Kirjoittaja Aihe: Alus- ja päällyslakat  (Luettu 38836 kertaa)

Poissa Lila

• Tukkaguru
Vs: Alus- ja päällyslakat
« Vastaus #45 : 09.09.11 - klo:20:50 »
Olen löytänyt uuden suosikin pikakuivattavista päällyslakoista. Orlyn Sec'n Dry on toimivaa tavaraa! Tosi ohutta verrattuna muihin kokeilemiini pikakuivattajiin, kuivattaa nopeasti eikä kutistu. Onnistuu välillä pelastamaan kuplineen lakkauksen samaan tapaan kuin Seche.

Ei ehkä jätä yhtä paksun kiiltävää, muovimaista pintaa kuin Seche ja Mavala, mutta kivan kiillon antaa kumminkin.

Olen käyttänyt pullosta nyt neljänneksen, ja toistaiseksi ei mitään paksuuntumista havaittavissa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #46 : 06.11.11 - klo:14:51 »
Nyt täytyy avautua :D Koska mä en vain pidä Seche Vite päällyslakasta. Ainoa hyvä siinä on nopea kuivuvuus ja ettei paksuunnu, vaikka melkein puoli väliin oon käyttänyt. Mutta se jotenkin kummallisesti alkaa parin päivän päästä kuoriutua, riippumatta siitä kuinka paksun kerroksen oon laittanut. Ja tuosta katoaa se hieno kiilto, monesti joutunut laittamaan kaksi kerrosta siksi. Mä jo niin odotan, että tää loppuu! Ja siihen menee vielä kauan. Pidän Poshesta enemmän, paljon enemmän, parempi kiilto eikä koskaan ole kuoriutunut. Vaikka Poshe paksuuntuu, niin se on pieni murhe, kun omistaa kynsilakan ohentajaa (mulla käytössä Seche Restrore), ei tavritse edes viikottain ohentaa, pari kertaa kuussa on riittänyt, kun ohentaa tarpeeksi ja aina oon saanut käytettyä Poshen loppuun asti, viimeistä pisaraa myöten. Seche oli pettymys, varsinkin, kun sitä on enemmän kehuttu kuin Poshea, mutta tästä vaan huomaa, että kaikki ei toimi kaikilla. Tietenkään.

Mulla on odottamassa Poshe, kun tuo Seche joskus (vuoden?) päästä loppuu ja ajattelin, että voisin hankkia myös Cesar'sin pikakuivattavan, vaikuttais hyvältä.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Ophelia

• HAIRahtanut
« Vastaus #47 : 06.11.11 - klo:19:29 »
Mäkin tykkäsin Poshesta tosi paljon, kunnes se mystisesti lakkasi toimimasta. Mulla on sitä vielä sellainen iso täyttöpullo, mutta en varmaan saa sitä koskaan käytettyä kun se ei vaan kuivu kunnolla enää ollenkaan. Lakkaus on vielä tuntikausienkin odottelun jälkeen niin pehmeä, että lakanoista jää painaumat kynsiin. Oon kokeillut ohentaa sitä (Seche Restorella), ja oon jopa tyhjentänyt koko pullon ja kokeillut täyttää uudestaan siitä täyttöpullosta (niin että koko pullollinen on "tuoretta", ohentamatonta tavaraa), mutta ei vaan toimi. Tuo täyttöpullo on ollut ihan koko ajan tiiviisti suljettuna pöytälaatikossa, joten en usko että säilytyksessäkään on ollut mitään vikaa. En käsitä.

Tyydyn nyt sitten Secheen, vaikka sillä ei tosiaan saa yhtä hienoa kiiltoa, mutta se sentään kuivuu. Ja mulla se on pysynyt ihan nätisti kuoriutumatta.

Poissa Pisama-tyttö

• Haiven
  • *
« Vastaus #48 : 13.12.11 - klo:12:49 »
Mulla on (luultavasti) aluslakkaongelma: Mulla on käytössä Mavalan Protective Base Coat, jota laitan AINA ennen värilakkaa. Siitä huolimatta kynnet kellastuu.. Onko muilla jokin aluslakka päästänyt kynnet kellastumaan? En polta, joten sekään ei voi aiheuttaa kynsien kellastumista. Voisiko joku suositella aluslakkaa, joka varmasti estäisi kellastumisen?
Keskiruskeat vähän kulta-kupariin taittuvat vyötärö-pituiset, 9,5cm paksut ja 1c-tyypin hiukset. Hiusongelmina kuivat ja haaroittuvat latvat. Tavoitteena sama pituus terveemmillä latvoilla.

