieloeveliina

• Haiven
  • *
« Vastaus #109 : 30.06.13 - klo:19:53 »
No niin mäkin aattelin, mut sit aattelin että eihän siinä oo mitään järkeä !   ???  Tekis mieli kyllä kokeilla, että minkälaista jälkeä lakalla tulee.

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #110 : 06.07.13 - klo:11:42 »
Tietääkö joku, myydäänkö Orlyn Nailtrition -lakkaa Helsingissä Stockmannilla tai Sokoksella tai jossain muualla keskustassa? En viitsisi lähteä tilaamaan yhtä lakkaa ulkomailta vaan ostaisin mielelläni liikkeestä sen. :)

Edit. Kiitos Manna tiedosta, käväisenkin sitten maanantaina Stoccalla! :)
« Viimeksi muokattu: 06.07.13 - klo:17:45 kirjoittanut Hunajapupu »
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa Manna

• Tukkaguru
« Vastaus #111 : 06.07.13 - klo:13:17 »
^Stokkalta löytyi ainakin, ostin omani sieltä :) On sekä pienempi että isompi pullo myynnissä.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #112 : 22.07.13 - klo:18:36 »
Miten estätte pikakuivattavan päällyslakan suttaantumisen? Mulla ainakin päällyslakka liuottaa kynsilakkaa, jolloin siveltimeen jää väriä. Pitääkö sitä sivellintä vaan pyyhkiä paperiin joka välissä, ettei liuennutta väriä päätyisi päällyslakan omaan pulloon? (Vai pitääkö odottaa kuivumista kauemmin? Mulla kyllä kaksi kerrosta kynsilakkaa kuivuu niin tuhottoman kauan ettei mitään rajaa...)
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #113 : 22.07.13 - klo:18:47 »
^Tuo on ainakin mulle aika vieras ilmiö pikakuivattavien lakkojen kanssa. ??? Tavallisten päällyslakkojen lisäksi Mavadryn muistan tehneen tuollaista ja jotkin lakat kyllä jäävät kiinni mut aika harvoin. Käytän Seche Viteä ja lakkaan yleensä ihan peräjälkeen kaikki kerrokset, viimeisenä sit pikakuivattaja. Ei mulla oo aikaa ootella useampien kerroksien kuivattelua ja tää tekniikka pelaa lähes kaikkien lakkojen kanssa.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #114 : 22.07.13 - klo:20:58 »
^^ Minä en välitä, vaikka väriä liukeneekin pikakuivattajaan ja pullossa oleva lakka värjääntyy. Olen järkeillyt asian niin, että sitä väriä on kuitenkin niin vähän siellä pullossa, ettei se sotke muun värisiä lakoja. Tietenkin se vähän ärsyttää, jos kynnet jää epätasaisen värisiksi tämän takia. Hieman auttaa, kun laittaa päällyslakkaa reippaalla kädellä niin, että sivellin liukuu pikakuivattajan pinnalla, eikä pääse raapiman värilakkaa mukaansa.

Pikakuivattajan merkillä ei ole ollut mitään väliä. Kaikki vie väriä etenkin kirkkaimpien punaisten lakkojen pinnalta. Käytössä on Seche Vite, Orlyn Sec 'n' Dry, Poshen pikakuivattaja ja  Sally Hansenin Insta Dri.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #115 : 22.07.13 - klo:21:50 »
^ No just tota punaisuutta ajattelin. Kun mulla on punaista kynsilakkaa nyt enkä haluis että kun laitan pelkät nudet kynnet niin että ne sit ois pinkihtävät (siis ei nude-pinkin vaan tollaisen kirkkaanpunaisen pohjapinkin sävyiset).

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 06.08.13 - klo:15:57 »
Sain tietää että on olemassa sellaista ainetta kun nail art sealer. Miten se eroaa tavallisesta päällyslakasta?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #117 : 11.08.13 - klo:14:20 »
En ole käyttänyt muita päällyslakkoja kuin Seche Vite ja Orlyn Sec 'n Dry. SV kuivuu nopeiten, mutta vaikka olen ohentanut sitä jo pariin otteeseen Seche Restorella, niin se välillä kuplii ja on lisäksi koostumukseltaan ällöttävän paksun liimamaista. Lisäksi siinä on niin ohut suti, että levittäminen ei ole minusta mukavaa. Mutta eniten haittaa se, että haluaisin päällyslakkakerroksen olevan ohut ja huomaamaton.

Orly puolestaan on ohutta, mutta siinä jää herkästi siveltimenjälkiä lakkaukseen. Lisäksi se ei kuivu ainakaan minulla niin nopeasti kuin Seche Vite. Toisaalta harvemmin edes lakkaan kynsiäni kovassa kiireessä, joten mahdollisimman nopeasti kuivuminen ei ole minulla se tärkein kriteeri muutenkaan.

Eli hakusessa olisi siis suht nopeasti kuivuva ohut päällyslakka. Olisiko kenelläkään täällä suosituksia? Olen lukenut melko paljon hyvää Diorin päällyslakasta, mutta hinta vähän arveluttaa vielä.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #118 : 11.08.13 - klo:17:42 »
Sally Hansenin InstaDri ja Poshen pikakuivattaja molemmat kuivuu nopeasti ja on koostumukseltaan lähempänä Orlyn pikakuivattajaa kuin SV:a.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #119 : 28.08.13 - klo:19:19 »
En ole vielä ehtinyt noista kumpaakaan kokeilemaan, Orlyllä on nyt taas menty. Oon huomannut, että jos sitä laittaa todella paksun kerroksen, niin sivellinjälkiä ei jää näkymään, riippuu kyllä vähän alla olevasta lakastakin. Voi olla, että mun puolilleen kulutettu pikkupullo on myös pikkusen paksuuntunut, mikä voi selittää ko. ilmiötä, mutta sellasta jankkimaista se ei missään nimessä vieläkään ole, vähän vähemmän vetistä vain. Jos se on tuosta paksuuntumisesta, niin kallistun sen  vaihtoehdon puoleen, että ostan täyden ison pullon Orlyä ja jätän sen hetkeksi auki, jospa pääsis suoraan tähän koostumukseen.

Tein tässä muuten vahingossa kokeilun yksi päivä, ehdin laittaa vain Essie Nourish Me -lakkaa yhden kerroksen ja yhden kerroksen OPI:n Peace & Love & Opia, kun tuli kiire, ja en ehtinyt lakkausta sitten täydentää toisella värilakkakerroksella ja päällyslakalla koskaan. Mutta pelkkä tämä kombo kesti mun kynsissä 5 päivää lohkeamatta mistään, vikan päivän illalla alkoi olla kärkikulumaa, mutta viilaamalla siitäkin olisi päästy. Poistin kuitenkin lakat, koska halusin vaihtaa väriä. Mutta jäi tietenkin askarruttamaan, et lutraankohan ihan turhaan kaiken maailman päällyslakkojen kanssa, kun ei mun lakat niillä tunnu juurikaan pidempään pysyvän, ja kiiltokin säilyy samanlaisena yleensä vain pari päivää. Mulla on kuitenkin paljon sellaisia laadukkaita lakkoja, jotka kuivuvat itsestäänkin ihan hyvin ilman pikakuivattavaa.