Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120487 kertaa)

Poissa piste

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #135 : 25.12.12 - klo:10:04 »
^  hihhii!  :D Mulla oli joskus pidemmät hiukset, mutta ei kuitenkaan koskaan oo ollu hartioita pidemmät. En oo yrittänytkään kasvattaa, niitä vaan käytiin leikkaamassa. Ehkä yks syy siihen oli se että mulla on niin paksut hiukset (tosin ite en kyllä ees erota paksuja tai ohuita hiuksia, mun tiedot perustuu siihen mitä oon kuullu kampaajien ja muiden suusta), niin niitä ei kannattanu kasvattaa takkuuntumaan. :D Mutta nyt mulla on paljon enemmän tietoa. Vitsi kun vaan sais jo hiukset kiinni, näin edellisyönä sellasta unta...   :l
« Viimeksi muokattu: 28.12.12 - klo:13:29 kirjoittanut piste »

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #136 : 29.12.12 - klo:15:03 »
Puoli litraa vettä!!? Mä juon sen 4L/pv. Ja se että juo maitoa ei riitä kehon tarvitsemaan nesteen saantiin! Juokaa edes se 1,5l päivässä ni kehokin kiittää! :D

Näkyisköhän nää viestit nytten ku kadonneet joistakin ketjuist kokonaan.

Mut oisko jollai antaa neuvoa et pitäisikö näihin laittaa enemmän rekkua kuin kosteutta kun päälimmäiset hiukset on melko kuivat muttei kuitenkan katkeile kuin jotkin. Mut sitten tukka on kuitenkin kuivaa ja kiillotonta ja hapsottaa. Eli kosteutusta vai rekkua? Redkenin fresh curls tulee pian postissa mikä on kosteuttavaa. Oiskohan jees et käytän noi nyt kosteutuksee, tilaan joicon rekku suihkeen ja näide ha:n jälkee se joicon k pak rekuna?

Niin ja sekin että pitäisikö hiuksia pestä aina hikisen liikunnan jälkeen? Ku harrastan lähes joka päivä hikiliikuntaa mut pesen sen 2-3 päivän välein. Oisko parempi pestä treenin jälkeen hellävaraisilla tuotteilla kun antaa tukan olla noin kauan tosi likainen?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #137 : 29.12.12 - klo:15:07 »
^Mulla ainakin on pakko pestä hikoilemisen jälkeen hiukset, alkaa muuten päänahka kutisemaan ja kyllähän nuo muutenkin rasvaisen näköiset on.
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #138 : 29.12.12 - klo:15:28 »
Millä sä peset? Tai siis et onk ne silikonittomii ja sulfaatittomia?

Poissa Od3ssa

• Tukkaguru
« Vastaus #139 : 29.12.12 - klo:15:37 »
^Ihan iHerbin sekalaisilla shampoilla, joista oon täältä juureksista suositukset kattonut. Ja juu silikonittomia ja sulfaatittomia :)
Tulla lujaksi, pysyä pehmeänä. Siinä on haavetta kylliksi yhdelle elämälle. - Tommy Tabermann

Poissa juuriska

• HAIRahtanut
« Vastaus #140 : 29.12.12 - klo:19:17 »
Nyt on pakko sanoa, että 4 l  vettä päivässä on ihan tolkuton määrä Suomen ilmastossa. Kaksikin litraa voi olla liikaa, jos ei tee raskasta ruumiillista työtä. Vedenjuontibuumi alkaa olla jo taakse jäänyttä elämää. 12-vuotiaalle riittää varmasti hyvin 0,5-1 l vettä päivässä.  ;)
5 dollarin alekoodi iHerbistä ensi kertaa tilaaville: VAM480.

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #141 : 29.12.12 - klo:19:36 »
Komps edellistä, neljä litraa vettä päivässä menee jo överiksi, eikä ole enää terveellistä  :)
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

marsuzioni

• Vieras
« Vastaus #142 : 29.12.12 - klo:20:08 »
Kyllä se mulle vaan on aika normaalia kun juon pisin päivää ja treeneissä.  Kyllä tää itelle on hyvä.. Jollen jois nestevajausta mulle tulis kun hikoilen paljon treenien aikana.

