Kirjoittaja Aihe: Geelilakkaus (kestolakkaus)  (Luettu 31402 kertaa)

ohtu123

• Vieras
Geelilakkaus (kestolakkaus)
« : 29.10.11 - klo:22:55 »
Olen nyt muutama kerta kokeillut geelikynsien sijaan geelilakkausta, joka on siis uutuusteknologia. Se on siis kynsilakan ja geelikynsien sekoitus.

http://www.cnd.com/Products/Color/shellac-intro.aspx

Ennen pidin geelikynsiä, mutta nyt saatuani vauvan ei aika enää riitä menemään 2h kynsihuoltoon + 2h bussimatkat vakkaritekijälleni. Tämä geelilakkaus on nopeampi tehdä kuin geelikynnet (yleensä alle 1h) ja maksaakin yleensä 50% vähemmän.

Olen erittäin tyytyväinen geelilakkaukseen, näyttää ihan samalta kuin geelikynnetkin (kiilto), mutta kynnet ovat ohuemmat. Eka kesti 3 viikkoa hyvänä ja nyt on toinen satsi menossa.

Ikävä kyllä olen huomannut, että tekijöissä on taas eroa ja niin on aineissakin...

Ekalla kerralla mulle tehtiin kynnet, jotka olivat ohuet kuin kynsilakalla tehtäessä. Tämän pitäisi olla just se idea geelilakassa. Nyt toisella kerralla kävin La Chicassa ja siellä taas kynsistäni tuli todella paksut. En usko heidän käyttäneen itseasiassa oikeita geelilakkoja. Purkissa luki: "geelilakka La Chica" itsetehdyssä lapussa. Ilmeisesti ostettu siis ebay:stä... :o

Millaisia kokemuksia teillä on geelilakasta? Itse nyt tilasin CND:n geelilakat netistä ja teen itse seuraavat kynteni kotona.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Geelilakkaus (kestolakkaus)
« Vastaus #1 : 02.12.11 - klo:16:25 »
Mulla on myös CND Shellacit kotona, toimii hyvin jos tekee pohjatyöt kunnolla (kuten kaikissa muissakin rakennekynissä).

Keskustelua on käyty mm. täällä ketjussa muiden ohessa.

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #2 : 02.12.11 - klo:22:40 »
Mulla on myös CND Shellacit kotona, toimii hyvin jos tekee pohjatyöt kunnolla (kuten kaikissa muissakin rakennekynissä).

Keskustelua on käyty mm. täällä ketjussa muiden ohessa.

Näitä shellacceja on juuri mainostettu, että ne ovat kuin kynsilakkaa. Mielestäni ne kyllä ovatkin sitä, eikä mitään rakennekynsiä.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #3 : 08.12.11 - klo:22:55 »
Näitä shellacceja on juuri mainostettu, että ne ovat kuin kynsilakkaa. Mielestäni ne kyllä ovatkin sitä, eikä mitään rakennekynsiä.

Kyllä, ovat kuin kynsilakkaa, mutta kuitenkin samaa ainetta kun rakenne(geeli)kynnet, joten menevät mielestäni myös sinne kategoriaan. Hybridiksihän noita myös kutsutaan, joten se lienee hyvä termi. Molempien hyvät puolet yhdessä. :)

Kuitenkin, koska en viitsi tuonne kysymysketjuun laittaa, niin tässä taas pari kuvaa geelilakkauksista.
Ranskalaiset ovat Shellac "Negligee" ja "Cream Puff" värit (tein tutulle) ja omissa kynsissä (punainen) väri "Hollywood."

Poissa Anissa

• Tukkaguru
« Vastaus #4 : 10.12.11 - klo:06:10 »
Minkälaisen pohjatyön geelilakkaukset sitten vaatii alleen? Olen miettinyt uunin ja lakkojen ostoa sen toivossa, että lakka kestäisi pidempään. Ilmeisesti löytyy myös ns. kirkasta geelilakkaakin, jota voi laittaa tavallisen kynsilakan päälle?
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #5 : 10.12.11 - klo:10:28 »
Itse teen geelilakkauksen jotakuinkin näin:

-kynsien viilaus muotoon, kynsinauhojen poisto/työntö taaksepäin
(käytän tähän kynsinauhojen poistoon tarkoitettua ainetta, esim. http://mavala.com/indexphp.php?id=8&prod_id=26)
-kynnen pinnan putsaus alkoholilla (99% isopropyl alcohol)
-Shellac pohjalakka + uunissa 10 sek
-Shellac värilakka + uunissa 2 min
-toinen kerros väriä
-Shellac pintalakka + uunissa 2 min
-kynnen pinnan putsaus alkoholilla (99% isopropyl alcohol)

(tarvikkeet olen tilannut eBaysta)

Aikaa tuohon menee 45-60 min, mutta kun kynnet ovat valmiit ei kuivumista tarvitse sitten odotella.

