Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120405 kertaa)

Poissa zzww

• HAIRahtanut
  • Rakkaus on tarinoita, joita ei koskaan kerrota.
    • blogini
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #60 : 01.08.12 - klo:23:32 »
Tietääkö kukaan suomalaista nettikauppaa tai kampaamoa pk- seudulla, joka myy Goldwell Curly Twist Leave-In Serum:ia?!

http://www.vivamondo.fi/goldwell-dual-senses-curly-twist-leave-in-serum-for-curly-or-wavy-hair.html#

tarkoititko tätä?
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/

Poissa SC

• HAIRahtanut
« Vastaus #61 : 02.08.12 - klo:13:13 »
Voiko hoitoaineeseen laittaa liikaa glyseriiniä? Olen sekoittanut sitä co-hoitiksiin vapaalla kädellä ja mietin, että mitä siitä voi seurata jos innostunkin laittamaan sitä vähän liikaa.
1aFMii, kasvatus käynnissä
<3 TT, vauvashampoo, kookosöljy

Poissa Jenje

• Tukkaguru
« Vastaus #62 : 02.08.12 - klo:13:29 »
^ Muakin kiinnostaisi. Olen lisännyt glyseriiniä hoitikseen aika reippaalla kädellä, mutta kun tukka on tuntunut tykkäävän, niin en ole ollut kovin huolestunut liika-annostelusta.

Eikös glyseriini muuten ole humektantti, joka sitoo kosteutta ympäristöstä itseensä. Eli siitä saa varmaan parhaat tehot irti juuri näin kesällä, kun ilma on kosteaa.
1aFii Mustaksi värjätyt, vyötärömittaiset, ohuehkot ja piikkisuorat hiukset. Herkkä rasvoittuva sekaiho.

www.iHerb.com alekoodi: IHA397

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #63 : 03.08.12 - klo:10:56 »
tarkoititko tätä?

Joo, mutta linkitetty nettikauppa ei herätä luottamusta...

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #64 : 24.09.12 - klo:16:12 »
Varoitus, typerä kysymys tulossa: Kärsiikö tukka jos pesisin kerran tai kaksi viikossa syväputsaavalla shampoolla jos ennen pesua muhitan oliiviöljyä hiuksissani useamman tunnin? Niin, että ovat siis hyyyvin rasvaiset. Värin haalistamiseksi tätä tekisin, sillä öljymuhittelut ja syväputsari vievät hyvin väriä. Eihän hius tästä kuivu tai muuten rasitu?

Poissa anilliini

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #65 : 24.09.12 - klo:20:58 »
^En usko ainakaan jos ei kovin pitkäketoisesti tee tuota. Itse pesin jossain vaiheessa pari viikkoa syväputsarilla kun oli muut shampoot loppu. En edes tullut ajatelleeksi että se olisi pahaksi hiuksille. Ei ne siitä minusta kärsineet yhtään. Olivat kyllä melko käsittelemättömät ja hyvässä kunnossa muutenkin.
2a/2c M ii bsl (Edestä kiharammat)

Poissa WilloTheWisp

• HAIRahtanut
« Vastaus #66 : 25.09.12 - klo:16:45 »
^ Ajattelin, että tekisin tuota noin kuukauden ajan, jotta varmasti lähtisi suoraväri kunnolla pois. Oma tukka on blondattu ja suoraväriä päällä, eli ei mitenkään erityisen hyvässä kunnossa  ;D pitäneen aloitella varovasti tämän kokeilun kanssa.
Ajattelin, että öljy suojaisi vähän tukkaa syväputsarilta, vaikka tottakai putsari pesee sen pois, mutta silti. Ja perään toki tehohoitoa normaaliin tapaan, niin luulisi tukankin pysyvän hyvänä. Tai niin hyvänä kun tässä tilanteessa enää voi  :D

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #67 : 08.10.12 - klo:17:45 »
Mulla alkaa mennä hermot tähän tukkaan... >:( Päälimmäiset hiukset ovat siis se ongelma. Nousevat ns. ylös, pörrööntyvät päivän aikana vaikka kuinka käyttäisi mm. lakkaa. Tää vaan tekee ulkonäöstä ihan rähjäisen. :( ;D En tiedä pitäisikö vaan löytää jostain tehokkaampaa hiuslakkaa vai mitä, shampoot ja hoitoaineiden vaihtelu ei oo kyllä auttanut yhtään.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa Jenny

• HAIRahtanut
« Vastaus #68 : 08.10.12 - klo:18:27 »
Mulla on ihan hirveän huonokuntoiset hiukset. Hiukset kun harjaa, niin heti minuutin päästä ne on taas takussa. Varmaan ainakin märkänä harjaamisesta pitäisi päästä eroon, mutta jos en illalla suihkun jälkeen harjaa hiuksia, niin aamulla niitä on vielä vaikeampi saada selväksi... Ja käyn siis aina illalla suihkussa, ja menen kostealla tukalla nukkumaan. Varsinkin niskahiukset on ihan hirveätä hamppua, joka takkuuntuu. Mitä näille kannattaisi tehdä?
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa

Poissa miolla

• HAIRahtanut
« Vastaus #69 : 08.10.12 - klo:19:23 »
^ Letittää ne yöksi?

