Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120261 kertaa)

Poissa nysimum

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #165 : 11.01.13 - klo:13:19 »
Selleri, kuulostaa siltä, että hiuksesi tarvitsevat kosteutuksen lisäksi myös kipeästi rakennepaikkausta.  Rekkuja (reconstructor) on monella valmistajalla, mm. L'Anzalla (Hair repair reconstructor), mutta se ei mielestäni ollut kummoisempi. Itse fanitan Joicon K-Pak Deep-penetrating reconstructoria, ja monet ovat olleet myös erittäin tyytyväisiä iHerbistä saatavaan Mill Creekin rekkuun.

Muutenkin suosittelen selailemaan Rakennepaikkausta vai kosteutusta -keskustelua, siellä on paljon vinkkejä :)
Erään pikkutytön nenään kasvoi kaksi vaaleansinistä nauhaa. Tapaus oli siinä mielessä harvinainen, että toisessa nauhassa luki "Mars" ja toisessa "Jupiter".
– Daniil Harms: Uusi anatomia

Selleri

• Vieras
« Vastaus #166 : 11.01.13 - klo:18:00 »
Kiitos kaikille auttaneille! Luinkin täältä foorumilta että tosiaan rakennepaikkaavaa ja kosteutusta vaan vuoronperään! Luulen että tuon Joicon K-pakin rakennepaikkaavan voisin itselleni ihan hankkiakin, sitä on niin monet kehuneet! :) iHerbistä olenkin tuon Mill Creekin rekun tilannut, mutta en ole vielä ihan varma mitä mieltä olen siitä. Tigin O&H shampoo ja hoitoaine löytyy myös kaapista, tuonhan pitäisi olla varmaan kosteuttavaa.

Mitä sanotte pesuvälistä, nyt kun hiukseni ovat todella kuivat ja vaaleat ei niitä periaatteessa tarvitse pestä kuin ehkä kerran - max. kaksi viikossa. Olisiko kuitenkin hyvä pestä muuten vaan useammin (jotta voi sitten tehdä samalla myös hoitoainekäsittelyjä)?  ???  Pyrin kuitenkin käyttämään päivittäin joitain hoitotuotteita kuten Moroccanoilin öljyä tai selvityssuihkeita joten sillä tavalla kyllä hiukset saavat hoitoa.

Poissa helka

• HAIRahtanut
  • As long as god isn't involved and there's beer
« Vastaus #167 : 11.01.13 - klo:19:56 »
^ Pesu useammin ei ole tarpeen. Pesu kuitenkin aina hieman rasittaa hiusta, ja jätettävät ja latvasuojat toimivat hyvin juuri pesujen välillä.
The only thing we have to fear is fear itself.
FDR

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #168 : 11.01.13 - klo:21:39 »
Sain tilauksen yhteydessä näytepalasia kaakaovoista. Miten sitä on tarkoitus käyttää?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #169 : 11.01.13 - klo:21:58 »
^ Kaakaovoita voi sulattaa vaikka mikrossa ja sitten juoksevana sen voi sekoittaa hoitikseen muhitusta varten. Tai sitä voi ottaa ihan pienen nuppineulan pään kokoisen palan, sulattaa käsissä ja hieroa kuiviin hiuksiin silottajaksi tai vähän enemmässä määrin laittaa lämpökäsittelyn alle, esim. suoristuksen alle kaakaovoi on mun mielestä ihana.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #170 : 11.01.13 - klo:23:10 »
^Kiitos ellen  <3 Täytyypä laittaa ne jemmaan ettei mies mene uteliaisuuksissaan syömään sitä :D
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #171 : 12.01.13 - klo:10:00 »
Nyt olis tarkoitus testailla Joicon Intense Hydratoria. Kysymys kuuluu, että käytättekö hoitoainetta ennen IHT:n laittamista vai laitatteko sen shampoopesun jälkeen? Tietysti, jos kerran IHT:n tehtävä on sulkea kosteus hiukseen niin varmaan pitäisi käyttää kostetuttavaa hoitoainetta ensin?
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #172 : 12.01.13 - klo:10:48 »
^En itse ainakaan käyttäsi, koska tuohan on kosteuttava tehohoito ja parhaiten toimii minusta sellaisenaan.

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #173 : 12.01.13 - klo:11:16 »
Ok, kiitti :)  Elikkä taidan laittaa kuivimpiin kohtiin tätä ja muualle sitten hoitoainetta.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #174 : 19.01.13 - klo:22:17 »
Miten voin kosteuttaa hiuksiani? Ne sähköistyy helposti ja taitaa olla muutenkin kuivat (en kyllä oo varma millaset on kuivat hiukset)....

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #175 : 19.01.13 - klo:22:32 »
Miten voin kosteuttaa hiuksiani? Ne sähköistyy helposti ja taitaa olla muutenkin kuivat (en kyllä oo varma millaset on kuivat hiukset)....

Kuivat hiukset ovat karheat, hamppumaiset, katkeilevat, eivät kiillä. Yleensä sellaiset saa jos esim. vaalentaa tai värjää jatkuvasti hiuksia, käyttää paljon kuumuutta hiustenkäsitteluun (föönit, suoristusraudat). Sähköisyys ei välttämättä tarkoita sitä, että hiukset ovat kuivat tai vauriootuneet, joskaan talven kylmä ja kuiva ilma tekee hallaa hiuksille, jos niitä ei suojaa.

