Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120511 kertaa)

Poissa Jenje

• Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #15 : 23.03.12 - klo:09:44 »
^ Olisiko mahdollista, että huuhtelet hoitoaineen huonosti ja sitä jää sitten hiuksiin aiheuttamaan lähmäisyyttä?
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #16 : 23.03.12 - klo:10:32 »
Tämä on oikeastaan sekalainen kysymys hiustenmuotoilusta, mutta kun sellaista keskustelua ei löytynyt, laitetaan tänne.

Onko totta, että suoristusrauta sulkee hiussuomut? Kampaajakaverini selitti, että suoristusrauta ikäänkuin "silittää" (vrt. silitysrauta) hiuksen pinnan kiinni, minkä vuoksi hiukset ovat suoristusraudalla suoristamisen jälkeen sileät ja kiiltävät, kun taas föönin ja harjan kanssa suoristaessa lopputulos on usein kiilloton ja pörröinen. Tavallaanhan tämä empiirisesti pitää ihan paikkansa, mutta toisaalta järjellä ajateltuna kuvittelisi, että suora kosketus kuumaan rautaan olisi pahempi kuin kuuma ilma (?) ???

En tosin itse käytä suoristusrautaa kuin 160-asteisena, paljonkohan asteita kolmiportaisen föönin keskilämmössä on? Ja tietty jos on vielä metallipohjainen harja, niin se ei varmaan asiaa helpota. Pähkäilen siis tässä, miten vaurioittaisin otsatukkaani mahdollisimman vähän ::)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Division

• Vieras
« Vastaus #17 : 23.03.12 - klo:12:28 »
Niin, en tiedä, kyllä pyrin tosi hyvin huuhtelemaan hoitoaineen laiton jälkeen hiukset. Voisiko olla muita syitä että miksi käy näin?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #18 : 23.03.12 - klo:12:30 »
^Mitä shampoota käytät?

Division

• Vieras
« Vastaus #19 : 23.03.12 - klo:17:08 »
Käytän XZ karpalo ja kinuski shampoota eli saman sarjan hoitoaine on se joka lätsäyttää. Tosin vaihtelen noita shampoita välillä kun mulla niitä muutamia erilaisia on. Four reasons värjätyille shampoota käytän myös välillä ja 4 systemiä. Mut sama että mitä hoitoainetta käyttäisin niin jokainen tuntuu lätsäyttävän jos paljon laitan. Mutta sen takia oon paljon sivelly noita hoitoaineita pituuksiin ja latvoihin koska mulla nää hiukset on vähän sellaset karhean tuntuset eli ei semmoset sileät ja pehmeät. Empä oo ajatellukaan että voiko shampookin vaikuttaa tähän että minkä takia lätsäyttää..?

Niin kaippa toi kysymys oli mulle tarkoitettu!

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #20 : 28.03.12 - klo:11:19 »
^kyllä shampoolla on huomattava merkitys. Itse olen huomannut, joskus että shampoo (en muista ko merkkiä) saattaa jättää hiukset hieman likaiseksi ja siten kuivuessaan jotain likaisen ja puhtaan hiuksen väliltä - sellaista lässähtänyttä ja raskasta. Erään toisen shampoon (en muista tätäkään merkkiä) kanssa taas hiukset tulivat niin liukkaiksi, että veti siksi lättään.
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #21 : 28.03.12 - klo:15:07 »
Mitä tapahtuu jos hopeashampoolla pesee luonnolliset tummanruskeat hiukset? ::)

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #22 : 28.03.12 - klo:15:58 »
^ Tietääkseni ei yhtään mitään, koska hopeashampoon on tarkoitus taittaa keltaisuutta ja muutenkin hopeashampoon tulokset näkyvät parhaiten mahdollisimman vaaleassa hiuksessa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa peachvodka

• Hiushörhö
« Vastaus #23 : 29.03.12 - klo:16:33 »
En nyt tiedä mihin tämän kysymyksen/kommentin olisin tunkenut, niin laitampa sen nyt tänne.

