Kirjoittaja Aihe: Alus- ja päällyslakat  (Luettu 38953 kertaa)

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
Vs: Alus- ja päällyslakat
« Vastaus #120 : 29.08.13 - klo:16:18 »
^Minä olen käyttänyt päällyslakkaa ihan siksi, että (lähes) kaikki lakat näyttää vaan paremmilta päällyslakan kanssa kuin ilman. Mielestäni päällyslakka antaa kiillon lisäksi sellaista kolmiulotteisuutta, jota pelkässä värilakassa ei ole. Useimmat kynsilakat kyllä kuivuu itsestään niin nopeasti, että pikakuivattajakin oikeastaan vain hidastaa kynsien valmistumista.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #121 : 15.09.13 - klo:23:21 »
Nyt testissä China Glazen Fast Forward. Lakassa on ihana ohut mutta jämäkkä koostumus, ei siis tunnu ihan lirulta, mutta ei ole paksua jankkia. Suti on vähän leveämpi kuin China Glazen värilakoissa ainakin jos oikein havainnoin. Levittyi todella kauniisti, kuivui nopeasti ja vei kaikki edelliseen lakkakerrokseen hutiloimalla saadut ilmakuplat... ja kiilto on mahtava! Eli kaikin puolin kokemus hipoi jo täydellistä, kunnes sitten yhtäkkiä lakan haju tunkeutui nenääni. Ja kyllä, se tosiaan haisee joltakin erikoiselta vielä pitkään kuivuttuaankin, ei sellainen haju kuin esim. Seche Vitessä vaan ihan kuin jokin hajuste, ei kuitenkaan niin voimakas haju kuin ihan hajustetussa kynsilakassa (kuten esim. Ruby Wing jotkut lakat). Huono kuvaus, tiedän. :D Voi johtua siitäkin, että mulla on vähän flunssaa, että tuo haju ärsytti nyt niin kovasti. Mutta positiivista, että tälleen aamulla lakatuissa kynsissä illalla haju ei enää tunnu. Tässä siis ainakin toistaiseksi ihan hyvä kandidaatti mun käynnissä olevaan päällyslakkaskabaan.

Poissa siana

• HAIRahtanut
« Vastaus #122 : 25.09.13 - klo:23:51 »
^Oon oppinut jopa pitämään Fast Forwardin tuoksusta ja tartun siihen nykyisin mieluummin kuin Orlyn pikakuivattajaan tai Seche Viteen. Kaikin puolin oikein hyvä päällyslakka... MUTTA tietenkin tulee mutta. Tähän ilmaantuu melko randomisti outoja valkoisia laikkuja! Voimakkaasta desinfiointinesteestä päällyslakka otti kovasti hittiä ja yksi kynsi oli ihan valkoinen, sen ehkä jotenkin tajuankin, että sellainen saattaa jotenkin reagoida. Sain seivattua poistamalla pelkän päällyslakkakerroksen ja laittamalla uuden kerroksen poistetun tilalle.

Mutta äsken laitoin savinaamion itselleni ja pois pestessäni huomasin taas yhdessä kynnessä laikun. Mitään erikoisia tai vahvoja pesuaineita en käyttänyt, eikä naamiossakaan mitään kummoisempaa ollut. Ajattelin, että se on kynnelle jäänyttä savea, mutta lähempi tarkastelu osoitti, että päällyslakka on siitä kohtaa taas värjäytynyt valkoiseksi.  >:( Ei oo kyllä mikään päällyslakka mulla aiemmin tällaista tehnyt. Ja kyse on siis jo päivä- tai tuntikausia sitten kuivuneista kerroksista.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #123 : 15.01.14 - klo:01:20 »
Olisiko kellään "3-Free"-lakkoja suosivalla vinkata mielestään parasta alus- ja päällyslakkaa?

Olen käyttänyt Essien versioita, enkä todellakaan ole ollut tyytyväinen. Aluslakka tuntuu karulta kynsillä ja vaikuttaa vähän kuivattavalta, päällyslakka taas paksuuntui ja kehitti kuplia melkein saman tien, vaikka aina on ihan kuivalle ja puhtaalle lakkapinnalle käytetty. Jos en kuule kehuja muistakaan, niin kokeilen varmaankin seuraavaksi ihan Lumenea, niiden kynnenvahvistaja kun on toistaiseksi ollut erinomaista kynsilleni.
1cFii, oma väri.

