Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120898 kertaa)

Poissa piste

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #150 : 02.01.13 - klo:16:35 »
Ostin tänään ekaa kertaa hoitoainetta ja oon  menossa suihkuun täs piakkoin. Just äsken tajusin että en mä tiedä miten hoitoainetta käytetään!   :T Eli siis pesen shampoolla. Ja se ei oo semmosta jätettävää vaan sellasta toisenlaista. Pitääkö mun siis laittaa se hoitoaine ennen shampoota? Ja jos ei niin laitetaanko se shampoon jälkeen silleen että ei huuhdella shampoota pois välissä? Vai pitääkö se huuhdella? Mä en tullu ajatelleeks tällästä :D

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #151 : 02.01.13 - klo:16:43 »
^ Ok, kiitos infosta.  :) Mitenkäs on jätettävän laita, saako sitä suihkia ihan koko päähän vai onko siinä sama juttu?
Alempana: Kiitos myös sulle lisätiedosta :) Voi vitsi kun jo olis pidemmät hiukset, sais käyttää hoitsikoita oikein kunnolla :D
Vielä lisää: Onko jätettävällä hoitoaineella JA sellasella "selvityssuihkeella" eroa? Voiko käyttää samaa molempiin tarkotuksiin? Ja vielä, että tartteeko/pitääkö sellasta jätettävää käyttää myös silloin kun on pessyt hiukset ja käyttänyt poishuuhdeltavaa hoitsikkaa? :D
« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo:16:54 kirjoittanut piste »

Poissa Elsinen

• HAIRahtanut
« Vastaus #152 : 02.01.13 - klo:16:43 »
 :D

Pese ensin shampoolla, ja huuhtele se pois. Sitten purista hiuksista ylimääräinen vesi pois, ja levitä hoitoaine. Anna vaikuttaa -> tällä välin voit voit esim. pestä muun vartalon tms. Hoitoainepullossa yleensä lukee suositeltu vaikutusaika. Huuhtele hoitoaine, ja olet valmis.

Itse en levitä hoitoainetta päänahkaan saakka, mutta omalle hiuspohjalle ja hiuslaadulle sopivan tyylin löytää kokeilemalla.

Edit. Enna ehtikin ensin. Jätettävääkin yleensä suihkitaan vain pituuksiin.

Edit2. Lyhyelle hiukselle voi riittää suihkittava jätettävä hoitoaine, mutta mikään ei estä käyttämässä esim. voidemaista ja suihkittavaa "yhtä aikaa". Selvityssuihkeet ovat useasti vähemmän hoitavia kuin varsinaiset jätettävät, esimerkiksi voidemaiset, tuotteet. Liika hoitoaineilla lotraaminen saattaa kuitenkin lätistää varsinkin lyhyet hiukset. Tässäkin kehotan kokeilemaan mikä omalle hiuksistolle sopii parhaiten :)
« Viimeksi muokattu: 02.01.13 - klo:18:18 kirjoittanut Elsinen »

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #153 : 02.01.13 - klo:18:28 »
Moi, pesin EHS koivushampoolla ja käytin vähä sitä EHS hoitsikkaa. Tuli ihanan pehmeet ja sileet ja semmoset unelmahiukset <3, mutta huomasin just että ku näitä hiplailee muutaman kerran nii ne rupee leijumaan. Eli on sähköset. Mitä tälläselle tukalle kannattais tehdä? Ja mitä se niinku vaatii (en ymmärrä mitään humektanteista, kosteuttajista tai pehmentäjistä vaikka yritinkin lukea ja ymmärtää)?
« Viimeksi muokattu: 03.01.13 - klo:09:56 kirjoittanut piste »

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #154 : 03.01.13 - klo:19:33 »
Kannattaa kokeilla myös sitä, että vähän haroo hiuksia käsien rasvauksen jälkeen. Vähentää sähköisyyttä, mutta pitkäaikainen käyttö aiheuttaa rasvaisen tukan :D
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
« Vastaus #155 : 03.01.13 - klo:21:32 »
Sähköisyys viittaa yleensä kuivuuteen. Eli eikun kosteuttamaan.
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #156 : 04.01.13 - klo:04:07 »
Mä oikeastaan tulin vain kysymään kun mieleen putkahti että mihin hiuksia "tuuhentavien" shampoiden - tai hoitoaineiden - vaikutus on perustuvinaan, onko siitä mitään ns. oikeaa näyttöä vai onko pelkkä mainoskikka?

