Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120899 kertaa)

Poissa Georgina

• Hiushörhö
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #270 : 02.09.13 - klo:09:40 »
Tästä on varmaan joku jo kysynytkin, mutta en tiedä millä hakusanalla hakea. :)

Olen joskus kuullut maininnan, että shampoota ja hoitista tulisi vaihtaa välillä, jotta hius ei "totu" niihin ja saavutetaan hoidettu lopputulos.
Olen käyttänyt putkeen jo varmaan kolme Tigin Color Goddess-tweeniä ja pidän niistä kovasti. Eivät haalista väriä ja ovat sopivan hoitavia polkkatukalleni.

Mutta voinko nyt ostaa neljännen Color Goddess-settini, vai pitäisikö vaihtaa välillä? Onko myytti aivan tarua?

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #271 : 02.09.13 - klo:10:00 »
^ Mun mielestä jossain ketjussa todetaan, että myytti on tarua. Ja mitenpä hius itsessään voisi mihinkään tottuakaan, kuollutta ainetta kun on.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Georgina

• Hiushörhö
« Vastaus #272 : 02.09.13 - klo:11:52 »
Pitäisköhän sitten jatkaa Colour Goddess-linjalla, vai ottaako kokeiuun Sleek Mystique Straightit? Hmm... Kumpikohan sopisi paremmin shokkivärjätylle suoralle polkkatukalle?

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #273 : 28.09.13 - klo:22:45 »
Miksi hius peseytyy (joskus) narskuvan puhtaaksi? Mistä se johtuu ja onko hyvästä vai huonosta?

Poissa Saimi

• Haiven
  • *
« Vastaus #274 : 29.09.13 - klo:13:58 »
En löytänyt mitään tästä aiheesta, liekö muilla kokemuksia? Minulla siis luonnostaan todella tummanruskeat hiukset. Lapsena lähes mustat, teininä myös ja aikuisenakin. Raskausaikana huomasin että alkoi valoa vasten tukka punertaa ja nyt lapsen ollessa kolmevuotias, eivät hiukset ole edes niin kovin tummat. fazerin maitosuklaa on tummempaa kuin minun hiukseni. Ja seassa on kullanvaaleita hiuksia. Ei harmaita (ikää 30 vuotta) vaan kullanvaaleita. Nyppäsin eilen yhden pois katsellakseni sitä ja se oli, ei nyt blondi, mutta vaalempi kuin ihoni ja oikein kullanvärinen. Siellä täällä on tälläisiä vaaleita hiuksia ja muuten ruskeaa.

Kulmakarvat samoin ovat vaalentuneet. Sinänsä tämä on ihan ok, olen monesti toivonut vaaleampia hiuksia, mutta vähän mietityttää että mistä tämä johtuu, onko jokin terveysvaiva joka tälläistä aiheuttaa, pitäisikö olla huolissaan? Hiusten tummenemisesta olen kuullut, mutten vaalenemisesta...

hjälp?

Vaseline

• Vieras
« Vastaus #275 : 29.09.13 - klo:14:05 »
Hei!

Onko kukaan käyttänyt Johnson & Johnson baby shampoota (keltainen pullo)? Itse laitoin sitä pariin suortuvaan ja ne vaalenivat selvästi,  parin pesun jälkeen (pesu muulla shampoolla) tosin hiukset tuntuvat kuivemmilta niistä kohdista. Iholle ko. shampoo teki inhottavan öljyisen kerroksen, vaikka olin lukenut hehkutuksia sen käytöstä puhdistusaineena. Tämä pullo oli sitä uudempaa mallia, josta on poistettu polyquat 15 yms. Pitääkö paikkaansa että vauvashampoon ph on liian korkea aikuisen iholle?

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #276 : 29.09.13 - klo:20:35 »
Pitääkö paikkaansa että vauvashampoon ph on liian korkea aikuisen iholle?

En tiedä tuosta kyseisestä shampoosta, mutta yleensähän vauvoille tai pienille lapsille tarkoitetuissa tuotteissa on neutraali pH, jotta tuote ei kirvelisi silmiä. Ainakaan minä en ole tietoinen sellaisesta, että lasten ja aikuisten iho eroaisi siinä, millainen pH niille sopii. Neutraali pH ei varmastikaan ole millään tapaa sopimaton aikuisenkaan iholle, mutta usein pesuaineet tehdään hieman happamiksi, vastaamaan ihon omaa happamuutta. Aikuisten ei yleensä katsota kärsivän siitä, jos pesuaine vähän kirpaisee mennessään vahingossa silmään, ja aikuisilla sitä ei yhtä usein joudukaan silmiin kuin lapsilla.

^^ Onhan se tavallisempaa, että hiukset iän myötä tummuvat, kunnes harmaantuvat, mutta kyllä hormonaaliset muutokset (etenkin raskausaika) voivat aiheuttaa ihan millaisia tahansa muutoksia karvoissa. Joillakin muuttuu kiharaksi tai suoraksi, joillakin vaihtaa väriä. Yleisesti ottaen silti kannattaa kysyä lääkäriltä ihan mistä tahansa, mikä itseä oikeasti huolestuttaa.
1cFii, oma väri.

• Vieras
« Vastaus #277 : 12.10.13 - klo:20:41 »
Voiko joku selittää mulle että mitä eroa on kun shampoo on 'clarifying' ja 'deep cleansing'. Ymmärrän ton jälkimmäisen, mutta mitä vaikutusta tolla 'clarifying' shampoolla on ja voiko sillä korvata syväpuhdistavan?

Lisäsin XZ:n suklaa-vaniljajätettävään kahvia, ja ajattelin suihkia sitä päänahkaan. Onkohan siitä kuiteskaan mitään haittaa jos on kahvia päänahassa useampi päivä? Ei ainakaan vielä parin päivän kokeilulla tullut mitään, mutta ei toisaalta tee mieli suihkuttaa noita muita aineita päänahkaan (tosin en oo vielä googlannut että mitä nuo aineet on, onko huonoja, hyviä vai neutraaleja).

Minä taas... Onko marketeissa myynnissä hiusväriä joka pysyy pesun tai pari? Ei Manic Panicia tai sellaista johon vaaditaan värjätyt hiukset. BZT Color Mousse kuulostaa hyvältä, mutta ei Suomesta ainakaan saa.

Edit: kolme peräkkäistä viestiä yhdistetty. - ellen
« Viimeksi muokattu: 22.08.14 - klo:16:44 kirjoittanut ellen »

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #278 : 25.10.14 - klo:20:25 »
Onko seasonal shedding jokin oikeasti olemassa oleva juttu, eli voiko mulla olla esim aina syksyisin rajumpi hiustenlähtö? Mulla lähti viime syksynä/talvella paljon hiuksia ja hiustenlähtö vissiin rauhottui jossain vaiheessa, kun en ainakaan kiinnittänyt siihen huomiota enää myöhemmin. Nyt taas huomaan hiuksia lähtevän paljon ja aikakausi taitaa olla sama kuin viime vuonna hiustenlähdön aikaan. Ylipäätänsä missä vaiheessa on syytä huolestua tästä hiustenlähdöstä?

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #279 : 28.10.14 - klo:21:04 »
Minä en ole nähnyt tuota Psntenen Aqua light:ia enää missäänn ??? Onkohan se lopetettu?

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
« Vastaus #280 : 29.10.14 - klo:21:00 »
Justiinsa tänään näin Oulun Kärkkäisellä Pantenelta Aqua lightiä, sekä shampoota että hoitoainetta. Tuntuu että parhaimmat valikoimat hiustenhoitotuotteissa (siis markettikamoissa) on juuri noissa halpakaupoissa. Kannattaa tsekata paikalliset Halpa-Hallit, Kärkkäiset, Maxi-makasiinit yms. mitä näitä nyt on  ;)

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #281 : 29.10.14 - klo:21:16 »
^ Minimanissa olen myös nähnyt. :)

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #282 : 30.10.14 - klo:02:09 »
Mä huomasin, että mun kylppärin hoitoainevalikoima on sinällään ihana, mutta kaikki on joko silarivapaata tai muita pitkän vaikutusajan vaativia tuotteita. Vinkatkaa mulle edullinen pikahoitoaine, joka tekee taikoja hetkessä! Saa olla silikoneja, eikä tarvitse olla kevyt. Mun pörröinen heinäkasani ei latistu millään. Jotain hinta-nopeus-(näennäinen)tehokkuus -suhteella ylivertaista haussa siis.

Poissa Milly

• HAIRahtanut
« Vastaus #283 : 30.10.14 - klo:06:31 »
Doven DryOil tai Timotein hoitsikat  :)
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635

rubberbandgirl

• Vieras
« Vastaus #284 : 30.10.14 - klo:10:43 »
Mä huomasin, että mun kylppärin hoitoainevalikoima on sinällään ihana, mutta kaikki on joko silarivapaata tai muita pitkän vaikutusajan vaativia tuotteita. Vinkatkaa mulle edullinen pikahoitoaine, joka tekee taikoja hetkessä! Saa olla silikoneja, eikä tarvitse olla kevyt. Mun pörröinen heinäkasani ei latistu millään. Jotain hinta-nopeus-(näennäinen)tehokkuus -suhteella ylivertaista haussa siis.

Joico Moisture Recovery Treatment Balm.  ;D