Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120284 kertaa)

marsuzioni

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #210 : 25.02.13 - klo:16:06 »
mua kiinnostaa ihan sellanen, että onko hiusten latvoille enää mitään tehtävissä siinä vaiheessa kun rupeaa näkymään niitä valkoisia pallukoita?  ???

Poissa janniina

• Hiushörhö
« Vastaus #211 : 25.02.13 - klo:16:23 »
mua kiinnostaa ihan sellanen, että onko hiusten latvoille enää mitään tehtävissä siinä vaiheessa kun rupeaa näkymään niitä valkoisia pallukoita?  ???
Hei tää kiinnostaa muakin! Hysteerisestä hoidosta huolimatta valkoset pallerot ilmestyy jo n. kk latvojen leikkuun jälkeen, yhyy yhyy.
Hiukset: 1b M ponnari ympärys 9cm, Liian hyvään hoitoon totutetut lellikkihiukset jotka ottavat itseensä kaikesta mitä tekee ja jättää tekemättä (pl. hysteerinen hoito) http://imgur.com/wVKly98
<3: XZ, EHS, Alba Botanican jätettävä ja Lush R&B

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #212 : 25.02.13 - klo:18:10 »
Osataankohan täällä vastata minun pulmaani.. ;D
Laitan usein lapaluihin asti ulottuvat hiukset kosteina jätettävien kanssa nutturalle tai sykerölle yöksi. Aamulla vastassa on kauhea hamppuisen näkönen leijonanharja.Näyttävät kuivemmilta, kuin edellisenä päivänä. Mistäköhän mahtaa johtua?  :'(
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #213 : 26.02.13 - klo:09:52 »
^ En osaa sanoa mistä johtuu, mutta oletko kokeillut laittaa hiuksiin öljyä ennen kuin laitat hiukset kiinni nutturalle tai sykerölle yöksi? Öljy saattaisi helpottaa ainakin sitä hamppuisuusongelmaa.

Poissa candyqueen

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #214 : 26.02.13 - klo:18:40 »
Joo öljy auttoi :) Ja kun lopetin noiden humektantteja sisältävien jätettävien käyttämisen...
Hiustenkasvatusprojekti: vetyperoksikäsitellyt hiukset naps- ja puhtaalta pöydältä aloitetaan!

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #215 : 12.03.13 - klo:22:07 »
En tienny mihin tää kuuluu, joten laitoin tänne. Mä pesin Flow kosmetiikan vauvasaippualla (juu, ihan SAIPPUALLA. Tähän asti toiminut hyvin). Ku katoin alas niin siinä suihkun ritilässä oli yli paljon hiuksia! Sellasina möykkyinä! ;___; Voiko tuo saippualla peseminen vaikuttaa siihen, että hiuksia putoaa paljon? Ton pitäis kyllä olla hellä, siinä sanotaan "mieto ja hellivä", niin ei ihan heti uskois että se aiheuttaa "epänormaalia" hiusten putoamista... Mulla on epäilyksiä puolesta ja vastaan:
- Kun tulin suihkuun, ei mun mielestä ritilässä ollut kovin paljoa hiuksia. + Tai sitten vaan luulen niin.
- Kun pesen hiuksia vauvasaippualla, ne tuntuu sellasilta 'natisevilta' ja  ntulee sellanen tunne niinku hiuksia lähtis paljon. + Tuo natisevuus on ihan normaalia ainakin palashampoiden kanssa, joten miksei vauvasaippuankin tilanteessa...
- Ne näytti mun hiuksilta, tai siis väri. Ne ei oikein voinut olla ainakaan äitin tai iskän hiuksia, iskä ihan blondi ja äitillä lähes mustat hiukset. + Ne saattoi kyllä olla muiden hiuksia, jos ne muiden hiukset oli vaan mun hiusten alla silleen että vaan mun väri näkyy. (no okei tää on kyllä jo toiveajattelua.. xd)
+ Ei mun hiukset ainakaan kuivumisen jälkeen tunnu ohuemmilta.
Joten, kysymys kuuluu: Voiko shampoo vaikuttaa siihen, kuinka paljon hiuksia lähtee päästä?