Minulla on bsl-mittaiset, käsitellyt hiukset, enkä voi enää nukkua hiukset auki. Tai no voin toki, mutta se aamuinen hiestä nihkeä takkupesä ei hirveästi innosta. Letitän myös märät, kampaamattomat hiukset ihan vain jakamalla kolmeen osaan, koska ei sen nyt ihan täydellisen hieno letti tarvi yöksi olla. Lisäksi siirryin hiusharjasta kampaan ihan sen vuoksi, että kampa tuntuu enemmän -> en nyi ja revi hiuksia yhtä paljon kun tulee takku vastaan.

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #70 : 08.10.12 - klo:21:50 »
Mulla alkaa mennä hermot tähän tukkaan... >:( Päälimmäiset hiukset ovat siis se ongelma. Nousevat ns. ylös, pörrööntyvät päivän aikana vaikka kuinka käyttäisi mm. lakkaa. Tää vaan tekee ulkonäöstä ihan rähjäisen. :( ;D En tiedä pitäisikö vaan löytää jostain tehokkaampaa hiuslakkaa vai mitä, shampoot ja hoitoaineiden vaihtelu ei oo kyllä auttanut yhtään.

Ehkä ongelma on just siinä lakassa. Se kuivattaa hiuksia -> pörrööntyy -> lisää lakkaa ja oravanpyörä on valmis. Ootko koittanut silottaa niitä päälihiuksia tipalla öljyä tai silikonia? Tai ehkä joku vaha tai muotoiluvoide saattais toimia?

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #71 : 08.10.12 - klo:22:30 »
^ Mun hiuksille lakka nimenomaan tekee tuota, että päällimmäiset hiukset nousee pystyyn ja alkaa sojottaa minne sattuu. Kostealla ilmalla paljain päin ulkona ollessa ne kyllä pörrööntyy jonkin verran ilman lakkaakin, kun luonnontaipuisa hius menee kosteassa kiharalle. Mut lakka varsinkin saa tästä päästä ihan kamalan röllipeikon.

Käytän lakan sijaan aavistuksen jotain silikonipitoista jätettävää hoitista tai muotoilutuotetta (anti-frizz, sleek, tmv. nimillä myytävät), hieron ihan pikkutipan kämmeniin ja silitän päällimmäiset hiukset asentoonsa. Kesken päivän muuten toimii, jos rasvaa kädet, niin kun käsissä on vielä hieman rasvaa jäljellä, silittää taas ne hiukset paikoilleen :) Ei liikaa, ettei tukka lähmäänny kokonaan päätä pitkin  ;D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #72 : 08.10.12 - klo:22:40 »

Ehkä ongelma on just siinä lakassa. Se kuivattaa hiuksia -> pörrööntyy -> lisää lakkaa ja oravanpyörä on valmis. Ootko koittanut silottaa niitä päälihiuksia tipalla öljyä tai silikonia? Tai ehkä joku vaha tai muotoiluvoide saattais toimia?

En sanoisi että ongelma olisi pelkästään lakassa koska tuota on ollut jo ennen sen käyttöä. Mutta enpä osannut tuota ajatellakaan, täytyypä kokeilla. Oisko halvoissa markettien tuotteissa jotain hyvää ainetta tuohon jos ihan öljyä ei halua käyttää?

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #73 : 09.10.12 - klo:20:12 »
^ Mä käytän vahaa tuohon tarkoitukseen ja toimii. Ihan äärettömän pieni määrä riittää siloittamaan koko tukan. Mä taputtelen sen tukkaan, käsissä on vahaa siis vaan niin vähän että just ja just tuntee sen sormissa. Mä laitan vahan päällihiuksiin, tyven lähelle ja sitten pituuksiin/kerrostuksiin. Ei lähmää, mutta tukka pysyy siloisena koko päivän eikä pörröönny.  :) Vahan päälle suihkaisen yleensä vielä kevyesti hiuslakkaa.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #74 : 09.10.12 - klo:20:36 »
^ Mitä vahaa sä käytät? Meillä ei oo vissiin mitään muotoilutuotteita kuin lakkaa ja muotovaahtoa kaapit täynnä. ;D Kun sais vaan aikaiseksi käydä tutkimassa kauppoja.