Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120901 kertaa)

Vaseline

• Vieras
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #255 : 26.06.13 - klo:17:45 »
Hei! Olen yrittänyt hoitaa pitkiä vaurioituneita hiuksia. Pesin superkuivat hiukset vauvoille tarkoitetuilla first touch natusan shampoolla, jossa incissä veden jälkeen glyseriini. Ilmeisesti kuiva hento hius lähmääntyi kovasti, oli raskaan ja rasvaisen tuntuinen. Oli pakko pestä seuraavassa pesussa herbinan syväputsarilla. Teinkö hölmösti kun pesin heti vahvemmalla shampoolla?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #256 : 27.06.13 - klo:22:36 »
Haluaisin ostaa avokille jonkun shampoon ehkäisemään hiustenlähtöä. Sillä on päälaella tosi ohut kohta, päänahka alkaa näkyä jo. Olisko Cutrinin Bio+ sarjan Stimulant shampoo hyvä? Toimiiko se yksinään mitenkään vai vaatiiko parikseen sarjan seerumin jotta jotain tuloksia voisi odottaa?

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #257 : 28.06.13 - klo:12:39 »
^Riippuu paljolti hiustenlähdön syistä. Jos kyseessä on hormonaalinen ongelma, ei mikään shamppoo siihen auta. On toki shampoita jotka antavat hiuksiin volyymia (esim. Nioxin) ja saa hiukset näyttämään vahvemmilta, mutta hiustenlähtöön siitä ei ole apua. Paras keino tällä hetkellä hiusten päässäpysymiseen taitaa olla nämä perinteiset keinot: käsittelyn vähentäminen (värjäys, fööni jne)m, päänahan verenkierron elvyttäminen (hieronta, öljyt) ja silikonittomat shamppoot.

Jos hiustenlähtö jatkuu, ainut tieteellistä näyttöä omaava valmiste lienee Rogaine.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa leeinsane

• HAIRahtanut
« Vastaus #258 : 03.08.13 - klo:08:39 »
Noniin. Kummia kysymyksiä: Mulla on hiuksissa latvoissa vajaa 10 cm huonoa blondattua ja miljoonaan kertaan värjättyä latvaa. Kasvatan omaa väriä takas. Olemme menossa Turkkiin elokuun 21 päivä, jollon siellä on vielä lämmintä yli 30 astetta ja aurinko paistaa. KAnnattaako mun leikata kuivimmat latvat pois ennen reissua, vai reissun jälkeen? Suojaako noi hamput tuota tervettä pätkää vai jos leikkaan niin niin aukeeko noi kuumuudesta sitten tuo uudempi hiusosa?

Tarkoitus on uida ja olla auringossa, ja en varmaan hirveen hyvin pysty hiuksia suojaamaan kokoaikaa. Öljystä tukka ei tykkää, mutta milläs sitten suojaisin hiuksia reissussa? Suomesta saatava tuote tarttis olla. Tuotesuositusta? Saa olla silikooniakin.

Poissa Mischa

• HAIRahtanut
« Vastaus #259 : 06.08.13 - klo:07:12 »
^leikkaisin ennen reissua, niin on sit reissatessa kivat hiukset, eikä tarvi käyttää niin paljon aikaa kuivien latvojen setvimiseen. Kyllä ne hiukset hyvässä kunnossa tulevat reissusta takaisin, usko pois! Jos se hius on tervettä, niin ei se maagisesti hajoa käsiin yhden reissun aikana :)

Silikoninen jätettävä olisi tosiaan se minkä itekin valkkaisin mukaan. Esim. Klippoteket Super Shine Silicon Drops (Sokos tai Stockmann?) on hyvä ja tahmaamaton, tai sit Bonacuren latvasuoja tms.
1b M ii