edit. enna (alas): No voi ei! :C Just kun löysin HG:n! Tää on muuten aivan mainio, ei kemikaaleja ja pesee hyvin. Mutta jos edelleen lähtee näin paljon (voihan olla sattumaa), niin en tiedä pitäiskö sit vaihtaa.. :c
« Viimeksi muokattu: 12.03.13 - klo:22:23 kirjoittanut piste »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #216 : 13.03.13 - klo:00:34 »
^^ Hiuksia voi irrota hiustenpesun yhteydessä normaalia enemmän, jos hiuksia pesee harvemmin. Ainakin itse olen huomannut, että vähänkään normaalia pitempi hiustenpesuväli näkyy lattiakaivon ritilässä. Hiuksia ei siis irtoa sen enempää kuin normaalisti vastaavassa ajassa, mutta se karisemien keskittyy niihin pesukertoihin.

Hiuksia saa lähteä melkoinen tuppo ennen kuin ne tuntuu tavanomaista ohuemmilta. Ei siis kannata stressata liikaa hiustenlhdön kanssa, koska stressaaminenkin saa hiukset putoamaan. ;)

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #217 : 13.03.13 - klo:15:31 »
^ Okei, no tämä helpotti hiukan. En tiedä lukiko se jo viestissäsi, eli olenko huono ymmärtämään, mutta kysyn kuitenkin: Kannattaako siis pestä hiuksia harvemmin? Lähteekö niitä enemmän kun pesen kaksi kertaa viikossa kuin jos pesisin joka päivä? Onko tän mun pesuvälin harventamisen tulos +-0?
edit. Mä yleensä "suin" vauvasaippualla hiuksia niinkuin harjaisin niitä, mutta viime kerralla sukimisen lisäksi vähän myös hinkkasin hiuksia silleen niinkuin tekisin nestemäisen saippuan kanssa. Voisikohan se aiheuttaa hiusten putoamista? En ole huomannut aiemmin vauvasaippuan kanssa tällaisia hiusmöykkyjä.
« Viimeksi muokattu: 13.03.13 - klo:15:42 kirjoittanut piste »

Poissa Painted Lady

• Tukkaguru
« Vastaus #218 : 13.03.13 - klo:21:34 »
^ Peseminen ei vaikuta irtoavien hiusten kokonaismäärään, mutta pestessä ne irtoamassa olevat hiukset lähtee helpommin irti. Hiuksia ähtee kuitenkin se n. 100 päivässä eli n. 700 viikossa.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #219 : 15.03.13 - klo:21:53 »
^ Peseminen ei vaikuta irtoavien hiusten kokonaismäärään, mutta pestessä ne irtoamassa olevat hiukset lähtee helpommin irti. Hiuksia ähtee kuitenkin se n. 100 päivässä eli n. 700 viikossa.

Jep noin se menee. Ei normaali peseminen ja harjaaminen vaikuta hiustenlähtöön, mutta jos nyt peset vain 2 kertaa viikossa kun ennen pesit joka päivä, niin pestessä sormiin jää enemmän hiuksia, eli 3 päivän ajalta luonnollisesti irtautuneet hiukset. Efektiä ja mielenrauhaa voi hillitä sillä, että aina harjaa hiukset ennen pesua, niin ne hiukset on siinä harjassa eikä sormissa. Itsellä saattaa joskus mennä se pari päivää etten harjaa hiuksia ollenkaan, sitten pesen ne, niin kädet, olkapäät, selkä ja peppu on täynnä pitkiä, tummia hiuksia. Se on karseeta :/

Poissa piste

• HAIRahtanut
« Vastaus #220 : 16.03.13 - klo:11:13 »
No nyt kyllä huolestuttaa... Oon jo joulukuusta asti pessyt 2 krt viikossa, eikä silloin ole tullut tollasia möykkyjä lattiaan.

