Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120489 kertaa)

Poissa cocos

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #240 : 23.05.13 - klo:09:49 »
Hei, tää kysymys menee nyt vähän väärään paikkaan, mutta voisiko joku vastata mistä Juurikasvusta löytyy määritelmät lyhenteille mitä ihmisillä on allerkijoituksissa, esim. 1b F ii?
1c F ii

Ainip

• Vieras
« Vastaus #241 : 23.05.13 - klo:14:24 »
Hei! Toivottavasti saan täältä hieman apua, koska minulla on aikamoinen ongelma takkujen kanssa.

Vaalensin tukkaani kampaajalla noin 10 kuukautta sitten, ja noin 1½ kuukautta sitten värjäsin tummaksi. Yhtäkkiä, noin 2 viikkoa sitten, tukkani jotenkin 'kuivahti' ja alkoi takuttumaan naurettavissa määrin. Ja takut on pieniä SOLMUJA, siis ihan oikeita umpisolmuja jossa on vain noin tusina hiussuortuvaa sekasin, eli takut on tosi pieniä, mutta ne ei meinaa aueta millään! Mä oon ihan ihmeissäni, koska aikasemmin mun tukka on ollut suht helppo selvittää. Leikkasin noin 10 cm pois latvoistakin kun aattelin ne ovat nyt tulleet tiensä päähän. Mutta ei, takkuja tulee edelleen. En oo vaihtanut mitään hiushoito- tai muotoilutuotteitani noin 4 kuukauteen. Käytän Redkenin "Color Extend" -hoitoainetta useimmiten shampoon jälkeen, ja 1 kerran viikkoon käytän joko Lushin "Retread" -hoitoainetta tai Macadamian "Deep Repair Masque"ta. Oon aatellu että johtuis jostakin noista hoitoaineista, vaikka oonkin kaikkia käyttänyt jo pitkään, mut en ole löytänyt syyllistä. :(  Onko kellään mitään tietoa onko joku noista hoitiksista aiheuttanut muille takkuja? Lisäksi käytän Moroccanoilia melkein päivittäin pituuksiini. Voiko toi öljykään loppujen lopuksi tuottaa takkuja? Mä en tiedä! Help!

Ja jos on vinkkejä näiden supersolmuisten pienien takkujen  selvittelyyn, niin olisin kiitollinen.

Tuli mieleen, että miten sun hiukset on leikattu? Itselläni toistuva vetsellä leikkaaminen kuivatti ja haaroitti hiuksia (joka puolelta) ihan mielettömästi ja samoin takutti!  0_0 Mulle tuli etenkin niskaan kamalia "rastoja", joita oli tosi hankala selvittää, kun olivat niin tiukkoja. Samoin latvoihin muodostui muutaman hiuksen solmuja, jotka oli usein pakko leikata pois. Hiuksissa oli myös valkoisia "palloja", joista katkesivat  :o

Nyt sitten kasvatellaan saksilla kokonaan  leikattua hartiapituista tukkaa takaisin vyötärölle  :l

Mulla on pitkä tukka peppuun asti, ei kerrostettu eikä mitään. Saksilla aina leikkaan kun latvoja tasotan. En kyllä leikkaa usein, n. 2-3 kk välein ehkä.
Joo, mulla on kanssa noita valkoisia "palloja", joiden kohilta hius katkee!

Mitäköhän näitten kanssa nyt tekis...

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #242 : 10.06.13 - klo:23:04 »
Huomasinpa tuossa äsken, että mun päänahka on aivan järjettömän kipeä! Se ei siis kutise tai mitään, se vaan tuntuu ihan valtavan kipeältä tuosta päälaelta (niskasta ei taas ollenkaan). Päänahka on myös kireä.

Olen koittanut kovasti hieroa, mutta olisiko jotain hoitonestettä tvs. joka "rentouttaisi" päänahkaa?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #243 : 10.06.13 - klo:23:19 »
Huomasinpa tuossa äsken, että mun päänahka on aivan järjettömän kipeä! Se ei siis kutise tai mitään, se vaan tuntuu ihan valtavan kipeältä tuosta päälaelta (niskasta ei taas ollenkaan). Päänahka on myös kireä.

Olen koittanut kovasti hieroa, mutta olisiko jotain hoitonestettä tvs. joka "rentouttaisi" päänahkaa?