Poissa Kirppu

• Haiven
  • *
« Vastaus #143 : 31.12.12 - klo:12:20 »
Mitäs mieltä olette, vaikuttaako hiusten pitäminen turbaanilla suihkun jälkeen hiusten kuntoon? Kampaaja oli mun siskolle sanonut että ei missään nimessä pitäisi pitää turbaania, ei edes sen aikaa kun vaikka rasvaa kropan, kun se imee liikaa kosteutta hiuksista.
1b M ii keskiselkä/vyötäröpituus

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #144 : 31.12.12 - klo:12:33 »
^ Riippuu varmaan hiuslaadusta, miten paljon hallaa tuo tekee. Ei se nyt föönaamisen tms. käsittelyn tasolle ainakaan yllä :) Mutta jos on luonnostaan kuiva hiuslaatu, kuten esim. kiharilla hiuksilla usein on, suositellaan yleensä että kuivaminen jätetään mahdollisimman vähälle. Usein myös suositellaan esim. vanhaa t-paitaa froteepyyhkeen sijaan juuri siksi, että se ei ime niin paljoa kosteutta.

Mulla kyllä kuivuu hiukset niin älyttömän hitaasti, että kyllä puristan pyyhkeeseen sen veden, mikä tukasta suihkun jälkeen lähtee. Muuten annan sitten kuivua itsekseen, jos vain suinkin on mahdollisuus.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #145 : 31.12.12 - klo:12:36 »
Itse olen myös (täältä) kuullut että ei kannattaisi suihkun jälkeen pitää kovin kauaa turbaania päässä. Ja olen kyllä ainakin omalla kohdallani huomannut että jos kovin kauan pidän hiuksia pyyhkeen alla kuivumassa niin jäävät jotenkin pörröisiksi.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #146 : 31.12.12 - klo:13:06 »
Itse käytän nykyään puuvillaista t-paitaa hiusten kuivaamiseen :) En hinkkaa hiuksia sillä ollenkaan, laitan vain kevyesti turbaaniksi päähän ja otan pois kun suurin osa vedestä on siihen imeytynyt. Ei läheskään sellasita pörröä ja takkuisuutta kun froteepyyhkeen kanssa.

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #147 : 31.12.12 - klo:13:27 »
Enpä mäkään tiennyt tuota, että pyyheturbaanin pito olisi pahasta.

Mä olen itseasiassa luullut, että olisi parempikin kuivata hiukset kunnolla pyyhkeeseen, eikä siihen tyyliin miten itse toimin, että hiukset jäävät niin märiksi, että valuttavat vettä pitkin selkää. Mua vaan jotenkin inhottaa pitää pyyhettä päässä, joten puristelen vaan nopeasti pyyhkeellä ja kyllähän ne hiukset vielä ihan valuvan märiksi jäävät. No, eipä tarvitse tuosta tavasta enää potea huonoa omatuntoa. ;D
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #148 : 31.12.12 - klo:21:50 »
Moi! En oo varma mihin keskusteluun tää pitäis laittaa niin tulin sitten tähän. Miten sais hiukset kiiltäviks ja sileiks? En kokeile enää oliiviöljyä.  :-\ Ensisijaisesti haluisin jotain luonnollista, mut jos en löydä sellasta nii kai sit rupeen käyttään jotain hoitoaineita ym. Mieluusti jotain ihan normaalia (mun mielestä esim. kookosöljy ei ole normaalia), jota löytyis keittiöstä. :D En nimittäin mitään kauheen erikoista kehtaa ostaa, kun tota kananmunapesuakin äiti ihmettelee (oon 12, helpompaa olis vaan jos asuis yksin).

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #149 : 31.12.12 - klo:23:48 »
^ Banaani? Sen sanotaan lisäävän hiusten kiiltoa, ja itsekin olin tämän huomaavinani kun kokeilin, en kyllä ole varma... Onko teillä muita öljyjä, esim. rypsiöljyä? Moni ei taida noita "tavisöljyjä" käyttää, mutta minusta pieni määrä jonkin hoitoaineen tai naamion seassa toimii ihan hyvin. Ja minusta tuntuu, että tukka kiiltää nykyään ihan hulluna XZ-tuotteiden ansiosta. :D Ja voin kertoa että ainakin minun äitini tottui hihhulointiini ihailtavan nopeasti (olen 15), kun ekan kerran muhittelin yön yli ja kokeilin CO-pesua päivittely oli aika suurta, nyt ei silmiään räpäytä kun tulee kotiin ja istun kaksi pipoa päällekäin. :D