Tuuheuttavat shampoot on usein pesevämpiä kuin kuin esim. kosteuttavat shampoot. Aika monissa tuuheuttavissa hoitoaineissa (ja shampoissa) on tärkkelystä, joka antaa hiuksille jämäkkyyttä ja saa siten hiuket tuntumaan paksummilta.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #157 : 04.01.13 - klo:10:11 »
Moi, mä oon miettiny sitä et ku mun pää ei reagoi mitenkään eri tuotteisiin. Tai no nyt vasta oon ruvennu kattomaan tuloksia pesun jälkeen, ainakin EHS koivushampoosta + hiushoidosta tuli mukavan pehmeet ja tuuhean oloiset hiukset. Sitä ennen pesin munalla, no siitä ei tullu oikeastaan mitään tuloksia, ei hyviä eikä huonoja, mut sitä ennen pesin ihan millä tahansa shampoolla mitä tuolta löytyi. Oli esim. Pirkka, Avon, oikeestaan kaikenlaisia merkkejä. En käyttäny hoitoainetta. Mut siis hiukset näytti pesun jälkeen aina samalta, eli eri tuotteista ei tullu eri tuloksia. Mitäs tää nyt on? :D Esim. tuolla XZ-hiustuotteet -ketjussa on vaikkapa tälläsiä kommentteja: "Nyt tuntuu kuivilta ja narskuvilta." tai "Tuloksena pörröinen, hapsuttava hampputukka." Ja mulla kaikki shampoot tuntuu samalta.

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #158 : 04.01.13 - klo:11:19 »
^Johtuu varmaan siitä, että sinulla on terveet, hyväkuntoiset, käsittelemättömät lyhyet hiukset. Yleensä eri shampoiden ja hoitoaineiden väliset erot huomaa paremmin, jos pään karvastossa on joku "ongelma" (käsittelyjen aiheuttamaa kulumista, luonnonkiharuutta tms.)
« Viimeksi muokattu: 04.01.13 - klo:22:40 kirjoittanut Painted Lady »

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #159 : 04.01.13 - klo:11:47 »
^ & ^^ Minulla taas on pitkät (tällä erää midback) ja käsitellyt hiukset, mutta voisin sanoaa samaa kuin Piste, eli en ole ikinä havainnut tuollaisia huomattavia eroja kuin jotkut kuvailevat (rutikuivuutta, narskuvuutta, hamppuisuutta jne.)... ;) En ole tosin ikinä pitänyt sitä ongelmana, enkä siksi kiinnittanyt siihen huomiota, mutta noinhan se on kun tarkemmin ajattelen.
* 1b F ii *

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #160 : 04.01.13 - klo:21:21 »
Minulla sen sijaan on mitä erilaisimpia hiuspäiviä, mutta luulen että se johtuu monestakin asiasta:

-Onko kuivaa vai kosteaa ja miten luonnonkiharani muuttuu sen myötä
-Mitä shampoota tai hoitoainetta käytän. Mun hiukset imee IHAN kaiken, jopa öljytkin. Jos käytän shampoota joka on normaaleille hiuksille, kuivattaa se letin ihan jöröjukaksi. Käytän siis kosteuttavia shampoita ja nykyään paljon palashampoota joka tarkoitettu kuiville hiuksille. Kosteuttavilla shampoilla ei tule ikinä narskuvaa, mutta jos vaahdotan kahteen otteeseen palashmpoolla tai käytän syväputsaavaa, niin silloin hiukset kyllä narskuu.
-Jos en laittais hoitista tai etikkahuuhtelua ainakin, mun hiukset ois sellainen kuin sähköiskun saanut afro, eikä siitä mene harja läpi. Jos taas hoidan kunnolla, ovat hiukset tosi kiiltävät ja kuten tänään, melkeinpä päätä myöten. Tooosi iso ero. Voisin joskus laittaa vais kuvia  ;D
-Miten kuivatan hiukstet ja milloin harjaan ne. Jos koitan laittaa jätettävää hoitista vasta kuiviin hiuksiin, on tulos nolla. Ei mitään vakutusta ja hiukset on kuin kreppiraudalla läpivedetty. Sama jos koitan harjata vasta hiusten kuivuttua. Eli pakko harjata ja laittaa jätettävä hoitis kosteisiin hiuksiin,

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #161 : 10.01.13 - klo:20:57 »
APUA! Mä pesin äsken EHS Koivushampoolla ja laitoin vähän EHS Hiushoitoa. Nyt kun nää on kuivunu, niin huomasin että ne on tosi pörröset, sähköset ja melkeinpä kärähtäneen näköset! :o Ennen EHS -tuotteista on tullut mukavan pehmeet ja sileet unelmahiukset, mutta nyt...? Sitä paitsi yleensä mulla ei oo sähkösiä hiuksia ollenkaan, paitsi joskus jos on joku sähköstävä paita jonka otan pois tms. Suihkutin vähän vettä sähköisyyden katoamisen toivossa. Mutta siis miten tää voi olla mahdollista? Ennen noi tuotteet on toiminu tosi hyvin. Niin ja mun otsatukan alimmat hiukset on vaaleemmat ku mun muut hiukset, sen oon aiemmin huomannu, mut nyt musta tuntuu et ne on paljon vaaleemmat :'(

Selleri

• Vieras
« Vastaus #162 : 10.01.13 - klo:21:38 »
Mä onnistuin pilaamaan ennen todella hyväkuntoiset hiukseni värinpoistoilla. Hiukseni nappasivat viileän suoravärin vähän liiankin hyvin ja kaikennäköisten öljymuhitusten, syväputsaripesujen, askorbiinihappokäsittelyjen ja vaalennuspesujen jälkeen ei auttanut kuin vetää uusi värinpoisto. Noin rintoihin asti yltävät latvat eivät ole niin huonossa kunnossa, sillä niitä ei käsitelty kuin kerran, mutta päällimäiset hiukset (noin leukaan asti) ovat ihan purkkaa. Kuivana päällihiukset vaan näyttävät, no, kuivilta ja kärsineiltä, mutta märkänä ne ovat aivan kamalat ja katkeilevat kovin. Menisin kampaajalle ja leikkaisin huonot pois, mutta nyt siinä ei oikein ole järkeä, kun kaikista lyhyimmät hiukset ovat huonoimmassa kunnossa 

Onko teillä mitään vinkkejä, millä voisin

a) parantaa hiusteni kuntoa / kosteuttaa niitä
b) nopeuttaa hiusten kasvua?

CWC- ja CO-pesut ovat tuttuja, kuin myös hiusöljyt ja biotiinin syönnit. Erityisesti minua kiinnostaisivat L'anzan tuotteet (ja vastaavat), sillä luin niiden pelastaneen jonkun kuontalon vallan   Onko kampaamoissa myöskään tarjolla mitään tehohoitoja, jotka sarjana voisivat auttaa hiuksiini, vai ovatko ne vain rahastusta?