Sitä en osaa sanoa voiko tuota päällyslakkaa laittaa tavallisen kynsilakan päälle.

Tarkempia ohjeita kannattaa metsästää Youtubesta, itse pidän kovasti näistä videoista, ovat selkeitä ja perusteellisia: http://www.youtube.com/user/FingerNailFixer

(Itse sain lakat pysymään huomattavasti paremmin kun tein pohjatyöt näiden ohjeiden mukaan, toimii varmasti myös tavallisen lakan alla: http://www.youtube.com/watch?v=ttxRWkbwGIg ja/tai
http://www.youtube.com/watch?v=hZBZvjQhuFQ

ohtu123

• Vieras
« Vastaus #6 : 17.12.11 - klo:14:33 »
Hei,

mä teen juuri samalla tavalla kuin hertta, merkkinä tosin nyt Gelish. Ainoa ero on, että karhennan kynnen pitää myös viilalla vain hieman kynnyn muotoilen jälkeen, jonka jälkeen putsaan sen cleaserilla eli alkoholilla.

Olen myös kokeillut kynsilakkaa välikerroksena ja toimii ihan hyvin. Tässä on kuva, jossa on KOnadin valkoista kynsilakkaa ranskalaisessa kärjessä, muutoin on Gelish hybridilakkaa.

chai

• Vieras
« Vastaus #7 : 14.01.12 - klo:17:53 »
Kävin tänään ottamassa kestolakkauksen (GELeration) ja tykkään kovasti! Otin ihan tavallisen ranskalaisen manikyyrin. Lakkaus näyttää hyvältä muuten, mutta valkoinen kärkilakka tulee mielestäni liian ylös. No, kykenen kuitenkin elämään asian kanssa ja pääasia on, että kynnet näyttävät nyt siisteiltä ja omat kynnet saavat rauhassa kasvaa lakan alla. Riippuen vähän siitä, kuinka kauan lakkaus pysyy siistinä, otan uuden kestolakkauksen tai Bi Sculpture -geelit.

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #8 : 10.07.12 - klo:18:16 »
Mietin geelilakkaus-paketin ostoa, mistä olette näitä tilanneet? Gelish olisi kiinnostava, katselin Ebaysta paketteja ja jenkkimyyjältä meinasin jo ostaa, mutta siinä paketissa mukana tuleva uuni oli joku kiinalainen, Ikonna tms...Onkohan ihan kestävä?

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #9 : 10.07.12 - klo:23:37 »
^Mä tilasin suomalaiselta cesarshop.fi sivuilta. Paketti sisälsi UV- uunin (12w), 2 viilaa, pohjustajan, alus-ja päällysgeelilakat sekä 3kpl värillisiä geelilakkoja valinnan mukaan. Merkkiä Sina. Hinta koko paketille 136 euroa.
Sivuilta löytyy tosi hyvät ohjeet kynsien tekoon aloittelijalle. Näillä ohjeilla olen tehnyt kynnet nyt 2 kertaa ja tällä toisella kerralla onnistui jo niin hyvin että nää on jo pari päivää olleet mulla  :) Ekat ei mun mielestä oikein onnistunu, ilmeisesti laitoin liian paksuja kerroksia ja sit aloin repimään niitä huomaamattani pois työpäivän aikana. Mulla on kyllä muutenkin tapana repiä lakkoja pois... eikä mun lakkaukset yleensä muutenkaan kestä. Siksi hommasin tän geelilakka-paketin ja hyvin näyttää lakkaus toimivan. Koko päivän käytin töissä käsidesiä ja pesin usein käsiä, lakkaus silti edelleen kaunis ja ihan muuttumaton  <3 eniten tykkään näiden kynsien kiillosta. Nää näyttää ihan samalta kuin geelikynnet, ilman tippejä. Eli oman kynnen päällä vahvistava ja suojaava geelikerros. Tykkään  :-* Ehkä tän avulla saan omat kynnet kestämään paremmin ja kasvatettua pidemmiksi.

Kauankohan noi UV-uunin lamput kestää ennenkuin ne pitää vaihtaa?
« Viimeksi muokattu: 10.07.12 - klo:23:40 kirjoittanut Elluli »
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Hertta

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #10 : 11.07.12 - klo:16:39 »
Mietin geelilakkaus-paketin ostoa, mistä olette näitä tilanneet? Gelish olisi kiinnostava, katselin Ebaysta paketteja ja jenkkimyyjältä meinasin jo ostaa, mutta siinä paketissa mukana tuleva uuni oli joku kiinalainen, Ikonna tms...Onkohan ihan kestävä?

