Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120488 kertaa)

Poissa Gekko

• HAIRahtanut
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #45 : 06.06.12 - klo:10:14 »
^ Olen tehnyt sekoitusta pienempään pulloon aina muutamaksi kerraksi kerrallaan, ihan suoraan ison pullon sekaan en uskaltaisi laittaa kun pelkäisin, että jotenkin "pilaan" sen boostattavan tuotteen. Pikkupullossa glyseriini sekoittuu hyvin kun vähän ravistelee ja on myös helppo kokeilla erilaisia annostuksia. Mä olen käyttänyt tuota aika säästeliäästi, mutta jotkut täällä taitavat käyttää aika reippaastikin enkä usko, että sitä on kovin helppo yliannostella ainakaan mitenkään dramaattisin seurauksin. Kannattanee kokeilla ensin aika pientä lisäystä ja siitä sitten lähteä kasvattamaan määrää jos tuntuu hyvältä ajatukselta.
Hennatut häntäluumittaiset hiukset 1b M ii.

Poissa Pähkinä

• Tukkaguru
« Vastaus #46 : 06.06.12 - klo:14:02 »
^^ Mä lisään glyseriinin hoitiksen sekaan aina vasta suihkussa, silloin kun sitä haluan laittaa. Siis ihan vain kämmenellä ne sekoittelen. Välillä laitan hoitoaineen hiuksiin ensin ja sitten vasta glyseriinin perään ja tavallaan sekoittelen ne vasta hiuksissa; toimii hyvin niinkin. Yliannostusta tuolla on vaikea saada samalla tapaa kuin öljyillä, mutta tietty kunkin hiukselle voi parhaimman tuloksen antaa jokin tietty sekoitussuhde. Mutta sinänsä siis glyseriini huuhtoutuu hyvin pois ja ei lähmää (ei, vaikka sekoitusuhde olisi 50:50). On vesiliukoista. Mulla on nyt käytössä tämä: korkki on hyvä ja pullo kiva, hintakaan ei paha.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #47 : 08.06.12 - klo:11:24 »
Siirtäkää, jos ompi väärässä paikassa, mutta mulle on muodostunut ongelmaksi päänahkaan ja hiusrajaan ilmestyneet näppylät. Ovat ihan reippaan kokoisia tukkeumia, ei siis pientä hikinäppylää. Mistähän mahtaa olla kyse? Olen kärsinyt viime syksystä lähtien hiusten ohenemisesta ja näin ollen myös päänahka rasvoittuu vuorokaudessa, vaikka hiustenlaatu on enemmän kuiva. Pesen hiuksia päivittäin ja päivittäisessä käytössä ovat myös muotoiluvaahto ja hiuslakka. Inhottava ongelma, josta haluaisin kyllä eroon mitä pikimmiten, kun olo on aina niin rasvainen ja likainen. Muotoilutuotteita en voi pois jättää, kun muuten hiukset näyttäisivät jo nykyistä hirveämmiltä.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #48 : 08.06.12 - klo:13:20 »
^ Mulle sellaisia peukalonpään kokoisia patteja hiusrajaan aiheutti ilmeisesti hiuspuuteri päivittäin käytettynä, vaikka pesinkin hiukset joka ilta. Toinen mitä epäilin oli kalaöljykapselit. Lomalla en käyttänyt kumpaakaan ja patit hävisivät.

Poissa Linnee-

• Hiushörhö
« Vastaus #49 : 08.06.12 - klo:16:25 »
^^Mullakin on nuita näppylöitä, olllut varmaan jo pari vuotta aina enemmän tai vähemmän. En käytä muotoilutuotteita kuin pari kertaa kuussa ja yritän pestä hiusrajan aina kasvojen pesun yhteydessä mutta ei auta! Jos joku tietää noihin parannuskeinon niin olisin todella kiitollinen.
Hiuslaatu 1b M/C ii. Pituus n.mid back

Poissa Hyx

• HAIRahtanut
  • Perfektionisti & alkemisti
« Vastaus #50 : 08.06.12 - klo:17:46 »
grizzie: Voiko olla että hiuslakkaa menee iholle, aiheuttaen näin näppylöitä? Suojaatko otsan tarpeeksi hyvin?

Itsellä oli vähän aikaa sitten samanlainen ongelma, joka poistui kyllä kuorinnalla ja kosteutuksella. Uskoisin että epäpuhtaudet johtuivat siitä että hikoilen kasvoista, ja kun hikeä ei pestä välittömästi, kun pesuväli pidentyy, niin hiki kuivuu muodostaen bakteereja -> epäpuhtauksia. Istun myös koneella niin että nojaan aina käsillä päähäni, eli näprään likaisilla käsillä kokoajan aluetta. Sekin voi niitä aiheuttaa.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #51 : 08.06.12 - klo:17:57 »
^Olen veikkaillut hiuslakkaa itsekin, myös muotovaahto on aika tujua, kun tämä liruletti tarvitsee kunnon pitoa. Nyt alkoi kuitenkin loma, joten voisin kokeilun vuoksi vähentää muotoilutuotteiden määrää ja katsoa josko muutosta näkyisi. Kiitos kaikille vastauksista, helpottavaa kuulla etten ole yksin tämän ongelman kanssa. :)
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa Angora

• HAIRahtanut
« Vastaus #52 : 13.06.12 - klo:20:02 »
Kaipailisin vinkkejä supersileiden (lue: lirujen) hiusten hallittavuuteen ja tuuheuttamiseen ilman fööniä ja vain töhnäämättömiä aineita käyttäen. Normaalisti föönaan hiukset pää alaspäin käyttäen jotakin lämpöaktiivista tuuheuttavaa nestettä, mutta kesän festarit on aina vähän ongelmallisia kun kuivaamismahdollisuutta ei ole. Muotovaahto, hiuspuuteri yms. puolestaan jättävät hiukset yhden yön päästä likaisen näköisiksi kun ovat liian raskaita eikä hius asetu kauniisti heiluessaan. Pikaisista vastauksista lämmin kiitos!
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe

Poissa deko

• Tukkaguru
« Vastaus #53 : 14.06.12 - klo:19:53 »
^ Suolavesisuihke. Henna ;D. Kuivashampoo hyvin maltillisesti käytettynä. Huivi päähän...
this too shall pass.