Poissa Vivi

• Tukkaguru
« Vastaus #124 : 15.01.14 - klo:21:10 »
Olen tykännyt tosi paljon iherbistä saatavasta Nutra Nailin pikakuivattavasta päällyslakasta.  Pysyi mun mielestä pitkään riittävän ohuena (aluksi tosin oli todella löysää), kuivatti tarpeeksi nopeasti, ei kutista lakkoja ja lopputulos on kiltävä. Miinusta sudista (pitkä varsi hiukan hankala käyttää, mutta siihen tottuu) ja tietysti siitä että saa vaan iherbistä. Muut mitä olen kokeillut on Sally Hansenin Insta-dri ja Nubarin pikakuivattava. Molemmat esim. paksuuntui huomattavasti nopeammin kuin tuo Nutra Nail (nubar etenkin paksuuntui ihan törkeän nopeasti).

Tässä linkki http://www.iherb.com/Nutra-Nail-Speed-Dry-30-Second-Top-Coat-50-fl-oz-15-ml/41810#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=Top%20coat&rc=63&sr=null&ic=1

Lumenelta mulla on ollut tavallinen päälyslakka ja tykkäsin siitäkin, sopii hyvin etenkin lakkojen korjailuun, mihin kyllä sopii mulla toi Nutra Nailkin, koska se ei kutista lakkoja. Samoin käytin sitä kun laitoin vaan alus- ja päälilakan. Lumenen setillä tuli hyvä lopputulos pelkästään niilläkin, koska siinä aluslakassa on hiukan sävyä. Paksumpaan settin pitää mun mielestä olla pikakuivattava päälyslakka.

Mulla on Nutra Naililta myös ridge filleri aluslakka, joka on myös ihan hyvä. Myös Lumenen (mulla oli joku kovettava) ja Mavalan aluslakat oli hyviä mun mielestä. Miinuksena niissä vaan pieni 5 millin koko, aluslakka saisi olla isommassa pullossa, kun sitä menee paljon jos usein lakkaa. Nubarin aluslakka taas sai mulla lakat kesimään kokonaisina laattoina heti vuorokauden sisällä lakkauksesta, se oli siis käyttökelvoton.
Oma väri takaisin.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #125 : 19.01.14 - klo:17:02 »
Ostin Lumenen Gloss & Care -sarjan Repairing Base Coatin ("Kynnenkorjaaja") ja Quick Drying Top Coatin ("3-In-1 Nopeasti Kuivuva Päällyslakka"). (Miksi hitossa näillä täytyy olla kaksi kammottavan pitkää nimeä..?) Testasin molempia tänään, välissä kaksi kerrosta Essien Sugar Daddyä.

Kynnenkorjaaja tuntui aluslakkana oikein hyvältä. Ei ollut niin paksua kuin pulloa katsomalla pelkäsin, levittyi ihan hyvin. Essien First Base -aluslakka on tuntunut vähän epäterveelliseltä kynsille, sellaiselta kylmältä ja kynsiä kuivattavalta, vaikka onkin pitänyt lakan paikoillaan hyvin. Se myös päästää värilakkaa läpi, mikä ei varsinkaan punaisten kanssa ole kivaa. Tämä Kynnenkorjaaja, samoin kuin Lumenen Kynnenvahvistaja, ei tunnu imeytyvän kynteen ikävällä tavalla, vaan tuntuu ennemmin suojaavalta kerrokselta, niin kuin aluslakalta odottaisikin. Värilakka levittyi päälle ihan ongelmitta ja näyttää oikean väriseltä, vaikka Kynnenkorjaajassa punaista pigmenttiä onkin.

Päällyslakka ei tosiaan ole hirveän quick-drying, vaikka nimi niin väittääkin. Niin tämä kuin Essien Good To Go kuivuvat mulla ihan yhtä hitaasti kuin mikä tahansa muukin lakka. Mutta Good To Go:n kanssa on ollut ongelmana se, ettei se kovetu kunnolla moneen tuntiin, kun taas Lumene selkeästi sentään lopulta kovettuu. Good To Go liuottaa mukaansa värilakan pintaa, mikä on siinä mielessä hyvä, että se tasoittaa värilakan mahdollista raidallisuutta. Mutta se myös aiheuttaa sen, että lakkapinta on monta tuntia pehmeä, ja ainahan siitä sitten naarmuja seuraa. Lumenen päällyslakka ei liuota värilakkaa, vaan asettuu päälle ihan omana kerroksenaan.

