Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 132693 kertaa)

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #420 : 01.06.19 - klo:05:46 »
Jumping Juniper -shampoopala toimii. Nyt pessyt hiukset joka 3päivä, ennen olis saanu pestä joka päivä. Mistä johtuu että etuhiukset rasvoittuu nopeasti? Minulla pitkät etuhiukset. Jumping Juniper -shampoopala estää muualta hiusten rasvoittumisen, mutta etuhiuksiin se ei auta. Rasittava ongelma.
« Viimeksi muokattu: 12.07.19 - klo:15:43 kirjoittanut ellen »

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #421 : 07.06.19 - klo:08:12 »
Yksi mahdollinen syy voi olla se, että etuhiukset on koko ajan kosketuksissa otsaan, joten kun otsa rasvoittuu, myös etuhiukset rasvoittuu. Pitää vaan pestä etuhiukset erikseen useammin ja/tai käyttää kuivashampoota. Ja puuteroida otsaa ahkerasti  ;D
2b/c F/M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #422 : 10.07.19 - klo:10:32 »
Aloin käyttämään kookkosöljyä latvoihin ennen hiusten pesua. Mutta nyt sitten ongelma, latvat jää rasvaisiksi pesusta huolimatta. Käytänkö liikaa rasvaa vai missä vika? Pesen Jumping Juniper -shampoopalalla hiukset. Mitä muuta öljyä voisi sitten kokeilla?
« Viimeksi muokattu: 12.07.19 - klo:15:43 kirjoittanut ellen »

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #423 : 10.07.19 - klo:19:31 »
^Mitä shampoota käytät? Ehkä shampoo ei ole tarpeeksi pesevä? Tai sitten hiuslaatusi ja kookosöljy eivät vain sovi yhteen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #424 : 11.07.19 - klo:10:06 »
^Mulla oli tuota samaa ongelmaa, kun jossain vaiheessa käytin säännöllisesti kookosöljyä hiuksissa. Tuntui, että shampoo ei irrottanut öljyä riittävän hyvin. Muistaakseni auttoi, kun laitoin ennen pesua kuiviin latvoihin hoitoainetta, annoin vaikuttaa 5-10 minuuttia (tai enemmänkin) ja sitten suihkussa pesin normaalisti shampoolla ja laitoin vielä uudestaan hoitoainetta. Eli tavallaan se ensimmäinen hoitoaine esipesi öljyä jo pois, niin kaikki työ ei jäänyt shampoolle.

Vielä lisäys: eli laitoin öljyn jo huomattavan paljon aiemmin, tyyliin 1-2 tuntia ennen pesua, tai jos pesin aamulla hiukset niin sit jo illalla kookosöljy ja hiukset nutturalle. Hoitoaine sitten just ennen pesua.
« Viimeksi muokattu: 11.07.19 - klo:10:08 kirjoittanut kuskus »
2b/c F/M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa Morrigan

• Tukkaguru
« Vastaus #425 : 11.07.19 - klo:18:58 »
^^Voisit ehkä kokeilla jatkuuko ongelma jollain muullakin shampoolla? Tai sitten kokeile miksata öljystä ja hoitoaineesta seos että öljy vähän "laimenee".

En tiedä voiko muita öljyjä oikein muhitella vai käytetäänkö niitä enemmänkin kuiviin hiuksiin? Jotkut taitaa muhitella oliiviöljyä mutta en tiedä kuinka helposti/vaikeasti se peseytyy pois. Itse olen käyttänyt vain kookosöljyä, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa sen suhteen etteikö se peseytyisi kunnolla pois vaikka olen lutrannut koko hiukset melkein tyveä myöten sillä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
« Vastaus #426 : 12.07.19 - klo:15:44 »
Mitä muuta öljyä voisi sitten kokeilla?

Täällä on kokemuksia öljyistä hiustenhoidossa: Käyttäjäkokemukset öljyistä hiustenhoidossa