Poissa moschino

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #54 : 19.07.12 - klo:12:58 »
Onko kellään kokemuksia noista sarjoista  karheille, paksuille ja  luonnonkiharille hiuksille?

Tuon Wenin inci hieman kummastuttaa; minä katsoisin pikaisesti että ei ihan kovin luonnonmukaista ole; mainostaa kuitenkin että"  kiiltävät ja pehmeät hiukset ilman haitallisia kemikaaleja".

WEN® Sweet Almond Mint Cleansing Conditioner

Water (Aqua), Glycerin, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Chamomilla Recutita (Matricaria) Flower Extract, Prunus Serotina (Wild Cherry) Bark Extract, Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Hydrolyzed Wheat, Protein, Panthenol, Butylene Glycol, Behentrimonium Methosulfate, Stearamidopropyl Dimethylamine, Polysorbate 60, PEG-60 Almond Glycerides, Amodimethicone, Citric Acid, Menthol, Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, Fragrance (Parfum, Limonene.

Mutta kun en ole asiaan niin kovin perehtynyt niin saatan olla hyvinkin väärässä.

Mixed chicks ainakin  näyttää jotenkin luonnollisemmalta:
The ingredients in the MIXED CHICKS SHAMPOO includes:

Water, Ammonium Lauryl Sulfate, Tea Lauryl Sulfate, Cocamide MEA, Glycol, Disterate, Panthenol, Avacado OIl, Silk Amino Acids, Hydrolyzed Soy Protein, Ginger Extract, Malvasylvestris Extract, Borage Seed Oil, Cinnmidopropyl Trimonium Chloride, Polyqatermium 10, Allantoin, Citric Acid, Tetrasodium Edta, Propylene Glycol, Sodium Chloride, Phenozyethanol, Fragrance, F,d&c Yellow #6 and #5.

Division

• Vieras
« Vastaus #55 : 31.07.12 - klo:19:20 »
Onkohan mun hiukset oikeasti huonokuntoiset vaan vain laadultaan karheat?? Kun mulla ei ole ollenkaan sellaiset sileät ja pehmoiset hiukset. Vaan sellaset jotenkin niin sekavan näköiset  :D Esim jos harjaan ja hetken kuluttua harjaan uudelleen niin harja jää tökkimään kun koitan vetää harjaa alaspäin hiuksissa, selviä takkuja ei ole kylläkään mutta harja ei mene sulavasti hiusten läpi. Kampaaja kerran sano että mun hiussuortuvat on hieman laineikkaat eli voiko siitä johtua mun hiusten karheus? Eli ne vaan on tälläset ja niitä ei sileämmäksi saa ellei sitten lyttää ties mitä silikonimömmöjä.. Paksu tukka kyllä on mutta en kyllä oikein oo sujut tämän pehkon kanssa kun no.. Kukapa ei haaveilis pehmeistä ja sileistä, kiiltävistä hiuksista! Minä ainakin.

Poissa malic

• HAIRahtanut
« Vastaus #56 : 31.07.12 - klo:20:13 »
^Mulla oli joskus ennen hiusten pätkäisemistä ja juurestelun aloittamista juuri kuvailemasi kaltaiset hiukset. Niistä ei mennyt harja ikinä läpi kokonaan tökkäämättä, vaikka kuinka pitkään ois harjaillut. Nykyään ei toki ihmetytä se, sillä mulla oli tapana harjata tukka auki märkänä just suihkun jälkeen ja laittaa se ponnarille saman tien - märkänä toki, en tiedä missä välissä se kuivui aina. Paljastettakoon myös se, etten silloin käyttänyt hoitoainetta ja saatoin pestä tukan usealla eri shampoolla per pesukerta. Hyvällä hoidolla oon saanut nää kyllä pehmeiksi ja sileiksi, nykyään hiuksille ei tarvi välttämättä ees suihkun jälkeen tai aamuisin näyttää harjaa (tai mun tapauksessa kampaa).

Mulla hiusta on paljon, mutta yksittäinen hius ei ole aivan karheinta laatua, muttei ihan lasimaistakaan. Hiukset ovat myös hieman laineikkaat, mikä näkyy mm. siinä, että latvat taipuvat itsestään hieman ulospäin.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #57 : 31.07.12 - klo:20:41 »
Tietääkö kukaan suomalaista nettikauppaa tai kampaamoa pk- seudulla, joka myy Goldwell Curly Twist Leave-In Serum:ia?!
« Viimeksi muokattu: 01.08.12 - klo:10:23 kirjoittanut Varjotar »

Poissa Mindela

• Tukkaguru
« Vastaus #58 : 31.07.12 - klo:23:00 »
^ Ainakaan Goldwellin omien sivujen mukaan tällaista tuotetta ei ole edes olemassa...?

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #59 : 01.08.12 - klo:10:24 »
Löytyy nimellä Leave-In Serum... mutta tosiaan, tarvis olis..