Onko mahdollista, että sinulla on niskan, kaulan tai leuan lihakset kireät? Tämä voi vaikuttaa päänahkaan. Minulla on välillä ollut kaulan alueen lihakset niin kauheassa kunnossa, että tunnen kuinka lihakset "vetää" korvaa ja siihenkin sattuu.

Toinen asia joka on joskus tehnyt päänahan helläksi ja jopa kosketusaraksi, on metallinen hiusklipsi jota käytän. Se on tosi hyvä klipsi joka pitää hiukset tukevasti kiinni, mutta jos en huomaa laittaa sitä hyvin päähän, se saattaa painaa päänahkaa ja kun illalla otan sen pois, onkin päänahka ihan hellänä. Enkä välttämättä huomaa sitä päivällä.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #244 : 11.06.13 - klo:10:33 »
^Siulla on siis sternot todennäköisesti "jumissa", niitähän pystyy sujuvasti hieromaan itsekin, mutta mä olen jotenkin niin traumaantunut tuosta kaulan alueelta etten voi sietää oikein minkäänlaista kosketusta siinä ja siksi en pysty tekemään edes syviä sivelyitä. Yönarskuttelijana leukaperät on kyllä usein kipeänä ja hierontaa voisin kyllä laajentaa kasvoillekin, yleensä vaan suutarin lapsi tuppaa olemaan kengätön (tai tässä tapauksessa suutari itse  ::))
Mitään pinnejä tvs käytän tosi harvoin, yleensä hiukset on ponnarilla.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #245 : 11.06.13 - klo:20:47 »
^Siulla on siis sternot todennäköisesti "jumissa", niitähän pystyy sujuvasti hieromaan itsekin, mutta mä olen jotenkin niin traumaantunut tuosta kaulan alueelta etten voi sietää oikein minkäänlaista kosketusta siinä ja siksi en pysty tekemään edes syviä sivelyitä. Yönarskuttelijana leukaperät on kyllä usein kipeänä ja hierontaa voisin kyllä laajentaa kasvoillekin, yleensä vaan suutarin lapsi tuppaa olemaan kengätön (tai tässä tapauksessa suutari itse  ::))
Mitään pinnejä tvs käytän tosi harvoin, yleensä hiukset on ponnarilla.

Outoa on se, että mä en  narskuta hampaita yöllä :( Hammaslääkäri on sitä joskus epäillyt, mutta itse en ole sitä huomannut ja kukaan ei sitä minulle varmistanut (esim. äiti, aviomies). Eli mitä todennäköisestei olen tähän tilanteeseen saanut itseni kun lopetin 10 vuotta sitten ammatin jossa oli fyysistä vaativuutta ja aloitin toimistotyöt. Pahimmat ongelmat alkoi n. 7 vuotta sitten kun aivastin ja satutin tosi pahasti lihaksen vasemman lapaluun kohdalta. Oli 2 viikkoa niin kipeä etten kunnolla pystynyt hengittämään. Tämän jälkeen niska ja kaulan alueen lihakset on ollut järkyssä kunnossa. Esim. vasemmassa korvassa on ollut useamman vuoden ajan tinnitusta ja huminaa sen takia. Lekurit eivät mua oikein uskoneet ja lähettivät vuosi sitten jopa magneettikuvauksiin, epäillen että mun sisäkorvassa olis ongelmia.

Tämä kevät on ollut parempi, koska sain kunnon relaksantti-kuurin ja olen tehnyt joka päivä niska- ja hartialiikkeitä. Toipumista edesauttaisi myös useampi käynti hierojan luona, mutta raha on ollut tooosi tiukassa :/

Sorry off topic!

Poissa catjuska

• Tukkaguru
« Vastaus #246 : 12.06.13 - klo:12:19 »
^Jatkuu vielä OT:na, mutta hammaslääkäri on se joka narskuttelun näkee. Ei miullakaan kukaan lähimmäinen ole asiaa huomannut (etenkin kun ihmiset tuppaa nukkumaan öisin ja narskuttelu ei ole yhtä selkeää kuin esim. uniapnea), mutta hl totesi että olen narskutellut takahampaat "lyttyyn". Siihenhän ei oikein muuta ratkaisua kai ole kuin öisin pidettävä purukisko.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #247 : 12.06.13 - klo:12:37 »
^Jatkuu vielä OT:na, mutta hammaslääkäri on se joka narskuttelun näkee. Ei miullakaan kukaan lähimmäinen ole asiaa huomannut (etenkin kun ihmiset tuppaa nukkumaan öisin ja narskuttelu ei ole yhtä selkeää kuin esim. uniapnea), mutta hl totesi että olen narskutellut takahampaat "lyttyyn". Siihenhän ei oikein muuta ratkaisua kai ole kuin öisin pidettävä purukisko.

