Kirjoittaja Aihe: Alus- ja päällyslakat  (Luettu 38834 kertaa)

Paikalla Hilippa

• Tukkaguru
Vs: Alus- ja päällyslakat
« Vastaus #60 : 29.09.12 - klo:13:58 »
Yello-out alkaa vedellä viimeisiään, ja koska en nyt viitsisi ruveta tilaamaan uutta ulkomailta, niin kyselisin että pystyykö joku suosittelemaan mitään vastaavaa Suomessa myytävää, keltaisuutta taittavaa aluslakkaa?

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #61 : 30.09.12 - klo:10:17 »

rumalapanen

• Vieras
« Vastaus #62 : 03.10.12 - klo:17:56 »
Tietääkö kukaan saako Suomesta enää mistään Revlonia? Oon aivan ihastunut Revlonin päällyslakkaan ja kohta puolin tarvis saada lisää, mutta mistä? Netistä olen todella huono tilaamaan, varsinkaan ulkomailta. Kotimaista nettikauppaa voin jo harkita vakavasti.

Poissa garme

• HAIRahtanut
« Vastaus #63 : 03.10.12 - klo:23:10 »
Oon viime aikoina miettinyt että onkohan pikakuivattajasta mulle juurikaan eroa tavalliseen päällyslakkaan verrattuna. Lakkaamisprosessi kestää mulla pikakuivattajankin kanssa pitkään, koska harvoissa lakoissa riittää vain yksi kerros ja niiden välillä on pakko odottaa aika kauan, ettei lakka lähde rullautumaan kynneltä pois. Yleensä laitan pikakuivattajankin sen verran pitkän odottelun jälkeen että ehkä tavallinenkin lakka olisi riittävän nopeasti kuiva. Varsinkaan glitterlakkojen kanssa en ole myöskään ihan tyytyväinen ainakaan Mavalan pikakuivattajien kiiltoon ja tasaisuuteen. Lisäksi Mavalakin paksuuntuu pienestä pullosta huolimatta mulle liian nopeasti (omistan kyllä nykyään Restorenkin, mahtaako tehota Mavalaan), eikä sillä liian lyhyellä siveltimellä muutenkaan saa kaikkia tippoja pullosta. Tekisi mieli testata Opin top coatia. En vaan ole vuosiin käyttänyt kuin pikakuivattajia, pelottaa erityisesti hinnan vuoksi että jos se ei olekaan riittävän nopeasti kuivuva.

Ostin sitten Opin päällyslakan joten voin vastata itselleni tähän liittyen. Vaikka tuntuu että pikakuivattajankaan kanssa ei lakkaus kuivu tarpeeksi nopeasti, niin tavalliseen päällyslakkaan verrattuna kuivuminen on kyllä supernopeaa. Opin kanssa on tunninkin jälkeen vaarana, että tulee painaumia. Toisaalta tämä kyllä oikeasti pidentää lakkauksen kestoa huomattavasti. Normaalisti ei oikein kestä päivääkään hyvänä, tämän kanssa lakkaukset kestää huomattavasti paremmin.

Nyt olen sitten lakannut kynnet ensin Opilla ja sitten vielä pikakuivattajalla, mikä toimiikin ihan hyvin jos värilakkaa ei ole alla montaa kerrosta, mutta hidastahan tämä on.
iHerb alekoodi: FEW484

Poissa naanna

• Tukkaguru
  • 3B M ii
« Vastaus #64 : 08.11.12 - klo:21:54 »
Kaipaisin kokemuksia Essien Nourish Me/Feed Me (tätänähtävästi myydään kahdella eri nimellä) aluslakasta. Putelin lupaukset kuulostaa erittäin hyvältä (ravitseva, kosteuttava, vitamiineja, jne.), mutta kiinnostais kuulla mitä mieltä käyttäjät on.

Suomessahan tätä myydään ihan perusvalikoimissa, mutta esim. Ebayssa tätä on saatavilla todella vähän. Onkohan syynä hyvä/huono suosio vai mikä?

Poissa felka

• Haiven
  • *
« Vastaus #65 : 18.11.12 - klo:00:35 »
Tietääkö kukaan saako Suomesta enää mistään Revlonia? Oon aivan ihastunut Revlonin päällyslakkaan ja kohta puolin tarvis saada lisää, mutta mistä? Netistä olen todella huono tilaamaan, varsinkaan ulkomailta. Kotimaista nettikauppaa voin jo harkita vakavasti.

