Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 120267 kertaa)

Poissa grizzie

• Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #90 : 06.11.12 - klo:14:09 »
Mitä tehdä, kun lukematon määrä erilaisia hoitoaineita kokeiltu ja jokainen lässäyttää tukan? Ilman hoitoainetta en voi olla, koska ovat kuivat/sähköistyvät, mutta en jaksa enää päätä myöten valuvaa hiuksistoa. :-\ Pesen hiukseni päivittäin ja olen kärsinyt viimeisen vuoden hiusten ohenemisesta. Pituutta on lyhyen polkkatukan verran.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa wilma

• Tukkaguru
« Vastaus #91 : 06.11.12 - klo:14:15 »
^ Olisko apua jos pesun jälkeen et laita hoitoainetta ollenkaan? Suihkisit jotain hyvin kevyttä jätettävää tukkaan ihan muutaman suihkauksen, niin saa pidettyä sen sähköistymisen kurissa. XZn niiskuneitisuihke tuli ensimmäisenä mieleen.

Shampookin voi kyllä lätsäyttää/lähmätä tukan, minkälaisella shampoolla peset hiukset?

Poissa Louna

• HAIRahtanut
« Vastaus #92 : 06.11.12 - klo:14:44 »
^^ Oletko koittanut palashampoota? Sanotaan, että shampoopalojen kanssa hoitoaine olisi tarpeeton, hoitoaineen sijaan hiukset huuhdellaan lopuksi vedellä johon on sekoitettu vähän etikkaa. Itse olen hiljattain siirtynyt shampoopalojen käyttöön (ainakin kokeiluluontoisesti) mutten ole vielä uskaltanut koittaa jättää hoitista pois.
"Jos sinä kerran aikoinasi tunsit hyeenan ja se nyt tuli oravana vastaan, niin sietääpä miettiä sitä, että tunnistit sen."

2c F ii

Poissa tipson

• Tukkaguru
« Vastaus #93 : 06.11.12 - klo:14:50 »
^ Riittäisikö joku kevyt hiuksiin jätettävä hoitis tavallisen hoitiksen sijaan? Joku silikoniton, joka poistaa sähköisyyttä. Ainakin XZ:lta löytyy muutama ja Herbinan Marja Spa on mukavan kevyt!

oho, wilma olikin jo vastannut, en huomannut että jatkui toiselle sivulle :p
« Viimeksi muokattu: 06.11.12 - klo:14:52 kirjoittanut tipson »
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.

Poissa grizzie

• Tukkaguru
« Vastaus #94 : 06.11.12 - klo:15:11 »
Kiitos vinkeistä! Tuota jätettävää hoitoainetta olen miettinytkin. Hoitoaine kuitenkin on välttämätön myös siksi, että hiukset ovat tuhannen takuilla pesun jälkeen oli kyseessä mikä tahansa shampoo. Tällä hetkellä käytössä on Pureologyn tuuheuttava shampoo ja hoitoaine, mutta ovat liian hoitavia nekin. Täytyypä käydä kaupassa ja hakea ainakin tuota Niiskuneitisuihketta. Joskus XZ:n suklaa-vaniljaa käyttäneenä huomasin, että se ei ainakaan sopinut.
Happiness is the highest form of health.

http://myrsel.tumblr.com/

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #95 : 06.11.12 - klo:16:40 »
^ Entäpä CWC-pesu ilman viimeistä hoitista, eli kuiviin hiuksiin hoitista, sitten hiusjuurten pesu ja huuhtelu. Se ensimmäinen hoitis pitää hiukset pesun aikana takuttomina ja hoitaa sen verran, ettei jälkimmäistä hoitista välttämättä tarvitse. Jätettävä hoitis perään, niin ei tule liian lättänä tai sähköinen lopputulos.

Myös tuotteiden silikonittomuuteen kannattaa kiinnittää huomiota, sillä silikonit lässäyttävät hiukset tehokkaasti.

Poissa Kauris

• Tukkaguru
« Vastaus #96 : 07.11.12 - klo:23:14 »
Oon nyt kaksi kertaa muhittanut kananmunaa muutaman jojoba-öljytipan kanssa, ja musta tuntuu, että hiusten venyminen märkinä on vaan pahentunut. Voiko tuo kananmuna tehdä jotain pahaa? Pitäiskö mun todella nyt ostaa vaan joku ns. kunnon rekku? :/ Mitä teen, vähän pelottaa, onko tukka jotenkin pilalla.
Lapaluumitta, tavoitteena vyötärömitta.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, osittain rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.

Poissa Tuikkuli

• Tukkaguru
« Vastaus #97 : 17.11.12 - klo:21:29 »
Onko vinkkejä miten sietää karseaa raskauden jälkeistä hiustenlähtöä? ???

Synnytyksestä on nyt ne klassiset 3 kk, ja hiuksia lähtee ihan valtavasti. Kaiken lisäksi tukka on alkanut taas rasvoittua siihen tahtiin, että joka päivä saisi pestä. Ei vain jaksaisi, kun hiukset on nykyään pitkät, ja olen ehtinyt tottua joka toisen päivän pesutahtiin.