Itse olen tilannut kaikki tuotteet ulkomailta, Cesars on ihan hyvä kauppa, mutta osa tuotteista on ihan samoja kun ebayssä, mutta yli tuplahintaan.. No, toki sen ymmärtää, Suomessa kaikki on kallista. :)

Tuo uv-valo taitaa olla kallein "osa" noissa seteistä, mutta näissä eri merkeillä ei ole kovin paljon eroa.  Eri asia on sitten itse geelilakat, näissä halvin ei ole aina huonoin, tai kallein paras. Omalle kynnelle sopivat tuotteet löytää kokeilemalla. Hyvä pohjatyö on kuitenkin kaiken perusta, ihan kuten tavallisessa lakkauksessa tai rakennekynsien teossa.

Uv-valot tosiaan kuluvat käytössä, mutta jos tekee vain itselle niin valoja tarvitsee tuskin vaihtaa moneen vuoteen. Ammattilaiset vaihtavat lamput (ihan mutulla) luulisin kerran vuodessa tai harvemmin. Lampun kulumisen huomaa siitä, että geeli ei enää kovetu samassa ajassa kun ennen tai menee ryppyyn tms. (tosin liian paksu kerros geeliä voi myös rypyttyä) Varalamppuja saa halvalla myös ulkomailta.

Toinen vaihtoehto on led-uuni, mutta kotikäytössä ehkä vähän tarpeeton/kallis. Led kovettaa geelin nopeammin kuin uv. Tosin kaikkia lakkoja ei voi tehdä ledillä, joten perinteinen uv on ehkä tosiaan kotiin paras.

Itse olen ostanut omat tuotteet ebaystä (lakat ja tarvikkeet) ja itse valon suoraan saksalaisesta nettikaupasta (ihan vaan kuluttajasuojan takia). Samoin Saksasta tilatessa saa varmasti oikeanlaisen pistokkeen laitteessa. :) (muistaakseni tilasin oman uunin täältä: http://www.nded.fi/kynsistudiolaitteet/uv-lamput/nail-eon-uv-lampun.html)

Poissa ansku

• Haiven
  • *
« Vastaus #11 : 11.07.12 - klo:23:12 »
Kiitos paljon molemmille, näillä pääsee jo hienosti alkuun  :)  Taidan kanssa suunnata katseet Ebay:hin, CesarsShopin katsastin ja kaikkia ihanuuksia sieltä löytyi, mutta miksi oi miksi Suomessa kaiken pitää maksaa niin paljon enemmän..Konadit oli kyllä nyt alessa, että jos kuitenkin sieltäkin jotain jää käteen  :)

Poissa Elluli

• Tukkaguru
  • Esteetikko
« Vastaus #12 : 12.07.12 - klo:16:39 »
Pakko tulla vielä hehkuttamaan. Nää geelilakkaukset on ihan mahtavat! Tosi hyvin tuntuu kestävän, nyt jo monta päivää ollut ja ihan samannäköiset kuin laitettaessa. Mä en taida muita lakkoja enää näiden jälkeen käyttää  :D Uskon et näillä saan omia kynsiä kasvatettuakin kun nää suojaa kynttä hyvin.
Hiusten kasvattelua pitkiksi ja tehohoitoa mm. öljyillä. Tällä hetkellä pituus hartioille. Värinä eri sävyistä ruskeaa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Intohimona myös pidennyshiukset

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #13 : 18.05.13 - klo:19:48 »
Ostin Kicksistä Dependin geeliakkauspaketin ja oli tosi helppo tehdä kynnet  :) En ostanut värillistä lakkaa, sillä tarkoituksena on yrittää vähän suojata kynttä, jotta saan pahasti liuskoittuneet kynnet kuosiin. Lakkauksiin meni alle 10 min ja kynnet heti valmiit. Blogitutkailun mukaan näihin voi kai levittää päälle myös tavallista lakkaa kunhan muistaa poistaa ne asetonittomalla poistoaineella.

Poissa lillamilla

• Tukkaguru
« Vastaus #14 : 18.05.13 - klo:21:16 »
Lisää kokemuksia näistä. Mietin itse kummanko aloituspaketti kannattaisi hankkia: Shellacin vai Gelishin? Jälkimmäisessä olisi enemmän sävyjä, mutta normilakkojakin voi käyttää sandwich-tyylillä. Onko LED-uuni oikeasti hankinnan väärti?
2a /b F ii. Harmaanvaalea, olkapäille ja himpun yli yltävä tukka. MOP C-system ha, Joicot. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.