SSpiegel

• Vieras
« Vastaus #49 : 13.12.11 - klo:23:07 »
^ Ei mun käsittääkseni mikään aluslakka täysin estä kellastumista. Tai henk.koht. en ole huomannut eroa, vaikka on ollut useampia eri aluslakkoja ja olen laittanut niitä useammankin kerroksen. Tosin käytin tuossa jonkun aikaa sitten aluslakan loputtua pelkkää kalsium-geeliä (tms) kynsilakan alla, ja nyt kynnet on tavallista keltaisemmat. Eli kyllä se aluslakka varmaan jotain tekee.

Poissa Pisama-tyttö

• Haiven
  • *
« Vastaus #50 : 14.12.11 - klo:09:35 »
^ Oh no, kuulostaa masentavalta.  :( Mulla on nimittäin hirvee lakkaus-oravanpyörä: kynnet on niin keltaiset, etten voi olla ilman kynsilakkaa ja kynsilakka vaan entisestään kellastuttaa niitä lisää.. Täytyy varmaan käydä ostamassa hellävarainen viila, jolla vois viilata kynsien päällimmäisen kerroksen kokonaan pois. Jos vaikka pääsis tästä keltasuudesta joskus eroon...  Mutta Mavalan aluslakkaa tähän talouteen ei enää tule, se on varma!
Keskiruskeat vähän kulta-kupariin taittuvat vyötärö-pituiset, 9,5cm paksut ja 1c-tyypin hiukset. Hiusongelmina kuivat ja haaroittuvat latvat. Tavoitteena sama pituus terveemmillä latvoilla.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #51 : 14.12.11 - klo:10:02 »
Hmm. Voisko toi johtua myös sun kynsistä toi kellastuminen? Mun kynnet meinaan ei ole kellastuneet oikeastaan koskaan. Olen nyt käyttänyt aluslakkana nailtek foundation 2, joka täyttää myös uria kynsistä ja päällyslakkana samassa paketissa tullutta nailtek 2 pehmeille ja liuskottuville kynsille. Että voisiko se olla vaan jotenkin kynnen "tiheydestä" kiinni se kellastuminen?

Poissa Pisama-tyttö

• Haiven
  • *
« Vastaus #52 : 14.12.11 - klo:16:00 »
^ Ei mullakaan ole aikaisemmin kynnet kellastuneet. Oon käyttänyt kynsilakkaa ainakin 1½ vuoden ajan enemmän tai vähemmän koko ajan, ja ne alkoivat kellastua vasta tämän syksyn aikana. Koskaan aiemmin mulla ei ole ollut tätä ongelmaa. Samoihin aikoihin muistaakseni vaihdoin aluslakkaa, mutta mitään muuta muutosta kynsirutiineihin ei ole tullut. Sen vuoksi kovasti epäilen huonoa aluslakkaa, mutta tiedä häntä  ;D

Poissa Hunajapupu

• Tukkaguru
  • -2a M iii-
« Vastaus #53 : 14.12.11 - klo:17:01 »
^Kannattaa kyllä kokeilla aluslakan vaihtoa, jos sulla ei kerta aiemmin ole kellastuneet kynnet. Mulla ainakin OPI:n joku hoitolakka kellasti kynnet pahasti. Ehkä myös eri värilakat kellastaa eri tavoin, mulla on ainakin pari kertaa ollut muistaakseni värilakkaa joka on kellastanut kynnet heti (en nyt muista mikä lakka oli kyseessä). Ei tuo kynsien kellastuminen kuitenkaan mikään väistämätön asia ole mun mielestä, mulla ei mielestäni normaalisti kellerrä kynnet ollenkaan ihan noita muutamia poikkeuksia lukuunottamatta jolloin syy on selvästi ollut jossain tietyssä lakassa. Ihan normaalin väriset kynnet on, käytin sitten vaaleita tai tummia lakkoja. :) Mullakin on käytössä usein tuo leeinsanen mainitsema Nailtek Foundation II, sen kanssa ei ainakaan kellastu kynnet ollenkaan.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.