Pidän hiuksia oikeastaan koko ajan kiinni, koska en kestä jatkuvasti varisevia hiuksia. No, sen seurauksena saan vedellä hiustuppoja, kun avaan ponnarin. Ylimääräinen harjaaminen taas rasvoittaa saman tien.

Olisko edes sympatiaa tarjolla? ;)

Poissa pinkfrank

• HAIRahtanut
« Vastaus #98 : 17.11.12 - klo:21:44 »
^ Meikällä lähti ihan tajuttomia määriä tukkaa synnytyksen jälkeen ja se pahin kesti ehkä kolmisen kuukautta. Sit aloin napsimaan Priorinia, ja hiustenlähtö loppui. En tiä onko se noi pillerit vai loppuiko luonnostaan mutta en uskalla lopettaa Priorinin syömistä 8) Ja nyt kyllä huomaa etenki hiusrajalta että uutta kasvua pukkaa ihan hulluna, välillä näyttää siltä ku olisin leikannu epäonnistuneen lyhyen ja ohuen otsiksen  :ts Rasvottumiseen en osaa sanoa mitään. No enpä osannu oikeen tohon hiustenlähtöönkään mutta sympatiaa saat täältä näin ison sylillisen!

Poissa Salamanteri

• HAIRahtanut
  • 2b/2c/3a M ii
« Vastaus #99 : 17.11.12 - klo:21:57 »
Tuikkuli, just hang in there! Hiustenlähtö rauhoittuu kyllä, se vain kuuluu näihin hormonien lieveilmiöihin. Nyt lähtee kaikki ne hiukset jotka olivat raskauden aikana lepovaiheessa. Itselläni lähti oikein tuppo tuosta toisen ohimon yläpuolelta, mutta kasvoivat kyllä takaisin. Eihän se tietenkään oikein lohduta tässä vaiheessa kun hiuksia lähtee, mutta se on ohimenevää ja hiukset kasvavat kyllä takaisin.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.

Poissa Nemilie

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #100 : 21.11.12 - klo:20:56 »
Varoitus: supertyhmä kysymys tulossa, ne jotka eivät kestä tampioita suojautukoon! ;D Eli siis: voiko tukkaa hoitaa liikaa? :D Tuntuu että tukallani on nyt paitsi öljyähky, myös tuoteähky. Olen ihan viime aikoina innostunut hoitamaan tukkaani, ottanut käyttöön muhittelut sun muut ja hankkinut superkosteuttavan tehiksen, jonka kanssa lotrailen melkoisesti. Tuntuu, että tukka rasvoittuu paljon nopeammin kuin ennen (vaikka tästä olen itsepäisesti syyttänyt öljyjä, CO-pesuja ja mahdollista öljyn kertymistä silloin, kun kumpikaan noista ei ole ollut syyllinen), menee päätä myöten ja yksittäinen hius on vähemmän paksun oloinen kuin ennen. Ennen pesin Herbinan silikonittomalla, hoitavalla shampoolla ja joko laitoin poishuuhdeltavaa hoitista samasta sarjasta tai sitten Sebastian potion 9. Poishuuhdeltavan annoin vaikuttaa tasan sen aikaa kun peseytymiseeni kului, vaikka vähän vitkuttelin, enkä KOSKAAN laittanut sekä poishuuhdeltavaa että jätettävää, kiharavirkistäjää joskus märkään tukkaan, mutta sitäkin vain osaan. Nyt olen alkanut käyttää molempia kun valistuin että niinkin voi tehdä, lisäksi olen muhitellut milloin mitäkin, etupäässä kanamunaa, johon on sekoitettu ties mitä kosteuttavaa, öljyt totesin toimimattomiksi pehkooni mutta niissäkin tuli uitua. Ja tukka lähmäilee minkä kerkiää, eikä tunnu niin vahvalta ja paksulta kuin ennen. Olen alkanut käyttää enemmän silikoneja kun huomasin, että niitäpä olikin kaikessa missä luulin ettei olisi ja kuulin, että ihmiset laittavat latvasuojaksi silkkaa silikonia, eihän se silloin voi olla pahasta jos juurekset sitä käyttävät? ::) Olen myös alkanut uudestaan suihkia silkkaa viinaa ja silikonia sisältävää mitälie suihketta, koska päätin etten kuole silikoneihin ja kuvittelen sen jotenkin auttavan kiharoiden pörröisyyteen. Tuota suihketta käytin kyllä monta vuotta päivittäin, eikä tukka silti ollut tällainen.

Tuntuu siis, että tukka voi paljon paremmin silloin, kun en sitä hoitanut. :-\ Oli paksu (edelleen siis YKSITTÄINEN hius) ja terveen oloinen, vaikka mistä minä tiedän milloin nämä latvat räjähtivät haarakimpuiksi kun en ennen tukkaani koskaan tutkinut. :D

Mitali sille joka löytää tästä kilometriviestistä sen kysymyksen. ::) Mutta en keksinyt minne muuallekaan olisin asiaani inissyt...

