Varoitus: supertyhmä kysymys tulossa, ne jotka eivät kestä tampioita suojautukoon!

Eli siis: voiko tukkaa hoitaa liikaa?

Tuntuu että tukallani on nyt paitsi öljyähky, myös tuoteähky. Olen ihan viime aikoina innostunut hoitamaan tukkaani, ottanut käyttöön muhittelut sun muut ja hankkinut superkosteuttavan tehiksen, jonka kanssa lotrailen melkoisesti. Tuntuu, että tukka rasvoittuu paljon nopeammin kuin ennen (vaikka tästä olen itsepäisesti syyttänyt öljyjä, CO-pesuja ja mahdollista öljyn kertymistä silloin, kun kumpikaan noista ei ole ollut syyllinen), menee päätä myöten ja yksittäinen hius on vähemmän paksun oloinen kuin ennen. Ennen pesin Herbinan silikonittomalla, hoitavalla shampoolla ja joko laitoin poishuuhdeltavaa hoitista samasta sarjasta tai sitten Sebastian potion 9. Poishuuhdeltavan annoin vaikuttaa tasan sen aikaa kun peseytymiseeni kului, vaikka vähän vitkuttelin, enkä KOSKAAN laittanut sekä poishuuhdeltavaa että jätettävää, kiharavirkistäjää joskus märkään tukkaan, mutta sitäkin vain osaan. Nyt olen alkanut käyttää molempia kun valistuin että niinkin voi tehdä, lisäksi olen muhitellut milloin mitäkin, etupäässä kanamunaa, johon on sekoitettu ties mitä kosteuttavaa, öljyt totesin toimimattomiksi pehkooni mutta niissäkin tuli uitua. Ja tukka lähmäilee minkä kerkiää, eikä tunnu niin vahvalta ja paksulta kuin ennen. Olen alkanut käyttää enemmän silikoneja kun huomasin, että niitäpä olikin kaikessa missä luulin ettei olisi ja kuulin, että ihmiset laittavat latvasuojaksi silkkaa silikonia, eihän se silloin voi olla pahasta jos juurekset sitä käyttävät?

Olen myös alkanut uudestaan suihkia silkkaa viinaa ja silikonia sisältävää mitälie suihketta, koska päätin etten kuole silikoneihin ja kuvittelen sen jotenkin auttavan kiharoiden pörröisyyteen. Tuota suihketta käytin kyllä monta vuotta päivittäin, eikä tukka silti ollut tällainen.
Tuntuu siis, että tukka voi paljon paremmin silloin, kun en sitä hoitanut.

Oli paksu (edelleen siis YKSITTÄINEN hius) ja terveen oloinen, vaikka mistä minä tiedän milloin nämä latvat räjähtivät haarakimpuiksi kun en ennen tukkaani koskaan tutkinut.

Mitali sille joka löytää tästä kilometriviestistä sen kysymyksen.

Mutta en keksinyt minne muuallekaan olisin asiaani inissyt...