Kirjoittaja Aihe: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta  (Luettu 180325 kertaa)

Poissa ellen

• Ylläpitäjä
  • Tukkaguru
Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta
« Vastaus #465 : 16.11.20 - klo:07:52 »
^ Askorbiinihappokäsittely voisi puhdistaa hiustuotteiden jättämät jämät latvoista. Apteekista askorbiinihappojauhetta, sitä kuumaan veteen niin, että veteen sulaa noin 1-2 teelusikallista jauhetta ja liuos kuiviin hiuksiin, antaa vaikuttaa ainakin 5 min, jonka jälkeen sampoopesu ja hoitis. Tämä käsittely irrottaa myös väriä, joten se kannattaa huomioida, jos hiukset ovat värjätyt.

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #466 : 21.11.20 - klo:06:20 »
Hiukset yhä paksussa rasvassa. Huomenna kampaaja, se halus yrittää pestä nää puhtaaks. Katotaan miten käy, en ihmettele vaikka ei onnistuisi. Usko alkaa jo loppua.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014

Poissa Marie Corelli

• Tukkaguru
« Vastaus #467 : 04.12.20 - klo:10:15 »
^Oletko katsonut tuotteiden incit tarkkaan, jos siellä on jokin aine, joka tekee rasvaiseksi? Minulla jotkin silikonit, eli ne -cone-päätteiset incissä aiheuttavat sen, että hiukset menevät nopeammin likaisiksi. Toinen hiustenhoitotuotteissa käytetty aine on paraffinum liquidum, eli samaa ainetta kuin vauvaöljy. LV:n tuotteissa on tätä, samoin Pantenessa. Hiukset ovat vain hetken puhtaat ja sitten kuin öljytyt. Kannattaa myös tarkistaa, onko tuotteissa muita öljyjä. Joku XZ hilseshampoo Teho on öljytön.

Toivottavasti helpottaa pian, sillä vaikuttaa ikävältä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)

Poissa Anamaria

• Haiven
  • *
« Vastaus #468 : 21.12.20 - klo:16:42 »
Kauanko teillä säilyy hiuksissa erilaisten kosteuttavien naamioiden vaikutus? Tuntuu että mulla kyllä kuivettuu tukka aika nopeasti uudestaan, no, varsinkin latvoista.. seuraavana päivänä jo tuntuu tukka kuivahkolta.

Poissa Xhex0879

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
« Vastaus #469 : 21.03.21 - klo:08:33 »
Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #470 : 22.03.21 - klo:12:02 »
Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?

Mä tilasin tuollaisen kokeiluputkilon testiin. Mun hiukset on kohtalaisen paksuiset ja pituutta on pakaroihin asti, pääasiassa ihan hyväkuntoiset mutta latvat kuivat, haaroittuneet ja helposti takkuuntuvat. Käytin tuotetta vähän sniiduillen ja se riitti kahteen käyttökertaan, tosin varsinkin ekalla kerralla tuntui että olisi pitänyt laittaa vähän enemmän. Olin nähnyt somessa huikeita videoita joissa pesty hamppupehko oikenee yhdellä harjanvedolla täydellisen sileäksi ja suoraksi, mulle ei tullut ihan vastaavaa kokemusta, eli käytännössä selvitysteho tuntui samalta kuin millä tahansa muulla hyvin selvittävällä hoitoaineella. Kuivuttuaan hiukset kyllä tuntui mukavan jänteviltä ja napakoilta, ihan erilaisilta kuin yleensä. Hoitotehosta en osaa oikein sanoa...

