Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120427 kertaa)

Poissa Louna

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #105 : 27.11.12 - klo:00:42 »
^^ Minäkin olen huomannut, että palashampoolla peseminen (+ etikkahuuhtelu) on hillinnyt rasvoittumista ja kutinaa :)
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #106 : 27.11.12 - klo:07:28 »
Mulla on aiemmin ollut nopeasti rasvoittuva mutta pintakuiva päänahka – pesin hiukset joka päivä ja varsinkin talvella kutisi välillä kuivuuttaan raivostuttavuuteen asti. Sulfaatittomaan shampooseen siirtymisen jälkeen ei ole ollut kumpaakaan ongelmaa, pesen nykyään hiukset pari kertaa viikossa eikä kutise :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #107 : 27.11.12 - klo:10:57 »
Onko kukaan löytänyt pätevää shamppoota tai comboa millä saisi hiukset pysymään pitempään puhtaana? Eli kun nyt mennään sillä periaatteella, et aamulla jos pesee pään, hiukset on puhtaat sen päivän. Yöllä tukan on käyny nuolemassa öljykielinen lehmä. Illalla jos pesee tukan, on seuraavana aamuna viel siinä ja siinä.. illalla näyttääkin jo hätäponnarikamalta.

Co-pesussa olen kokeillut XZ:n mangahoitista, shampoissa melkein kaikki XZ:n shamppoot, bonacuret, nioxin, matrix amphymikäsenytolikaan, eh, syväpuhdistus pari kertaa kuukaudessa Simin cx-correction ja mitäs vielä. Toistaiseksi tilanne on aina sama, lisäksi mä viel hikoan nimenomaan päänahasta eniten  :#

Onko sun ihokin todella nopeasti rasvoittuva? Jos on, niin päänahkakin rasvoittuu paljon ja ihon rasvoittumiseen ei oikeastaan auta muu kuin joku voimakas Roaccutan-kuuri.

Jos pelkästään päänahka rasvoittuu ja oireilee, niin kannattaa kokeilla sulfaatittomia sampoita, jotka ovat hellävaraisia päänahalle, eivätkä kuivata. Voimakkaasti pesevät sulfaattisampoot voivat vain pahentaa päänahan rasvoittumista siten, että ne kuivattavat päänahkaa ja päänahka reagoi siihen tuottamalla taas enemmän suojaavaa talia.

Vaikka ketokonatsolisampoot sisältävät yleensä sulfaatteja, niin apteekista saatavat Nizoral-sampoot ja vastaavat voivat myös auttaa päänahan rasvoittumiseen ja varsinkin kutinaan.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #108 : 27.11.12 - klo:12:58 »
^Miun iho on pintakuiva rasvainen  ??? Siihen kun lisätään tää taipumus epäpuhtauksiin ja hormoniepätasapainoa (vaikkakin verikokeiden mukaan kaikki hormoniarvot olisi täysin normaalit), ni johan on soppa valmis. Mä en taida uskaltaa tuota Roaccutanin kuuria edes kysyä, hiukset muutenkin niin ohuet ja harvat otsan kohdalta et kalju paistaa  :'( (Niskassa sen sijaan tukkaa on niin runsaasti et sitä vois jakaa vaikka hädänalaisille)
Tai sit pitäis ottaa radikaali veto ja yksinkertaisesti ajaa kaikki pois. On vaan nuo naiselliset piirteet muutenkin niin vähäiset, että kaljuus olisi aika kova tuomio.

Sulfaatittomista shamppoista mulla ei ole kokemusta kuin tuosta regenetressestä, jonka pesutehot ei riittäny pitämään päätä puhtaana edes vuorokautta. Nizoralia en olekaan käyttänyt sitten teinivuosien, silloin päänahka hilseili aivan älyttömästi  0_0 Nyt kolmikymppisenä hilseily on satunnaista, mutta rasvaisuus pysynyt.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

sinisimpukka

• Vieras
« Vastaus #109 : 03.12.12 - klo:10:31 »
Moikka!
En ole kovinkaan tietoinen hiusten oikeanlaisesta hoidosta vielä, mutta vähän aikaa sitten olen vähän alkanut tutkia asiaa ja sitäkautta valveutumaan  ;D.
Ostin tuossa joku aika sitten Tigin  Bed Headin Urban Antidotes Recovery (eli siniset purnukat) hoitsikan ja shampoon.

Mielestäni hiukseni kaipasivat lähinnä kosteutusta, ellen ihan väärässä ole.  Uutena tulokkaana on myös Joicon kosteuttava hoitoaine. Sen olen kokenut hyväksi tuotteeksi näin lyhyelläkin kokemuksella. Hiuksista tulee ihanan pehmeät ja helposti selvitettävät.