Vaseline

• Vieras
« Vastaus #260 : 14.08.13 - klo:19:03 »
Tarvitsisin kipeästi apua: hiuksissani olleet parafiini-ja vaseliinikerrostumat eivät poistuneet syväpuhdistuksessa, vaan hiuksista tulivat kovat ja kuivat. Käyttämäni glyseriinishampoo teki tukasta tahmean ja herbinan syväpuhdistava shampoo glyseriinin poistamisyrityksen jälkeen edelleen tahmeat ja märkänä venyvät. Kuivana hiukset ovat ylisileät, harottavat ja rasvaisen kerroksen peittämät. Olen yrittänyt pestä vain cutrinin sensitive-tuotteilla, koska en uskalla rääkätä tätä tukkaa enempää. Pahinta on, että koko hiuksisto on samassa kunnossa.....soodapesuja ja acv-huuhteluja en taida uskaltaa kokeilla, eräs kampaaja ehdotti sitruunamehua tahmaisuuden poistoon.

ainokainen

• Vieras
« Vastaus #261 : 14.08.13 - klo:19:55 »
En mä kyllä sitruunaa laittaisi, sehän korputtaa ihan kamalasti.
Jos vaan useammalla pesukerralla pesisi syväpuhdistavalla, eikö se lähmäkerros siitä pikkuhiljaa lähtisi?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #262 : 15.08.13 - klo:21:52 »
^^ Minäkään en laittaisi sitruunaa. Kokeilin sellaista vuosia sitten, ja tuloksena oli palanut päänahka (ei tarvitse olla mikään sitrusallergikko, että saa sitruunahaposta pahan ihovaurion) ja syöpynyt tukka.

Voiko sulla olla vaan huono syväputsari? Voisitko kokeilla ensin käsitellä hiuksia jollakin öljyllä (rasvahan liuottaa rasvaa), yrittää öljyhieronnalla vähän irrottaa sitä rasvaa siitä hiuksesta ja sitten pestä hyvällä syväpuhdistavalla? Täältäkin varmaan löytyy kokemuksia eri syväpuhdistavista, jos nykyinen ei toimi.
1cFii, oma väri.

Vaseline

• Vieras
« Vastaus #263 : 17.08.13 - klo:16:36 »
Hei!kiitos vastauksista. En taida uskalla koettaa sitruunaa:) ongelmana on se, että päähän on ensin tungettu vaseliinia ja parafiinia sisältävää kortisonivoidetta, jota yritettiin kampaamossa poistaa lämmössä redkenin syväpuhdistavalla. Syväpuhd ei poistanut päänahan mömmöjä ja lämmössä muhiessa pitkät hiukset haurastuivat. Argh. Kuivuutta yritin parantaa vauvojen glyseriinishampoolla,joka teki rasvaiseksi. Herbinan syväputsari kuivattu, mutta edelleen pää ei puhdistu. Tahmeat hiukset ovat kamalat. Soodaa hehkutetaan kovasti, saisikohan se ihmeitä aikaan? Kuivina hiukset rapisevat.

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #264 : 17.08.13 - klo:21:20 »
^Sooda on kyllä aika kuivattava myös.

Miten usein sitruunamehua uskaltaa käyttää käsittelemättömään tukkaan? Laitoin tänään ennen pesua hiuksiin sitruunamehua, jota laimensin hieman vedellä. Sitten annoin sen vaikuttaa vähän aikaa ennen pesua. Pesun jälkeen laitoin jätettävää hoitoainetta, kun hiukset olivat takkuiset. Väri näyttäisi nyt kuitenkin kirkkaammalta.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #265 : 17.08.13 - klo:21:51 »
^ Riippuu varmaan ihan siitä sitruunan määrästä, kuinka reippaasti sitä laimentaa ja kauanko antaa vaikuttaa. Itse en pitkäjaksoisesti alkaisi sitruunalla vaalentaa, ja varmasti lotraisin kahta kauheammin öljyjen ja muiden hoitojen kanssa. (: Hiuksen kuntoa kannattaa pitää silmällä ja lopettaa / pitää paussi kun sitruunaaminen alkaa takuttaa vaikkei sitruunaa käyttäisikään.
« Viimeksi muokattu: 17.08.13 - klo:21:57 kirjoittanut höpönasu »

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #266 : 18.08.13 - klo:13:59 »
Jaksaisikohan joku valistaa mua tehohoidon käytöstä? En ole koskaan oikein säännöllisesti käyttänyt tehohoitoja, mutta nyt olisi tarvetta. Mulla on käytössä Cutrin Greenin värjätyille/kuiville hiuksille tarkoitetut sh, ha, ja tehohoito. Voisin ajatella käyttäväni tehohoitoa kerran tai pari viikossa, mutta mulle ei ole oikein selvää, että onko sillä tarkoitus korvata hoitoaine vai kannattaako samalla kertaa käyttää hoitistakin, ja jos, niin missä järjestyksessä? Kyllä, olen palikka...
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #267 : 18.08.13 - klo:14:12 »
Lama, riippuu varmaankin siitä kuinka paljon sun hiukset tarvii hoitoa, kuinka hoitava aine on ja miten se käyttäytyy juuri sun hiuksissa :) Eli kokeilemalla.

Jos mun hiukset tuntuu olevan tosi kuivat, laitan tehohoidon päähän (kuivaan tai pyyhekuivaan hiuksiin) ja annan sen muhia siinä vähintään puolituntia, joskus vaikka koko illan jos katselen telkkua tms.

Sitten pesen pois shampoolla ja laitan tavallista hoitoainetta, jonka annan vaikuttaa pari minsaa. Ja jos tuntuu että tarvetta on, lisään kosteisiin hiuksiin vielä jätettävää hoitsikkaa taikka ihan pikkasen hoitosuihketta jossa on silikonia, että silottasi pehkoa.

Joskus käytän kuitenkin tehohoitoa/hoitonaamiota tavallisen poispestävän hoitoaineen tilalla, eli shampoopesu + tehohoito pariksi minuutiksi päähän ja huuhtelu. Silloin en käytä enää tavallista hoitoainetta, vaan korvaan sen tehohoitoaineella. Kaiketi voisi kutsua pikatehohoidoksi :D

Erilaisia tapoja siis, varmaan tärkeintä tehohoidossa on, että yleensä sen pitäisi antaa olla hiuksissa hiukan pitemmän aikaa ja se pitää huuhdella pois huolella.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #268 : 18.08.13 - klo:14:24 »
Minulla järjestys ilman CWC-pesua on sampoopesu, tehiksen muhitus ja jätettävä, mutta muitakin tapoja on. Esimerkiksi rakennepaikkaavien tehohoitojen kanssa erilaisten tuotteiden käyttö voisi mennä näin: ensin sampoopesu, sitten tehohoitis pyyhekuivattuihin hiuksiin muhimaan jonkinlaisen muovikelmun ja pyyhe- tai pipoviritelmän alle ainakin puoleksi tunniksi. Vaikutusajan jälkeen huuhtelu ja hiuksiin hiussuomuja tehokkaasti sulkeva, pH:ltaan hieman hapan pikahoitis, jolla on muutaman minuutin vaikutusaika. Sitten huuhtelu, pyyhekuivaus ja jätettävä hoitis. Kosteuttavien tehohoitisten kanssa tuota pikahoitista ei välttämättä tarvitse, eikä aina rakennepaikkaavienkaan hoitisten kanssa, jos hiukset eivät tunnu jäävän erityisen karkeiksi rekun jälkeen.

Jos hiukset ovat todella kuivat, niin kuiviin tai hiukan kosteisiin hiuksiin voi laittaa runsaasti öljyä CWC-pesun tapaan ja antaa öljyn vaikuttaa taas sen muovikelmusysteemin alla puolesta tunnista eteenpäin. Sitten sampoopesu, jonka jälkeen kosteuttava tehohoitis muhimaan. Sitten huuhtelu ja lopuksi jätettävä hoitis.

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #269 : 18.08.13 - klo:16:59 »
Kiitos neuvoista! Täytyy testata molempia (ennen pesua ja pesun jälkeen) tapoja. Tähän asti olen vähän hutiloinut miten sattuu, ja olen ajatellut että tehis menee pitkälti hukkaan jos käytän sitä ennen pesua, mutta ehkä näin ei siis ole, jos annan muhia reilun aikaa. Tuo Cutrinin tehohoito ei ole mikään paikkauspommi, vaan jättää aika kosteiksi hiukset (joskaan ei karmeita korppulatvojani), joten sen lisäksi ei sitten ehkä tarvitse pikahoitista, jos käyttää shampoon jälkeen, vaan pelkkä jätettävä latvoille riittänee.
1cFii, oma väri.