Kiitos, jos joku jaksaa vastailla, apua meinaan tarvitaan   :-\

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #163 : 11.01.13 - klo:12:30 »
Mä onnistuin pilaamaan ennen todella hyväkuntoiset hiukseni värinpoistoilla. Hiukseni nappasivat viileän suoravärin vähän liiankin hyvin ja kaikennäköisten öljymuhitusten, syväputsaripesujen, askorbiinihappokäsittelyjen ja vaalennuspesujen jälkeen ei auttanut kuin vetää uusi värinpoisto. Noin rintoihin asti yltävät latvat eivät ole niin huonossa kunnossa, sillä niitä ei käsitelty kuin kerran, mutta päällimäiset hiukset (noin leukaan asti) ovat ihan purkkaa. Kuivana päällihiukset vaan näyttävät, no, kuivilta ja kärsineiltä, mutta märkänä ne ovat aivan kamalat ja katkeilevat kovin. Menisin kampaajalle ja leikkaisin huonot pois, mutta nyt siinä ei oikein ole järkeä, kun kaikista lyhyimmät hiukset ovat huonoimmassa kunnossa 

Onko teillä mitään vinkkejä, millä voisin

a) parantaa hiusteni kuntoa / kosteuttaa niitä
b) nopeuttaa hiusten kasvua?

CWC- ja CO-pesut ovat tuttuja, kuin myös hiusöljyt ja biotiinin syönnit. Erityisesti minua kiinnostaisivat L'anzan tuotteet (ja vastaavat), sillä luin niiden pelastaneen jonkun kuontalon vallan   Onko kampaamoissa myöskään tarjolla mitään tehohoitoja, jotka sarjana voisivat auttaa hiuksiini, vai ovatko ne vain rahastusta?

Kiitos, jos joku jaksaa vastailla, apua meinaan tarvitaan   :-\

Itse vasta vaalentelin tukkaani ja hiukset katkeili ja kärsi muutenkin tosi paljon. Olin ihan varma etten saa hiuksia enää elvytettyä, mutta nyt ovat jo aika hyvässä kunnossa, hiukan kuivat mutta eivät pahasti.  Olen käyttänyt mm. four reasons rakennepaikkaavaa, tresemme split end repair hiusnaamiota, tigin punaista tweenia (Urban Antidotes Resurrection) ja L'Oréal Paris Elvital Extraordinary Oilia.

Joka kerta kun hiukset pesen niin olen käyttänyt joko rakennepaikkaavaa tai tehohoitoa. Tigin punainen tweeni on tosi tehokas ainakin mun hiuksille ja tuo öljy siloittaa tehokkaasti ja sitä uskaltaa aika reippaasti laittaakin. Iltaisin yleensä laitan sitä vähän reilummin ja sitten hiukset letille.

Nyt tilasin karitevoita ja kookosöljyä, mutta niiden käytöstä ei vielä juurikaan ole kokemuksia.

Jos käyttää paljon muotoilutuotteita niin kannattaa pestä ensin syväpuhdistavalla shampoolla ja sitten tehohoitsikka muhimaan perään.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #164 : 11.01.13 - klo:12:46 »
Erityisesti minua kiinnostaisivat L'anzan tuotteet (ja vastaavat), sillä luin niiden pelastaneen jonkun kuontalon vallan. Onko kampaamoissa myöskään tarjolla mitään tehohoitoja, jotka sarjana voisivat auttaa hiuksiini, vai ovatko ne vain rahastusta?

L'Anzan kampaamoissa on ainakin ennen tarjottu Ultimate Treatment -käsittelyä ja noita tuotteita pystyi ennen ostamaan itselleenkin joistain nettikaupoista. Tuosta UT:sta on ihan oikeasti selvää hyötyä, itsekin teetätin sitä kampaamossa useasti ennen kuin ostin tuotteet itselleni ja tein käsittelyjä kotona. Kannattaa lukea myös Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt -ketju, jossa puhutaan myös UT:sta.

Edit: piti vielä lisätä, että UT oli (en tiiä onko tuotteita enää saatavilla) tosiaan monivaiheinen keratiinikäsittely, joka paikkasi hiuksia hyvin.
« Viimeksi muokattu: 11.01.13 - klo:13:56 kirjoittanut ellen »