Kirjoittaja Aihe: Geelilakkaus (kestolakkaus)  (Luettu 31408 kertaa)

Poissa Lalla

• Tukkaguru
Vs: Geelilakkaus (kestolakkaus)
« Vastaus #15 : 20.05.13 - klo:22:38 »
Dependin halppissetissä oli Led-systeemi ja plussaa siinä on se, että on tosi nopea. Ja luulisi sen olevan ainakin aavistuksen turvallisempaa, mitä vähemmän tarvitsee UV:n alla kynsiä pitää.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #16 : 26.07.13 - klo:19:56 »
Kävin tänään ostamassa Kicksistä tuon Dependin halpissetin ja yhden värilakan (pink panther). Törmäsin alkuviikosta johonkin tekstiin, jossa kerrottiin geelilakkauksen jämäköittävän kynsiä ja sen sopivan myösnormaalin kynsilakan alla käytettäväksi. Pari päivää meni eri merkkien geelilakkoihin tutustuessa ja koska olen kärsimätön ja toisinaan pihi, niin päädyin tuohon Dependin settiin. Etenkin, kun Kicksin myyjän mielestä tämä oli ihan yhtä hyvä, kuin kalliimpi Orlyn setti, johon lamppu olisi pitänyt ostaa erikseen. Lisäksi mm. Orlyn ja Opin geelilakat sopii LED-lampun kanssa käytettäväsi, joten en ole sitoutunut yhteen merkkiin.

Ensimmäisen lakkauksen perusteella tämä oli fiksuin ostos aikoihin. Lakkaus oli helppo tehdä. En edes sotkenut geelejä kynsinauhoihin (yleensä minun tekniikka kynsien lakkauksessa on se, että maalaan kynnet + puolt sormenpäistä ja poistan ylimääräiset suihkussa  ::)). Kaikkien kynsien lakkaamiseen meni melko tarkalleen puoli tuntia. Ja se lopputulos: Kynnet on kiiltävät ja normaaliin verrattuna todella jämäkän tuntuiset. Tämä geeli ei ollut täysin peittävä kahdella kerroksella, vaan vapaan kärjen ja kynsilevyn raja kuultaa läpi hennosti.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #17 : 13.08.13 - klo:17:45 »
Ostin kesällä Kuopion Carlssonilta Fingrs Sensationail-sarjan geelilakanpoistoon tarkoitettuja folioita, joita voin kyllä suositella kotilakkaajille. Saman systeeminhän voi periaatteessa värkätä itse, mutta mulla ainakin oli ongelmana se ettei foliot millään pysyneet sormien ympärillä  >:( Muuten poisto onkin suht edullista hommaa kun ei tarvitse hankkia kuin halpa asetoninen kynsilakanpoistoaine.

Fingrsin foliot ovat hieman tämäkämpää foliomateriaalia, jotne pysyvät hyvin paikallaan. Foliolappuun on kiinnitetty pieni vanutyyny, johon laitetaan kynsilakanpoistoainetta ja sitten kietaistaan sormen ympärille 10-15 minuutiksi. Ennen folioita kynnen pinnalta neuvottiin viilaamaan  kiiltoa pois (pinnan rikkominen kai jotenkin auttaa asiaa  ???). Lakat lähti noilla helposti ja poistoon tarvitsee oikeastaan vain 5kpl foliolappuja per kerta, sillä lakat saa poistettua helposti samoilla lapuilla myös toisesta kädestä. Folioita ei kuitenkaan saa laitettua molempiin käsiin ilman apua, joten itse tein poiston kahdessa erässä. Pakkauksessa on 30kp lappuja, kynsiviila/buffeir ja kynsinauhatikku, jolla saa raaputeltua lakat pois. Periaatteessahan noita lappuja kai voisi käyttää useammankin kerran kunhan suoristaa ja jos asetonin haju haihtuu hieman pois.

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #18 : 13.08.13 - klo:19:32 »
Ensimmäistä kertaa on nyt itsellä kokeilussa. vaikuttaa ihan kivalta, antaa mukavasti kestävyyttä kynnelle. Kosmetologi, joka mulle laittoi, sanoi, että laatu on suoraan verrannollinen laatuun näissä geeneissä. Eli halvalla ei saa hyvää.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #19 : 13.08.13 - klo:20:29 »
^ Kyllä halvallakin saa hyvää. Ainakaan Dependin halvoista geeleistä minulla ei ole muutaman viikon kokemuksella mitään valittamista. Ensimmäiset lakat poistin 1,5 viikon kuluttua lakkauksesta. Lakkaus oli edelleen täydellinen (ei ilmakuplia tai ilmaantumista missään kynnessä), mutta mieli teki testata lakkauksen poistoa ja laittaa uudet lakat. Toiset lakat oli viikon (ranskalainen manikyyri). Tämäkin lakkaus oli edelleen moitteettomassa kunnossa, mutta halusin vaihtaa huomaamattomampiin kynsiin tärkeää tilaisuutta varten.

Poissa Lalla

• Tukkaguru
« Vastaus #20 : 16.08.13 - klo:17:12 »
Sama kokemus Dependistä - hyvin kestää! Dependin kynsituotteet ovat muutenkin hyviä, jonka takia tuon halpiksen uskalsin ottaa. Ainoa milloin Dependin geelilakka on lähtenyt kynsistä oli kun en putsannut kynttä preppausaineella ennen geelejä ja kun kynnelle tippui pikaliimaa, joka liuotti geelilakkaa. Kannattaa myös esim. laittaa hanskat kun käyttää puhdistusaineita siivotessa niin geelilakka kestää vieläkin paremmin. Mutta nää pätee varmasti myös kalliimpiin lakkoihin. Ja voihan sitä ostaa myöhemmin kalliimpaa led-kovetettavaa lakkaa. Mä suosittelen kyllä tota Dependin settiä, jos noita kotigeelilakkasysteemejä miettii sillä hintoja vertaillessa se on selkeästi edullisin. Monessa muussa paketissa pitää ostaa lamppu ja lakkasetti erikseen ja pulittaa samasta vähintään puolet enemmän.