Selvää on, että toi K18 tekee hiuksille JOTAIN, koska jämäkkyys ja kiilto olivat ihan toista luokkaa kuin yleensä. Kuinka korjaava tai pysyvä se vaikutus sitten on, onkin toinen kysymys. Tavallaan tekisi mieli tilata täysikokoinen pullo ihan siksi, että näkisi pitkäaikaisemman käytön vaikutuksia, mutta toisaalta kaihertaa pieni epäilys, että onko se kuitenkaan hintansa arvoinen tuote. Mielelläni kyllä kuulisin muidenkin kokemuksista!
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka

Poissa Supermess

• HAIRahtanut
  • 1b Fi
« Vastaus #471 : 23.03.21 - klo:14:39 »
Bongasin aineen Better Nail Day-blogista ja tilasin kaksi viiden millin kokeilutuubia testiin. Yksi tuubi on nyt riittänyt neljään käyttökertaan, ja vielä ainakin yhteen käsittelyyn on hoitsikkaa jäljellä (mulla on tosi ohut, puolipitkä tukka, latvat rutikuivat ja takkuiset). En ole huomannut hiuksissa sen kummempaa vaikutusta, paitsi liiallisesti annosteltuna tekee tukasta tahmaisen tuntuisen.

[edit]

Varasin just ajan latvojen tasoitukseen ja K18-tehohoitoon ens maanantaille, ensimmäistä kertaa lähes kahteen vuoteen kampaajalle - jännää  ;D

Nyt vasta hoksasin etsiä tietoa Youtubesta tästä aineesta. Vaihdoin jokin aika sitten hakukonetta Googlesta DuckDuckGo:hon ja eihän tällä tunnu löytyvän olennaista tietoa yhtä hyvin...
"Kaiken vielä kylpiessä valossa olin unohtanut yrittää ottaa selville, mikä maailmassa on pysyvää, siis mihin voi todella luottaa, kun alkaa tulla pimeä."

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #472 : 31.03.21 - klo:16:08 »
En tiedä liittyykö tämä suoraan tuohon K18-hoitoon, mutta sitä kokeiltuani mun hiukset on jääneet ihmeellisen tahmeiksi pituuksista. Viimeiset pari viikkoa hiukset on olleet enemmän tai vähemmän lähmätahmaiset suunnilleen siltä alueelta, johon levitän hoitoainetta ja ihan viimeiset 5 cm latvoista ovat todella rapsakan kuivat. Tahma tuntuu ehkä vähän siltä, että hiukseen olisi kertynyt tai jäänyt jotain, tai että olisi pesty huolimattomasti. Useampi vaahdotus tai syväpuhdistava shampookaan ei ole auttanut, vaan hiukset ovat heti pesun jälkeen samassa kunnossa kuin ennen pesua.. Tyvi kyllä puhdistuu normaalisti eikä rasvoitu tavallista nopeammin. Hiuksia on myös todella vaikea harjata, harja ei vain liu'u tuon tahman läpi. Normaalistikin kyllä hiukset ovat takkuuntuvat, mutta myös kohtalaisen helposti selvitettävät ja harjattuina sileät. Latvat olivat kuivat, mutta eivät sentään tällaiset rapean rouskuvat.

En keksi mistä tämä voisi johtua, en ole vaihtanut shampoita enkä hoitoaineita, ainoa muutos tai poikkeus rutiiniin on ollut tuo K18. Tosin muutin uuteen asuntoon 1,5 kuukautta sitten ja mietin, voiko täällä olla jotenkin erilainen vesi kuin naapurikaupungissa, mutta toisaalta aluksi hiukset olivat ihan normaalit, lähmä alkoi vasta pari viikkoa sitten.

Poissa kuskus

• Pahatukkapäiväläinen
  • **
  • iHerb AKK8253
« Vastaus #473 : 08.04.21 - klo:11:50 »
Tahmaepisodi on toivottavasti tullut päätökseensä. Näin pikaisesti lähipiiriini kuuluvaa kampaajaa, joka vahvisti epäilyni, että hiuksen pintaan on kertynyt pahemman kerran jotain tuotetta. Syväpuhdistava shampoo loppui enkä päässyt heti kauppaan, joten päätin eilen pestä hiukset Ecover-käsitiskiaineella.  ::) Ehkä hieman arveluttava kikka, mutta olen käyttänyt sitä joskus aiemminkin syväpuhdistavan shampoon tilalla ilman suurempia katastrofeja. Ecover-pesu tehosi, kaikki tahma on vihdoin tiessään ja hiukset ovat jälleen pehmeät, sileät ja ennen kaikkea helposti harjattavat. Jee  <3