Haluaisin päällyslakan kuivuvan nopeammin, mutta luulen että ainakin aluslakat hankin tästä eteenpäin Lumenelta. Nämä vaan tuntuvat niin paljon terveellisemmiltä kynsille kuin muut kokeilemani. En halua käyttää formaldehydiä ym., joten ei niitä vaihtoehtoja ihan loputtomasti olekaan. Tästä päällyslakastakin tykkään paljon enemmän kuin Essien vastaavasta, joten käytän tämän ainakin mielelläni loppuun. Pitää seurata, kuinka kauan lakkaus säilyy hyvänä - viime lakkaukseni oli sama, mutta Essien alus- ja päällyslakalla, joten nyt voi ainakin hyvin verrata kestoa.

Edit: Lumenen päällyslakka ei myöskään haise yököttävältä, kuten Essien tekee, vaan ihan tavalliselta lakalta.
« Viimeksi muokattu: 19.01.14 - klo:17:04 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #126 : 31.01.14 - klo:09:30 »
Onko kellään kokemusta Dior Gel Coatista? Kestääkö tuolla lakkaukset tosiaan yli viikon? Musta on tullut laiska, haluan koristella kynnet mutta ei jaksaisi tehdä sitä pari kertaa viikossa ja mikään ei ole kamalampaa kuin risaiset kynsilakat. ::)

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #127 : 01.02.14 - klo:20:07 »
No nyt vituttaa. Tartuin lähes täyteen Lumenen päällyslakkapulloon tarkoituksenani, yllätys yllätys, käyttää sitä, mutta pullon pohjallapa oli köntti punaista väriä. Ajattelin että voisiko siinä vaan olla aavistus pigmenttiä, kuten vaikka kynnenvahvistajassakin, joka sitten olisi jostain syystä erottunut. No ei. Kirkastahan se alussa oli, eikä sitä väriä kyllä edes ollut vain aavistus, vaan aika iso läjä. Ravistin pulloa ja aine on nyt läpikuultavan violettia. Viimeksi sitä on laitettu Essien viininpunaisen Bordeaux'n päälle, josta väriaineen täytynee olla peräisin. Mutta mä AINA laitan päällyslakan vasta ihan täysin kuivuneen värin päälle, enkä tuolloin päällyslakkaa laittaessa huomannut mitään outoa, mitään mähmäisyyttä tms. En ymmärrä. Täysi pullo meni hukkaan.
1cFii, oma väri.

Poissa Alicia

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #128 : 01.02.14 - klo:21:12 »
Minä olen pitänyt kovasti Nubarin päällyslakasta. Koostumus on paksu ja geelimäinen ja paksuuntuu lisää vanhetessaan, mutta tykkään siitä että:
* tasoittuu mahtavasti ja tekee upean kiillon kynsiin
* ei kupli (ainakaan saman merkin värilakkojen kanssa)
* kynnet valmistuvat todella nopeasti
* haju on ok eikä jää haisemaan pitkäksi aikaa
* pidentää lakkauksen kestoa
* päällyslakka ei lohkeile eikä halkeile, jämäkkä mutta joustava koostumus
* ei kutita eikä kirvele
* 3-Free
* cruelty free
* vegan

Yleensä laitan tällaisen setin kerran viikossa:
1-2 kerrosta aluslakkaa
2-3 kerrosta värillistä lakkaa
1 kerros päällyslakkaa

Jos on tarvetta korjailla välillä tai haluttaa koristella, niin värillinen + päällyslakka ja taas menee monta päivää.
Tykkään merkin värilakoistakin, mutta vielä ei ole kovinkaan montaa kokoelmissa.  
« Viimeksi muokattu: 01.02.14 - klo:21:17 kirjoittanut Alicia »
www.iHerb.com alennuskoodilla IDO234  10,00$ alennus uusille asiakkaille ensimmäisestä tilauksesta.