Minäkin pidän todella kovasti Revlonin lakoista eli katselen "kieli pitkällä" vastauksia. Itse en tällä hetkellä tilaa ulkomailta eli kotimaiset kaupat ja nettikaupat olisivat tosi hieno vinkki.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #66 : 18.11.12 - klo:00:48 »
Oon ensi kuussa luopumassa rakennekynsistäni ainakin joksikin aikaa ja etsin kynsiä vahvistavaa aluslakkaa. Ongelmani on siis lohkeilevat ja erittäin heikot kynnet (pystyn ne jopa repimään käsin, joskus jopa kokonaan irti :'( Tässä rakennekynnet ovat olleet suuri apu ja suojanneet kynttäni). Mulla on siis lievää osteoporoosia, joka toki vaikuttaa kynsiinkin. Orlyn Bonder ei ole auttanut ja tarkoitukseni rakennekynsillä on vain ollut, että lakat kestävät lohkeamatta, kynsien pituudella ei väliä. Olen nyt miettinyt minkä näistä tilaisin (tiedän, että on tosi yksilöllistä, mutta jotain kommenttia ois kiva kuulla) ensi kuussa: Orly Calcium Shield, Orly Nail Armor, Orly Nail Defense, Orly Nailtrition, Orly Tough Cookie ja toki suosittu NailTek Intensive Therapy II. En näitä kaikkia viittis testiin tilata, mutta pari kyllä :D Eniten kiinnostaa Orlyn Calcium Shield ja Nail Tek II. Ja mulle riittäis, että lakat pysyis edes kolme päivää. Jopa kahteen olisin suht tyytyväinen.

Mun mies jo sanoi, että jos kynnet repee samaa vanhaan tahtiin tai, että saan revittyä ne irti niin, että verta valuu ja on kivuliasta, niin otan sitten ensi vuonna rakennekynnet takas, mutta tahdon kokeilla, miten menis omila heikoilla kynsilläni.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 18.11.12 - klo:01:07 »
^ Oletko kokeillut Mavalan kaksivaiheista Nail Shield-kynnenvahvistajaa? Sain sillä kasvatettua omat pehmeät, repeilevät ja liuskoittuvat kynnet nätimpään mittaan. Nail Shield suojaa aika hyvin repeilyä (ja repimistä) vastaan. Mitään kynttä kovettavaa vaikutustahan tuolla ei ole, vaan suoja tulee siitä 1. vaiheen kuitulakasta.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #68 : 18.11.12 - klo:02:18 »
^ En ole testannut, kiitos vinkistä! Tuotakin voisi harkita. Kuidut lakassa kuulostaa hyvältä, siksi kiinnostaa tuo Orlyn Nail Armor myös.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Lila

• Tukkaguru
« Vastaus #69 : 18.11.12 - klo:09:44 »
Minulla on ollut vuonna miekka ja kirves tuota Nail Armouria juurikin kynsien vahvistusmielessä - ja en kyllä tykännyt. Kuidut sekä näkyivät että tuntuivat tekstuurina. Lakkaa ei voinut käyttää yksinään ja yksittäinen kerros toista lakkaa ei vielä peittänyt kuitujen tuntua, jos oli ohut lakka niin parikaan kerrosta ei riittänyt. Hoitovaikutusta ei minusta juurikaan ollut.

Sanoisin, että tuo sopii lähinnä valmiiksi pitkäkyntiselle kynnen vahvistamiseen - ja pitää olla kärsivällisyyttä tehdä paksuhko lakkaus vielä Nail Armourin päälle.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #70 : 18.11.12 - klo:10:59 »
Minulla ei Nail Tek toiminut ollenkaan. Se ei yksistään pysynyt vuorokauttakaan vaan lähti levyinä irti, näin ollen ei värilakkaakaan pysynyt. Mitä enemmän kerroksia, sen huonommin pysyi.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”

Poissa Allegra

• Tukkaguru
« Vastaus #71 : 18.11.12 - klo:13:18 »
Mulla on myös pullo Nail Tek II:sta ja sitä käytän aika harvakseltaan juurikin sen takia, että tuon kanssa lakat pysyy huonommin. Tuntuu myös kellastuttavan kynttä nopeammin kuin muut vastaavat lakat joita olen kokeillut.

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #72 : 18.11.12 - klo:16:34 »
Okei, kiitos vastauksistanne! Mä mietiskelen. Ostan varmaankin testiin Orlyn Calcium Shieldin. Mites muut merkit, esim. China Glaze, Poshe tai Seche?

Poissa NarnianQueen

• Tukkaguru
  • Long Live the True King!
« Vastaus #73 : 19.11.12 - klo:20:50 »
Eikö Suomessa myydä Sally Hansenin Insta Dry:ta?  ??? Etsiskelin kahdesta SH:n myyntipisteestä, eikä näkynyt ... Pitääkö sekin tilata suosiolla netin kautta?

Edit. ketjua selaillessa löysin vastauksen, jonka mukaan tätä saa Suomesta.. mutta ainakaan lähi-Anttila ei tätä myy.
FeelUnique, thank you..
« Viimeksi muokattu: 19.11.12 - klo:20:57 kirjoittanut NarnianQueen »
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii

Poissa MerGirl

• Tukkaguru
  • Glittering around.
« Vastaus #74 : 20.11.12 - klo:06:47 »
^ En ole nähnyt sitä pitkään aikaan, silloin kun ostin (viime vuonna? keväällä?) sitä oli joka paikassa.
“Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.”