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #101 : 21.11.12 - klo:21:50 »
Nemilie, näin on, hiuksia voi hoitaa liikaa, sillä esim. silikonit ja öljyt kerääntyy hiuksen pinnalle ajan myötä. Itselläni tämä ongelma ilmeni juurikin helposti rasvoittuvana päänä ja latvat jotka oli kuivan näköistä takkua. Tämä sai minut luulemaan, että latvat tarvii vielä enemmän hoitoa ja useasti myös pätkäisin karheaa, kuivaa latvustoa 5-10 senttiä.

Sitten sain kehoituksen käyttää syväputsaavaa shampoota aika ajoin ja hep, hiukset voi paremmin! Itse käytän syväputsaria kerran parissa viikossa, jotkut tietääkseni käyttävät n. kerran kuukaudessa. Esim. Herbinalla on oikein kiva ja halpa syväputsari.

Itse kokeilen tällä hetkellä palashampoiden käyttöä ja olen myös koittanut vähentää jätettävien tuotteiden käyttöä. Täytyy sanoa, että ainakin latvat kiittää, enää ei ole 15 senttiä latvasta sellaista jäykkää, siiman oloista kasvustoa  ;D

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #102 : 26.11.12 - klo:18:57 »
Onko kukaan löytänyt pätevää shamppoota tai comboa millä saisi hiukset pysymään pitempään puhtaana? Eli kun nyt mennään sillä periaatteella, et aamulla jos pesee pään, hiukset on puhtaat sen päivän. Yöllä tukan on käyny nuolemassa öljykielinen lehmä. Illalla jos pesee tukan, on seuraavana aamuna viel siinä ja siinä.. illalla näyttääkin jo hätäponnarikamalta.

Co-pesussa olen kokeillut XZ:n mangahoitista, shampoissa melkein kaikki XZ:n shamppoot, bonacuret, nioxin, matrix amphymikäsenytolikaan, eh, syväpuhdistus pari kertaa kuukaudessa Simin cx-correction ja mitäs vielä. Toistaiseksi tilanne on aina sama, lisäksi mä viel hikoan nimenomaan päänahasta eniten  :#
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett

Poissa Kalevalatar

• Tukkaguru
« Vastaus #103 : 26.11.12 - klo:22:55 »
Onko kukaan löytänyt pätevää shamppoota tai comboa millä saisi hiukset pysymään pitempään puhtaana? Eli kun nyt mennään sillä periaatteella, et aamulla jos pesee pään, hiukset on puhtaat sen päivän. Yöllä tukan on käyny nuolemassa öljykielinen lehmä. Illalla jos pesee tukan, on seuraavana aamuna viel siinä ja siinä.. illalla näyttääkin jo hätäponnarikamalta.

Co-pesussa olen kokeillut XZ:n mangahoitista, shampoissa melkein kaikki XZ:n shamppoot, bonacuret, nioxin, matrix amphymikäsenytolikaan, eh, syväpuhdistus pari kertaa kuukaudessa Simin cx-correction ja mitäs vielä. Toistaiseksi tilanne on aina sama, lisäksi mä viel hikoan nimenomaan päänahasta eniten  :#

Vuosien varrella olen kokeillut hävyttömän monta eri marketti- ja merkkishampoota sekä tietenkin mennyt läpi tuhottoman monta eri kallista ja ei niin kallista hoitoainetta. Ja pakko sanoa, ainoa joka on todellakin tehonnut ja vielä nopeaan tahtiin, on palashampoo jonka käytön aloitin vasta parisen viikkoa sitten. Ja tulokset näkyy nyt jo. En tiedä mikä on pitkän aikavälin teho, mutta tällä hetkellä on kiva kun päänahka ei ala kutisemaan jo päivän jälkeen eikä näytä rasvaiselta parin päivän jälkeen. Ja kun ei ole sitä sellaista kutinaa niin ei edes tule tunnetta, että on pakko pestä vaikkei ihan niin likaiset olekaan.

Poissa catjuska

• Tukkaguru
  • You are somebody's reason to smile
« Vastaus #104 : 27.11.12 - klo:00:23 »
kiitos kalevalatar! Vahvistit mun päätöstä siitä, et alan kokeilla noita shamppoopaloja  :) Pitänee opiskella se ketju tarkkaan läpi et osaa valita sopivia paloja, ymmärtää mitä muita juttuja se vaatii ja muistaakseni varoiteltiin jostain alkulähmästäkin. Mulla tuota kutinaa ei ole pahasti, mutta jonkin verran kuitenkin..

Okei. Nyt iski välitön himo hommata niitä paloja :D Täytyy lähteä ympäri Kuopiota kaupoista etsimään, tilaamalla kestää aivan liian kauan!
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett