Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120285 kertaa)

Poissa Nakitar

• Hiushörhö
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #285 : 30.10.14 - klo:17:38 »
Mä huomasin, että mun kylppärin hoitoainevalikoima on sinällään ihana, mutta kaikki on joko silarivapaata tai muita pitkän vaikutusajan vaativia tuotteita. Vinkatkaa mulle edullinen pikahoitoaine, joka tekee taikoja hetkessä! Saa olla silikoneja, eikä tarvitse olla kevyt. Mun pörröinen heinäkasani ei latistu millään. Jotain hinta-nopeus-(näennäinen)tehokkuus -suhteella ylivertaista haussa siis.

Pantenella on sleek&smooth ja just joku anti-breakage tai recovery-hoitoaine melkoisen silikonista ja nopeasti selvittävää+pehmittävää. En ole pitkään aikaan kylläkään käyttänyt, mutta muistelen että niillä sai hetkessä selvitetyn ja sileän tukan  :)

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #286 : 15.11.14 - klo:21:55 »
Mä kaipaisin jotain uutta hiustenhoitoon! Mulla on nykyään ihan rehellisesti pitkät hiukset, joita en ole värjännyt varmaan pariin vuoteen (tyvi on siis käsittelemätön). Sävy on ihan ok eikä värjääminen tällä hetkellä kiinnostakaan, mutta muuten hiustenhoito on nyt kyllä lähinnä ärsyttävää.

Hiukset rasvoittuu juurista nopeasti ja niiden puolesta tukkaa saisi pestä päivittäin. En kuitenkaan jaksa, koska pitkän tukan peseminen ei ole ihan wash and go -tyyppistä hommaa. Pesen joka toinen päivä, koska kauemmin en voi sinnitellä. Latvat on hyväkuntoiset, mutta mulla on kuin sädekehä pään päällä eli erimittaiset hiukset harottaa mihin sattuu. Mä luulen, että tähän on syynä 2 v. vanha raskauden jälkeinen sulkasato ja sen jälkeen uusien hiuksien kasvaminen.

Kaiken lisäksi olen aivan kyllästynyt rasvoittuvien hiusten shampoisiin, jotka on aina jotain sitruksisia/yrttisiä maskuliinisia vessanpesuaineita sinisessä/vihreässä pullossa! Haluaisin jotain ihanaa ja naisellisempaa shampoota, jota hinnan puolesta raaskisi ottaa reilummin kuin pari tippaa. Sillä saisi puhtaan tukan pariksi päiväksi. Hoitoaine olisi sellainen, joka saisi tämän harotuksen laantumaan ja tukan sileäksi, mutta ei päänahkaa rasvoittumaan kahta kauheammin.

Onko markkinoilla mitään mulle sopivaa?! :D

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #287 : 16.11.14 - klo:00:20 »
^ Voin suositella Faith in Naturen Seaweed-settiä. Niissä on kyllä vähän sitruunaöljyäkin, mutta päällimmäisenä tuoksuna on ylang-ylang, ei missään nimessä maskuliininen eikä wc-sitrus... :D Ihan mahtavaa tavaraa nimenomaan käsittelemättömille hiuksille ja rasvoittuvalle hiuspohjalle, vaikka ovatkin tarkoitettu kaikille tyypeille. Nämä nimenomaiset Seaweedit ainakin itselläni silottavat pörröhiuksia tosi sileiksi, mutta hoitoainettakin kestää käyttää lähelle tyveä ilman jäämiä ja lähmää. Mulla on vielä oikein ongelmaksi asti lähmääntyvä päänahka, ja nämä ovat ihan pelastus. Muidenkin kehuja löytyy rasvoittuvien hiusten ketjusta. Antavat myös ihan mahtavasti kiiltoa käsittelemättömälle hiukselle. Hintaa on Ekolossa 6,50 e/pullo, tämän kuun ajan on muuten ilmainen toimituskin.

shampoo: http://www.ekolo.fi/tuote/faith-merilev%C3%A4-shampoo/0708002500213/
hoitoaine: http://www.ekolo.fi/tuote/faith-merilev%C3%A4-hoitoaine/0708002500220/

Vielä äreämpää tehoa antaa esim. Pineapple & Lime -shampoo, jonka tuoksu on raikkaan hedelmäkarkkinen, jonkun mielestä taisi muistuttaa Lime-lonkeroa, itselleni taas tulee mieleen lapsuudesta xylitol-hedelmäkarkkiaski. ;D

Edit. Tuli vielä mieleen, että jos nuokin tuoksut inhottavat, niin merkiltä löytyy myös esim. suklaashampoo ja -hoitis (linkkaan merkin sivuille, koska Ekololla on vanha kuva ja inci), joiden pitäisi sopia kaikille hiustyypeille, erityisesti tummahkoille hiuksille. Näitä en ole itse kokeillut, mutta olen nuuhkaissut, ja tuoksu ei ollut ollenkaan ällömakea. Myös kookosshampoo ja -hoitis ovat toimivia, vaikka ovatkin normaalista kuiville hiuksille suunnattuja: shampoo pesee rasvoittuvankin pään hyvin, ja hoitis todella silottaa.
« Viimeksi muokattu: 16.11.14 - klo:02:02 kirjoittanut evergreen »
1cFii, oma väri.

höpönasu

• Vieras
« Vastaus #288 : 04.01.15 - klo:00:54 »
Olen miettinyt että mitä eroa on syväpuhdistavalla ja tosi pesevällä shampoolla? Muutamilla shampoilla saan hiukseni yhtä natiseviksi kuin syväpuhdistavalla, joten onko se sitten kauhean vahingollista hiuksille pestä näillä tujummilla pari kertaa viikossa?

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #289 : 04.01.15 - klo:12:51 »
^ En oo varma onko loppujenlopuks paljonkaan. Mä pesen välillä tujummalla shampoolla ja aina välissä selvästi hellemmällä (tällä hetkellä LactoLine). Jos käytän tujumpaa shampoota enemmän, tarkkailen hiusten kuntoa ja käytän tunnollisemmin jätettäviä hoitsikoita ja hiusöljyä. Joskus käytin tuuheuttavaa, varsin pesevää shampoota pelkästään (hoitoainetta tietty kanssa), jolloin hiukset alkoi vähän ajan päästä kuivua ihan silminnähden. Kun vaihdoin hellempään shampooseen ja panostin kosteutukseen, hiusten kunto parani.

Mä kyllä tykkään pestä aina välillä tehokkaammalla aineella, koska välillä on kiva saada päänahka varmasti puhtaaksi. Lienee aika yksilöllistä, kuinka nopeasti hiukset alkaa kuivua jos käyttää yhtäjaksoisesti ärhäkkää shampoota. Itsellä on tällä hetkellä hyväkuntoiset ja kosteutetut hiukset, joten tuuheuttava shampoo ei mitenkään heti tuota vahinkoa. Silti käytän varmuuden vuoksi enemmän hellää pesuainetta.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #290 : 04.01.15 - klo:20:04 »
En oikein tiedä mihin purkaa hämmennystäni, mutta kirjoitan nyt sitten vaikka tähän ketjuun. Löysin alkusyksystä jakauksestani ensimmäisen harmaan hiukseni, ainakin uskoakseni. Hius oli ehkä viiden sentin mittainen mutta huomasin sen vasta silloin, vaikka pidän jakausta suunnilleen samassa kohtaa koko ajan. Nyppäisin hiuksen kauhuissani pois, mutta jäin vielä miettimään sen jäykkyyttä ja jouhimaisuutta verrattuna muihin hiuksiini. Onko muiden juuresten harmaat olleet tunnultaan erilaisia kuin muut hiukset? Harmaa hius tuntui jotenkin paksummalta kuin tavallinen yksittäinen hius. Nojoo, harmaita ei ole syksyn jälkeen näkynyt, mutta tänään huomasin yhtäkkiä samoilla kohtia jakausta mustan hiuksen. Samalla lailla jouhimaisen, paksun hiuksen. Olen kasvattanut omaa väriä keväästä asti, joten yksittäinen muutaman sentin mittainen musta hius erottui melko hyvin omasta hiusväristä. Nyppäisin senkin irti ja vieläkin välillä tutkin tuota hiusta ja ihmettelen sitä. Onko nämä nyt jotain mutaatioita?

Poissa pinkpepper

• Tukkaguru
« Vastaus #291 : 04.01.15 - klo:21:44 »
Mulla on jo paljon harmaita hiuksia (ikää 27), omat hiukset tummat joten näkyy hyvin ellei värjää. Meillä tää on vissiin joku sukuvika, mummo oli 3-kymppisenä kuulemma kans jo aika harmaa. Ne harmaat on just sellasia jouhimaisen jäykkiä ja paksuja. Aika inhottavaa harmaantua jo näin nuorena  0_0

Poissa evergreen

• Tukkaguru
« Vastaus #292 : 04.01.15 - klo:21:54 »
^^ Kyllä tuo on ihan normaalia, kai ne ovat ihan tavanomaisesta hormonitoiminnan heittelystä johtuvia. Mulla on enimmäkseen kullansävyinen, tummanvaalea, hennohko ja suora tukka, ja teini-iästä asti siihen on harvakseltaan ilmestynyt jokunen pikimusta (tai jännittävän punamusta!), jouhimaisen paksu, kihara hius. Eivät ne koko päätä kuitenkaan valtaa! ;D
1cFii, oma väri.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #293 : 05.01.15 - klo:20:48 »
Minullakin harmaat ovat paksumpaa ja karheampaa hiusta. Ensimmäiset (vai pitäisikö sanoa ensimmäinen) harmaat hiukset tulivat n. 34 vuoden iässä ja tässä viimeisen 5 vuoden aikana on tullut muutamia lisää, silleen että näen ne ainakin itse selvästi jos pidän jakausta keskellä. Siippa väittää ettei mukamas huomaa mitään  ;D