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #21 : 17.08.13 - klo:18:08 »
no tuohan kuulostaa hyvältä, mieluummin minäkin laittaisin lakat kotona. Saako tuota dependin settiä muualta kuin kicksistä? kuuluuko siihen myös uuni? Oulun seudulla ei ole kicksiä ja siksi kyselen muista ostopaikoista.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #22 : 17.08.13 - klo:18:23 »
Kicksistä saa ja Top Kosmetiikan nettikaupasta, missä tuotteet vaan maksaa reilusti enemmän kuin Kicksissä. Tuohon Dependin settiin kuuluu verkkovirralla toimiva lamppu. Orlyn setissä lamppu pitää ostaa erikseen ja se on paristokäyttöinen (en tiedä tuleeko verkkoadapteria mukana). Nellysta saa myös joitain settejä, mutta en muista oliko siellä Dependia enkä nyt nopealla haulla löytänyt oikeaa sivua.

Dependin lamppu on teholtaan 6 W. Orlyn on 7 W, mutta ainakin omistamani Orlyn SmartGel kuivuu Dependin lampulla ihan hyvin. Gelishillä ja Opilla on ammattikäyttöön 30 - 40 W LED-lamput, mutta Gelishin kuluttajille suunnatussa Mini-sarjassa (onko näissä muuta eroa kuin pullon koko?) on  6 tai 7 W LED lamppu. Myös muillakin kuluttajille suunnatuilla merkeillä lamput näyttää olevan 5 - 7 W.

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #23 : 20.08.13 - klo:21:33 »
Täytyypä seuraavalla Tornion reissulla poiketa hakeen tuo dependin setti :).
Varmasti on ihan tarkoituksellista, että kuluttajille myytävissä seteissä on vähän heikompitehoinen lamppu. varmasti kuitenkin tehot riittää.

onko muuten kukaan saanut/kuullut allergisista reaktioista noiden geelien kans?  Kuitenkin on kyse akryyleistä, jotka on aika voimakkaita allergeeneja...

Viuhti

• Vieras
« Vastaus #24 : 16.09.13 - klo:18:27 »
No niin, päädyin kuitenkin ostamaan seppälästä sensationnails- setin. olen nyt kaksi kertaa laittanut ja pysyvyys mielestäni tosi hyvä. Pari viikkoa pysynyt ainakin hyvänä. Ensin täytyi tietysti vähän harjoitella geelien levittämistä, mutta äkkiä sen oppi niin, että tulee siisti lopputulos. Suosittelen,

Poissa QueenOfWinter

• HAIRahtanut
« Vastaus #25 : 17.09.13 - klo:12:53 »
Mulla oli nyt viimeksi kolme viikkoa sama geelilakkaukset ja hyvin kesti. Kasvurajaa oli tietenkin, mutta muuten eivät menneet miksikään. On tuo kyllä kätevä keksintö.

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #26 : 23.09.13 - klo:07:31 »
Mä ostin eilen dependin geelilakkaus kitin, helppo oli laittaa, toivoisin että nää pysyis mulla moitteetta viikon, sitten olisin todella tyytyväinen. Eilen laitoin, tänään meen testaan töihin kuin käy. Mitkään Geeli tai akryylikynnethän mulla ei pysy, sillä toivoisin että tämä vähän ohuempana pysyisi sen viikon verran ja suojaisi töissä kynttä.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #27 : 16.02.14 - klo:09:00 »
Mä pääsin kaverin kamoja kokeilemaan ja tehtiin mulle geelilakkaus Orlyn kotigeelilakkauspaketilla. Harmikseni tuosta etusormesta (joka on todella pehmeä ja hajoaa aina) lähti koko lakkaus viipaleena irti jo parin päivän päästä, ja sen jälkeen lähti myös keskisormesta. :-[ Tilasin nyt kuitenkin omat geelauskamat, jotta pääsen kokeilemaan uudelleen. Ihmettelin että sitä primeria laitetaan ohjeen mukaan vain kynnen kärkiin? Kun ilmeisesti geelauksessa primeria laitetaan koko omalle kynnelle.. Olisiko mun kannattanut laittaa primeria koko kynnelle ennen geelialuslakkaa? Tuossa setissä aluslakka ja päällyslakka on samaa base/top coatia, ja niiden väriin laitettiin pari kerrosta värilakkaa.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #28 : 16.02.14 - klo:11:08 »
^ Kaikilla merkeillä ei käytetä primeria lainkaan. Mutta jos lakka ei pysy tuon paremmin kynnessä, niin kokeilisin primeria koko kynnelle. Minulla on pari Orlyn geelilakkaa, vaikka muuten käytän pääasiassa Dependin systeemiä. Nämä merkit ei käytännössä eroa toisistaan juuri lainkaan.

Poissa Mena

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 16.02.14 - klo:16:59 »
Ok, en tiennytkään että kaikissa lakoissa ei edes käytetä primeria. On ihan uutta mulle nämä geelausjutut. :) Taidanpa testailla sitten omilla kamoilla että miten hyvin pysyvät eri tavoin laitettuina. Kolmesta kynnestä mulla on ensin ilmaantunut ja sitten irronnut lakkaa, mutta muissa on vielä lakat kunnossa. Otan kuitenkin nämä pois tänään, koska en halua hillua töissä ja ihmisten ilmoilla kolme kynttä nakuna. ::)