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #176 : 20.01.13 - klo:08:52 »
Ok, no mulla noista oireista taitaa olla vain tota karheutta. Miten hiuksia sitten voi suojata? Jos meinaat ihan konkreettisesti niin juu kyllä mulla ainakin on pipo päässä kun pakkaseen menen. Mutta onko jotain muuta? :)
Edit. Mun päänahkaa kutittaa välillä. Ihan vähän vain ja harvoin. Esim. aamulla kun olin sängyssä, ja äsken ku söin aamupalaa, niin silloin kutitti vähän. Oon ajatellut että se on ihan normaalia, mutku luin jotain ketjua niin tuli mieleen et mitä jos se johtuukin esim. mun shampoosta, onko se mulle väärä tuote? Kuvittelisin että kun se on vaan tosi vähäistä niin ei olis mitään vakavaa, mutta jos oonkin väärässä..?
« Viimeksi muokattu: 20.01.13 - klo:09:53 kirjoittanut piste »

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #177 : 20.01.13 - klo:10:42 »
^ Ok. :) Hyvä tietää.
Sain yhdestä blogista vinkin että sekottaa hoitsikkaa ja vettä suihkepulloon ja sitten sellasta suihkuttelee jätettäväks. Toimiskohan EHS Hiushoidolla? En oo vielä uskaltanut kokeilla. ;D Edit. Nyt oon pari kertaa käyttänyt tätä DIY-jätettävää, toimii hyvin! Sähköisyys katoaa.
Edit. Löysin youtubesta tälläsen kommentin, ja yks toinenkin sanoi että tää toimii. Tässä:

"I don't know if your hair is long by now, but I think I have something useful you or anyone else in this situation might wanna try, It sounds gross, but if you blend onion into your shampoo and wash your hair with it, your hair will start growing faster, I SWEAR TO GOD IT WORKS. I've done it, my brother has done it.. You will see a difference by the next week pretty much. Just half an onion maybe. And don't worry about the smell, it's just going to smell like shampoo, Hope this helps!"

Onko joku kokeillut?

____________________________________________________________________________________________

Mua pelottaa, kun multa lähtee hiuksia. :( Tiedän että niitä lähtee normaalisti jotain 100 päivässä, mutta esim. tässä kun hiplasin etuhiuksia (mulla on jätettävää päässä, ja yritin vähän "sekottaa" hiuksia että ne kuivuis nopeemmin) niin huomasin kuinka hius putos paidalle. Kauheeta. Eikä ollu eka kerta. Näin on käyny tosi monta kertaa, myös esim. silloin kun tein lettiä otsatukkaan. (saan jo tehtyä letin! Mut tosi lyhyen vaan.) On kaks vaihtoehtoa:
1) hiuksia lähtee enemmän kuin normaalisti silloin kun hiplaan hiuksia
tai
2) hiuksia lähtee ihan yhtä paljon, hiplasin tai en (eli hiplaaminen ei lisää lähtemistä + en vain kiinnitä huomiota silloin kun EN hiplaa)

Kumpi teidän mielestä on totta?

CO-pesussa käsketään huuhtelemaan kädenlämpöisellä vedellä. Voinko silti pestä kylmällä, koska olen ottanut sen tavaksi? Tietääkseni kylmä vesi sulkee hiussuomuja ja lämmin/kuuma vesi kuluttaa hiusta, niin...

Pesen nykyään hiukset joka tiistai ja perjantai. Hiukset alkaa olla jo vähän rasvaset torstaina. Kauanko suunnilleen kestää että päänahka tottuu tähän ja alkaa erittää vähemmän talia tms? Mua ei oikeastaan haittaa, koska en muutenkaan oo kovin hemaseva pitkällä takatukalla ja liian pitkällä otsiksella.
« Viimeksi muokattu: 02.02.13 - klo:09:41 kirjoittanut ellen »

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #178 : 03.02.13 - klo:23:43 »
Mikäköhän mahtaa olla totuus siitä, onko märkien hiuksien harjaaminen/kampaaminen pahasta vai ei. Tästä puhutaan paljon hiustenhoidon yhteydessä ja tälläkin foorumilla yleisin käsitys taitaa olla, että märkien hiuksien harjaaminen vahingoittaa hiusta? Tällainen käsitys on itsellenikin jäänyt, joskin harjaan hiukset aina märkinä, kuivina ne on ihan liian takkuiset.

Joka tapauksessa, törmäsin tällaiseen artikkeliin dermoshopin sivuilla: https://www.dermoshop.com/fi/info/articles/totta-vai-tarua-5892

Märkiä hiuksia ei saa kammata.
”Tarua. Märkiä hiuksia voi ja pitää kammata. Kosteisiin hiuksiin on hyvä levittää hoitoaine kamman avulla. Hius on terveenä kimmoisa ja kestää märkänä kampaamisen loistavasti. Jos hius on huonokuntoinen on huonot osat leikattava vähitellen pois, jolloin uusi kasvu on hyvä ja kestävä.”

Poissa Suvivilja

• HAIRahtanut
« Vastaus #179 : 06.02.13 - klo:12:28 »
^& ^^ Todellakin aika outoa nimenomaan käskeä harjaamaan märkiä hiuksia  0_0  Tosin minkään kaupallisen yrityksen ns. "tietoartikkeleita" en nykyään ota kovin vakavasti, ainahan niissä väännetään tosiasioita sen mukaan mikä heille on edullista ;)

Itselleni märkien hiusten kampaaminen (harjaamisesta puhumattakaan) on kyllä aikamoinen no-no; hiuksethan ovat siinä tilassa paljon herkemmin vahingoittuvia kuin kuivina, joten miksi tieten tahtoen vahingoittaa niitä?
* 1b F ii *