Poissa hampputukka

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #54 : 13.05.12 - klo:18:13 »
Mulla on käytössä joku Mavalan aluslakka, ihan hyvin on toiminut. Sitä ennen käytin OPI'n Nail Envyä ja se toimi oikein hyvin, vahvisti kynsiä ja sillä sainkin kasvatettua hieman pidemmät kynnet mihin olin ennen tottunut. Kynnet pysyvät edelleen pitkinä, vaikken enää käytäkkään sitä  :)
Hiuslaatuni 1bMii. Kasvatan kohti vyötäröä, tällä hetkellä ollaan bsl:ssä!
http://www.juurikasvu.org/smf/index.php?topic=4.msg848478#msg848478 Kuvia hiuksistani sivulla 24.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #55 : 14.08.12 - klo:00:07 »
Oon viime aikoina miettinyt että onkohan pikakuivattajasta mulle juurikaan eroa tavalliseen päällyslakkaan verrattuna. Lakkaamisprosessi kestää mulla pikakuivattajankin kanssa pitkään, koska harvoissa lakoissa riittää vain yksi kerros ja niiden välillä on pakko odottaa aika kauan, ettei lakka lähde rullautumaan kynneltä pois. Yleensä laitan pikakuivattajankin sen verran pitkän odottelun jälkeen että ehkä tavallinenkin lakka olisi riittävän nopeasti kuiva. Varsinkaan glitterlakkojen kanssa en ole myöskään ihan tyytyväinen ainakaan Mavalan pikakuivattajien kiiltoon ja tasaisuuteen. Lisäksi Mavalakin paksuuntuu pienestä pullosta huolimatta mulle liian nopeasti (omistan kyllä nykyään Restorenkin, mahtaako tehota Mavalaan), eikä sillä liian lyhyellä siveltimellä muutenkaan saa kaikkia tippoja pullosta. Tekisi mieli testata Opin top coatia. En vaan ole vuosiin käyttänyt kuin pikakuivattajia, pelottaa erityisesti hinnan vuoksi että jos se ei olekaan riittävän nopeasti kuivuva.

Ostin vähän aikaa sitten Trindin Nail Repairin, jota en varsinaisesti ajatellut aluslakaksi värilakkojen alle, mutta parin kokeilun perusteella se kyllä vaikuttaisi toimivan hyvin siinä tarkoituksessa. Kynnet on tämän käytön myötä hyvässä kunnossa (toki myös loma töistä ja desinfiointiaineista varmasti auttaa) ja lakkaukset pysyneet aiempaa paremmin.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa Katzenparade

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 11.09.12 - klo:18:44 »
Ostin Seche Viten pikakuivattavan päällyslakan ja ensivaikutelmat ovat hyvät! Useampi kerros lakkaa kuivui ennätysnopeasti ongelmitta. Kicksin alekuponki tiputti vielä hintaa, joten sain tämän melko edullisestikin.
Oman värin kasvattelija. 1c F ii.
iHerbin alekoodi: PEW394

http://www.lily.fi/blogit/her-hangers

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #57 : 12.09.12 - klo:08:09 »
^Kannattaa kyllä kokeilla aluslakan vaihtoa, jos sulla ei kerta aiemmin ole kellastuneet kynnet. Mulla ainakin OPI:n joku hoitolakka kellasti kynnet pahasti.

OPI:n Nail Envyjä on haukuttu MUA:ssa todella paljon juuri siitä, että ne kellastuttaisivat kynnet. Itse käytin Sensitive & Peeling -versiota vähän aikaa, enkä sinä aikana huomannut mitään erityistä. Mutta moni on ollut sitä mieltä, että näin niiden kanssa käy herkästi. Kannattaa siis ehkä välttää, jos pelkää kellertymistä.

Poissa Angel

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #58 : 12.09.12 - klo:10:49 »
Mulla ainakin kaikki Opin nail envyt ovat värjänneet kynnyt ihan järkyiksi. Sisko kerran kysyi, että olenko alkanut polttamaan (tietää, että olen vannoutunut tupakoinninvastustaja). En siis noita käytä enää. Se keltaisuus on ihan karmeaa, ei mitään pientä. yök yök.
To avoid criticism do nothing, say nothing, be nothing.

Poissa Hue

• Tukkaguru
« Vastaus #59 : 12.09.12 - klo:17:35 »
Onko kellään kokemusta Essien Beam Upista? Sen pitäisi olla kynsien sävyä kirkastava / korjaava aluslakka. Hennon vaaleanpunaista väriltään, mutta ihan läpikuultavaa.

Ostin tuon kuivahtaneen Nail Envyn tilalle. Jos jaksaisin edes tuollaista läpikuultavaa lakkaa sutia toisinaan näihin kauhukynsiin. ::)
Favs: Sebastian Professional Penetraitt ja Hydre Conditioner, Wella SP Luxe Oil & GHD IV Styler.