Kysymykseni koskeekin tuota Tigiä! Olen nyt siis muutaman kerran kokeillut kyseistä Tigi-komboa. Välillä olen pitänyt hoitsikkaa vähän pidempään muhimassa, muutaman kerran ihan pikahoitona normaalisti suihkun yhteydessä.
Hiukseni ovat kuitenkin tuon Tigin jäljiltä tosi takkuiset, muuten ihan ok:n tuntuiset, mutta takut ovat riesana. Sitä ne ovat ihan markettihoitoaineidenkin jälkeen toisinaan (riippuen tuotteesta). Lähinnä nyt lähdin miettimään, että onko tuo Tigin tuote sitten ihan väärä hiuksilleni? Joicon hoitsikka puolestaan tekee ihanan silkkiset hiukset, joissa harjakin luistaa helposti lävitse!
Millaisia kokemuksia muilla on ollut?

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #110 : 03.12.12 - klo:10:47 »
Mä olen käsittänyt, että tuo Recovery -sarja on tarkoitettu ns. normaaleille hiuksille, jotka eivät kaipaa kovin paljon hoitotehoja. En tosin itse ole kyseistä komboa kokeillut.
Jos haluat tosi hoitavaa ja silottavaa vaikutusta, kannattaa kokeilla Resurrection-tweeniä eli punainen kombo.

Edit: anteeksi, erehdyin. Eli re-energize oli se normaalien hiusten kombo, recovery taas karheiden. Eli kyllä tuon pitäisi periaatteessa olla silottavaa.
« Viimeksi muokattu: 03.12.12 - klo:10:50 kirjoittanut ainokainen »

Poissa Punapää

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #111 : 03.12.12 - klo:18:37 »
Kaveri kertoi, että hänen kampaajansa oli höpöttänyt sellaista, että suoravärit olisivat oikeasti hiuksille kuluttavampia kuin kestovärit? Syyksi mainitsi sen, että ne kiinnittyessään hiusten pintaan kuluttavat ja ohentavat hiusta. Aloin miettimään, oliko tuossa mitään perää..?  ???

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #112 : 03.12.12 - klo:23:49 »
Semmoinen kysymys olisi, että osaisiko joku äkkiseltään suositella jotain sopuhintaista, mutta silti semilaadukasta kosteuttavaa hoitsikkaa/jätettävää? Olen kyllä katsellut keskusteluja aiheesta ja Joicon K-pakin kosteuttavaa oli kovasti kehuttu - en vaan onnistunu ainakaan nopealla etsimällä löytämään nettikaupoista? (siellä näkyi vain oma sarjansa kosteuttavia). Toinen ongelma on budjetti, jossa rajana olisi 20€, millä ei mitään Joicoja varmaan taida saada  ;D mulla on blondattu, kärsinyt tukka, jota olen keskittynyt rakennepaikkaamaan liiankin kanssa, vaikka kuivuus taitaa olla tällä hetkellä suurempi ongelma. Pakkasetkaan ei auta asiaa  :-\

Mutta ei Moisture kickiä, olen käytellyt ikuisuudet alesta ostamaani jättipulloa ja ei kyllä auta mun tukkaan juuri mitään..

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #113 : 03.12.12 - klo:23:54 »
^ XZ:n xylitol-hunaja-tehohoitishan on jo ihan klassikko täällä, jos markettitavara sopii. Myös perushoitis on oivaa tavaraa.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Firestarter

• HAIRahtanut
« Vastaus #114 : 04.12.12 - klo:10:17 »
Semmoinen kysymys olisi, että osaisiko joku äkkiseltään suositella jotain sopuhintaista, mutta silti semilaadukasta kosteuttavaa hoitsikkaa/jätettävää? Olen kyllä katsellut keskusteluja aiheesta ja Joicon K-pakin kosteuttavaa oli kovasti kehuttu - en vaan onnistunu ainakaan nopealla etsimällä löytämään nettikaupoista? (siellä näkyi vain oma sarjansa kosteuttavia). Toinen ongelma on budjetti, jossa rajana olisi 20€, millä ei mitään Joicoja varmaan taida saada  ;D mulla on blondattu, kärsinyt tukka, jota olen keskittynyt rakennepaikkaamaan liiankin kanssa, vaikka kuivuus taitaa olla tällä hetkellä suurempi ongelma. Pakkasetkaan ei auta asiaa  :-\

Mutta ei Moisture kickiä, olen käytellyt ikuisuudet alesta ostamaani jättipulloa ja ei kyllä auta mun tukkaan juuri mitään..

