Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120428 kertaa)

Poissa saukko

• Hiushörhö
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #75 : 10.10.12 - klo:10:54 »
^ Mulla on ollut tuohon tarkoitukseen käytössä muistaakseni ihan Rainbown vaha ja hyvin on pelittänyt. Monia olen kokeillut, eikä niiden toimivuudessa ole kummemmin ollut eroja, joten en ole viitsinyt lähteä sen kummenmin panostamaan. En siis tosiaan käytä vahaa muuhun kuin just tuohon siloittelutarkoitukseen.

Poissa Jenni.

• Tukkaguru
« Vastaus #76 : 10.10.12 - klo:13:46 »
^ Joo ei tosiaan oo mielenkiintoa laittaa rahaa johonkin kalliiseen vahaan kun ajattelee mihin sitä käyttää. Taidankin käydä tutkimassa tuota Rainbown vahaa, kiitos siis vinkistä. :) Sain kyllä aamulla geelillä ihan hyvin tukan, siihen asti kunnes alkoi satamaan vettä..
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #77 : 11.10.12 - klo:15:39 »
^ Mulla on wellan ikivanha vaha, nappasin alekorista muistaakseni eurolla joskus.  ;D Siloittelutarkoitukseen täydellinen ja riittoisuus on niin hyvä että käytän vielä varmaan 10 vuoden päästä tätä samaa vahaa tähän tarkoitukseen...  :D

Poissa kemp

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #78 : 13.10.12 - klo:10:00 »
mulla on ärsyttävät etuhiukset. tai siis, en omista tasapitkää otsista, mutta hiukset on leikattu niin että saan etuhiuksilla sivuotsiksen mitä rakastan ihan älyttömän paljon

MUTTA:
kun menee hetki niin sivuotsis ei ole enään ``yhtenäinen´´ sivuotsis vaan se jakaantuu kaistaleisiin, eli kaksi erillistä kaistaletta roikkuu sivulla.
vaikea selittää toivottavasti joku ymmärtää. mikähän tähän auttais? suoristuraudalla olen yrittänyt taivuttaa ja hiuslakkaa käyttänyt mutta eipä tehoa. sopiskoha toi vaha tähän? ärsyttävä ongelma. nimittäin sivuotsis on se mun juttu, jos hiuksissa on keskellä jakaus näytän ihan severus kalkarokselta ja se ei ole kiva juttu ei.

Poissa Joanna

• HAIRahtanut
« Vastaus #79 : 16.10.12 - klo:12:15 »
^ Mä käytän tohon ongelmaan hiuspuuteria: eli ihan sinne otsiksen tyveen  hiuspuuteria, sormilla haroo vähän ja asettelee muotoonsa, lakkaa päälle ja valmis.

Poissa elly

• HAIRahtanut
« Vastaus #80 : 20.10.12 - klo:20:14 »
Pakkanen tuli, eli se on virallisesti talvi nyt! Tämän vuoksi vannoin tänään käsi Raamatulla, että muhiutan hiuksissani ennen jokaista pesua joko öljyä tai jotain muuta hoitavaa asiaa, jotta pörrö selviytyy kylmyydestä mahdollisimman pehmoisena. Siitä seuraakin idioottikysymys: öljyt/tehohoidot/naamiot, kuiviin vai pyyhekuiviin hiuksiin muhimaan ennen pesua? Hoitotuotteissa taitaa olla jokin ohje paketin kyljessä, mutta onko vaikutuksen/hiusten katkelevuuden tms kannalta mitään väliä?

Kiitos avusta jo etukäteen, olen vasta oppinut möhityskulttuurin palstan myötä, niinpä olen hieman kujalla!

Poissa Luurankka

• Tukkaguru
« Vastaus #81 : 20.10.12 - klo:21:56 »
^ Tapoja on varmasti monia, mutta minä laitan raa'at öljyt kuivaan tukkaan ja pesu vasta muhituksen jälkeen. Hiusnaamiot/tehohoidot/hoitisöljyseokset sitten pesun jälkeen pyyhekuivaan tukkaan. Tai no, joskus pyyhekuiva=suurimmat valuvat vedet puristeltu pois.

Kokeilemalla selviää paras tapa. :)
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #82 : 20.10.12 - klo:22:24 »
^^ Minäkin suosittelen kokeilemaan, mikä sulla toimii parhaiten,  mulle paras tapa on levittää hoitis kosteaan tukkaan ja öljyt toimii parhaiten, kun sekoitan ne kunnolla hoitoaineeseen sen sijaan että laittaisin sellaisenaan :)

Käsittääkseni osa aineista toimii niin että ne sitoo hiukseen kosteutta ympäriltään, mikä ehkä selittää sen, etten oikein saa hyötyä irti jos levitän aineet kuiviin hiuksiin. Tai sitten olen ihan hakoteillä ja syy on joku muu  ;D
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa scoundrel

• HAIRahtanut
« Vastaus #83 : 21.10.12 - klo:16:46 »
Kysäisin tätä ohimennen tuolla XZ-ketjussa, mutta pistetään tännekin: voiko antibiootti aiheuttaa hiusten rasvoittumista? Viime aikoina millä tahansa sh+ha -yhdistelmällä on heti seuraavana päivänä hiukset aivan järkyttävän rasvaiset ja lähmäiset (pesen siis aamulla / aamupäivällä ja seur. päivän päivällä jo hiukset aivan kamalat). Mikään muu ei ole muuttunut viime aikoina paitsi että olin 10pv antibioottikuurilla flunssan/korvatulehduksen vuoksi, ja tuona aikana rasvoittuminen alkoi... kuuri on jo ohi mutta rasvoittuminen jatkuu... ärsyttää kun hiukset menee pitkin päätä ja tuntuu että pitäis koko ajan olla pesemässä... >:(
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram

Poissa pekaani

• Tukkaguru
« Vastaus #84 : 23.10.12 - klo:12:22 »
Uskaltaako permikselle tehdä öljyhoidon, vai suoristaako se kiharaa paljon? Kaapista löytyisi mm. aprikoosinkiviöljyä ja oliiviöljyä. Aprikoosinkiviöljy ei sopinut kasvoilleni, joten olen yrittänyt käyttää sen muuten...
« Viimeksi muokattu: 23.10.12 - klo:12:24 kirjoittanut pekaani »

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #85 : 01.11.12 - klo:09:33 »
Kampaaja laitoi tukkaan arganöljyä ja se sopi kyllä loistavasti tälle rääkätylle pehkolle. Paljon paremmin kuin Gliss:in öljy. En tajunnut kysyä minkä merkkinen se tuote oli. Olisiko jollain jotakin suosituksia? Redkenillä näyttäisi olevan yksi.

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #86 : 03.11.12 - klo:08:27 »
http://beatissa.blogspot.fi/2012/09/moroccanoil.html

Tätä ajattelin testata kunhan rahatilanne sallii, tutussa kampaamossa myyvät tuota.  :ts

Poissa Sinimusta

• Tukkaguru
« Vastaus #87 : 03.11.12 - klo:08:58 »
^Tuota oli Hairsupermarketissa ja Feeluniquessa.

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #88 : 03.11.12 - klo:10:21 »
Mä niin haluan noita Moroccanoil tuotteita! Ei tuo kaikki hehkutus voi olla turhaa :D

Poissa DiiDii

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #89 : 03.11.12 - klo:17:01 »
No eihän sitä malttanut olla tilaamatta  ;D Meinasin ostaa myös tehiksen tai hoitsikan, mutta molemmat loppu.
Mutta otin sitten mopin kosteuttavan hoitsikan ja ikisuosikki redkenin real control tehiksen  <3