Sorry edelleen jatkuu OT, sitten lopetan!

Eli multa on pariin otteeseen hammaslääkäri kysynyt, että narskuttelenko hampaita ja sanon etten tiedä eikä ole kukaan siitä kotona koskaan maininnut, niin sitten ovat kohauttaneet olkapäitään ja jättäneet asian siihen. Olen koittanut tiedustella lisää, mutta tulin sitten siihen tulokseen, ettei siellä ole mitään selvää jälkeä narskuttelusta. Ehkä seuravan kerran tenttaan lisää. Niin ja joskus muutama vuosi sitten otettiin röntgeniä naamasta ja nenä-korvalekuri testas myös mun leukanivelet ja sano että ihan ok. Ei kulumia tms.

Division

• Vieras
« Vastaus #248 : 12.06.13 - klo:15:45 »
Apuaaaa!! Auttakaa joku!!

Kävin helmikuussa tasoittamassa hiusteni latvoja noin puolen sentin verran. Latvoista tuli ihanan tasapaksut. Nyt tänään kävin värjäämässä hiukset ja samalla tää kampaaja tasoitti mun latvoja kun sanoin että saa tasoittaa jos on huonon näköset latvat. En kysyny paljon otti mutta katsoin samalla kun hän leikkasi ja huomasin toki jälkeenkin päin omista hiuksistani että ei mielestäni liikaa ottanu, ehkä puol senttiä tai sentin. Puol senttiä uskoisin noin suunilleen. Latvoista tuli taas ihanan tasapaksut! Mutta mutta...!!

Eli noin 3kk on aikaa siitä helmikuusta ja jos noin sentin mulla hiukset kasvaa kuussa niin 3cm olisivat kasvaneet nyt. Ja leikattiin nyt noin se puol senttiä. No miten musta vaan tuntuu taas että äääääh, ihan ku kaikki kasvavat hiukset ois taas kynitty pois!!!??

Ihan ku nää siis vaan jämähtäis nämä hiukset tähän (tissien kohalle ovat nyt) eivätkä IKINÄ kasva tästä terveinä pidemmiksi vaan aina kun kasvaa tästä eteenpäin niin latvat alkaa hapsottaa ja sit ne pitää leikata pois että latvat ois taas tasapaksut ja terveen näköset??

Noin 3kk päästä vissiin taas hapsottaa jonku verran ja taas meen tasottaa ja tuntuu että taas oltais alku ruudussa koko hommassa!

Mut kyllähän ne on kasvanu jonku verran jos 3 kuukautta tästä etiäpäin ja kasvaa 3cm noiden kuukausien aikana ja leikataan noin puol senttiä 3kk kuluttua niin kasvavaa hiusta on se 2,5cm??

Vaan ku tuntuu et aina ne jämähtää tähän vai eikö sitä ite vaan huomaa kun niin hissukseen tulee sitä kasvavaa hiusta??

Yleensä oon 6kk välein käyny tasottamassa. Mutta ehkä kantsii käydä useammin jos tuntuu että hapsottaa alkaa latvat.

Haluan pitemmäksi nämä :( En kestä jos jäävät tähän!!

Tajusko kukaan mun sepustuksesta mitään?

;D

Oili

• Vieras
« Vastaus #249 : 15.06.13 - klo:20:14 »
Hei,

mieleeni nousi tänään omituinen kysymys. Eli, kun teen syväpuhdistusshampoolla hiuksille kunnon pesun, on suositeltavaa laittaa avautuneisiin hiuksiin vielä hoitoainetta tai tehohoitoa. Tässä vielä kaikki on selkeää, mutta sitten mietin sitä hoitoaineen levitystä. Normaalisti levitän hoitoaineen vain korvien kohdalta alaspäin latvoihin. Syväputsari kuitenkin jättää hiukset auki myös juuresta saakka enemmän auki kuin perus shampoo, eli olisiko hyvä laittaa koko päähän hoitoainetta syväputsaksen jälkeen? Ymmärtääkseni syväputsari avaa sen verran hyvin hiusta että ilman hoitoainehoitoa/jälkihoitoainetta se voi jäädä helpommin vahingoittumaan ulkoisten rasitusten takia.