Mun ainoa lohtu on se, että nämä harmaat näyttävät olevan väriltään hopeisia, miltei kiiltäviä. Saattaa näyttää ihan kivaltakin tummissa hiuksissa, jos ja kun niitä alkaa kasvamaan lisää ;)

Poissa Puf

• HAIRahtanut
« Vastaus #294 : 06.01.15 - klo:08:22 »
Okei kiitos paljon vastauksista! Toivon että harmaa hius oli vain jokin värihäiriö tai että niitä ei ainakaan ihan lähiaikoina tulisi lisää nyt kun olen vihdoin saanut oman värin kasvatuksen hyvin alulle. ;D

Poissa veera-s

• Haiven
  • *
« Vastaus #295 : 27.01.15 - klo:09:32 »
voiko hiustatuoinnin teosta tulla hiuksiin jonkusortin pigmenttihäiriö? mulla vuosi sitten vedettiin ihan sillä veitsellä tatuoinnit ja eilen kampaaja huomasi, että olis vähän tatuointikuvion tyyppistä pigmenttihäiriötä hiuksissa...

Poissa Mimi

• HAIRahtanut
« Vastaus #296 : 27.01.15 - klo:10:16 »
Epäilen kyllä. Hius kasvaa kuitenkin hiusnystystä (vai mikä nyt onkaan) joten vaikka olisi vedetty ihan kalju veitsellä niin ei se pääse vahingoittamaan hiuksenkasvupaikkaa (jossei kaikkineen ihoineen vedä pois) Pigmenttihäiriöt ym. johtuvat yleensä jostain ihan muusta (lääkitys, hormanaaliset syyt, stressi...) ja hiukset eivät ole ihmisellä välttämättä sen koko elämän samanväriset. Hius voi tummua tai vaalentua vuosien saatossa (tämäkin varmaan johtuu hormoneista tai muusta mitä ihmiskehossa tapahtuu).
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa

Poissa bubbs

• Tukkaguru
« Vastaus #297 : 07.04.15 - klo:00:09 »
Mun niskatukka on ihan kauheaa. Muu hiuksisto on suht normaalia, karheahkoa, laineilevaa. Niskahiukset taas ovat hyvin kiharaisia, säkkäriä, erittäin pörröisiä, helposti katkeilevia, erittäin takkuuntuvia. Ne eivät huonon laatunsa takia ole läheskään yhtä pitkiä muiden hiusten (~bsl) kanssa, vaan noin 10cm lyhyempiä. Huolimatta siitä, että nämä niskakarvat pian pari vuotta kestäneen oman värin kasvatuksen takia ovat jo kauttaaltaan käsittelemätöntä hiusta.

Onkohan noille tehtävissä mitään? Olen miettinyt niiden poisleikkaamistakin, ne näyttävät niin epäsiisteiltä puskiessaan jotenkin aina esiin jostain, mutta tyhmältähän se anti-mullettikin sitten näyttäisi. Suoristan harvakseen, mutta tuntuu, että tuohon kauheuteen ei pure edes suoristusraudat. Inhottaa ja ärsyttää nuo!
« Viimeksi muokattu: 07.04.15 - klo:03:04 kirjoittanut bubbs »

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #298 : 20.05.15 - klo:23:43 »
Onko kukaan luonnonkiharaa omaava huomannut että saunassa käyminen vahvistaisi hiuksen kihartumista? Olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana käynyt kolmessa eri paikassa saunassa (meillä saunavuoroa ei ole) ja aina näiden saunomisten jälkeen miulla on seuraavana päivänä kihartuminen paljon vahvempaa kuin jos kävisi vain suihkussa.
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa nukka

• HAIRahtanut
« Vastaus #299 : 21.05.15 - klo:19:51 »
Onko kukaan luonnonkiharaa omaava huomannut että saunassa käyminen vahvistaisi hiuksen kihartumista? Olen tässä viimeisen puolen vuoden aikana käynyt kolmessa eri paikassa saunassa (meillä saunavuoroa ei ole) ja aina näiden saunomisten jälkeen miulla on seuraavana päivänä kihartuminen paljon vahvempaa kuin jos kävisi vain suihkussa.

En ole ennen kiinnittänyt huomiota, mutta nyt kun rupeaa miettimään niin kyllä minunkin hiukset ovat usein saunan jälkeen enempi kiharoilla, kuin pelkän suihkussa käynnin jälkeen.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234