Mutta hei, tajusin just että tuolloin pesin tiistaina, ja sitä edellisellä viikolla olin ollut leirillä. Eli leiriviikkona pesin tiistaina hiukset, ja mun PITI pestä hiukset perjantaina ennenku lähdin leirille, mutta en ehtinyt koska olin kattonut väärin kellonajan, jolloin bussi lähtee. Sitte sunnuntaina pesin hiukset, mikä olis siis pitänyt tehdä jo perjantaina. Ja tämän jälkeen pesin tiistaina. (kauhee selostus, ymmärtääkö tätä kukaan?) Voiko olla että leirillä kun liikuttiin paljon, voiko se vaikuttaa hiusten putoamiseen? Entä se, että en pessyt hiuksia perjantaina vaikka piti?

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #221 : 16.03.13 - klo:11:31 »
^ Hiuksia tippuu jatkuvasti. Sen lisäksi kaikilla ihmisillä on jaksoja, jolloin hiuksia lähtee enemmän kuin muulloin. Minullakin on nyt menossa semmoinen sulkasato. Se kestää aikansa ja sitten tilanne taas normalisoituu. Myös se, että kiinnität nykyisin hiuksiisi enemmän huomioita kuin syksyllä vaikuttaa. Et varmaan olisi syksyllä huomannut vaikka hiuksia olisi lähtenyt kaksinkertainen määrä tähän verrattuna.

Mikään yksittäinen leirijuttu, pesujen lisääminen/vähentäminen tms ei vaikuta hiusten tippumiseen, paitsi sillä tavoin mitä edellä on kerrottu: jos peset harvemmin hiuksia kuin ennen, niitä lähtee sillä pesukerralla enemmän pois. Jos olet viikonlopun leirillä, hiukset ovat ponnarilla/pipon alla, et pese niitä kertaakaan yms, niin todellakin niitä sitten seuraavassa suihkussa irtoaa. Tai siis: ne ovat jo irronneet, mutta suihku irrottaa ne muiden hiusten seasta. Suihkun kaltainen rasitus ei siis irrota hiuksia päänahasta, ellei ne ole jo muutenkin irronneet/aivan juuri kohta irtoamassa.

Hiusten lähtöä aiheuttaa periaatteessa ainoastaan vakava, pitkäaikainen vitamiinien puutostila tai jokin sairaus. Ja lupaan sulle että huomaat jos kyseessä on jompikumpi.

edit. Niin ja kun hiukset kasvaa, tokihan ne näkyy paremmin siinä suihkun ritilässä. Sentin parinkin pituusero voi vaikuttaa niiden paakkuuntumiseen siihen päälle, kun ne ennen vain ovat solahtaneet sinne viemäriin sisään.
« Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo:11:36 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Jennq

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #222 : 16.03.13 - klo:11:36 »
^Mutta eikös se kuitenkin ole totta, että jos suihkun jälkeen harjaa hiukset kun ne ovat vielä märät, niin hiuksia lähtee enemmän kuin harjaisi kuivaa tukkaa? Ainakin tällaista olen kuullut.
http://lifewithjennq.blogspot.fi
Uusin hiusaiheinen postaus 3.12 TRESemméstä!

Poissa kleio

• Tukkaguru
« Vastaus #223 : 16.03.13 - klo:11:55 »
^ No se varmaan voisi johtua siitä, että kun harjaa märkänä, ne kaikki loputkin irronneet lähtee kerralla. Jos hiusten antaa kuivua, niin kai niitä hiuksia on irronnut itsekseen ennen sitä harjausta. Ja märät hiukset kerääntyy klimpiksi hiusharjaan, kun kuivat hiukset eivät takerru niin tiukasti ja osa leijailee pois jäämättä siihen harjaan kiinni lainkaan.
« Viimeksi muokattu: 16.03.13 - klo:19:15 kirjoittanut kleio »
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
« Vastaus #224 : 16.03.13 - klo:13:26 »
Kai tuossa märkiä hiuksia harjatessa saattaa irrota sellaisiakin hiuksia, jotka eivät ole valmiiksi irti vaan irtoavat siitä harjaamisen voimasta, jos ei ole varovainen? Tai sitten hius saattaa katketa ja niitä irtoaa siten enemmän?
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.