Miten olette tehneet, tai miten pitäisi toimia? Kiitän vastauksesta. :)

Poissa pitkätukka

• Tukkaguru
« Vastaus #250 : 16.06.13 - klo:14:37 »
^ Silloin kun vielä käytin noita aineita, niin kyllä, laitoin hoitoaineen koko päähän. Lopputulos tuntui ja näytti paremmalta niin. En sitten tiedä onko se asiantuntijoiden mielestä oikein vai väärin, mutta ainakin minulla se toimi parhaiten niin, ja se oli ainut asia millä oli minulle väliä.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.

Oili

• Vieras
« Vastaus #251 : 16.06.13 - klo:16:37 »
Kiitos vielä vastauksista!Tämä selkeytti ja antoi neuvoa; en muuten olisi varmaan uskaltanut laittaa tyveen hoitsikkaa kun se yleensä latistaa sen verran hyvin ohkaset hiukseni, mutta ehkä sitä ei kannata miettiä syväputsarin kanssa.  :)

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #252 : 25.06.13 - klo:01:12 »
Rekkumuhitin tukan pari päivää sit (Joicon rekkua ja IH:takin) ja tänään pesin taas (Tigin O&H hoitiksena) ja tukka venyy, vanuu ja paukkuu pahemmin kuin ennen rekutusta. Ööh, mitäs kettua tämä on?
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #253 : 25.06.13 - klo:16:14 »
Tuolla oli ylempänä narskuttelusta puhetta. Vaikka onkin todella OT niin pakko kommentoida. Sitä narskuttelua tai hampaiden yhteenpuremista yöllä ei itse aina huomaa. Multa kysyttiin hammaslääkärissä siitä monta vuotta, mutta jostain syystä eivät tehneet silti mitään ennenkuin alkoi kunnolla oireilla särkynä kasvoissa ja niska-hartiajumituksena. Merkkejä on ainakin päänsärky, kireät purentalihakset ja hiushalkeamat hampaissa (jotka hammaslääkäri saattaa huomata). Eli kannattaa itse ottaa puheeksi ja hoitaa ajoissa purentakiskolla.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa Shirley

• HAIRahtanut
« Vastaus #254 : 25.06.13 - klo:16:23 »
Hommasin joku aika sitten Kerastasen Ciment anti-usure -tehohoidon. Tuolla ei kuitenkaan tunnu olevan hirveesti vaikutusta mun tukkaan, vaikka alkuun vaikuttikin lupaavalta. Lieneeköhän ollut niin, että siinä saamassani näytteessä olisi ollut vanha inci, koska tossa ostamassani pullossa oli silikonia, mutta en mielestäni sitä huomannut näytteen incissä. Harmittaa, sillä näyteversio teki hiuksista aika hyvän tuntuiset. Mutta siis, kysynkin, että voiko/uskaltaako tota käyttää ihan jätettävänä eli vähän latvasuojan tyyliin. Laitoinkin sitä pikkaisen jo noihin katkeileviin latvoihin, kun eivät ne nyt siitä ainakaan pahemmaksi voi mennä.  ::)  Inci on tällainen:

Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, PEG 180, Stearamidopropyl Dimethylamine, Amodimethicone, Cetrimonium Chloride, Lanolin, Lauryl PEG/PPG 18/18 Methicone, Cetyl Esters, Methylparaben, Hydroxyethylcellulose, Lactic Acid, Quaternium 87, 2 Oleamido 1,3 Octadecanediol Trideceth 12, Butylphenyl Methlyproprional, Amyl Cinnamal, Hexylcinnamal, Chlorhexidine Dihydrochloride, Linalool, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Limonene, Citronellol, Benzyl Benzoate, FD&C Blue 1 (CI 42090) (Blue 1), CI 47005 (Yellow 10) (Yellow 10), Parfum/Fragrance (Fragrance)
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.