Onko kukaan kokeillut CCC-pesua? En nyt keksinyt mitään muutakaan järkevää nimeä tuolle niin olkoot ccc-pesu  :O
Netistä en löytänyt mitään tietoa. Itselle tuli vain yksi päivä mieleen että mitenköhän tommoses pesus tukka käyttäytyis :o

Eli ensin hoitoaine (kuivalle tai märälle hiukselle, samaan tapaan kuin CWC-pesussa) ja sen muhittelu, sitten tavallaan CO-pesu, eli tukkaan hoitoaine ja emulgoinnit yms ja sitte sen perään VIELÄ hoitoaine +pesu.

En ole itse vielä kokeillut, mutta kiinnostaisi tosi paljon että mitä tukka tykkäis ja lähmäiskö ja näin pois päin..

1bMii mbl musta / l'o/p ccg 100.
hair <3 : joico IH, avalon organics syväpuhdistava sh, rekku, sheavoi

Poissa hairwreck

• HAIRahtanut
« Vastaus #24 : 29.03.12 - klo:17:36 »
^Haha, sopis varmaan mun tukalle. Itseasiassa olen melkein noin joskus tehnytkin: päähän ensin joku naamiosörsseli+pesu hoitsikalla (jos naamiossa on ollu öljyä niin ei välttämättä pelkällä huuhtelulla lähde) ja sitten vielä silarihoitis. Parhaimmassa kunnossa tämä hamppukasa kun vielä jaksoin tuollaisia operaatioita suorittaa, ehkä voisi taas joskus tehdä jos on jotain erityismenoja.
« Viimeksi muokattu: 30.03.12 - klo:17:27 kirjoittanut hairwreck »
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back

Poissa Chronos

• HAIRahtanut
« Vastaus #25 : 12.04.12 - klo:06:48 »
Mulla ei ole luonnostaan kiharia hiuksia, mutta elän käsityksessä että harvapiikkinen kampa vähentäisi sähkötukkaefektiä ??? En tiedä mistä käsitys on tullut mutta ainakin jos omissa hiuksissa on laitettua kiharaa ja  harjalla kun sutaisee ne kiharat auki tuloksena on tuhannen voltin tukka. Harvapiikkisellä samaa efektiä ei synny vaan kiharat lässähtävät.
1a M ii, classic-pituus. Hennavärjäilyä 14 vuotta. Sydäntä lähellä 70-luku, ruuanlaitto ja kosmetiikka.

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #26 : 14.04.12 - klo:23:59 »
Päänahan kuorinnasta puheen ollen - eikö monet hilseshampoot sisällä juurikin salisyylihappoa, joka kuorii kuolleen pintasolukon pois? Lisäksi Simin System 4:lta löytyy Oil cure (tjms.) haudehoito, joka kuorii päänahkaa eli sopii mainiosti esim. psoriaatikoille ja jopa vauvoille kuorimaan karstaa. En nyt tarkalleen muista mikä siinä se vaikuttava aine oli.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #27 : 18.04.12 - klo:15:44 »
Huomaa, etten tosiaan käy kampaajalla ikinä.. Mutta siis, voiko kampaamoon mennä vain ostaakseen siellä myytäviä tuotteita? Miten mä oon siinä käsityksessä, ettei tuotteita "saa" ostaa, ellei ole tullut kampaajan käsiteltäväksi samalla? 0_0

Poissa Chaos

• 666
  • Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
  • "...As Your Flesh Rots"
« Vastaus #28 : 18.04.12 - klo:15:45 »
^ Kyllä kampaamosta saa käydä ihan vain tuotteitakin ostamassa, tietysti!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset melkein alaselkään. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #29 : 18.04.12 - klo:15:45 »
^ Heh, miksi ihmeessä ei voisi? Rahaahan sä sinne liikkeeseen silloin tuot, ja kyllä kaikille yritykselle raha tervetullutta on  :)