Apuva! Tämä kaikki alkoi viime syksynä...tai oikeastaan minulla on ollut tämä kriisi jo monta vuotta, koska en tunnu ikinä olevan tyytyväinen mihinkään väriin tai pituuteen, huoh! Olen käynyt hiuksissani läpi lähes kaiken mahdollisen. Minulla on tukan väri vaihtunut ruskeasta mustaan, mustasta punaiseen ja punaisesta blondiin. Minulla on ollut eri pidennyksiä (sinetit, teipit, ommel jne.) Olen nyt vihdoinkin toivottavasti saanut järkeä tähän blondattuun päähäni, ja ajattelin lopettaa tämän tukalla leikkimisen!
Asiaan, sain siis viime syksynä jostain päähäni, että haluan vaaleat hiukset. Sillä hetkellä minulla oli kuparinväriset yli olkapäiden olevat hiukset. Hiuslaatuni on luonnonkiharaa, joka ei ole enää yläasteaikojen mennyt kiharalle, koska olen käsitellyt tukkaani. Etuhiukset ja niskahiukset ovat ehkä ainoat jotka vääntyvät, mutta loput ns. "roikkuvat". Hiukseni ovat hennot ja ohuet...joskus minulla on ollut paksut hiukset, mutta värikäsittelyt ym. ovat ohentaneet niitä huomattavasti. Emn alkanut itse blondaamaan päätäni kaupan väreillä (sekin on joskus teininä koettu) ja tiedän että siitä ei olisi seurannut mitään hyvää, niin ajattelin mennä parturiin ammattilaisen hoiviin ja alkaa vaalentamaan tukkaa pikkuhiljaa raidoittamalla. Ei siinä mitään, homma toimi ja maksoi aivan tuskana, mutta ajattelin että näin ainakin pysyy hiukset päässä ja paremmassa kunnossa, kuin että alkaisin niitä itse blondaamaan. Hiuksiin siis laitettiin raitoja kerran kuussa kaikista miedoimmalla aineella mitä löyty ja hankin shamppoita ja hoitsikoita parturin antamien ohjeiden mukaisesti.
Cutrin: REPAIRiSM Shampoo ja REPAIRiSM Intensive Care
L’Anza: Color-preserving Trauma Treatment -hiuksiin jätettävä hoitoaine
Redken: Extreme CAT -hoitosuihke
BC Bonacure: Oil Miracle Finishing Treatment -silottava hoitoöljy
Kaikki meni muuten ok, mutta tammikuussa tukkani alkoi näyttää latvoista aivan järkyttävältä purkalta ja hampulta. Tyvi oli suoraa ja latvat oli ohutta hamppua!

Mietin että mitä teen...menin sitten panikoimaan ja vaihdoin parturia ja leikkautin itselleni rikotun polkkatukan ja samalla parturi laittoi tukkaani Caramellin värisiä raitoja. Tämäkään ei ollut mielestäni hyvä. En ollut yhtään sinut uusien lyhyiden hiusteni kanssa, koska mielestäni kasvojeni mallille (kulmikkaat ja korkeat poskipäät) ei sovi lyhyt malli. Tukan värikin alkoi mietityttämään. Minulla on keltainen iho (lämmin) ja vaalea sävy teki minusta jotenkin tosi väsyneen näköisen. Luonnollinen värini on ruskea. Ostin sitten kaupasta
Casting Greme Gloss: Caramel Blonde -hiusvärin ja laitoin sen kotona päähäni. Lopputulos oli kasvojeni väriin luonnollisempi. Koska olin tukkani pituuden kanssa kriisissä, menin sitten hetken mielijohteesta ottamaan päähäni teippipidennykset, jotka maksoivat aivan törkeesti. Mitä teen, pidän pidennyksiä päässä kolme viikkoa ja otan ne kotona rekulla pois, koska ne näyttivät mielestäni hölmöiltä, koska päälihiukseni olivat lyhyemmät pidennyksen kanssa ja teippikohtia sai koko ajan olla peittelemässä jne. Sain kerran jopa käydä parturissa kiinnittämässä niskahiuksissa olleen teippiosion uudestaan, koska se putosi harjatessa pois.
Ei tässä vielä kaikki...kun olin saanut teipit pois, tukkani näytti taas jotenkin veltolta ja kuolleelta. Menin uudestaan parturiin ja tällä kertaa minulle laitettiin kahta eri lämmintä sävyä raitoja ja tukkani leikattiin bob-malliin, kuten esim. Victoria Beckhamilla. Parturissa tukkani saadaan laitettua aina paremmin kuin kotona ja koska minulla on luonnostaan kiharat hiukset, niin hiukseni kääntyilevät tässä mitassa minne sattuu...

Olen viettänyt nyt viikon murehtien, että mitä olen mennyt tekemään tukalleni! En enää tiedä mitä pitäisi tehdä?! Olen nyt päättänyt olla enää värjäämättä tukkaani mutta se pitää saada nyt vain jotenkin edes johonkin kuntoon. Olen nyt käyttänyt
L'oreal: Absolut Repair -shampoota ja hoitonaamiota. Näiden jälkeen saan kammattua tukkani kuin vettä vain, joka aiemmin oli mahdotonta. Sitten olen käyttänyt
BC: Curl Bounce shampoo (kiharoille ja aaltoileville hiuksille) ja tehohoitoa.
Goldwell: Dualsenses Ultra Volume Leave-In Boost Sprayta olen suohkutellut pyyhekuiviin hiuksiin pesun jälkeen. Pesen hiukseni 3 kertaa viikossa. Nyt ajattelin tilata noita
Joicon K-pak -tuotteita, jos niistä olisi apua.
Pliis! Kertokaa mitä tälle tukalle kannattaisi tehdä? Olen ihan hukassa! Mikä väri sopisi niihin ja millä tuotteilla saisin tukkani takaisin kuntoon?