Tuolla Joicolla on tarkoitettu varmaan tätä kosteuttavaa ja hiukan rakennepaikkaavaakin tehistä:
http://www.feelunique.com/p/Joico-K-Pak-Intense-Hydrator-Treatment-for-Dry-Damaged-Hair-250ml?q=joico%20k-pak

Toinen mitä itse ehkä ennemmin suosittelisin jos ei ole rakennepaikkaukselle niinkään tarvetta on tämä:
http://www.feelunique.com/p/mop-C-System-Hydrating-Conditioner-300ml

Molempia saa alle kahdenkympin esimerkiksi tuolta feeluniquesta :)

Poissa Punatulkku

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #115 : 07.12.12 - klo:11:57 »
^ Kiitoksia vastauksista.  kyllä markettikamaakin silloin tällöin tulee käyteltyä, ainoa vaan että eivät aina ole tarpeeksi stydejä mun hampputukalle  ;D

Tuota joicoa meinasin jo pistää tilaukseen, mutta huomasin että eivät ota visa electronia ollenkaan.. täytynee tyytyä siis lookfantasticin valikoimiin.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #116 : 07.12.12 - klo:12:17 »
^Kyllä itse ainakin olen maksanut Electroilla Feeluniquessa. Ainakin muistelisin näin, koska minulla ei muuta kuin Electroni.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #117 : 07.12.12 - klo:13:43 »

Tässä iso kasa vinkkejä hiusten paremman kunnon saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi sekä suosituksia useista edullisista ja todella hyviksi havaituista tuotteista.

Oletko jo muuten selannut seuraavia ketjuja, joissa on älyttömän paljon erilaisia kikkoja ja tuotevinkkejä kuivien hiusten hoitoon?

Kotitekoiset hiusnaamiot
Tehohoitajat + hiusnaamiot
Todella kuivat hiukset (tuotteet ja vinkit)
Tehohoitosekoituksia
Mikä avuksi hamppulatvoihin?

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #118 : 07.12.12 - klo:20:31 »
Pakko syöksyä inisemään tännekin, vaikka panikoin jo kiharapäiden ketjuun, koska olen niin huolissani että haluan vastauksen hetiiii. ;D Eli siis, hiukseni ovat parin viime vuoden aikana suoristuneet, aikaisemmin olivat edestä todella tiukkaa säkkärää, mutta nyt on paitsi vanha kihara löystynyt (heh), niin kasvava hiuskin on ihan suoraa! :o Ja tajusin vasta, että minähän aloitin silloin e-pillerit! Voivatko ne aiheuttaa tällaista? Nyt olen jo melko vakuuttunut että voivat, mutta en halua uskoa sitä, koska sitten törmään siihen ahdistavaan ajatukseen että niitä pitäisi syödä iät ja ajat, jollen halua tukkani kihartuvan uudestaan. Koska tukkani ilmeisesti tykkää vaihtaa kiharasta suoraksi tuolla pöhköllä kasvutyylillä eikä vain siististi kadottamalla kiharat, pelkään että palaava kiharakin kasvaisi yhtä pöhkösti! Miettikää miltä se näyttäisi, ensin pikku pätkä löysää kiharaa, sitten jonkin matkaa suoraa tukkaa, ja sitten juurissa kauhea afrohyökkäys! :-X APUA! Roikun epätoivoisesti ajatuksessa että se on murrosikä, mutta kyllä ne taitavat pillerit olla... Voieivoieivoei. Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #119 : 07.12.12 - klo:20:50 »
^ Mun ystävällä (lähes nelikymppinen mies) alkoi hiukset kihartua teini-iässä. Parinkymmenen vuoden ajan ne olivat aivan kikkarat, siis sellaiset afrot ja pitkät, paksut ja ihanat). Nyt viimeisen reilun vuoden ajan ne ovat taas kasvaneet suorina. Tähän on syynä lihominen ja laihtuminen: kun mies alkoi teini-iässä kasvattaa myös vyötärönseutua, jotenkin se vaikutti hiusten kasvuun. Nyt kun hän laihdutti pois nelisenkymmentä kiloa, hiukset alkoivat samantien kasvaa suorina. Ei olla ihan varmoja vaikuttaako asiaan paino, ruokavalio vai jokin asiaan liittyvä hormonimuutos. Kyseisen miehen suvussa on runsaasti kikkarapäitä, mutta ei yhtään vastaavaa tapausta.

Luulen siis Nemilie että sinulla tosiaan nuo e-pillerit vaikuttavat noin. Sun vain nyt pitää päättää sitten mitä teet. Tää menee nyt vähän OT:ksi, mutta jos e-pillerit vaikuttavat hiusten kasvuun noin, niin ne varmaan vaikuttavat aika moneen muuhunkin asiaan. Itse en syö pillereitä omien mielialamuutosten takia, muutuin a-seksuaaliseksi itkuhirviöksi niiden avulla. Muutenkin vuosien aikana kertyvät sivuvaikutukset pelottavat.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v