Poissa bast

• Tukkaguru
« Vastaus #129 : 17.06.14 - klo:19:45 »
Mikä olisi halpa, mutta kohtuullisen hyvä kirkas lakka? Ajattelin sekoitella läpikuultavia lakkoja leadlight-tekniikan kokeilemista varten.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #130 : 26.08.14 - klo:20:32 »
Olen tykännyt tosi paljon iherbistä saatavasta Nutra Nailin pikakuivattavasta päällyslakasta.  Pysyi mun mielestä pitkään riittävän ohuena (aluksi tosin oli todella löysää), kuivatti tarpeeksi nopeasti, ei kutista lakkoja ja lopputulos on kiltävä. Miinusta sudista (pitkä varsi hiukan hankala käyttää, mutta siihen tottuu) ja tietysti siitä että saa vaan iherbistä. Muut mitä olen kokeillut on Sally Hansenin Insta-dri ja Nubarin pikakuivattava. Molemmat esim. paksuuntui huomattavasti nopeammin kuin tuo Nutra Nail (nubar etenkin paksuuntui ihan törkeän nopeasti).

Hankin tuon Nutra Nail Speed Dry 30 Second Top Coat -pikakuivattavan päällyslakan ihan sen perusteella, että olen ennen aina ostanut Sally Hansenin Insta-Dri -lakkaa ja jos Nutra Nail olisi parempaa, niin olisin todella tyytyväinen :D . Sally Hansen on ollut ihan kiva, mutta se tosiaan paksuuntuu todella nopeasti ja jotenkin kadottaa pikakuivattavan ominaisuutensa, jos lakkaa joutuu ohentamaan Mavalan lakanohentajalla. Joidenkin lakkojen kohdalla huomasin, että Insta-Dri ikään kuin murtaa lakkapinnan, kun lakkaus alkaa vanheta. Tuolla Nutra Naililla en ole ainakaan vielä huomannut mitään samanlaista vaikutusta. Insta-Dri kyllä kuivatti lakan todella nopeasti, Nutra Nailin kanssa menee ehkä inasen kauemmin, että lakka on kunnolla kuiva.

Harmi, ettei Nutra Nailin pikakuivattavaa lakkaa enää saa iHerbistä, sillä lakan saatavuus on aika huono. Omani ostin Amazonin kautta.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #131 : 17.11.14 - klo:21:56 »
Ostin Eestistä tällaista Killy's -merkkistä päällyslakkaa:

Aivan mahtavaa mun mielestä! En muista näin hyvää kokeilleeni aikoihin. Tämä on koostumukseltaan aika paksua, mutta ei kuitenkaan liisteröidy eikä ala kuplia vaan pysyy hyvin levittyvänä pitkään. Antaa aivan upean kiillon ja keston lakalle, eron todella huomaa. En tiedä, saako tätä Suomesta.

Poissa minny

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #132 : 03.12.14 - klo:22:24 »
Hakusessa olisi kiiltävän pinnan jättävä päällyslakka. Eniten ehkä kiinnostaisi butter londonin hardwear PD quick topcoat tai diorin gel coat. Oliko kenelläkään näistä kummasta kokemuksia?
Olen laiska lakkaaja ja haluaisin että kynnet pysyy pitkään siistinä. :)

Poissa lynx

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #133 : 30.01.15 - klo:17:36 »
Mulla pysyy yleensä tosi huonosti kynsilakat. Tapaavat lähteä sellaisina isoina liuskoina pois :P Mutta olen löytänyt aika jees päällyslakan! L'orealin gel top coat! Pitää lakat tosi pitkään siisteinä, ja toi geelilakan pinta on tosi kauniisti kiiltävä. Mä ostin eka L'orealin sellaisen kaksipäisen lakan, jossa on värilakka sekä geelimäinen top coat. En pahemmin välittänyt siitä värilakasta, ja käytin sitä päällyslakkaa muiden kanssa ja ihastuin siihen kovasti. Epäilin, että sen pakkausen päällyslakka on samaa tavaraa kuin erikseen myytävä geelimäinen päällyslakka, ja olen varmaan oikeassa. Ostin nyt sen pelkän päällyslakan, ja mulla on ennätyksellisen pitkään kestäneet lakat sormissa nyt :ts

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #134 : 30.01.15 - klo:23:18 »
^Kuulostaa hyvältä. Tarviiko tuota kuivatella mitenkään erikoisesti vai kuivuuko nopsaan ihan itsestään? Entä onko tuo helppo poistaa kynsiltä?
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.